روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت الثالث عشر

رواية أحببت ضابط غيور الجزء الثالث عشر

رواية أحببت ضابط غيور
رواية أحببت ضابط غيور

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة الثالثة عشر

مها:الو
_ازيك ي مها
مها:مين معايا
_نفدتي من علقه المره اللي فاتت ي مها بس الله واعلم ممكن متنفديش المره دي
مها:انت!!!!
_اه انا اللي بسببك خسرت صفقه العمر ليا وعشان خسرتها لازم اخسرك انتي كمان خلي بالك من اخواتك وعيال اخواتك ي مها وخلي بالك من نفسك
مها:اعتبر دا تهديد يعني
_او ممكن اكون بعرفك مش بهددك
مها:انا متقدرش تعملي حاجه
_لي عشان اتخطبتي لضابط يعني
مها:اه اتخطبت لضابط وبعدين مالك ومالي اشمعنا انا
_عشان انتي بسببك خسرت الصفقه وعشان انتي الوحيده اللي كان ب ايدك تخليني اكسبها بس خسرت وخسرت شركتي وخسرت كل حاجه وزي ماخسره ي مها هخسرك وهندمك جامد اوي مع السلامه
مها بخوف:ياربي مالو ومالي دا انا مش هخلص منو بقا
احلام:يلا ي مها عشان تاكل.. اي دا مالك في اي
مها بدموع:انا اول مره اخاف ي احلام
احلام حضنتها:مالك ي مها في اي خايفه من اي
مها:باسم اتصل بيا وقالي انو ممكن ياذيكوا عشان بسببي خسر الصفقه انا خايفه اوي ي احلام
احلام:اهدي ي مها اهدي كلمي فارس وقوليله واديلو الرقم يمكن يعرف يجيبوا بيه
مها:ايوا صح عندك حق
احلام:يلا اتصلي بيه دلوقتي وانا هخرج اشوف كرم وهنا وبعد.ماتخلصي اخرجي عشان تاكلي يلا
مها:حاضر
مها:الو
فارس:اي يحبيبتي عامله اي
مها:الحمدلله فارس!!
فارس:اي يقلبو
مها:انا عاوزه اقولك حاجه
فارس بغرور مصطنع:هتقوليلي انك بتحبيني بقا وكدا انا عارف انا عارف شكرا والله انا اتحب
مها ضحكت:لا مش هقولك كدا باسم
فارس:باسم مين
مها:باسم القناوي
فارس:مالو
مها:اتصل بيا
فارس :اييي! امتي دااا!!
مها:دلوقتي حالا
فارس:وقالك اييي
مها بعياط:كان بيهددني انو هيأذي اخواتي وعيالهم وقالي انو بسببي خسر الصفقه وهيخسرني اي حاجه بحبها
فارس:طيب اخدي اهدي متخافيش مفيش.حاجه من دي هتحصل اهدي وانا هقلب الدنيا عليه بس ابعتيلي الرقم اللي كلمك منو
مها:حاضر سلام
فارس:سلام
*مها بعتت لفارس الرقم فارس رن علي الرقم لاقاه مقفول
فارس بغضب:ماشي ي باسم انت اللي بدأتها
جيهان:اي يحبيبي مالك مدايق كدا لي
فارس:مفيش حاجه يحبيبتي خدتي الدوا بتاعك
جيهان:اه الحمدلله مالك ي فارس في حاجه
فارس:باسم اتصل ب مها وهددها انو هيأذي اخواتها وعيالهم
جيهان:يلهوي طيب الراجل دا هيفضل كدا محدش عارف يجيبوا
فارس:هو اللي بدأ واعلن الحرب علي نفسو
جيهان:اهدي يحبيبي وفكر بالعقل متفكرش بقلبك فكر هتجيب الراجل دا ازاي
فارس بشرود:هجيبوا ي ماما هجيبوا
فارس:روحي نامي ي ماما عشان متتعبيش
جيهان:ماشي ي حبيبي تصبح علي خير
فارس:وانتي من اهل الخير يحبيبتي
فارس:الو
الشخص:فارس بيه عامل اي
فارس:الحمدلله انت عامل اي
فارس:انا الحمدلله انا كنت عاوز منك خدمه كدا
