روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل السادس عشر 16 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل السادس عشر 16 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء السادس عشر

رواية ملكت الحمزه البارت السادس عشر

رواية ملكت الحمزه الحلقة السادسة عشر

هاجر بصدمه وخوف… ابيه اسمعني ارجوك
ايهاب مستناش ردهااا وجرجرها من عالسرير وشدهاا من شعرهااا وسحلها فالارض وفضل يجرجر فيهاا لحد موداهاا المنور فتح الباب وزقهااا ودخل وقفل من جوه
هاجر بدموع…. ابيه ع خاطري
ايهاب بغضب عارم…. واقفه فحضنو لا وكمان فنص الشارع واتفجاء بانو راح وضرب الاستاذ بتاع السنتر وخلتينااا فضيحه لناس كلها
هاجر بوجع ودموع… ابيه هفهمك
ايهاب بزعيق… تفهميني اييي من هنا ورايح مفيش خروج الا ورجلي على رجلك والوسخ ده نا هجيبو وهشرب من دمو
هاجر اول مسمعت كد قلبها وقع فرجلها ووجعهاا اوي
هاجر حاولت تقوم وتتسند عالحيطه مقدرتش
هاجر بتعب ووجع… ارجوك متعملوش حاجه ابوس ايدك يا ايهاب
ايهاب فضل يدور بعيونو على حاجه لحد م بعد عنها بكام خطوه جاب حاجه ورجع وقف قدامهااا تاني
هاجر برقت بصدمه…. ا ا ايهاب نتا هتعمل اييي ايهاب
ايهاب لف الكرباج على ايديه وقال ببرود…. هربيكي
ومستناش ردهاا ونزل فيها ضرب بالكرباج
هاجر كانت بتكتم صريخهااا بايدهااا وهو مزال بيضرب فيهااا
بعد خمس دقايق
ايهاب رماا الكرباج عالارض وقال ببرود تام… اوعي تكوني مفكره انو ده عقاب اللي عملتيه ثوثو مفيش مدرسه ولا تعليم وهخليكي خدامه لياا نا واللي هتبقى مراتي
وسابهااا وخرج قفل عليها الباب بالمفتاح
هاجر اغمى عليها ونبضهاا كان بيقل تدريجياا
_____________________________________
نااا افتكرت اسمو ف معلش بق سامحوني هرجع الاسم زي مهو وشكراا لناس اللي فاكره وفكرتني كمان)»
يامن قام مالنوم دخل الحمام خد دش دافي وخرج لبس
هودي اسود وبنطلون اسود وشوز سوداا وكان كتله قمرررر
وحط برفان وسرح شعرو وخد مفاتيحو ولسه بيفتح الباب لاقه مريم فوشو
يامن برفع حاجب… ايي اللي جابك
مريم بعصبيه… جايه اشوف مين هياا بنت الحلال بتاعتك ديي
يامن دخل الاوضه ووقف فنصهاا وعطهاا ضهرو وقال ببرود…. يخصك في ايي برضو نا م فاهم
مريم راحت عندو مسكت دراعو وعدلتو ليها وقالت بعصبيه…. نتاا عايز تجنني هاا
يامن مسكها من ايدهاا وضغط عليهاا جامد وقال بعصبيه شديده… اوعي تفكري نفسك حاجه يبت نتي نتي ولا تعنيلي حاجه وغوري. من وشي السعادي ع م طايقك
مريم بدموع…نتا بتكدب علياا صح يامن نا بحبك
يامن زق ايدها بعصبيه وبعد عنهاا
وكان بيحاول يهدي نفسو ع مينفعلش عليهاا
يامن بتعب… اخرجي بره يمريم
مريم بعند ودموع…. لا ي يامن لا
يامن ببرود… تمم خليكي هخرج ناا
ولسه هيخرج مسكتو من ايدو وقالت برجاء ودموع… يامن خلاص ع خاطري
يامن بص بعيد عن عيونهاا وقال ببرود… مخلصناش
مريم بدموع… طب قولي نتا عايز ايي وناا اعملو
يامن ببرود… م عايز حاجه غير انك تبعدي عن طريقي
وكمل محاوله استفزازهاا ع تبعد عنو…. نتي معندكيش كرامه خالص بترمي نفسك علياا ليه
مريم بوجع ودموع…. معنديش كرامه ع بحبك ي يامن نتا شايف اني برمي نفسي عليك
يامن بعد عنهاا وقاال ببرود مصتنع… اه نا م شايفهاا غير كد الصراحه
مريم مسحت دموعهااا وقالت… تممم صدقني م هتشوفني فطريقك تاني بعد كد عن اذنك
مريم خرجت وسابتو واقف لدماغو والمعركه اللي دايره فيهااا
حاول يهدي نفسو بس مقدرش خرج من اوضتو لاقه حمزاوي قاعد فالرسبشن وبيقرا الجرايد
راح عندو وباس ايدو
حمزاوي بحب… عامل ايي يحبيبي
يامن بهدوء… الحمدلله الشغاله امبارح قالتلي انو جميله جات بليل
حمزاوي بهدوء… اه جات امبارح
يامن ببرود…طيب كويس
حمزاوي باستغراب… مالك م على بعضك ليه حصلت حاجه نا معرفهاش
يامن بهدوء… لا محصلش
حمزاوي بحده… امال مالك حالك م عاجبني
يامن ببرود… مفيش يحج نا رايح المستشفى عايز حاجه
حمزاوي باستغراب من حالتو… تمم ليك قاعده
يامن سابو ومشي
