Uncategorized

رواية ظابط مخابرات الحلقة الرابعة 4 بقلم سندس المصري

رواية ظابط مخابرات الحلقة الرابعة 4 بقلم سندس المصري 

رواية ظابط مخابرات الحلقة الرابعة 4 بقلم سندس المصري 

رواية ظابط مخابرات الحلقة الرابعة 4 بقلم سندس المصري 

الرصاصه جات في دماغ واحد من الفريق 

رعدف ضرب الملثم بالنار

والشاب اتوفي 

وبعد 3ايام

كانت حاله كريم اتحسنت

ورعد بينزل شغله وبيطمن علي كريم بعد الشغل وعايز يشوف اسيل لانها من ساعه الي حصل مرحتش غير مره وهي مش بتروح المستشفي

وعند اسيل

لين اللي شاغل بالك يامزه

اسيل بخجل ايه

لين اللهم صل علي النبي ده الموضوع كبير  ايه بقي

اسيل مافيش واحد قمر وتقيل ومز وعضلات وظابط وشخصيه وبس

لين بضحك كل ده ومفيش طب ايه وقعنا صح

اسيل بخجل الصراحه اه وقعت اوي

لين طيب عايزين نفرحوا

اسيل ماانا مش عارفه هو ايه

لين لا تعرفي ومتبقيش كدا اتجرائي شويه

اسيل هبله انتي لا طبعا مش بعرف اصلا هو لو معجب هيبين ليا اطلعي برا عشان نازله المستشفي 

لين طيب يااختي انا خارجه مع مالك

اسيل الله يسهله كل شويه مالك كلها كام يوم و‘تبقي في بيته انا زعلانه 

لين حضنتها عمري ماهسيبك ياسو انتي اللي في القلب 

اسيل مش عايزاكي تمشي علي قد ماانا فرحانه علي قد ماانا زعلانه انك مش هتبقي معايا

ونسيبهم

وعند رعد في الشغل 

ايهاب رئيس رعد في الشغل 

ايهاب رعد 

رعد ايوه بافندم

ايهاب عملت ايه مع العصابه دي

رعد بصرامه يافندم دي عصابه ليها أعضاء خارج مصر  دي مش بس مافيا بتبيع اسلاحه ومخدارات دي بتاجر في الاعضاء البشريه واللي ماسكها ناس كبيره في مصر وعرفت كام اسم كدا من الناس اللي داخل المافيا دي 

ايهاب تمام اوي انت عارف عنهم كل حاجه 

رعد ايوه يافندم مش كل حاجة عايزين كل حاجه بالتفاصيل انا عايز اعرف الراس الكبيره موجوده هنا في مصر بداري قذارتها في اعمال بتاعتها  يتعرف لو وقع هيوقع كل اللي معه 

ايهاب رعد انا عايز الموضوع ده يخلص وخلي جاسر معاك ظابط جديد

رعد يافندم انا مش عايز حد معايا غير كريم كان ماسك الموضوع معايا

ايهاب كريم لسه تعبان متنساش ان الرصاصه جات قريبه من القلب

رعدتمام هبقي لوخدي ومعايا فريقي 

ايهاب تمام انا واثق انك قدها

رعد عن اذنك وخرج 

وعند عمر 

عمر في الشغل معجب بنور سكرتيره محمد 

عمر ايه مش هتحني بقي

نور بدلع اللي عايزني يدخل البيت من بابه 

عمر يعني برده مش عايزه كدا وغمزلها

نور بسفاله لا عايزه بس تكتب عليا عشان تبقي جوزي عن اذنك عشان محمد بيه

عمر في نفسه دي بنت…..  اتجوزك قال دي انت اخرك يتقضي معاكي يومين الواحد يغير بس

وعند 

لين مالك حلو الفستان ده

مالك جميل جدا بس حاسس انه شفاف

لين ايه الاوفر ده يامالك ده فرحي

مالك مسك ايدها ياحبيبي مش عايزين نغضب ربنا وبعدين مقبلش ان مراتي تلبس حاجه تبين جسمها انتي ملكي ومش هقبل حد يشوف منك حاجه 