الشخص:اؤمرني ي باشا
فارس:هبعتلك رقم كدا عاوز اعرف كل حاجه عنو ومكانوا
الشخص:اعتبره حصل ي باشا ابعتلي الرقم وانا هفضل وراه وهعرف
فارس:تمام شكرا ي محمد
الشخص:العفو ي باشا علي اي بس
فارس:حبيبي مع السلامه
الشخص:سلام ي باشا
*صباح يوم جديد عند مها صحيت علي صوت الفون بيرن
مها بنوم:الو
فارس:انتي نايمه لحد دلوقتي
مها:هو الساعه كام
فارس:الساعه 3
مها بخضه:يلهووووي انا اتاخرت اوي كدا سعيد بيه هيدايق مني اقفل دلوقتي هلبس بسرعه يلهوووي
فارس ضحك جامد
مها:انت بتضحك علي اي اقفل
فارس:استني استني هو انتوا معندكوش ساعات في بيتكوا
مها:اكيد عندنا لي
فارس:طيب بصي في ساعه فونك كدا علي الاقل حتي
مها بصت للساعه:انت بتكدب عليا يافارس
فارس:كنت بفوقك الله!!
مها:حرام عليك والله العظيم انا قولت هترفض انهارده
فارس:يبقوا هما الخسرانين
مها:ي سلام
فارس:اه والله يلا قومي البسي يلا عشان هاجي اوصلك
مها اتوترت :بس
فارس:مفيش بس انا خلاص بقيت خطيبك
مها:لااا لسه في مقام خطيبي مش خطيبي اوي يعني
فارس:كلها يومين وابقي خطيبك اوي والله واعلم ممكن ابقي جوزك كمان
مها:هاااا ازاي دا
فارس:انا بقول يمكن مالك عملتي كدا لي يلا قومي البسي انا خلاص خمس دقايق وهبقي تحت البيت
مها:ماشي باي
فارس:باي
*مها لبست ونزلت لفارس ووصلها الشركه
مها:صباح الفل
رنا:صباح النور يقمر عامله اي
مها:الحمدلله انتي عامله اي
رنا:الحمدلله
مها:سعيد بيه جه
رنا:لا لسه احنا عندنا ميتينج انهارده
مها:لا مفيش دا بكرا
رنا:حلو يعني هنخلص بدري انهارده
مها:لي عاوزه تروحي فينن
رنا:هخرج مع خطيبي
مها:ياسيدي ياسيدي ماشي يقمر
تامر:صباح الخير ي بنات
رنا:صباح النور ي تامر
تامر:مش هتردي السلام ي مها
مها:بتقول حاجه ي تامر
تامر:بقول صباح الخير
مها:امم صباح النور خير في حاجه
تامر:لا مفيش كنت معدي.من هنا قولت اسلم عليكوا يعني
مهاببرود:امم تمام شكرا
تامر بضيق:العفو سلام
رنا:مالك ي مها بتعاملي تامر كدا لي
مها:لا سيبك منو سيبك بقولك الورق دا واقف علي امضه سعيد بيه حطيه في الملف دا والورق دا حطيه في درج المكتب دا
رنا:تمام
سعيد:صباح الخير ي بنات
رنا ومها ب احترام:صباح النور يفندم
*سعيد دخل مكتبه ومها راحت وراه
سعيد:اعمليلي القهوه بتاعتي ي مها
مها:حاضر يفندم في ورق واقف علي امضه حضرتك
سعيد:تمام هاتيه وانيت بتجيبي القهوه
مها:حاضر يفندم عن اذنك
*بعد وقت مها دخلت لسعيد بالقهوه والورق
سعيد:مبروك ي مها عرفت انك اتخطبتي
مها بكسوف:الله يبارك في حضرتك يفندم
سعيد:شغال اي
مها:معاون مباحث
سعيد:طيب كويس ربنا يوفقكوا
مها:شكرا يفندم
سعيد:لو احتاجتي اي حاجه ي مها قوليلي انا زي والدك
مها:اكيد يفندم بعد اذنك
سعيد:اتفضلي يبنتي
*اليوم خلص ومها كلمت فارس عشان يجي ياخدها زي ماقالها واستنته تحت
مها بزهق:اتاخرت لي بس
_مهااا
مها:……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى