Uncategorized

رواية حدوتة هنا الفصل الخامس 5 بقلم جهاد عوض

 رواية حدوتة هنا الفصل الخامس 5 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل الخامس 5 بقلم جهاد عوض

رواية حدوتة هنا الفصل الخامس 5 بقلم جهاد عوض

هنا : قولتيلي دا بق يبقاا مين
رنيم ( بتنهيده ): دا يوسف صديق قديم ليناا يعتبر ذي اخونا 
هنا : امم ليه لما جيت في ويط الزحمه اللي كانت موجوده كنتي نتي هناا ومختفيه ومرحبتيش بيه 
رنيم : تقدري تقولي جرح قديم سايب علامه مش عااوزه اشوفوا علشان مفتحوش 
هنا : ينفع تحكيلي 
رنيم : صدقيني في الوقت المناسب هحكيلك 
” قااطع كلامهم صوت طرق الباب ” 
هنا : اتفضل 
احمد : رنيم نتي هنا كنت بدور عليكي 
رنيم : في حااجه ولا اي 
يوسف : يعني نا اجي ونتي تختفي دي تيجي بردو بندور عليكي علشان اسلم 
رنيم ( بوجع ): ااه اهلا ي يوسف حمدلله علي السلامه
يوسف : الله يسلمك عااش من شافك يعني اخوكي مبيسالش قولنا دكتور ومشغول انتي اي بق 
رنيم: معلشي بق ي يوسف نتا مش غريب ذي اخوياا بردو وقلت مش هتزعل علشان مشغول عنك شفت الكلام خدنا ونسيت اعرفك ب دكتوره هناا صديقتي دكتوره الاطفال هنا في المركز 
يوسف مد ايدو يسلم عليها : اهلا ي دكتوره 
هنا ( ببتسامه ): اهلا استاذ يوسف 
احمد ( بغيره ): طب اي نمشي احنا ي يوسف
يوسف : اه يالا بينا
خلص اليوم ونزلت علشان اروح 
رنيم : هناا هناا
هنا : ايوه ي رنيم في حااجه
رنيم: لا شفتك واقفه فا احنا مروحين لو تحبي نخدك في طريقناا 
هنا : لا مش هينفع عندي مشوار قبل مروح 
احمد : عاادي ي دكتوره نوصلك 
هناا : امم تمام 
” في العربيه ” 
احمد : مشوارك فين ي دكتوره 
هنا : في ( **** )
رنيم : نتي راحه فين هناك
هنا : الدكتوره اللي بتابع الحمل بتاعي هنااك 
رنيم : اوباا ينفع ابق معاكي ولا اي 
هنا : طبعاا لو مش هنعطلكوا 
رنيم : لا لا مفيش عطله ولا حااجه مش كداا ي احمد 
احمد : ااه مفيش مشكله 
هناا : طب تمام هنا
وصلنا لمكان العياده وطلعناا فوق فضلت قااعده مستنيه الكشف بتاعي يجي 
الممرضه : مدام هنا دورك 
دخلت للدكتوره ورنيم دخلت معاياا 
الدكتوره : لا احناا تمام اوي والبيبي تمام 
هنا : ممكن اعرفوا جنسوا دلوقتي 
الدكتوره : اااه طبعاا ثواني مبروك ي مدام هناا بنت 
هناا ( بفرحه ): بجد 
الدكتوره : ايوه 
رنيم : مبروك ي هنون 
هنا  : الله يبارك فيكي 
” في العربيه ” 
رنيم : بارك ل هناا ي احمد الدكتوره قالتلها ان صحه البيبي كويسهاا وقالتلها انهاا بنت
احمد: ولله مبروك ي دكتوره 
هنا : الله يبارك فيك شكراا 
بعد فتره مش كبيره اوي وصلت بيتي طلعت فوق كنت فرحاانه جدا كلمت ساره وعتي وقولتلهم كان نفسي في بنت وربناا عوضني بيهاا ربنا يحفظهالي يارب وتيجي با السلامه
عدا شهر علي الاحداث اللي فاتت دي مبيحصلش فيهاا اي جديد لغايه اليوم داا حاادثه قويه وقعت من علي سلالم العماره في خناقه كانت في العماره انا اللي اتاذيت فيهاا 
فلااااااش بااااك 
امااني : عيب يبنتي لما تشتمي ست كبيره شبهي 
_ لما تكون الست دي مش محترمه تبقاا تستاهل انهاا تتشتم 
امااني : لي نا عملتلك اي 
_ بترمي زباله قدام شقتي وتقوليلي بعمل اي 
هنا : في اي ي طنط اماني في اي ي سحر
امااني : سحر بتقول اني برمي زباله قدام شقتهاا ونا بحطهاا قدامي والقطط اللي بترميهاا نا مليش زنب 
سحر : انتي هتعمليهم علياا بعدين ملكيش دعوه نتي ي دكتوره ملكيش في الخناقات دي
هنا : عيب ي سحر دي قد امك امسحيها فياا اناا 
كلمه من هنا علي كلمه من هنا الخناقه ذات والعماره اتلمت وفي وسط الزحمه اتكعبلت وقعت من علي السلالم 
امااني : هناا
نقلوني علي المستشفي كان رقم احمد اول رقم اتصلوا عليهاا وهو اتصل علي اهلي 
بااااك 
احمد : نتي دلوقتي بخير ي هنا 
هنا : اه ي دكتوره شكراا لانك انقذتني لتاني مره 
احمد : متشكرنيش ي هناا نا واحبي اني اكون جمبك 
هناا : لي ي احمد لي ديماا بلقيك نتاا وتجيلي من غير متفكر 
احمد : علشااان 
هناا : ابوه علشان اي 
احمد : علشان بحبك ي هناا
هنا : بتحبني 
احمد : ااه ي هناا من اول مره عيني وقعت عليكي ونا بحبك 
هنا : احمد بس داا مينفعش ناا 
احمد  : من غير متكملي مش لازم تكوني متجوزتيش علشان احبك
هنا : وحاامل ي احمد متنسااش داا ازي حبتني مع كل داا وقلبك طاوعك وسيبتوا 
احمد : حبيتك واللي كان كان وبنتك هعملهاا احسن حااجه كأنهابنتي با الظبط مش كلنا كاملين نا كماان كنت متجوز مفهااش حااجه هنااا تتتجوزيني 
هناا : ايييه
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!