لين بإبتسامه بحبك وربي

مالك حضنها ده حلو 

لين اه فعلا جميل تمام هينزل مصر امتي

مالك قبل الفرح بيومين باذن الله

وعند 

اسيل ‘وصلت المستشفي وراحت تطمن علي كريم

اسيل حمدالله علي السلامه 

كريم الله يسلمك

اسيل ها عامل ايه دلوقتي 

كريم الحمدالله 

أسيل صاحبك واهلك كانوا قلقانين عليك جدا

كريم ماما لسه ماشيه هي وبابا وكانت عايزه تشوفك

اسيل بابتسامه وانا بجد ربنا يبارك في عمرهاعن اذنك اتفضل العلاج 

وخرجت

وبتمر علي باقيه المرضي 

الممرضه يادكتوره

اسيل ايوه 

الممرضه في حاله ولاده ضروري 

اسيل تمام انا جايه

ولبست اسيل لبس العمليات

زوجها خلي بالك منها عايزها هي مش مهم البيبي

اسيل بابتسامه متقلقش هتبقي كويسه بإذن الله والبيبي كمان واتعقمت ودخلت وابتدات العمليه وبعد ساعتين كانت البنت خرجت من العمليات وابنها جمبها 

اسيل ربنا يقومها بالسلامه 

الزوج امين 

اسيل البيبي في الحضانه بس هنطمن عليه ونطلعه 

الزوج تمام

وعلي الجانب الآخر 

البوص رعد مش ناوي يجيبها لبر

المجهول لو عايزنا نلدعه تمام

البوص لا بس عينك عليه عشان ده مش سهل وهيفضل ورانا لحد مانوقع 

المجهول ولو تطلب الامر

البوص هنخطف حد من اهله 

المجهول طيب نعمل كدا دلوقتي

البوص لا لسه شويه كدا لما نحس انه قرب مننا هنعمل كدا وساعتها هنخطف حد من اهله ونقتله

المجهول تمام كلمت اللي برا الشاحنه هتطلع بعد اسبوع بالبضاعه 

البوص تمام انا مجهز كل حاجه 

وفي آلليل 

وعند كريم عمر عامل ايه

عمرصحبي ياصحبي تمام وانت

كريم الحمدالله رعد فين

عمر جاي خلاص 

كريم طيب بقولك ايه

عمر ايه

كريم بخبث شايف الدكتوره اللي هناك دي

عمر دي فرسه

كريم اتلم رعد شكله معجب بيها وبيغير عليها من يومين كدا كان في دكتور بيكلمها وقريب منها شويه كان هيطلع نار من بوقه انا خوفت منه والله

عمر الله اكبر طيب لما يجي هظبطه

رعد دخل عامل ايه 

كريم تمام

رعد عامل ايه في الشغل ياعمر

عمر الشغل هلكني ورب العرش نجاني

كريم بضحك مش قادر انت فظيع

رعد باصله بقرف بحس اني قاعد مع سواق توك توك ايه ده يابني 

عمر الا قولي يارعد مفيش حد في حياتك 

رعد بصرامه وانت مال اهلك اخرص يالا

اسيل دخلت وعينها جات في عين رعد اتوترت وشها احمر ضربات قلبها عاليه

اسيل بتوتر ممكن اقيس ضغط حضرتك 

كريم تمام 

اسيل باصت على الجرح

كريم هخرج امتي 

اسيل يومين تلاته وتخرج 

 وخرجت

عمر ايه ده جامده وجسمها جامد اووي 

رعد بغيره وعصبيه ضربه بالبوكس في وشه وخرج. 

عمر اه يخربيت كدا

كريم احسن انت اوفر

رعد دخل عليها الاوضه وقفل الباب والشرار طالع من عينه 

وبيقرب منها

اسيل بتوتر وخوف رجعت لورا خبطت في الحيطه رعد حاصرها

اسيل قلبها بيدق بجنون نعم ايه ده عايز ايه

رعد ايه القرف اللي انتي لبسه ده

اسيل باصه علي نفسها دي جيبه فيها ايه وانت مالك

رعد ضرب الحيطه بقبضه ايده وقرب منها اكتر روحي دلوقتي ولو لبستي جيبه تاني او اي حاجه ضيقه اللي هيحصل مفاجأة وقرب منها جدا مفيش فاصل مابينهم انفاسهم اختلطت 

اسيل عيونها دمعت

رعد بعصبيه وغضب ضرب الحيطه بقبضه ايده وخرج

وفي نفسه اللي هتعمله ده مش عارف تسيطر علي نفسك

ااسيل قعدت علي الكرسي ودموعها نازله حاسه انها ضعيفه معه وقامت تروح

اسيل في العربيه روحتي عشان قالك تروحي 

عقلها لا 

قلبها كدابه 

عقلها اسكت انت 

قلبها بتحبيه

عقلها لا

قلبها بعشقه 

عقلها امتي وازاي

قلبها الحب من غير ميعاد

 واول ماوصلت وهي طالعه سمعت بابها بيقول حاجه صدمتها

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت صغيرتي للكاتبة حنان سلامة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!