Uncategorized

رواية هنايا الفصل الثالث 3 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل الثالث 3 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل الثالث 3 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل الثالث 3 بقلم شوشو النجار

ادهم: مراد اياك تحن ولا تنسي هي عملت اي 
مراد بتنهيده: عمري ماهنسي صدقني كل واحد له يوم متقلقش علي صحبك
ادهم: انا همشي انا وشوف الغلبانه اللي زعقتلها من غير سبب دي 
مشي ادهم وفضل مراد يفكر في المجهول 
(هتعرفوا ياولاد متقلقوش????????)
هنا فضلت ماشيه لاغايت أما وصلت لامكانها المفضل البحر وروحت علشان مامتها متقلقشي
مامتها: انتي جيتي ياهنا 
هنا : ايوا ياماما 
مامتها: مالك ياحبيبتي 
هنا بابتسامه هاديه: مافيش ياحبيبتي انا كويسه تعبانه بس من الشغل انا هخش ارتاح شويه 
دخلت هنا اوضتها وهي بتفكر هتقول اي لاامها عن الشغل دي مصدقت تلاقي شغل كويس 
ياهنااا افتحي الباب ايدي مش فاضيه 
هنا: يوووه ياماما كل حاجه انا انا 
حاضررر ياللي علي الباب 
فتحت الباب ملقتش حد 
مامتها:مين ياهنا 
هنا بغيظ: ولاد الجيران ياماما والله لااموتهم
مامتها بضحك:هتعملي عقلكك بعقل اطفال 
هنا: اطفال دول اطفاااال ونبي محد طفل غيري 
مامتها بضجر: انتي طفله بغله 
هنا: شكرا ياامومممممه 
الباب بيرن 
هنا مسكت المقشه: ببس جيتوا في ملعبي ..وبتفتح الباب 
خدوا ياولاد الجنيه 
مراد:اهه انتي بتعملي اي يامجنونه انتي
هنا بعد مخدت بالها : يانهاااار بسله 
مراد ماسك رأسه: بسله داانا هخليكي بسله وانا اللي جاي اتاسف علي طريقتي 
مامت هنا : بردو عملتي مشاكل .،اي دا مين دا 
هنا بتوتر: دا مديري ياماما 
مامت هنا: وسيباه علي الباب دخليه يازفته 
هنا لامراد: اتفضل يامستر 
مامتها: تعالا يابني اتفضل 
مراد: شكرا لاحضرتك بس عاوز استأذن منك هنا شويه بس 
مامتها: انت عاوزها في شغل 
مراد: شغل .،بص لاهنا لقاها باصه في الأرض ومغمضه عينيها عرف انها محكتش ليها حاجه 
مراد بابتسامه: ايوا لو مش هضيقكك 
مامتهها: تمام ياحبيبي ابقي تعالي انا حبيتك اوي والله 
كل دا وهنا واقفه مصدومه من مامتها اللي فضلها ثانيه وتطردها وتتبناه 
هنا: اي يامممماااامممااا انا بنتك مش بتقولي كدا 
مامتها: ونبي انا شاكه انك بنتي خدها يابني ومترجعهاش عادي .
مراد بيضحك: حاضر 
هنا بصدمه: الاااه انت بتضحك زي البشر اهوا 
مراد كشر تأني: اتفضلي 
هنا نزلت معاه 
مراد:اركبي 
هنا : احم هو مينفعش اركب معاك 
مراد بتفهم: تمام بكره اشوفك علي مكتبك سلام يابسله 
هنا مصدومه من اللي حصل 
مامتتها:  انتي لحقتي خلصتي شغل 
هنا سرحانه : 
مامتها: انتي يازفته 
هنا: ها لا أصل نسي الملفات وهنعمله بكره يالا تصبحي علي خير 
تاني يوم 
هناااااا ياجمووسه 
هنا: اي ياماما اي ياماما مش تعامل دا والله 
مامتها: هتتاخري علي شغلك يازفته 
هنا: شغل شغل اي لاانا استقلت 
مامتها: يااااالاهوووووي استقالتي وانتي لسه اول اسبوع 
هنا: استقلت مين اللي قال كدا انا وصلت الشغل اصلا 
راحت هنا الشغل ومتعمده انهها توصل متأخر 
مراد: حضرتك جايه متأخر 
هنا بتافف: راحت عليا نومه 
مراد: ابعتيلي القهوه بتاعتي 
هنا خرجت من عنده وعاوزه تعيط 
ادهم: استاذه هنا 
هنا : ايوا 
ادهم: انا الصراحه عاوز اعتذرلك علي اللي حصل امبارح 
هنا بهمس : وانت ذنب اي دا اللي زعق معتزرش 
ادهم: بتقولي حاجه 
هنا: ها لا مافيش وحضرتك اكبر من انك تعتزر 
مراد: هو احنا هنقعد نحككي هنا علي مكتبك يااستاذ ادهم 
هنا بعصبيه: نحكي انا مبحكيش مع حد لو وجودي هنا هيقلل من نفسي وكرمتي بلاها احسن 
مراد: صوووتك ميعلاش انتي فاهمه 
هنا بعصبيه :لا يعلي واعتبرني مجتش الشركه دي اصلا 
مراد: مش بمزاجك وأياكي صوتك يعلي تاان
قاطع كلامه وقوع هنا علي الارض 
جري مراد عليها: هنا هنا اصحي .،خدها المكتب وحاول يفوقها 
هنا: انا فين 
مراد: انتي كويسه ؟!
هنا بعد مادركت أنها في المكتب: ايوا كويسه شكرا 
مراد: طب علي مهلك تعالي اوصلك 
هنا: لاشكرا انا هروح لوحدي
مراد بنفاذ صبر: اتفضلي قدامي 
هنا : حتي وانا تعبانه بتدي اوووامر ياااباي 
مراد وصل هنا وهي اضطرت تركب معاه لأنها كانت تعبانه ومش قادره ترفض 
مراد: وصلنا 
هنا: شكرا عن اذنك
مراد: هنا ..انا اسف 
هنا مش مستوعبه : ها 
مراد بتنهيده: اسف علي كل حاجه عارفه اني غلط في حقكك كتير بس صدقيني اللي مريت بيه مش سهل 
هنا : اي اللي حصل 
مراد: عارفه البنت اللي جت ومردتيش تدخليها
هنا: خياره 
مراد باابتسامه :ايوا هي .، تبقي خطيبتي 
هنا بصدمه:ننننعم 
يتبع ..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دكتورة قلبي للكاتبة شوشو النجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!