روايات

رواية احببت ذات الحجاب الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية احببت ذات الحجاب الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية احببت ذات الحجاب الجزء الثاني

رواية احببت ذات الحجاب البارت الثاني

رواية احببت ذات الحجاب الحلقة الثانية

في بيت ريم
نيره : ها يا ريم عملتي ايه اتقبلتي
ريم بحزن : اه يا نيره اتقابلت وهشتغل من بكره
نيره بستغراب: طيب مالك حزينه كدا ليه 😒😒 انتي كان نفسك تشغلي في شركه كبيره زي شركته الكاشف
ريم : ما هو انا مش هشتغل محاميه زي ما كان نفسي
نيره :طيب ليه مش اشتغتي محاميه و امال انتي اشتغلتي ايه
ريم : انا هشتغل سكرتيره المدير
نيره :طيب ليه
ريم صاحب الشركه قالي كدا وانا متطره لازم اشتغل
نيره بحزن فا هي تعلم ان شقشتها تعشق المحماه وكانت تتمني أن تصبح أكبر محاميه ولكن ما باليد حيله سوف تشتغل سكرتيره من أجل المصاريف والاجار بتاع الشقه
ريم ها يلي مش هنصلي ولا ايه
نيره : طيب استني لما تأكلي
ريم :لا يا نيره اهم حاجه الصلاه لو موتنا دلوقتي واحنا بنأكل نقول لربنا ايه احنا كن بنأكل معلش ها يلي
نيره : انتي فعله تستاهلي كلمه الاخت الكبيره انا مش بعتبرك اختي انا معاكي بحس انك امي ربنا يخليكي ليا
ريم وهي تحتضن شقيقتها : وانا والله عمري ما اعتبرتك اختي دائما بعتبرك بنتي وانا بحبك اكتر من نفسي والله يا نيره ويلي بقي عشان نصلي يا احل نيره
وذهبوا ليؤدي فريتضهم
وبعد ما خلصوا
ريم : يلي بسرعه بقي حطي الأكل لأنه حسه ان انا هموت من الجوع
نيره : خمس بس وهتلقيني بأكلك
ريم :ليه شيفاني عيله ولا ايه
نيره : احلا عيله والله ووضعت الطعام وقعدوا ليأكلوا
في مكان تاني. في بار ليلي
ادم واقف هو ومالك وعاملين مسابقه لمين يشرب الخمره اكتر والجمهور واقف يشجع. ولكن كالعاده يكسب ادم
مالك : باأخي سيبني اكسب لو لمره حرام كدا
ادم : هههه 🤣🤣 معلش يا جميله تعيشي وتأخدي غيرها هههه 🤣🤣
مالك بغمزه : طيب ايه
ادم :. دايما فهمني يلا ههههه
وراحوا مكان هادئ في شقه
وقعدوا يدخنوا وكان معاهم بنتين
البنت لادم : يالا يا بيبي وسحبته لغرفه استغفر الله العظيم
والتانيه اخدت مالك معها ليفعلوا ما حرمه الله. ناسيين أن الله غضبان عنهم يريدون المتعه والدنيا ونسوا أن
بعد الدنيا حساب والمتعه الأحلا الجنه
لا يدخلها امثالاهم الا إذا تاب توبة نصوحه اي حد فاكر أن ربنا مش هيسامحه يمحي دا من دماغه لأنه الله غفور رحيم بعباده توبوا الي الله
تاني يوم في الصباح
قام ادم ووضع الفلوس علي الكتب التي بجانب السرير وتركها ومشي
و كذالك مالك وهذا ما اعتاده عليه
في فيلا ادم دخل وأدوش و لبس ملابسه الرسميه التي تليق بيه وذهب الي الشركه
أما مالك ففعل مثله ولكن اتجه الي المشفي فهو المدير
عند ريم
ريم :ليه حابه تتعبي نفسك يا نيره
يا حبيبتي
نيره : لا يا ريم انا لازم اشيل مسؤليتي
انا هروح اشتغل ممرضه في مستشفي زميلتي شغاله فيها
ريم بقأتناع : خلاص تمام يا نيره انا نزله عشان انا اتخرت من اول يوم
وودعوا بعض وذهبت ريم
في الشركه وصل ادم قبل أن تصل ريم
ادم : كمان من اولها تأخير بصي يا سهيله اول متيجب ابعتهالي
سهيله : حاضر مستر ادم
وبعد ساعتين وصلت ريم
ريم ل سهيله : انا اسفه انا اتخرت
سهيله : الكلام دا مش ليه انا للمدير يا استاذه ريم هو طالبك حالا
ريم : يلهوي من اولها كدا هو اكيد مش هيضيع فرصه عشان يبهدلني وذهبت اليهي لتدق علي الباب ليأتيها الصوت ادخل
ريم : ادخلك الله الجنه
ادم بسخرية: تعالي يا حاجه الشيخه
ايه التأخير دا مفكر نفسك داخله
ريم بقاطعه : طيب استني هرمي السلام الاول اديك حسنات واخد حسنات
ادم بغضب ففكرها بتتمسخر عليه
انتي مجنونه انتي مفكر نفسك في الجامع هنا شركه يا استاذه لو غلطانه في العنوان
ريم : هو انا قولت حاجه غلط المفروض نرمي السلام اولا انت شكلك قديت حياتك شغل بس ومعرفتش حاجه عن الدين وابوك وامك كانوا اكيد زيك
ادم وعينه تطاير منها الشرار فمن هي حتي تتكلم عن عائلته
براااا اطلعي برااا
ريم و دموعها اتفتحت كالاشلال وركضت الي الخارج

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ذات الحجاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى