Uncategorized

اسكريبت منقذي الجزء الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

 اسكريبت منقذي الجزء الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

اسكريبت منقذي الجزء الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

اسكريبت منقذي الجزء الثالث 3 بقلم الكاتبة المجهولة

-مريم مريم قومي بسرعه
-قومت بفزع_اي في أي
-مفيش وقت احنا لازم نتحرك من هنا هفهمك ف الطريق 
-ح حاضر
قومت بسرعه جهزت واتحركنا
-ممكن افهم ف اي
_عرفوا مكانا
_إيه!! بتهزر ينهار ابيض انت عارف لو بابا مسكني هيعمل فيا اي مش بعيد يقتلني
وابتديت اعيط بهستريه-هوا اكيد هيمسكني وهيموتني زي ماما
وقف العربيه-ممكن تهدي..اشربي مايه 
خدت منه ازازه الميه ونا ايدي بتترعش 
_متقلقيش طول منا عايش لايمكن حد يمسك فاهمه 
بصتله بمتنان_شكرا 
ساق العربيه بعد مهديت_ممكن تحكيلي عن حياتك بما ان طريقنا طول 
-انااا اا احم 
_لو مش حبه خلاص 
-لالا خالص بس ممكن بعد م احكي تعرفني شويه عن حياتك صحيح انت اسمك اي 
_رحيم اسمي رحيم 
-الله اسمك جميل. 
_تسلمي 
اتنهدت وابتديت احكي_عُمر حياتي مكانت حلو من ونا صغيره ونا متربيه على الضرب والاهانه معشتش طفوله حلو بالمره ولا ذكرى حلوه تذكر حتى 
يمكن الللي كان بيخفف عليا هوا ماما الله يرحمها 
ونا عندي حوالي 7 سنين بابا اتجوز على ماما وجابها تعيش معانا ف البيت 
Flash back ***
-بابا مين دي 
زقني_دي مراتي وهتعيش معانا من هنا ورايح لو عرفت انك زعلتيها انتي عارفه كويس انا هعمل اي 
بصتله بدموع وخوف_بس. كده ماما هتزعل حرام عليك 
_حُرمت عليكي عشتك اللي اقولها مفهوم فاااهمه
-ح حاضر.. 
Flash end 
_بمرور الايام ماما حالتها بدأت اسوء بسبب الضرب اللي اتعرضتله لغايه م ربنا تاب عليها من قرفه وفضلت انا معاه هوا مراته اكيد بتسمع عن مرات إلاب يمكن دي اسوء انسانه شوفتها ف حياتي مشوفتش منها غير كل وحش بدأت انزل اشتغل والا هترمي ف الشوارع وكلاب الشوارع كتير 
لحد اليوم اللي انت جيب انقذتني فيه حقيقي بشكرك من كل قلبي 
-لا شكر ولا حاجه دا واجبي 
_أممم طب ممكن تحكيلي شويه عن حياتك….علي الاقل لي انقذتني 
-اختي كانت نفس الشئ بابا جوزها واحد أكبر منه
ا ومش عاوز اكون سبب ف اني أنقذ حد من نفس الموضوع ومنقذوش يمكن تستغربي اني بنقذك من والدي بس فعلا بقا اكره شخص بيا ونتي مش اول واحده تكوني الضحيه أو كنتي هتكونِ الضحيه
 كنت صغير ولو كنت اقدر اساعدعم عمري مكنت هفكر للحظه وفعلا كنت هساعدعم لكن دلوقتي كبررت ومش هسمح لأي حد انو يعمل كده ف اي بنت لسه صغيره .
طبعا اضطريت اضحك عليكي بالكلام ف المستشفى عشان توافقي تتجوزيني بس كده 
_ربنا يرب يرحمها+انا فعلا ممتنه الانت عملته معايا ومش عارفه اشكرك ازاي انا حياتي كانت هتدمر 
ابتسم-دي المره العاشره على فكره 
ابتسمت وفضلت ساكته طول الطريق 
-انا عارف ان المكان مش قد المقام بس محدش يعرف المكان دا خالص 
_الله دا بجد جميل اوي انا بحب البيوت دي جدا 
-والبيوت بتحبك 
-هاا
_لا ولا حاجه خشي جوه عشان البرد 
هزيت راسي بالموافقه ودخلت 
البيت كان قديم وجميل جدا روحه حلوه ويتحب بجد كان فيه بلكونه واسعه وكان فيها زرع 
_هوا مين اللي بيسقي الزرع دا 
-عم محمد اللي تحت بيطلع كل يوم يسقيه 
-جميل اوي 
فضلت الف ف الشقه كانت جميله جدا الآيات قديم ويشد الواحد ليه 
_مريم يلا عشان اغيرلك على الجرح 
-ااا انا هوا لازم!
_متخافيش..انا هغيرلك على الجرح بس انا دكتور اصلا. 
وافقت وهوا ابتدي يغير على الجرح وكان كل شويه يسألني إذا كان بيوجعني أو لا 
_بس كده يستي خلصنا 
-انا هدخل انام لاني تعبانه من الطريق تصبح على خير 
الباب خبط قبل ميرد عليا..
يتبع ….
لقراءة الجزء الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!