Uncategorized

رواية وعد القلوب الحلقة الرابعة 4 بقلم لولا

 رواية وعد القلوب الحلقة الرابعة 4 بقلم لولا 

رواية وعد القلوب الحلقة الرابعة 4 بقلم لولا 

رواية وعد القلوب الحلقة الرابعة 4 بقلم لولا 

محمود :قررت ايه ياصحبي

رحيم اخد نفس عميق

محمود :انا عارف ايه اللي بيدور في بالك وان كل حاجه جت مره وحده

رحيم والدموع ممتلئه بعينيه :بس انا بحبها وكده هتروح مني انت عارف أنت يتطلب ايه

محمود بعدم فهم :تقصد مين

رحيم :ولا حاجه ياصاحبي 

فاكر ياصاحبي لما كنا صغيرين 

محمود بابتسامه :اه دي ايام تتنسي انت فاكر لما كنا بروح لوعد وانت تيجي معايا مخصوص علشان وسكت

رحيم :سكت ليه

محمود :بتحبها ولا كانت ايام 

رحيم :عمرها ما كانت ايام حب ١٥ سنه حبتها وهي عندها ٣ سنين شوفت حد حب كده 

قاطعه محمود :لما كنا صغيرين قولنا لازم نجوز اختين ونسكن في بيت واحد وحتى ولادنا يجوزوا بعض حلمنا حلم جميل لدرجه انه معرفش يكمل يا رحيم انا عارف انه صعب بس انا نفسي أمن وعد ومفيش حد آمنة عليها غيرك 

ياصحبي انا عارف ان الامانه تقيله بس انت سمعت الدكتور أن مفيش امل عاوزه اموت وانا عارف اني فعلا عرفت اختار صاحب مش صاحب بس لا ابن ليا 

وفى نفس الوقت رن فون رحيم مرة أخرى

محمود :هيا صح

رحيم :اه 

محمود :طب رد اكيد فيه حاجه 

رحيم :ايوا يابنتي 

الاء :انت فين 

رحيم :بره 

الاء :بره فين قدام الباب يعني 

رحيم ودموعه تنزل ولم يستطع منعها :الاء فكرا زمان قوي يجي من حوالي ١٢سنه كان عندك ٦سنين كانت أول مرة اقولك فيها بحبك بس كنت لسه صغير ولما بقا عندي 15قولتك اني بقيت بعشقك وانك جزءمن الروح كان عندك وقتها حوالي١٢ سنه ساعتها قولتيلي ولو كان إنت العمر فاريده وان لم تكن فأريد الموت اليوم استغربت ساعتها ازاي انتي تقولي كلام زي دا ازاي وحده عندها ١٢ سنه تقدر تقول كلام كدا لما جبتي 18سنه قولتلك تتجوزيني شوفت فيكي فرحا فضلنا نخطط بقلنا سنه ازاي يجمعنا بيت واحد بس ساعات القدر مش بيقف معانا مش بيد لنا اللي احنا عاوزينه بيدينا اختبارات صعبه لازم تضحي فيها

بص لمحود وافتكر كلام الدكتور 

فلاش باك

رحيم :نسيت فوني جوا دقيقه يا محمود 

رحميم:دكتور اكيد فيه امل

دكتور :اكيد كل حاجه فيها امل بس الأمل هنا ضعيف جدا بس يااستاذ

رحيم :رحيم

دكتور :الأستاذ محمود مفروض ميتعرضش لأي نوع من انواع الضغط ودا هيساعدنا طبعا لازم يا ريت انت والمدام تخلوا بالكوا منه أي حاجه عاوزها ياريت تحقق

باك 

الاء :ليه الكلام دا وعد بتنادي علشان انزل اشوف سليم تعالى يارحيم بسرعه 

رحيم بصوت مرتجف :انزليله 

الاء بضحكه :دي زي روحيله 

رحيم اخد تنهيده :بقولك انزليله ووفقي 

الاء:حاضر يعني وهتيجيي 

رحيم :مش بهزر ياالاء انزلي ووفقي انا مش مكمل 

الاء :هوقف هزار وانت كمان وقف 

رحيم وبدأ يدعي الجمود :ايه يابنتي ههزر في ايه 

الاء :بمعنى 

رحيم:بمعنى أن كل حاجه خلاص خلصت لحد هنا وانزلي تحت وقولي انك موافقه 

الاء بدموع:طب انا عملت ايه مزعلك انت زعلان مني صح والله ما هزعلك تاني بس عملت اية 

