Uncategorized

رواية آدم وحنين الفصل الخامس 5 بقلم حنين علي

 رواية آدم وحنين الفصل الخامس 5 بقلم حنين علي

رواية آدم وحنين الفصل الخامس 5 بقلم حنين علي

رواية آدم وحنين الفصل الخامس 5 بقلم حنين علي

وقفنا لما ادم كلم حنين وقالها انه جايبلها بوكس ف دريس عشان تلبسه ويخرجوا
حنين دخلت الاوضه عشان تشوف البوكس لقيته وفتحته لقيت فيه شوكليت كتشيره اويي اويي ????♥️
ودريس شكله قمرين كده لونه موف وشكله جميل اوي
لبسته وحطت ميك اب خفيف خالص واستنت ادم يرن عليها عشان تنزله
ادم خلص شغل ونزل ركب العربية وراح عند الفيلا ورن ع حنين عشان تخرجله
اول م خرجت ادم تنح: اي دااه
حنين: وحش؟????
ادم: ده قمر قمرين تلاته كده????♥️
حنين: الدريس جميل اوي ربنا يخليك ليا
ادم:انت اللي محلياه ويخليكي ليا يروحي♥️
حنين بكسوف وخدودها احمرت: طيب يلا????♥️
ادم: يلا يروحي
ادم اخدها واتعشوا ف مطعم جميل كانوا حاجزوا ليهم بس.”ربع رومانسيته يارب”????♥️
ادم: حنين
حنين: نعم
ادم: اا انا بحبك
حنين: بجد ي ادم
ادم: بجد ي عيون ادم انا بعشقك مش بحبك
حنين: ادم
ادم: نعم ي قلب ادم
حنين: انا بحبك م زمان اوي وكنت فكراك بتحبني بس أنت طلعت واخدني غصب عنك وزعلت اوي كنت حاسه اني من غيرك مليش لازمه اعيش
ادم: ي عيون ادم حقك عليا انا اسف وقام باس ايديها واخدها ورأسو سلو مع بعض واليوم كان حلو جدا خلصوا سهرتهم وروحوا
تاني يوم ف الشركه وبالتحديد ف مكتب ادم
الباب بيخبط عند ادم
ادم: أدخل
والمفجأه بالنسبه للشركه كلها ان اللى دخل كان احمد 
الانصاري بس ادم كانت متوقع انه يجي
ادم ببرود: اهلا اهلا اتفضل
احمد الانصاري بحده: انا مش جاي اتضايف انا جاي عشان اقولك اتنازل عن الصفقه دي عشان انت عارف كويس ان انا اللي هاخدها
ادم بثقه وهو بيقعد ع الكرسي اللي قدامه وحاطت رجل ع رجل: طب طالما انت عارف انك انت اللي هتاخدها متوتر ليه وجاي تهددني اتنازل عنها
احمد الانصاري: أنا عملت اللي عليا وقولت اللي عندي بس مترجعش تندم
ادم باستفزاز: لا ي بروو كتر خيرك الرجاله الصح مبتخافش ولا بترجع ف كلامها
احمد الانصاري: مشي من مكتب ادم وهو متعصب وعفاريت الدنيا كلها بتتنطط ف وشه 
مروان: اي ي ادم الزفت ده كان جايلك ليه
ادم: جاي بيهددني وعايزني انسحب م الصفقه
مروان: طب وهتعمل ايه
ادم: م انت عارف ي مروان اهمية الصفقه دي عندي
مروان: تمام ربنا يوفقك بس انت عارف انه مش سهل
ادم: انا وانت يارب+ أكيد عارف وعارف كمان انه هيحاول يأذيني بحنين بس أنا هعينلها حراسه متقلقش انت
مروان: خلاص تمام
مروان مشي من مكتب ادم راح مكتبه وادم اتصل ب حنين يطمن عليها
ادم: ازيك ي ملاكي عامله ايه وحشتيني اوي
حنين بكسوف وحب: الحمدلله ي حبيبي وانت كمان وحشتني اوي انت عامل ايه
ادم: بخير يروحي طول م انتِ بخير
حنين: يارب ديما ي حبيبي
ادم: هقفل معاكي عشان اكمل شغل 
حنين: تمام يروحي ربنا يوفقك مع السلامه
ادم :مع السلامه ي ملاكي♥️
ادم قفل مع حنين وكلم الحراس وعين حراسه عند الفيلا 
بتاعته واللي عايش فيها هو وحنين
حنين قفلت مع ادم ورنت ع ساره انتيمتها والحوار دا كالتالي
حنين: سرسور عامله ايه وحشاني
ساره: الحمد لله ي روح قلبي وانت وحشاني اكتر والله
حنين: حبيبتي ربنا يخليكي ليا 
كنت عايزه احكيلك ع حاجه
وحنين حكيت لساره ع كل حاجة وع اعتراف ادم ليها وساره فرحت جدا لصاحبتها ..
ف مكان آخر وبالتحديد في فيلا احمد الانصاري
احمد الانصاري: الصفقه دى أنا لازم اخدها
شخص: أكيد ي بيبي هتاخدها انت لازم توقعه ده الد اعدائك
احمد الانصاري: أكيد بس مش عارف هعمل كده ازاى
شخص: انا هقولك تاخدها ازاي وبداو يخططوا انهم يخطفوا حنين ويخلوا ادم يتنازل عن الصفقه ويكتبلهم كل املاكه
ي ترى مين اللي خطط بكده مع احمد الانصاري هنعرف البارت الجاي بقي 
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطفتي قلبي للكاتبة دنيا حسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!