Uncategorized

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة الخامسة 5 بقلم نيرة وائل

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة الخامسة 5 بقلم نيرة وائل 

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة الخامسة 5 بقلم نيرة وائل 

رواية حبيبتي منذ الصغر الحلقة الخامسة 5 بقلم نيرة وائل 

سمعته وهو بيقولها: مش هسمحلك تنزلى ابنى يا داليا اللى فى بطنك دا ابنى وانا اللي ليا الحق فيه 

اسيل نزل الكلام عليها زى الصاعقه واتصدمت جدا  ونزلت من الشركه وهى بتجرى زى المجنونه خبطتها عربيه و اغمى عليها النااس كلها  اتلمت… وفى نفس الوقت  حمزه كان نازل من الشركه شافها وجرى عليها و نقلها على المستشفى 

ودخلت اوضه العمليات 

Nairawael 

ـــــ عند سامر ـــــ

وقتها كان سامر بيتعارك هو وداليا وكانت بتقوله من ساعه ما رجعنا مصر وانت متغير معايا وانا عارفه ان السبب اسيل انت لسه بتحبها يا سامر صح…

سكت سامر 

ردت اسيل يبقي لسه بتحبها 

سامر بعصبيه:انا مش بحبها انا بكرهها وبكرههااوى كمان 

داليا: انا  عايزه ابننا يعيش باستقرار مش عايزة يبقي ابوه مش قابل امه وكارهها

(طبعا انتوا مستغربين ايه حوار ابننا دا سامر  وداليا كانوا مع بعض فى اميركا سامر بعد عرف خيانه اسيل بقى يروح بارات ويشرب، وفى ليله سامر كان فى البار هو وداليا..  سامر كان سكران طينه وداليا روحته وانتوا عارفين الباقي…)  

سامر كان لسه هيتكلم قطع حديثه الموبايل وهو بيرن كان والده 

 رد سامر: الوو

 ‏شهاب : اسيل عملت حادثه وفى العمليات وحالتها صعبه ومحتاجين دم ضروري انتوا نفس الفصيله …..تعالي بسرعه.. 

 ‏وقع التليفون من ايد سامر وكان في حالة ذهول 

 ‏وبعدها جرى….. داليا طلعت تجرى وراه وتسأله فى ايه بس مردش عليها ركب عربيته وساق بسرعه مجنونه… وصل المستشفى وسأل الممرضه وقالتله فى العمليات فى الدور التالت طلع يجرى وصل عندهم وهو بيقول اسيل…. اسيل فين 

 ابوه جرى عليه وقاله انتوا نفس فصيله الدم هى محتاجه نقل دم ضرورى 

 ‏اتبرع سامر بالدم وكان دايخ جدا لانهم سحبوا منه دم كتير… بعد فتره الدكتور طلع من اوضه وقالهم حمدلله على سلامتها العمليه نجحت بس لازم تفضل فى العنايه تحت الملاحظه 24 ساعه وانشاء الله هتكون كويسه 

 ‏سامر وحمزه فى نفس الوقت: ممكن ادخل اطمن عليهاا 

 ‏سامر بص لحمزه بغيظ 

 ‏رد الدكتور: واحد بس اللى يقدر يدخل 

شهاب حس ان حمزه وسامر هيتخانقوا قال ياسين هو اللي هيدخل يطمن علي بنته 

دخل ياسين وفضل يبكي عشان بنته ويقول: انتى اللى بقيالى من الدنيا يبنتى بعد امك ما راحت انا مقدرش اعيش من غيرك ياحبيبتى.

Nairawael

داليا عرفت وراحت المستشفى 

سامر: اي اللى جابك هنا يا داليا 

داليا: انت كنت بتقول انك بتكرهها من شويه ولا انا متهيقلي 

سامر بغضب: متربطيش دى ب دى اسيل كانت بتموت فاهمه يعني ايه بتموت كان لازم اجى عشان اتبرع بالدم لان فصيله دمنا نادره ومكنش في متبرع اسيبها تموت مثلا واتعصب جامد وداخ لدرجه ان رجليه مشلتهوش ووقع داليا سندته وابوه جرى عليه….  الممرضه جت وعلقتله محلول و قالتلهم  لازم ياكل ويرتاح عشان ميتعبش اكتر من كده..

Nairawael

اسيل فاقت.. وكانت متوقعه انها تلاقي سامر بس لقت حمزه ماسك ايدها وبيعيط  

قالت بصووت ضعيف: حمزه 

حمزه بصلها بسعاده: اسيل…. اسيل انتى كويسه 

هزت اسيل راسها ب ايوه 

نادى حمزه الدكتور وطمنهم انها بقت كويسه واجتازت مرحله الخطر 

كل دا كان سامر واقف بيبص عليهم  من الشباك ولما الدكتور طلع اطمن عليها من الدكتور وبعدها مشي… 

Naira wael

اسيل كانت مستنيه سامر يجي بس للاسف مشى ومدخلش عندها

اسيل اتحجزت فى المستشفى اسبوع حمزه اللى كان بيهتم بيها طول الاسبوع دا…اسيل كانت كل يوم بتستنى سامر بس مكنتش بتشوفه… سامر كان بيروح المستشفى كل يوم وكان بيسأل الدكتور ويتابع حالتها وكان علطول بيبص عليها من شباك الاوضه بس مكنش بيدخل.. كان علطول بيشوف حمزه عندها وكان بيتضايق جدا…

Nairawael

ــــــ بعد اسبوعين ـــــ 

ــ فى جنينه ڤيلا اسيل:

 حمزه: صباح الخير 

اسيل: صباح النور 

حمزه: عامله ايه النهارده

اسيل:تمام  الحمدلله… حمزه شكرا انك كنت جمبى الفتره اللي فاتت دي 

حمزه: اسيل هزعل منك والله انتى متعرفيش انتى بالنسبالي ايه 

اسيل: لأ عارفه…. تتجوزني 

????????????????

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية ملاكي للكاتبة منه حسن.


اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!