Uncategorized

رواية عشقت زينة الحلقة الرابعة 4 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقت زينة الحلقة الرابعة 4 بقلم ميسون عبدالمجيد 

رواية عشقت زينة الحلقة الرابعة 4 بقلم ميسون عبدالمجيد 

رواية عشقت زينة الحلقة الرابعة 4 بقلم ميسون عبدالمجيد 

زينة بغيظ:حيوان اكيد هو مفيش غيره

فجأة جتلها مسج تانية من رقم تاني فتحتها لقيت

(عارف لسانك اطول منك زمانك بتشتمي عليا احترمي نفسك ولمي لسانك عشان ممكن تلاقيني قاعد علي السرير إللي قاعدة عليه دا)

زينة رمت الفون من اديها بخضة

زينة بخوف:ي مامي هو عفريت ولا ايه

زينة فضلت مستغربة مسج حاتم وهو مبعتش حاجة تاني

حاولت تطمن نفسها ونامت

______

مر يومين علي نفس الحال زينة راحت جامعتها وكمان صلحت عربيتها ومشفتش حاتم خالص

____________اشرقت شمس يوم جديد ????❤️

زينة صحيت عشان تروح المستشفي

اخدة دش وصلت ولبست فستان مستتردا وطرحة بيضة واخدة البالطو وركبت عربيتها ومشيت

وصلت المستشفي وراحت مكتبها ظبطت نفسها وبدأت تشتغل

زينة بابتسامة:يلا بالشفا ي قمراية

زينة خارجت من الاوضة

زينة بضحك:والله جت في وقتها

هيثم بضحك:اهو أي خدمة ي عم

زينة بضحك:والله رأسي مصدعة جدا محتاجة كوباية القهوة دي

هيثم:حاسس بيكي ????????

زينة:????????

اتمشو هما الاتنين وبيشربو القهوة خرجو جنينة المستشفي

هيثم:هو أنتي اخر سنة

زينة:ايوا كام شهر وهتخرج

هيثم:اممم وتبقي اجمل دكتورة

زينة اتكسفت ????

هيثم:زينه عايز اقلك حاجة

زينة بتبص لقيت حاتم واقف بعيد عنهم شوية بابص عليه لقيته شكله مش كويس وتعبان

هيثم:زينااا

زينة بأنتباه:نعم

هيثم:بقلك عايز اقلك حاجة

زينة بقلق علي حاتم:اتفضل

هيثم:…

زينة بسرعة:معلش لحظة وجيا أنا اسفة

زينة راحت عن حاتم وهيثم قرب يطق من الغضب

زينة:احم أنت كويس

حاتم بأرهاق:اه أنا تمام

زينة بقلق:لا مش تمام وشق اصفر وكمان بتعرق وشكلك مرهق جدا

حاتم بضيق:ي سلام عليكي كل دا لحظتيه فسنية علي العموم أنا كويس وياريت تروحي تشوفي شغلك وكفايا لعب وكلام فاضي

زينة بصتله بغضب ومردتش عليه وراحت عند هيثم تاني عشان تضايقه

هيثم:في حاجة ولا ايه

زينة:لا متخدش في بالك كنت هتقول ايه

هيثم:زينة بصراحة أنا م..

زينة جريت:حاااااااتم

حاتم  فقد وعيه وقع في الارض

زينة بخوف:هااااتو ترولي بسرعة

هيثم واقف خلاص بيتمني ان حاتم يموت

اخدو حاتم جوا المستشفي ودكتور كشف عليه وزينة وقفة قلقانه جدا

الدكتور خرج

زينة بخوف:هو ماله ي دكتور

الدكتور:ابدا مفيش حاجة تقلق بس يظهر بيعمل مجهود كتير ومش بياكل والانيمية عالية جدا اديته محلول وهيفوق كمان شوية وهيتحجز هنا يومين

