Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة 6 بقلم ملك ماهر

 رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة 6 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة 6 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة السادسة 6 بقلم ملك ماهر 

عند ادهم..

ادهم بنعاس وهو مش شايف قدامه:ولا يا اياد يلا فين ابوك لسه مجاش

زيد(ابو ادهم):ابوك واقف قدامك ي ادهم

ادهم م الخضه وقع:احيي احممم اسف يبابا مخدتش بالي منك

زيد بضحك:خلاص ي ادهم ولا يهمك

ادهم بهزار وهو يحتضنه:حبيبي يوالدي

اياد:ايه يجدعان الحلاوه دي زيد باشا بنفسه بيحضن ادهم لا لا مش معقول

زيد وهوي يخلع حذائه ويرميه عليه اياد:انا هربيك ي كلب

اياد وهو يجري:خلاصي يحاج خلاص بضحك معااه هعععععع

زيد:وهو في حد يضحك كده

امينه:خلاص يزيد العيال بيهزرو

زيد:نفسي مره اشوف واحد عاقل

اياد وهو ياكل:تعالي تعالي الاكل طعمه حلو اوي وينادي بصوت عالي..تسلم ايدك يداده

الداده ماجده بضحك:م هو مش نا اللي عامله الاكل ده

اياد بتعجب:امال مين

ماجده وهي تشير علي امينه:والدتك يبني 

اياد بصدمه:ايه دهه هو انتي بتعرفي تطبخي ي امي

امينه وهي تضربه علي راسه:اكيد بعرف يجزمه والاكل اللي بيتعمل بكون انا عامله نصه

اياد:هو صح الكلام ده يداده

ماجده بضحك:صح يبني

ادهم:لا انا لازم ادوق وسع كده يلا

اياد:يعني انت سايب كراسي السفره كلها وجاي علي بتاعي وتقولي قوم

ادهم:اهو كيفي كده وسع ياض

اياد:عليا الطلبات م انا قايم م تلم ابنك يحاج

زيد:اقعد علي اي كرسي تاني ي ادهم

ادهم بغيظ وهو ينظر لاياد الذي يخرج له لسانه:حاضر يبابا ده انت تؤمر يلهوي هو انا افديك الساعه

اياد:ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا

ادهم بشر:حقك عليا ي ايدو خلاص

اياد:ايه الحلاوه دي

هايدي من الخارج:يانااااس انا جييت

زيد:حبيبه بابا تعالي كلي

هايدي:ازيك يحاج

زيد:حاج!!وهو ينظر لادهم واياد انتو عملتو فيها ايه ياض منك ليه

اياد بضحك:والله ابدا 

هايدي:اي يحجيجه في اي

امينه:اتكلمي عدل يبنت

هايدي:حاضر يست امينه

زيد:يلا تعالي كلي

هايدي:وان منيت وهكون هنا

زيد:وانتو كلو يلا

عند هند:

عمر يتسلل لغرفه هند وهي نائمه وهو يمسك قلما ويهمس بصوت يكاد يُستَمعْ له:والله لاربيكي يهند الكلب وبدا يرسم لها علي وجهها بالقلم وهو يضحك

ساميه وهي تنادي:ياعمرر ياعمر

رمي عمر القلم وخرج بسرعه:نعم ي ماما في حاجه

ساميه باستغراب:كنت عايزاك تنزل لابوك لانه جايب حجات بس انت بتنهج كده ليه

عمر بتوتر:ل…لا مفيش حاجه لقيت صرصار بس ف كنت بجري منه

ساميه بشك:صرصار مممم طب انزل يخويا يلا عمال اما اصحي رحمه واما تطلع تعالي صحي هند

عمر بشر:عيوني ي امي بس كده

ساميه:اهه يخويا بس كده انزل يلا

عمر وهو يفتح باب الشقه وبجانبه والده ويحملون اشياء:ايه يبابا كل ده انت حاطت قتيل ف الشنطه دي ولا اي

محمود(والد عمر):بطل رغي يلا وخش

عمر:حبيب قلبي خلاص متتعصبش كده

ساميه بحب:وسع كده ياض يعمر حمدلله علي سلامتك يمحمود

محمود بحب:الله يسلمك يساميه انتي اخبارك ايه

ساميه:كويسه يخويا الحمدلله خش ريح انت شويه لغايه اما اجهز الاكل

وكان يراقبهم عمر بهيام

ساميه:مالك يواد يعمر سرحان ف اي

عمر بهيام:فيكو حاسس اني بتفرج علي قيس وليلي

ساميه وهي تخلع شبشبها:شكله وحشك صح ركض عمر هاربا الي غرفته لكن جاء الشبشب في راسه

عمر بتالم وهو يخرج راسه من الباب:ربنا علي الظالم والمفتري ربنا يكون ف عونك يحوده والله

ساميه بنرفزه:غور يلا والا هجيلك

محمود بضحك:براحه علي العيال شويه يساميه

ساميه:يراجل دول عياال متربوش عايزين الحرق

محمود:المهم انا هخش انام حبه كده

ساميه:نوم الهنا

وذهب محمود الي غرفته..

ساميه من المطبخ:بت يرحمه تعالي ساعديني يمقصوفه الرقبه انتي

رحمه من الخارج:اايووهه جاااااايي

ساميه:حسبي الله في دي خلفه

رحمه:مالك يقمر متنرفزه ليه

ساميه:تعالي يبت اقفي مكاني لغايه اما اشوف ابوكي

رحمه بغمزه:يسيدي يسيدي 

وتركتها وذهبت لتوقظه

تجمعوا كلهم علي السفره ماعدا هند

ساميه:واد يعمر خش صحي اختك

عمر:حاضر من عيوني

عمر وهو يحمل جردل من الماء ويتجه به الي غرفه هند

وفجاه بدون مقدمات سكبه علي هند

هند بفزع:الحقوناااااي بغرقق يامااااا..

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!