حمزاوي بتعب… لو اعرف ايي اللي جرالكو يعيالي بس كل واحد فيكو فدنياا غير الدنيااا
حمزاوي بابتسامة… ايي القمرر دهه يجميله
جميله وهياا بتعدل الايشارب… ايي رايك يحبيبي
حمزاوي بمراوغه…. قمرر
جميله بهدوء… امال العيال فين
حمزاوي بابابتسامة… حمزه فوق لسه منزلش ويامن لسه خارج والبيه محمد معرفش غطسان فين
جميله بتعب…. ناا خايفه اوي يحمزاوي
حمزاوي باستغراب… خايفه من اييي يجميله
جميله بخوف شديد… كلل اللي عملناا يتهد فثانيه واخسر محمد وحمزه وعلي مره واحده نتا عارف نا بحب حمزه قد ايي وعارف كمان غلاوتهم عندي
حمزاوي بقلق… عارف يجميله بس ايي اللي جاب سيرت الكلام دهه دلوقتي….
جميله بدموع…. م عارفه بس نا خايفه خايفه الولاد يعرفو انو محمد م اخوهم
وبصو وراهم بصدمه من اللي واقف
محمد فونو وقع من ايدو بصدمه
جميله وحمزاوي قامو من عالكرسي بخوف شديد
حمزاوي بخوف.. محمد نتا هنا من امته
محمد مشي عليهم ووقف قصادهم وبيحاول يطلع الكلام بصعوبه…. ايي اللي ناا سمعتووو دههه
جميله بدموع وخوف…. حبيبي نتا ابني والله ونا عمري مفرقت مبينكو فالمعامله يمكن نتا دايما بتشوف اني الام القاسيه اللي بتفرق بيت عيالهااا وبتحب ده اكتر من ده لاكم نا لا اللي اتظلمو هنا حمزه وعلي ب
محمد بيحاول يستوعب بس م قادر…. يعني ايي ناا م ابنكو
حمزاوي عيونو دمعت بقهر وقال…. الحقيقه انو ناا ولادي حازم ويامن وحور لاكن نتا وعلي وحمزه م ولادي نتو التلاته اخوات من دم واحد والله وو
محمد قعد عالكرسي بصدمه كبيره…. كمل عايز اسمع
جميله كانت بتعيط وخايفه تخسر ولادهااا
حمزاوي بتنهيده ووجع… زمان ابوك نتا وحمزه وعلي كان شريكي تمم وكنا صحاب اوي ومراتو ساعتهااا كانت ولاده حمزه وعلي وكان عندهم 5 وامك كانت حامل فيك
اتخانقنا بسبب الشغللل واختلفنااا بس كلوو بسبب مرسي الكلب هو اللي حط المغرز ده بيناا ونجح حصل بينا خلاف وهو ساعتهاا طلع من عندي زعلان مني وباع نص الشركه بتاعتو وكان اليوم دهه وأخد مراتو واخواتك ومسافرين وناا مهنش علياا زعلو وهو مسافر روحت قولت هروح وراه واخد جميله معايااا وساعتهاا مرسي بعتلو ناس تقتلو زنقو ودمرو العربيه وهربوو نا ساعتهااا كنت وصلت بعد مالعربيه ادمرت
روحت اشوفو لاقيتو بيطلع فالروح ملحقش ينتطق بكلمه بس لحقت امك وحمزه وعلي وخدتها عالمستشفى والدكتور قال انو هيااا لازم تولد وفعلاا ولدتك وبعد لعت مالعمليات طلبت تشوفني دخلتلهااا لاقيتهاا بتقولي ولادي ربيهم امانه فرقبتك وروحهاا طلعت ومرسي عمل العمله ولفقهالي
محمد بصلهم ووشو خالي من التعبير
حمزه بوجع…. نتا اكيد بتهزر يحمزاوي
حمزاوي لف وراه لاقه واقف
جميله بقت تلطم على وشهااا
حمزاوي بوجع… صدقوني دهه اللي حصل
حمزه مكنش بيرد ولا هو ولا محمد
محمد قام بالعافيه من عالكرسي وطلع مشي وبق يتسند عالحطيه جميله مسكت فيه بس هو زاحهاا ومشي
حمزاوي بدموع وحزن… ارجوك الحقو ده متكلمش الحق اخوك يحمزه
حمزه سمع كلامو وطلع وراه بالعربيه
_____________________________________
يونس دخل البيت نادم على هاجر بس مكنتش بترد دخل شافاهاا فالاوضه ملقهاش رن عليهاا لاقه الفون فاواضتها دخل المطبخ ودور فالشقه ملقهاش
يونس بقلق وخوف…. هتكون راحت فين دي م بتروح فحته غير لما نكون عارفين
طلع بره الشقه ولسه هيمشي سمع صوت جاي من ورا المنور
يونس راح عند الباب وبيفتحو مكنش بيتفتح حاول كتير معرفش راح دخل الشقه جاب حديدهه من المطبخ وطلع فتح بابا المنور واتصدم من منظر هاجر
بلوزتها كانت مقطوعه من على دراعهااا ودراعهااا بينزف دم ورجليهااا بتنزف وشعرهاا متبهدل
يونس جري عليها وقومهاا وقال بخوف شديد… نوجا نوجا مالك
هاجر مكنتش بتتكلم
يونس شالهاا وطلع بيها عالمستشفى
وصل وحطهاا عالترول والممرضين خدوهااا
…………..
الممرضين دخلو هاجر اوضه عاديه
ممرضه… دكتور علي في حاله هنااا غريبه اوي
علي باستغراب… حاله ايي ديي
الممرضه….اهي يدكتور عالترول
علي اتعدل وبصلها واتصدم……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!