Uncategorized

رواية الأدهم الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

 رواية الأدهم الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل الثالث 3 بقلم أسماء محمد

رهف بصدمه وتوتر : انتي تعرفي الحيوان ده منين يا ملك 
ملك باستغراب : مالو يا رهف ده استاذ ادهم وهو الي جابك المستشفى وهو الي كلمني امبارح وطمني عليكي انتي المفروض تشكريه 
رهف بصريخ وعياط : اشكره اشكره علي اي وبتعيط انتي عارفه انو هو السبب في الي انا فيه ده 
ملك بصدمه : نععععععععم ااانتي متاكده يا رهف 
ادهم ببرود : بصي يا بنت الناس انا جاي اعرض عليكي عرض وافقتي كان بها موافقتيش يبقي انا عملت الي عليا وانا متاكد انك هتوافقي لأن انتي الي هتخسري مش انا 
ادهم بيغمض عينه وقال بقرف : تتجوزيني
رهف مصدومه هي وملك 
في قصر الهواري  في الصعيد
خالد: جرا اي يا ابوي انت هتسكت اجده علي غياب بت اخوك والي رفضت جوازتي وهربت كمان 
سعيد : يوووه بعدهالك يا ولدي انت هتعوز اي من بت عديمه الشرف دي اجده أو اجده احنا معانا ورثها كله عايز اي تاني 
خالد بغل : بس مش انا الي اترفض يا ابوي مش خالد الهواري وسابه وخرج 
سعيد : شكللك هتجبلي مصيبه 
رهف : موافقه 
ملك بصت ليها بصدمه 
ملك : رهف 
رهف بعيون شبه باكيه: غصب عني  
ادهم لبس نضارته : طب يلا 
ملك بغضب : علي فين 
ادهم : المأذون 
تسارع في الأحداث
الساعه 7 مساء 
ادهم دخل الفيلا ورهف دخلت وراه 
رهف : الاوضه فين 
ادهم : رنااااااااااااا 
رنا جت متوتره وشافت نفس البنت وخافت اكتر 
رنا :نننعم يا ادهم بيه 
ادهم ببرود : ودي الهانم الاوضه بتاعتي  وانا جاي ورايكي 
رهف بغضب : مستحيل 
ادهم قبض أيده بغضب وشاور لرنا تمشي 
ادهم مسك دراع رهف بغضب 
ادهم : بصي انا اصلا قرفان منك وكلمه تانيه قسما بالله هتشوفي ايام اسود من قرن الخروف وبغضب سامعه ولا 
رهف ايديها وجعتها وبتعيط في صمت 
رهف : طيب طيب بس سيب ايدي 
ادهم ساب ايديها بقرف وسابها ومشي 
رهف قعدت علي الأرض وبتعيط 
رهف : ليه كدا حرام الي بيحصلي ده وبصريخ حرااااااااااااام
ادهم راح الشركه بتاعته ومافيش اي موظف هناك 
ادهم : مالك تعالا المكتب حالا علشان تخلص الاوراق 
مالك بص في ساعته : دلوقتي 
ادهم : ايوه اخلص 
مالك : حاضر حاضر 
في فيلا الدمنهوري
الاسره قاعده بتتعشي مكونه من أب وأم وبنتهم
سالي : مامي
ساره : نعم يا حببتي 
سالي : انا بكره هروح الادهم ممكن 
ساره بصت لحازم بخوف 
حازم : ممكن يا روح بابي خلي بالك من نفسك 
سالي بابتسامة : متقلقش انا حاسه ان اول اما يشوفني ويعرف اني أخته هيخدني في حضني 
ساره بتمني : يارب يا حببتي يارب 
سالي : انا طالعه انام تصبحوا علي خير 
الوالدين: وانتي من أهله يا حببتي 
ساره بصت لحازم بابتسامه وهو طمنها 
في فيلا الادهم 
رهف اختارت اوضه غير اوضه ادهم وقعدت فيها 
رهف مش معاها اي شنطه ولا هدوم ولا اي حاجه ونزلت تحت تسأل رنا علي مصليه واسدال
