روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت الرابع عشر

رواية أحببت ضابط غيور الجزء الرابع عشر

رواية أحببت ضابط غيور
رواية أحببت ضابط غيور

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة الرابعة عشر

مها بزهق:اتاخرت لي بس
_مها
مها :ايوا ي تامر في حاجه
تامر:انا نسيت اديكي الورق دا تدخليه لسعيد بيه قبل مايمشي
مها:طيب خلاص.خليه معاك لبكرا وانا اول ماسعيد بيه يجي هديلو الورق
تامر:لا ماهو مش هينفع لازم يتمضي انهارده عشان دا ورق مهم لصفقه بكرا
مها:طيب انا اعمل اي برضو ي تامر
_مهاا
مها بصت للصوت:فارس انت اتاخرت كدا لي
فارس بهدوء مخيف:الطريق كان زحمه
تامر:فارس بيه اي اخبارك
فارس بصله ومردش عليه:يلا ي مها خلينا نمشي
مها:طيب تامر هنعمل اي ف الورق دا
تامر :لا خلاص روحي انتي مش مشكله بكرا بعد ماسعيد بيه يجي ابقي خليه يمضيه
مها ب استغراب:انت مش قولت مينفعش ولازم يتمضي انهارده
تامر :لا لا مش لازم خلاص يلا روحي انتي اشوفك بكرا باي
مها ب استغراب:باي
مها راحت مع فارس للعربيه
فارس بعصبيه:انا عاوز اعرف انتي كنتي واقفه مع الزفت دا لييي
مها:زي ماسمعت كدا كان عاوز يديني ورق اخلي سعيد بيه يمضيه
فارس بعصبيه:ورق!!!؟ورق اي دا اللي قالك عليه خلاص مش.مهم
مها:ماهو دا اللي انا مستغراباه قبل ماانت تيجي فضل يقولي لازم يتمضي ومينفعش وبعد ماانت جيت قال انو ورق مش مهم اصلا ازاي مش عارفه
فارس:اسكتي ي مها اسكتي
مها:اسكت!!؟اسكت ليييي عشان بقول الصراحه
فارس:وانا عارف ان بتقولي الصراحه
مها ب استغراب:هو انا اللي مبقتش فاهمه حد ولا انتوا اللي غلط ولا اي بالظبط انا مش فاهمه حاجه خالص
فارس:بكرا هتفهمي كل حاجه بس ف وقتها المناسب
مها:تمام ي فارس
فارس:انتي زعلانه ولا اي
مها:لا هزعل من اي انت عملت حاجه تزعلني
فارس:اهااا مها خلاص اتقمصت يقموصه
مها…..
فارس:ياحبيبتي انا بضايق اما بشوفك واقفه مع الواد دا والله
مها……..
فارس:يامهاميهو
مها بصتله ولفت وشها وضحكت
فارس:يلهوي طيب قوليلي اصالحك ازاي طيب
مها…..
فارس: بس خلاص عرفت
*فارس وقف العربيه ونزل
مها لنفسها:اي دا هو راح فين
*بعد مده فارس جه
مها:انت كنت فين
فارس:كنت بجبلك دول
مها ب استغراب:اي دا !!؟
فارس بحب:افتحي البوكس وانتي تعرفي
مها فتحت البوكس وفرحت زي الاطفال:فارس دا بجد🥹
فارس:اه يروحي بجد
مها:افهم من كدا انك بتصالحني يعني بالشوكلاتات واللعب دي
فارس:دي دباديب.
مها:انا عارفه ودا كمان مارد واشوشني
فارس ضحك:امم هو اي معجبوكيش ولا اي
مها:لا حلوين اوي وانا بحبهم اوي
فارس:اي خدمه خلاص بقا مش زعلانه
مها بتفكير:اممم خلاص عفونا عنك
فارس بحب:مها انا عمري قولتلك اني بحبك
مها اتكسفت ولفت وشها
فارس:يلهووي علي الفراوله
مها بكسوف:فارس الله!!!يلا نروح بقا احلام زمانها قلقانه عليا
فارس ضحك بحب:يلا نروح
فارس:هتوحشيني يفراوله
مها:ماانت بتشوفني كل يوم هوحشك ازاي بقا
فارس:يفراوله انتي كل ثانيه بتوحشيني وانتي معايا بتوحشيني
مها:انا طالعه
