روايات

رواية احببت ذات الحجاب الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين سالم

رواية احببت ذات الحجاب الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين سالم

رواية احببت ذات الحجاب الجزء الثالث

رواية احببت ذات الحجاب البارت الثالث

رواية احببت ذات الحجاب الحلقة الثالثة

عند ادم في المكتبه
ادم بيكسر كل حاجه قدامه / لاااااااا
ليييييه دائما مصرين تفكروني بيهم
ووقع علي رقبته وبدأت دموعه تنزل
ويتذكر الم الماضي نعم فهو لديه ماضي حوله من شخص بريئ الي شخص شيطان
ادم بتذكر فلاش من ٢٠ سنه
ادم طلع يجري و بيدور علي أمه في الشقه وكان ذات عمر ١٢
يا مامي مامي يا مامي انتي فين
ودخل ورأى أنه في وضع لا يقبل الكلام مع عشيقها وتخون أبوه
أمه كانت نائمه و في نفس الوقت أبوه
دخل وأول ما رأي هذا الوضع صرخ
محمد ابو ادم : لييييه ليييييه عمرتي كده ليه
و أمه فاقت علي الصوت
مليكه ام ادم : الصدمه الجمتها ايه دا يا نصيبتي يا لههههوي ايه دا وسارت تضرب علي قلبها وتصرخ
و محمد بسخرية : هو انتي بتمثلي علي مين ما خلاص كل حاجه انكشفت يا **** ومسكها من شعرها ورماها برا البيت ب قميص نوم طبعا الي كان معاها هرب من بدري
محمد : امشي من هنا مش عايز اقتلك
سامعه مش عايز اشوف وجهك هنا تاني
مليكه نزلت عند رجله : وربنا ما عرف يا محمد دا حصل ازاي انت انت ععععارف انا بحبك اد ايه يا محمد بلاش تظلمني
محمد : انا السبب اختي مهره لما قالتلي انك انسانه وسخه و بتاعت رجاله ماصدقتش صدقتك انتي بس فعلا هي معاها حق وقفل الباب في وجهها وصار يبكي هو كان يعشقها وهي خانته ولم يفهم لماذا هذه الخيانه اكيد لاني فقير وصار يصرخ
اكيد عشان فقير اتخانت خانتني عشان فقيييير يا ادم وضمه إليه وكل ذالك ادم غير مستوعب
ادم ببكاء :. يا بابي هو انا مش هشوف مامي تاني انا بحبها اوي
محمد : لا اسكت انت شوفتها يا ادم خانت باباك عشان مش معاه فلوس يعيشها زي ما هي عايزه
و من وقتها ادم اتعلم عشان بجمع فلوس و محمد مات من حصرته بعدها ب يوم وادم كان ببكره أمه بطريقه فوق الخيال و لذالك يكره ريم لأنه أمه كانت تشبها بطريقه كبيره في الشكل والطابع نعم ف أمه كانت امرأه تمشي علي الدين وحافظه القرآن وكانت تحفظه له منذ كان صغيراً جدا وكانت تعلمه الإتباع الدين والحفاظ علي الصلاه ولكنه في الاخر طلعت خاينه ولا تعرف شئ عن الدين
باااااااك
ادم. فاق من الم ذكرياته
ليييه علتي كده يا ماما انا كنت بحبك
حرام عليكي وصار يبكي بشده
أما ريم
كانت قاعده برا الشركه
اوووف انا مش غلطانه هو الي غلطان هو ليه زعقلي. بس انا غلطانه عشان جبت سيره أهله وهما طلعوا متوفيين
اكيد افتكرهم عشان كده اتعصب
طيب اعمل ايه اعمل ايه
خلاص انا هرجع واعتزرله وهخليه يعتزر لي انا كمان ما هو غلط معايا
وسارت ريم الي المكتب
ودخلت لقت كل شئ مكسر ومدمر علي الاخر و هو مش موجود
ريم : اوووه دا طلع عصبي جدا
وخرجت ولكن انصدمت به
ريم بتوتر وترجع الي الخلف وهو بيقرب منها وعنيه كلها غضب
ريم وهي ترجع : ااابببعععدد عني والنبي دي ساعته سكان بلاش تعملي حاجه
ادم لا رد كل ما يفعله هو بيقرب منها
ريم دموعها نزل : وربنا همشي بس سيبني والنبي بلاش تضيع مستقبلك عشاني
وأخير نطق ادم.
ادم : ههههه 🤣🤣 هو انتي مفكره اني ممكن المسك لا لا فوقي كدا انتي بالنسبه لي زي دي وأشار علي سأله القمامه ريم بصدمه
ادم : اه متنصدميش اووي كده انتي زيك زي الزباله فا انا ما ادم الكاشف ألمس الزباله هذا لا يليق بيا
ريم : حرام عليك ليه بتعمل كدا هو انا عملتلك حاجه
ادم بعصبيه : شكلك بيعصبني طريقتك بتعصبني عرفتي ليه عشان عامله فيها شيخه وانتي والنوع الي زيك مش برئ انتوا بتمثلوا عشان الفلوس
ريم : هو انتي ليه مفكر أن الناس كلها همها علي الفلوس بس وثانيا انا هملع
كدا ليه عشان الفلوس انا ميهمنيش الفلوس اهم حاجه عندي رضي ربنا عليا فاهم يعني ايه و تركته وخرجت
ادم بسخرية ال رضي ربنا ال
و قعد ليكمل شغله بعد انا المكتب اتنظف
دومي عامل ايه يا حبيبي.
ادم : ايه الي جابك هنا يا تمارا
تمارا : لا لسه في حد تاني
مراد : ازيك يا صاحبي يالي نسيني
ادم بفرحه : مرررراد عامل ايه واحضنوا بعض بشده
أما تمارا وقفت تراقب ادم وهو يضحك فضحكته كانت تجنن
مراد : عامل ايه يا اخويا
ادم : قلب اخوك أخير خلصت ياه متصدقش انا كنت مستنيك اديه
تمارا بطفوله : وانا يا دومي مافيش من الانتظار دا
ادم فهو يعرف انها تعشقه و هي بريئه
ادم رد عليها بغضب: تمارا هو انا مش قولتلك قبل كدا ميئة مره اسمي ابيه ادم انا قد اخوكي الكبير اشمعنا بتقولي لمراد يا ابيه مراد وانا لا. انا ايه
تمارا بدموع : ااابيه ادم
ادم قرصها من خدها الورديه : شطوره يا توتو يالي سيبني انا ومراد مع بعض شويه اطلعي اقعدي مع السكرتيره
وطلعت تمارا وهي حزينه
القمر ماله. كان هذا الصوت يأتي من ريم
تمارا : الله ايه البتاعه الي انتي لبسته دا وأشارت علي الخمار
ريم استغربت الي هي كانت لبساه وأنها متعرفش الخمار الف
تمارا شخصيه بريئه جداا ولطيفه وقموره قوي وهي بنت عمت ادم مهره اخت محمد ابو ادم
ولديها غمازات جميله وضحكه جميله وبريئه ومثل الاطفال وتعشق ادم منذ كانت صغيره ولديه ٢٣سنه
مراد : عمر ٣٢ يعشق ادم منذ كان صغير وهو شريكه في كل شيئ حتي غرفه النوم وكان في سفر للشغل
وهو شخص مرح جدا ودائما يضحك ومبتسم جدا ووسيم عيونه خضراء

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ذات الحجاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى