Uncategorized

رواية أحببت زين الرجال الفصل السادس 6 بقلم منة الله الطنطاوي

 رواية أحببت زين الرجال الفصل السادس 6 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل السادس 6 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل السادس 6 بقلم منة الله الطنطاوي

تخرج ملك وتروح تقابل خالد 
ملك : دخالت المطعم ولقت خالد مستنيها 
ازيك يا خالد عامل اي 
خالد : الحمدلله اتفضلي اقعدي تحبي تشربي اي
ملك : شكرا ولا حاجة
خالد : ازاي بقا اتنين عصير برتقال لو سمحت 
خالد : بصي ياملك انتي عارفه انا بحبك ادا اي وانا والله مكنتش اعرف ان ماما راحت عندكم وطلبت ايدك ليا غير امبارح 
ملك : عارفة ياخالد وانا كمان بحبك زي اخويا وان انحنا وصغيرين علطول مع بعض وبحكيلك كل حاجة عني اكتر من باحكي لماما 
خالد : عارف علشان كدا مش عاوز حاجة تتغير عن زمان وان حاجة زي دي تبعدنا عن بعض 
ملك : عارفة وطبعا ياريت يحصل كدا 
خالد : ماشي ياستي 
ملك : اي ماشي ياستي دي اسمها تشكر ياسطا ????
خالد : اسطا ????لغتك اتغيرت اوي يا ملك 
ملك : يابني دي بقت مودا اومال لوتعرف اللغه الجديدة هتعمل اي ????
خالد : لا شكرا مش عاوز اعرف انا كدا الحمدلله ????
دخل الجرسون وحت العصير ومشي 
ملك : عامل اي في شغلك يا برنس 
خالد : برنس ???????? الحمدلله ياختي ماشية اهو 
ملك: والله عاوزة اشتغل انا كمان 
خالد : لية ياملك محتاجة حاجة اجبهالك قوليلي احنا اخوات 
ملك : هو انا كل لما اقول لحد عاوزة اشتغل يقولي انتي محتاجة حاجة اجبهالك والله يابني عاوزة اشتغل اهي حاجة بتساليني ومنها في مجال درستي 
خالد : تمام ولو لقتلك وظيفة عندنا في الشركة هقولك 
ملك : اشطا يا مان يلا بقا هقوم امشي انا 
خالد : طب استني هاجي اوصلك 
ملك : لا خاليك علشان معطلكش لو وراك شغل 
خالد : لا يلا وانا اخدت إجازة اساسا النهاردة 
ملك : تمام يلا 
خرجت ملك وخالد من المقطع وروحو 
______________________________________
في الشركة عند زين 
سمر : مستر زين الوفد جاة ومستني حاضرتك في غرفة الاجتماعات
زين : تمام كلمي كريم وخالي يجي وقولي لمازن يستقبلهم علي أما اجي 
سمر : تحت أمر حضرتك مستر زين بعد اذن حضرتك 
زين : اتفضلي بس يلا بسرعة 
سمر خرجت من مكتب زين ومسكت التلفون تطلب كريم 
______________________________________
عند كريم في الكلية
طارق : بقولك اي ياكيمو البت شاهندا شكلها عنيها منك 
كريم : شاهندا منين دي 
طارق : البت الكانت عنيها عليك في المحاضرة 
كريم : اه يعم سيبك هيا دي أشكال وبعدين ياسطا مابحبش الوحدة المدلوقة كدا 
طارق : عندك حق ولا شوف لبسها 
كريم : مالناش دعوة بحد  علشان حرام 
طارق : معاك حق انا اسف
كريم التلفون رن 
كريم : الو 
سمر : مستر كريم في اجتماع مهم ومستر زين قالي اقول لحضرتك علشان تيجي 
كريم : ماشي ياسمر عشر دقائق وهكون في الشركة 
سمر : ماشي يامستر كريم  بعد اذن حضرتك 
كريم: ماشي سلام 
قفل كريم مع سمر 
كريم : معلش ياطارق لازم امشي دلوقتي
طارق : ماشي ياكيمو اشوفك بكرا 
كريم : ماشي ياصحبي سلام 
خرج كريم من الكلية وراح علي الشركة 
______________________________________
عند ملك روحت بعد ماروحت 
ملك : انا جيت ياماما 
ام ملك : حمدالله على السلامه يا حبيبتي
ملك : الله يسلمك يا ست الكل هاخش انا بقي اوضتي 
ام ملك : ماشي علي أما احضر الاكل علي ما جنة تيجي من المدرسة 
ملك : ماشي 
تدخل ملك الاوضة وتغير هدومها وتلقي تلفونها بيرن 
ملك : شوشو عاملة أي
شوشو. : كويسة بطمن عليكي عاملتي اي مع خالد 
ملك : مافيش اتكلمنا مع بعض وعادي زاي ما احنا 
شوشو : طب كويس بقولك بعتلك اللنك بتاع صفحة الشركة علشان الوظيفه
ملك : تشكر ياريس نردهالك في الافراح
شوشو : علي اي يابت انتي اختي يلا اسيبك انا سلام 
ملك : سلام
تفتح ملك الوتس وتخش علي  اللنك وتشوف صفحة الشركة وتاخد الرقم بتاع الشركة وتتصل بيهم 
ملك : السلام عليكم
الموظفة : وعليكم السلام ايوا يا فندم 
ملك : لو سمحتي كنت عاوزة اقدم علي الوظيفة 
الموظفة : تمام ممكن حضرتك تجيبي CV بتاع حضرتك وتيجي بكرا الساعة ٨ 
ملك : متشكرة اوي مع السلامة
الموظفة : العفو مع السلامة
ملك تقفل السكة وتقول ياارب سهل الحال واتقبل في الوظيفة دي 
وتنادي ام ملك عليها
وتخرج ملك تشوف مامتها 
ملك : ايوا يماما 
ام ملك : يلا يا حبيبتي علشان تكلي اختك جات يلا 
ملك : حاضر يماما 
ملك : ازيك ياجنتي عاملة أي ياروحي 
جنة : كويسة 
ملك : عاملة أي في المذاكرة اوعك تكوني مش بتذاكري وبتقري رويات زاي ????????
انا والناس البتقراء دي 
جنة : لا ياختي انا صغيرة علي الحاجات دي 
ملك : شطورة ولو جبتي مجموع حلو هاخدك انتي وماما ونسافر مطروح أو اسكندريه
جنة : بجد ياملك 
ملك : بجد يا قلب ملك يلا بقي كلي 
جنة : حاضر 
ملك : ماما بقولك انا بكرا انشاء الله هروح اقدم علي الوظيفة الجديدة 
ام ملك : بردو يملك مصممة
ملك : ايوا ياماما
ام ملك : ماشي برحتك بس متتاخريش برا 
ملك : حاضر ياست الكل 
وقامت باست مامتها 
يلا هاخش انا بقي انام علشان اقوم بدري تصبحم علي الجنة
ام : وانتي من اهل الجنة 
______________________________________
في الشركة عند زين وصل كريم الشركة 
وراح على مكتب زين ودخل لقة مازن معا 
كريم: مسا مسا يا شباب 
زين ومازن : اهلا 
زين : يلا بقا علي الاجتماع 
كريم ومازن : يلا 
رواحم علي غرفه الاجتماعات
طبعا الكلام هيبقا بالنجليزي ف احنا هنترجم علطول ????????
زين : اهلا مستر جون
جون : اهلا مستر زين
زين : اعرفك مستر جون مستر كريم اخويا ومستر مازن مدرير الحسابات وصاحبي 
مستر جون : اة اهلا وسهلا
زين : تمام مستر جون نتكلم في الشغل
جون : اكيد انا هتفق معاك علي الصفقة انها هتبقا با اتنين مليون جنيه
زين : تمام هفكر وهرد عليك مستر جون 
جون : تمام مستر بعد ازنك اتشرتك بمعرفتكم 
مستر كريم انت ومستر مازن
كريم ومازن : الشرف لينا
جون : تمام هستنا ردكم مع السلامة
كريم ومازن : سلام 
خرج جون وقاعد زين وكريم ومازن 
زين : مازن راجع الاوراق الحسابات دي وتاكد منها كويس 
مازن : حاضر 
زين : تمام يلا ياكريم 
كريم : يلا سلام يا مازن
مازن : سلام
خرج زين وكريم وكل واحد ركب عربيتة وراحم علي الفيلا ________________
وصل زين وكريم الفيلا
زين : ازيك يا ست الكل
كريم : ازيك ياقمر????
سامية : كويسة ياحبيبي اقعدم علشان عاوز اقولكم على حاجة 
زين : خير ياماما 
سامية : خالتكم جاية هيا وقمر الاسبوع الجاي
زين وكريم بصو لبعض وزين قال………..
يتبع……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!