زينة:تمام ي دكتور شكرا

زينة راحت تكمل شغلها وطول الوقت عقلها مشغول بحاتم

اخر اليوم

زينة:لا بقي مش قدرة هو زمانه نايم هخش وإللي يحصل يحصل

زينة راحت عند اوضة حاتم بصت من ازاز الباب لقيته نايم دخلت براحة خالص ووقفت قدامه

فضلت بصاله شوية

زينة بابتسامة وهمس:سبحان الله إللي يشوفك وانت نايم زي الملاك كدة ميشفكش وأنت عامل زي الزومبي

زينة فضلت وقفة مكنها شوية

حاتم بيفتح عينه بصعوبة

حاتم بخضة:سلامو قولا من رب رحيم هو أنا موت وبتحاسب

الاوضة كانت كلها ضلمة مفيش غير نور جاي من برا ومبين خيال زينة بس

زينة ضحكت جامد:اه ي حلو وهتخش النار كمان

زينة ولعت النور

حاتم بتوهان: إيه دا هو حصل ايه وأنا إيه إللي جابني هنا

زينة بضيق: إللي حصل أن حضرتك بعد ما قلتلك أن شكلك تعبان وحضرتك كابرت بعدها طبيت مكانك ونقلوك هنا

حاتم: وفيا ايه

زينة بخبث:للاسف مش عرفة اقلك إيه

حاتم بقلق:متخلصي

 زينة بخبث:منا مش عرفة ابدألك منين

حاتم بيفقد اعصابه: تخلصي بقي متوترهيش

زينه بخبث: الدكتور قال إن عندك القلب

حاتم بصدمة: نعم!!!!!!!!

زينة بخبث:وكمان لازم تعمل عملية في المخ بأسرع وقت

حاتم بخوف:مش معقول

زينة بخبث:وكمان لازم تعمل الزايدة قربت تنفجر

حاتم بخوف:اييييييه

زينة:وكمان….

حاتم بغباء:استني استني زايدة إيه إللي هتنفجر أنا عامل الزيدا السنة إللي فاتت

زينة بضحك:عادي ومنها زرعت

حاتم برفعة حاجب: أنتي بتكدبي عليا صح

زينة ببرود:صح????

حاتم مد ايد سحب المخدة إللي وراه ورماها عليها

زينة بغيظ: إيه قلة الذوق دي

حاتم:قلة ذوق ي طفلة

زينة:نينيني ????????

حاتم مد ايده يحوش المحلول

زينة بسرعة: أنت بتنيل ايه

حاتم بضيق:هحوش الكلام الفاضي

زينة:كلام فاضي ي جاهل

حاتم:ششش ابعدي عن دماغي خليني امشي مليش أنا في جو المستشفيات دا

زينة بحدة:اخرس خالص الدكتور قلل انك مرهق والانيميا عالية ودا مش كويس ولازم تتحجز هنا يومين يبقي تسمع كلام الدكتور وتترزع هنا ومتتحركش

حاتم بخوف بيداريه: أنتي بتزعقي فيا

زينة بقوة مصطنعة:ايوا وعلي الله اجي بكرة مش الاقيك

زينة خرجت وقفلت الباب جامد

زينة بغرور:الله عليكي ي بت ي زوزو طلعتي استرونج اوي

زينة لقيت هيثم خارج من المستشفي جريت عليه

زينة بسرعة:دكتور هيثم دكتور هيثم

هيثم بصلها بضيق:نعم

زينة بأحراج: احم أنا اسفة والله إني مشيت الصبح ومردتش عليك بس والله كنت بشوف استاذ حاتم كان تعبان

هيثم بضيق:طب تمام عن اذنك

زينة: استني بس خلاص والله أنا اسفة

هيثم:ماشي خلاص سامحتك

زينة:بس قلي كنت عايز تقولي ايه

هيثم بتوتر: بصراحة أنا معجب بيكي وعايز اتقدملك

زينة:…….

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية كيف أحببتك للكاتبة تسنيم خالد.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!