رحيم :معملتش حاجه بس انا زهقت 

الاء بصدمه:زهقت 

كمل رحيم :معتش عاوز اكمل قلت كفايه بقى اني أعد اعلقك بيا صعبت عليا وقولت لو عندي اخت مش هبقا عاوز حد يلعب بيها 

الاء :ت ت ل تلعب وكفاية 

حرام عليك دنا حبيتك من وانا لسه طفله علقت روحي بيك دنا قاطعها رحيم فهو بداخله نار في قلبه تحرقه

رحيم :بصي علشان نخلص كل الكلام دا انتي معتيش تلزميني 

الاء اخدت شهقاتها تعلى وأصوات نفسها فقل رحيم المكالمه 

*لا أستطيع سماع انكسارك فأنا اموت بداخلي كم تمنيت انت اموت قبل هذا????*

محمود :كنت قاسي معاها اوي

رحيم :كان لازم دا يحصل لو سمحت عاوزه اروح ارتاح في بيتي 

محمود :حاضر يارحيم

عند الاء

بدأت في تكسير كل حاجه

الاء :انا حبيتك تعمل فيا انا كده ليه وأخدت الفاز ولقتها على المرأه دنا حبيتك اكتر من نفسي نفسي ايه انت نفسي يا رحيم وجلست على الأرض وضمت قدميها وأخدت تبكي وتتذكر ذكرياتها مع رحيم

رفعت رأسها لما سمعت خبط

وعد من الخارج :الاء الاء يلا كل دا

الاء مسحت دموعها:ح ح حاضر ياوعد

وعد:مالك يا حبيبتي

ولاء:ت تمم حلو جايه اهو

قامت الاء ودخلت الحمام ووقفت أمام المرأة تنظر إلى نفسها لم تعد تراها وجدت يدها تتجه ناحيه الشفره وخرجت وجلست على الأرض تذكر كلام رحيم والدموع تنزل لم تعد تشعر بها بدأت في شعور بالدوار قامت بإلقاء نظر ها قطع وريد يدها قامت بقطعة 

سليم بخبث :هي مش عاوزه تنزل تقبلني ولا اية

سعاد ام وعد :قومي استعجليها 

وعد :حاضر يا ماما…. 

وعد: لولو افتحي ياالاء بطلي دلع الواد تحت خلل انا هفتح الباب 

فتحت وعد الباب 

وعد بصراخ :الااااااااااااااااءالبارت الرابع

محمود :قررت ايه ياصحبي

رحيم اخد نفس عميق

محمود :انا عارف ايه اللي بيدور في بالك وان كل حاجه جت مره وحده

رحيم والدموع ممتلئه بعينيه :بس انا بحبها وكده هتروح مني انت عارف أنت يتطلب ايه

محمود بعدم فهم :تقصد مين

رحيم :ولا حاجه ياصاحبي 

فاكر ياصاحبي لما كنا صغيرين 

محمود بابتسامه :اه دي ايام تتنسي انت فاكر لما كنا بروح لوعد وانت تيجي معايا مخصوص علشان وسكت

رحيم :سكت ليه

محمود :بتحبها ولا كانت ايام 

رحيم :عمرها ما كانت ايام حب ١٥ سنه حبتها وهي عندها ٣ سنين شوفت حد حب كده 

قاطعه محمود :لما كنا صغيرين قولنا لازم نجوز اختين ونسكن في بيت واحد وحتى ولادنا يجوزوا بعض حلمنا حلم جميل لدرجه انه معرفش يكمل يا رحيم انا عارف انه صعب بس انا نفسي أمن وعد ومفيش حد آمنة عليها غيرك 

ياصحبي انا عارف ان الامانه تقيله بس انت سمعت الدكتور أن مفيش امل عاوزه اموت وانا عارف اني فعلا عرفت اختار صاحب مش صاحب بس لا ابن ليا 

وفى نفس الوقت رن فون رحيم مرة أخرى

محمود :هيا صح

رحيم :اه 

محمود :طب رد اكيد فيه حاجه 

رحيم :ايوا يابنتي 

الاء :انت فين 

رحيم :بره 

الاء :بره فين قدام الباب يعني 

رحيم ودموعه تنزل ولم يستطع منعها :الاء فكرا زمان قوي يجي من حوالي ١٢سنه كان عندك ٦سنين كانت أول مرة اقولك فيها بحبك بس كنت لسه صغير ولما بقا عندي 15قولتك اني بقيت بعشقك وانك جزءمن الروح كان عندك وقتها حوالي١٢ سنه ساعتها قولتيلي ولو كان إنت العمر فاريده وان لم تكن فأريد الموت اليوم استغربت ساعتها ازاي انتي تقولي كلام زي دا ازاي وحده عندها ١٢ سنه تقدر تقول كلام كدا لما جبتي 18سنه قولتلك تتجوزيني شوفت فيكي فرحا فضلنا نخطط بقلنا سنه ازاي يجمعنا بيت واحد بس ساعات القدر مش بيقف معانا مش بيد لنا اللي احنا عاوزينه بيدينا اختبارات صعبه لازم تضحي فيها