رهف ماشيه بخوف ومش عارفه اي حاجه في الفيلا 
ورنا جت من وراها 
رنا : عايزه حاجه يا هانم 
رهف بخضه : بسم الله 
رنا بخوف : انا اسفه م ش قصدي اخضتك 
رهف هزت راسها بتمام وكملت
رهف : انا كنت عايزه مصليه واسدال ممكن 
رنا بإحراج : بصراحه مافيش هنا من الحاجات دي 
رهف بتريقه : هه عادي واي الي هيجيب حاجه ربنا لواحد زي ده
طيب شكرا وطلعت الاوضه ونامت 
في صباح اليوم التالي 
في شركه الادهم 
مالك قاعد علي الكرسي وبينام وهو قاعد وماسك القلم 
ادهم بص ليه 
ادهم : مالك مالك 
مالك صحي من النوم : اي 
ادهم : قوم روح وانا هكمل 
مالك : انت متاكد 
ادهم : ايوه 
مالك : طيب سلام اه صحيح عملت اي مع رهف هي مش اسمها رهف بردو 
ادهم داس علي سنانه بغضب 
ادهم : اسمها مدام رهف ولا اقولك متنطقش اسمها خالص المره دي تحذير 
مالك باستغراب :طيب قولي عملت اي 
ادهم ببرود: ولا حاجه سبتها ومشيت 
مالك بصدمه : بس 
ادهم بتريقه : لا اروح اجبلها بزازه احسن 
مالك رفع كتفه بعدم فهم ????
طيب انا ماشي 
ادهم رجع يبص في الأوراق 
بعد مرور ساعات بدأت الموظفين يجو والسكرتيره الجديدة جت واسمها لميس 
في فيلا الادهم 
رنا خبطت علي الباب ودخلت 
رنا : الفطار جاهز يا هانم 
في الوقت ده رهف كانت قاعده متوتره وفجاءه جالها هستريا صريخ وعياط وابتدت تكسر كل حاجه في الأوضه
رهف بصريخ : ابعد عني ليه بتعمل معايا كده ليييييييه 
رنا بخوف : في اي اهدي يا هانم 
رهف بصريخ وعياط : خليه يبعد عني وابتدت حركتها تقل لحد اما اغمى عليها ونزفت
رنا : يا لهوي يالهوي ست هانم ونزلت لمستواها ست هانم ومسكت ايديها وشافت الدم 
يالهوي ماتت 
في شركه الادهم 
لميس خبطت علي الباب ودخلت 
ادهم بيه في واحده بره اسمها سالي بتقول انها عايزه تقابل حضرتك 
ادهم مش مهتم : دخليها 
لميس : تحت امرك يا فندم
سالي دخلت بتوتر 
سالي : هاي 
ادهم سمع صوتها الانوثي وبص ليها 
ادهم : اتفضلي 
سالي : شكرا هو حضرتك ادهم مش كده 
ادهم مستغرب أنها قالت اسمه بس من غير القاب وغضب 
ادهم : وهو انتي تعرفيني علشان تقولي ادهم اصلا 
سالي اتكسفت : انا اسفه مش قصدي ولسه هتعيط 
ادهم : بس بس بس انا مش بحب الشغل ده وقولي عايزه اي واخلصي 
سالي حست بقله القيمه وقررت انها مش هتقول حاجه بس رجعت في كلامها علشان خاطر مامتها 
سالي : انا سالي الدمنهوري 
ادهم اول اما سمع اسم الدمنهوري قام بغضب : قومي اطلعي بره 
سالي بصدمه : نععععععععم
ادهم غمض عيونه بغضب : قلت اطلعي بره 
سالي خافت وخرجت وهي بتعيط 
وهي خارجه خبطت في مالك 
سالي وهي موطيه في الارض : اسفه ومشيت 
مالك : مالها دي 
ودخل لادهم 
ادهم : انت لحقت جيت
مالك مرضيتش اسيبك لوحدك يا صاحبي
ادهم بتريقه : لا كتر خيرك 
مالك كان لسه هيتكلم قاطع كلامه صوت الفون 
ادهم رد الي فونه 
ادهم بصوته الرجولي: اي يا رنا 
رنا بخوف : ا ا ا ا ادهم بيه المدام ماتت 
ادهم بصدمه : نععععععععم 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!