Uncategorized

رواية أحببتها في هروبها الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

 رواية أحببتها في هروبها الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

دينا… اه هو انتي طب امشي من هنا بقى
مسكت ايد زينة … يلا يا زينة 
زينة بصويت … ماما ماما متسيبنيش
دينا بتشد زينة 
النادي كله عليهم 
الامن … في اي 
… يا استاذ خطفا بنتي 
الامن … هاتي البنت
دينا  شايلة زينة و حضنتها … دي بنتي انا 
الامن … مين فيهم ماما يا حبيبتي 
 زينة مبترودش
الامن..يا حبيبتي ردي 
حمزة جري عليهم من بعيد .. في اي 
دينا … عايزك تاخد بنتي يا حمزة 
.. بنتك اي دي بنتي انا انتي مجنونة 
حمزة… سلمى اسكتي انتي مجرد طليقتي و دي بنتي انا و دينا 
.. انت اتجوزت 
حمزة … اه و اتفضلي امشي و كمل بصوت عالي كل واخد يرجع مكانه انا صاحب النادي و قولت مفيش حاجة .. يلا يا دينا و راحو ركبو العربية 
حمزة… انا مش عارف اقولك اي انا اسف على الي حصل بس هي بني ادم مجنون
دينا … عادي ولا يهمك 
حمزة.. هي افتكرتنا متجوزين و ممكن تعملك حاجة فممكن تقعدي في البيت 
دينا.. مش خايفة منها
حمزة … عشان خطري متخرجوش من البيت انا خايف عليكو و لو على الشغل اشتغلي من البيت
دينا… ماشي 
حمزة.. هي نامت 
دينا .. اه 
حمزة و دينا روحو البيت و دينا طلعت نامت هي و زينة 
في مكان تاني 
.. يسلمى كفاية بقى
سلمى… اهدى ايه ده اتجوز و كمان بيقول انها بنت البتاعة الي كانت معاه
.. سلمى انتي مش قرفانة من نفسك 
سلمى.. و اقرف ليه يست سارا
سارا…انتي اختي اه عايشة معاكي مليش غيرك بس انتي بني ادمة مقرفة انتي عملتي كل ده و مستيناه يخدك بالحضن انتي هبلة يستي اتغيري عمليه حلو لكن انتي عايزاه عشان الفلوس و بس
سلمى.. انا هخلص من البت دي و بكده اما يموت هيجي كل حاجة لزينة و انا هبقى الواصية عليها 
سارا… يباااي عمرك ما هتتغيري
و عدى اسبوعين على الاحداث 
دينا… يا زينة يا حبيبتي 3+2  كام
زينة ..6
دينا.. حطي تو في صوابعك و سري فى دماغك عدي السري على التو
زينة… 12456
دينا … انا تعبت لا لا 
حمزة دخل عليهم … بتزعقو ليه
دينا… انا هطفش لا لا لا
حمزة.. عملتي ايه يا زينة
زينة… بقوله تو بلس سري 6 تقولي غلط هي مش 1.2.3.5.6
دينا … شوفت 
هيام… مجننها من الصبح
حمزة بضحك… يا حبيبتي افهمي هي 1.2.3.4.5.6
زينة… لا انت غلط
حمزة… و قعد ساعة يفهمها 
زينة .. يعني هي كده 23456
حمزة.. شيلوها من وشي
دينا بضحك … شوفت المعاناه 
في مكان تاني 
عصام.. بقالي اسبوعين معرفش عن بنتك حاجة عرتوني في البلد
سانية.. انا عرفت مكانها عند واحد اسمه حمزة الحديدي شوفتها في الاهبار كانو منزلين صورتهم في نادي
عصام … وريني … كمال حضر الرجالة هننزل مصر 
نرجع تاني لدينا 
دينا… يلا الغدا 
هنا.. عمليلن اي النهاردة 
دينا… مكرونة بشاميل
زينة… واااو 
موبايل دينا رن
دينا.. ثانية هرد و اجي
حمزة كان داخل من الجنينة
دينا… انتي واحدة مجنونة 
سلمى… سيبيه بدل ما اقتل امك
دينا… انتي مجنونة بجد امي مالها
سلمى… انا عرفت عنك كل حاجة حتى عصام  و عرفت انك مش متجوزة حمزة فا ياريت تمشي بالزوق بدل ما اكلملك الي يمشيكي بالعافية 
دينا قفلت في وشها و قاعدت تعيط
حمزة… دينا انتي كويسة 
دينا … انا تعبت اوي هو انا ليه بيحصلي كده
حمزة… في اي طيب
دينا.. لا خلاص مفيش
حمزة… دي سلمى صح 
دينا بأستسلام… اه
حمزة..قالتلك اي
دينا حكتله … انا تعبت اوي من امي تطلعلي زفته
حمزة.. اهدي متخافيش بصي كل الي عايزك تعمليه****
دينا… طب انت هتسيبني
حمزة… الي بينا كتير
دينا… متسيبنيش يا حمزة 
حمزة… بس عايز اقولك حاجة قبل ما تمشي بحبك 
دينا … انتتت ببتقول ايه 
حمزة … بحبك 
زينة سمعتهم… هيه هيه بابا بيحب ماما انا هروح اقول لتيتا و جريت على جوا 
دينا… خدي هنا يبت تعالي 
زينة… تيتا يا تيتا بابا بيحب ماما 
هيام بضحك… عرفتي منين
زينة بهمس… كنت رايحلهم سمعته بيقولها 
دينا خدودها احمرت و طلعت تجري على اوضتها
حمزة… كده يا ست زينة 
هيام… صحيح الكلام ده يا حمزة
زينة… يا تيتا بقولك شوفته و سمعته
هنا… مش لواحدك يا زوزو
حمزة… اديها اتكسفت اهي هعمل اي انا 
هيام.. جوز مجانين اطلعلها يبني 
حمزة راح طلع و بيخبط على الباب
حمزة…. دينا يا دينا طب يا دودو انا حمزة يا دودو فاكرة دودو وحمزة
دينا فتحت الباب.. انت 
حمزة… ايوا انا و ادي السلسلة و طلعها من جيبه
دينا… الله انا بتاعتي ماما رمتها بس مشيت ليه من البلد
حمزة… بعدين ابقى اقولك بس يلا حضري شنطتك
دينا حضرت شنتطها 
زينة… انتي هتمشي يماما
دينا.. هرجعلك تاني و هكلمك ڤيديو 
زينة… ماشي
يتبع ….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تميم وملك للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!