بص لمحود وافتكر كلام الدكتور 

فلاش باك

رحيم :نسيت فوني جوا دقيقه يا محمود 

رحميم:دكتور اكيد فيه امل

دكتور :اكيد كل حاجه فيها امل بس الأمل هنا ضعيف جدا بس يااستاذ

رحيم :رحيم

دكتور :الأستاذ محمود مفروض ميتعرضش لأي نوع من انواع الضغط ودا هيساعدنا طبعا لازم يا ريت انت والمدام تخلوا بالكوا منه أي حاجه عاوزها ياريت تحقق

باك 

الاء :ليه الكلام دا وعد بتنادي علشان انزل اشوف سليم تعالى يارحيم بسرعه 

رحيم بصوت مرتجف :انزليله 

الاء بضحكه :دي زي روحيله 

رحيم اخد تنهيده :بقولك انزليله ووفقي 

الاء:حاضر يعني وهتيجيي 

رحيم :مش بهزر ياالاء انزلي ووفقي انا مش مكمل 

الاء :هوقف هزار وانت كمان وقف 

رحيم وبدأ يدعي الجمود :ايه يابنتي ههزر في ايه 

الاء :بمعنى 

رحيم:بمعنى أن كل حاجه خلاص خلصت لحد هنا وانزلي تحت وقولي انك موافقه 

الاء بدموع:طب انا عملت ايه مزعلك انت زعلان مني صح والله ما هزعلك تاني بس عملت اية 

رحيم :معملتش حاجه بس انا زهقت 

الاء بصدمه:زهقت 

كمل رحيم :معتش عاوز اكمل قلت كفايه بقى اني أعد اعلقك بيا صعبت عليا وقولت لو عندي اخت مش هبقا عاوز حد يلعب بيها 

الاء :ت ت ل تلعب وكفاية 

حرام عليك دنا حبيتك من وانا لسه طفله علقت روحي بيك دنا قاطعها رحيم فهو بداخله نار في قلبه تحرقه

رحيم :بصي علشان نخلص كل الكلام دا انتي معتيش تلزميني 

الاء اخدت شهقاتها تعلى وأصوات نفسها فقل رحيم المكالمه 

*لا أستطيع سماع انكسارك فأنا اموت بداخلي كم تمنيت انت اموت قبل هذا????*

محمود :كنت قاسي معاها اوي

رحيم :كان لازم دا يحصل لو سمحت عاوزه اروح ارتاح في بيتي 

محمود :حاضر يارحيم

عند الاء

بدأت في تكسير كل حاجه

الاء :انا حبيتك تعمل فيا انا كده ليه وأخدت الفاز ولقتها على المرأه دنا حبيتك اكتر من نفسي نفسي ايه انت نفسي يا رحيم وجلست على الأرض وضمت قدميها وأخدت تبكي وتتذكر ذكرياتها مع رحيم

رفعت رأسها لما سمعت خبط

وعد من الخارج :الاء الاء يلا كل دا

الاء مسحت دموعها:ح ح حاضر ياوعد

وعد:مالك يا حبيبتي

ولاء:ت تمم حلو جايه اهو

قامت الاء ودخلت الحمام ووقفت أمام المرأة تنظر إلى نفسها لم تعد تراها وجدت يدها تتجه ناحيه الشفره وخرجت وجلست على الأرض تذكر كلام رحيم والدموع تنزل لم تعد تشعر بها بدأت في شعور بالدوار قامت بإلقاء نظر ها قطع وريد يدها قامت بقطعة 

سليم بخبث :هي مش عاوزه تنزل تقبلني ولا اية

سعاد ام وعد :قومي استعجليها 

وعد :حاضر يا ماما…. 

وعد: لولو افتحي ياالاء بطلي دلع الواد تحت خلل انا هفتح الباب 

فتحت وعد الباب 

وعد بصراخ :الااااااااااااااااء

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حبك جاء صدفة للكاتبة تقى أشرف.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!