فارس ضحك:باي يفراولتي
*فارس اطمن انها طلعت
احلام:كتتي فين كل دا ي مها
مها:الطريق كان زحمه فارس اتاخر عليا عقبال ماجه
احلام:طيب ماشي خشي غيري هدومك وتعالي كلي يلا عشان شويه وهننزل
مها:هننزل نروح فين
احلام:هنجيب حاجات
مها:طيب
*عند فارس
_فارس باشا
فارس:ايوا
_في اجتماع مع سياده اللواء كمان نص ساعه
فارس:طيب ي صبحي انا هروح بس هخلص حاجات كدا في ايدي ورايح هاتلي بس قهوتي
_حاضر يفندم
*عند مها
احلام:يلا ي مها
مها:حاضر انا عماله اتصل بفارس مش بيرد خالص
احلام:خليكي وراه
مها:انا اتصلت اكتر من ٣٠ مره مش عارفه اعمل اي
احلام:خلاص تعالي ننزل يلا وبرضو رني عليه واحنا تحت
مها:حاضر يلا
احلام:كرم اوعي تزعل هنا سامع ومتفتحوش الباب لأي حد
كرم:حاضر ي ماما
مها:يلا يابنتييي
احلام:طيب يلا
*عند فارس
اللواء:عرفت ي فارس هتعملوا اي
فارس:تمام يفندم بعد اذنك
اللواء:اتفضل
*في مكتب فارس
فارس بخضه:الو مالك ي مها في حاجه
مها:لا متقلقش انا كنت بتصل بيك عشان اقولك اني كنت نازله
فارس:ونزلتي!!؟
مها:اه
فارس:من غير ماتقوليلي ي مها
مها:طيب ماانا رنيت عليك اهو وانت اللي مردتش
فارس:يبقي متنزليش من غير ماتقولي
مها:كنت نازله مع احلام عادي ي فارس انت عرفت اهو
فارس:عرفت بعد مانزلتي
مها:بس عرفت
فارس:اقفلي ي مها
مها:لا مش هقفل انا مغلطتش
فارس:اقفلي ي مهااااا
مها:سلام
فارس:سلام
احلام:معلش ي مها هو بيحبك وبيغير عليكي
مها:بس مش كدا ي احلام
احلام:يعبيطه دا حب
مها:طيب ي احلام
احلام:يلا نامي بقا
مها:ماشي تصبحي علي خير
احلام:وانتي من اهل الخير ي حبيبتي
*مها كانت بتفكر فيه لقيت فونها بيرن
مها:الو
فارس:كلمي سعيد قوليله ان انتي هتاخدي اجازه كام يوم
مها:لي
فارس:عشان انا عندي مأموريه ومش هعرف كل يوم اوصلك
مها:خلاص انا هروح انا
فارس بحده:لااا مفيش مرواح ف حته من غيري
مها:حاضر ي فارس
فارس:سلام
مها:سلام
جيهان:يابني متقساش عليها كدا
فارس:انا مش بقسي انا فعلا عندي مأموريه
جيهان:بس انت كنت بتكلمها بقسوه لي كدا انا كنت سمعاك
فارس:متشغليش بالك انتي يحبيبتي المهم خدتي الدوا
جيهان:اه ي حبيبي خدته
فارس:طيب يلا خشي نامي عشان انهارده سهرتي كتير اوي وخايف تتعبي
جيهان:متخافش يحبيبي
فارس:ماما انتي هتروحي تقعدي.عند مصطفي اليومين دول بس
جيهان:لااا مش هروح اقعد في حته انا هقعد في بيتي انا لسه صغيره يواد مالك
فارس:طبعا يحبيبتي بس عشان ابقي مطمن
جيهان:متقلقش يحبيبي انا لو حسيت بتعب هتصل ب يسرا متخافش
فارس:طيب يحبيبتي يلا تعالي نامي
*صباح يوم جديد
احلام:يلا قومي ي مها
مها بنوم:لا مش هروح
احلام:طيب كلمي فارس قوليله
مها:لا هو اللي قالي متروحيش اصلا
احلام:طيب قومي افطري
مها:حاضر
*بعد 3ايام وفارس متصلش ولا مره ب مها من بعد اخر مره
احلام:متصلش
مها بحزن:لا متصلش
احلام:معلش ي حبيبتي هو اكيد عندو شغل
مها بحزن:ربنا معاه
احلام:يارب يحبيبتي
مها بتعب:انا هدخل انا….
احلام بصراخ:مهاااااااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى