Uncategorized

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

نايم جنبها وبصص لي ملامحه بحزن:مش عارف الي حصل ده صح ولا غلط بس الي اعرفو اني مش هسيبك وشدها لي حضنه وراح في نوم عميق
حور قامت تعيط بليل وهي بتنادي علي ممتها وعالي بباها وكانها بتشتكي من حد
قام من جنبها مفزوع:اي في اي بص لي حور وعقد حاجه بتقول اي دي وطي لي مستوه 
حور بعيط:ماما لي سبتني مع ياسر ده مبيحبنيش وقاعد تعيط
شدها لحضنه وبهمس:خلاص انا معاكي اهدي
حور بعيط:لا لا ياسر مبيحبنيش مع اني بحبه
بصلها بغيرة:ياسر مين ده
كنت حور دفنت راسها في صدرو ونامت
بصلها بغيظ وغيره:يعني انتي تشعليليها وتنام قومي يا بت مين ياسر ده
حور راحت في النوم 
بصلها بضيق وجي يقوم فتح عينه ورجع تاني تحت الغطي:انا نمت كده ازاي رفع الغطي ولقي حور نفس الكلام كويس اني قومت بدل متقوم تكسر الشقه الصبح ولبس حور هدومها وقام دخل الحمام
عند ريان
ريان بضيق:اي الي جابك كنت معايه
شهاب:هي مين دي انا مشفتش حد
ريان بص حولي:لا انا متاكد شوفتها هي حور
شهاب:انت مش قولت ماتت
ريان بسرحان:مش عارف بقا مش عارف
شهاب:تعال نسهر
ريان:مع نفسك انا ماشي ومستناش ردو ومشي
شهاب بصلو بصدمه:ده مشي ماشي يا ريان مسيرك ترجع ورفع التليفون ورن علي الاستبن سوري اقصد جوري
جوري ببجاحه:مين
شهاب رفع الفون يشوف الرقم صح ولا لا ورجعو:عايز اشوفك
جوري:كان زمان انا مش عايز
شهاب بغضب:انتي بتقولي اي
جوري:اييي اطرشت
شهاب بصدمه:بتكلميني انا كده
جوري:اه وخبط راسك ف اجدعها حيط تيت تيت تيت
شهاب بصدمه:بقا كده والله لوريكي
جوري:تستهل
ياسر:حببتي كنتي بتكلمي مين
جوري بدلع:دي ماما كنت بتقولي انها جي
ياسر يمسك راسو بالم:هو انا لي مش فاكر حاجه من الي حصلت امبارح
جوري بخبث:مانت الي تقلت في الشرب ياحبيبي
ياسر:ممم يمكن عشان مبشربش
 حور بدات تفوق وتبص حوليها وجت تقوم حست بتعب
بصلها:متتحركيش انتي لسه تعبانه
حور بتعب:هو حصل اي وتقوم بفزع وحطت ايديها علي بطنها:ابني
بصلها بحزن:مات
حور بحزن:بسببي
بصلها ببتسامه:لا ياحوريه نصيبه كده
حور برفع حاجب:مين حوريه
هو ضحك وغمزاتو بانت:سوري اكيد اسمك مش حوريه
حور بصتلو بحزن:شكرا لي وقفتك جنبي
يقعد جنبها:مبحبش الشكر ويمدلها ايدو انا ديب
حور ابتسمت:اسمك غريب
ديب بحزن:عارف
حور بصت حوليها:انت عايش هنا لوحدك
ديب:لا
حور:لا بس انا مشفتش حد معاك
ديب يبصلها:عشان انتي هتعيشي معايه
حور بصتلو مستغراب مقدرتش تحدد نظراتو:لا انا مقدرش اتثقل عليك اكتر من كده
ديب:انتي مش امبارح قولتي اني ملكيش حد غيري
حور بصدمه:انا قولت كده
ديب:ايو
حور بحزن:يمكن عشان ياسر اجوز وكنت مصدمه قولت كده اسفه
ديب بغيره وغضب:ايو مين ياسر ده يا هانم
حور بنفعال:انت بتزعقلي ياض بتزعقلي انا
ديب زفر بضيق:مش هزعق مين ياسر ده
حور مش عارفه لي حبت تستفزه:وانت مالك ياسر ده مين
ديب قرب منها لحد مبقت انفاسهم الي الي بتفصل بنهم وهو بشدد علي الكلام:حوريه متختبريش صبري عشان مش طويل في الموضيع دي
حور بلعت ريقه بخوف وبصتلو بحده:انا مش خايفه منك واسمي حور
ديب وهو لسه بصص في عيونها:انا عرفت اي سبب مصايبك دي كلها
حور:اي
ديب يقرب اكتر:لسانك الطويل
حور حبست نفسها وهي بص في عيونه البني
ديب يقرب اكتر حتت كادت شفاتيهم ان تتلاحم وهو مش حسس بنفسه وبهمس:مقولتليش من ياسر ده
حور وهي بتزقه بعيد وبتتنفس بصعوبه:ماشي اخويه ارتحت كده
ديب ابتسم:وانتي زعلانه انو اجوز امفروض تفرحي
حور بحزن:متستهلهوش هو عصبي وكل حاجه بس في حته نضيفه
ديب قعده قدامه:انتي اي الي حصل معاكي
حور عينه احمرت من كتر الدموع المحبوسه وحسه مش قادرة تتنفس
ديب قام من قدامه ولف خدها في حضنه
حور انصدمت وجت تزقه
ديب حط دقنه علي كتفها:تعرفي
حور بطلت تزقه وهديت
ديب ابتسم:علي النساء الي بتشفيهم ضعف في الواقع هم اشد النساء قوة
حور لسه حبسه دموع ومردش عليه
ديب شدها لي حضنه اكتر:وعارف الي بيبقو عملين نفسهم اقويه زيك كده
حور لفت راسها لي وعيونها بتلمع بدموع
ديب ابتسم:بتبقا في الواقع اشد البنات رقه وباس خدها
حور لفت لي ديب وفتكر انها هتضربه بالقلم بس انصدم لما اندفعت ل حوضنه وقاعدة تعيط
حور بعيط ممزوج بصراخ:بس انا مش بنات انا قلبي بيوجعني اوي اوي
“خلقت من رحم القوة وعندما بكت كانت اول الباكين بين احضانه فا هئنين لهو????”
ديب دمع وهو بصصلها بحزن:متخفيش انا معاكي وهرجعلك حقك
حور رفعت راسه لي:يعني مش هتسبني زيهم
ديب يتاخر شعرها:مقدرش اسيبك
عند ياسر
جوري:ازيك يا ماما خشي
تهاني بقرف:اي البيت ده
ياسر باحراج:احنا هنقعد في مؤقتنا يا حماتي
تهاني بضيق:طيب
جوري بتغير الموضوع:تشربي اي
تهاني:اي حاجه
جوري:طيب عن اذنكم
تهاني:انتو مش شايفني انكم استعجلتم
ياسر:اصل جوري قالتلي لو مش دلوقتي هستني بعد متخلص جامعه وبصراحه اربع سنين كتير
جوري جت وبصت لي ياسر:في حاجه
ياسر ابتسم:لا
عند ريان كان نزل وهو لبس اسود
عاصم بسخريه:الا معملتها لما اهوك مات
ريان بصلو بضيق
عاصم:علي فين
ريان:هسافر لندن عند مامي
عاصم:عشان تبوظك اكتر مانت بايظ
ريان بضيق:انا مش صغير
عاصم:سفر مفيش ولو جربت هجمد حسابك
ريان بزعيق:انت بتعمل كده لي انا مش طايق اقعد هنا
عاصم ببرود:انا قولت الي عندي
ريان بصلو بضيق وخرج علي برا خد عربيته وساق بسرعه وهو سرحان فجاه خبط بنت وقف بصدمه وكان هيجري
ريان:لا مش زي كل مره نزل يشوف البنت انتي كويسه
…….
 وطي لي مستواها وبعد شعرها وبصلها بصدمه:حور شالها بسرعه وخدها علي المستشفي في قسم الطوارئ:دكتور عايز دكتور
خدوها منه وبعد شويه الدكتور طلع
ريان بلهفه:مالها يا دكتور
الدكتور:رجلها اتكسرت وعندها شويه جروح سطحيه بس هي كويسه
ريان:اقدر اخدها انهارده
الدكتور:ايو بس العنايه والراحه التامه اهم حاجه
ريان خلص الاجرات وخدها وكل شويه يبص عليها من المرايه:خلاص انا مش هسيبك تاني
وصل ريان شقته الي محدش تقريبا يعرف عانها حاجه وشالها وطلع بيها
حطها علي السرير وفضل يبصلها  ميعرفش قد اي
ريان:اخيرا لقيتك كنت عارف اني مش بحلم ومسك ايديها انتي غلطي الاول وانا غلط نبقا متعدلين صح نام جنبها وهو مسك ايديها جامد كانه خايف تهرب منه
ديب:ياه كل ده حصل معاكي
حور بدموع:ايو
ديب مسك ايديها:اعتبريني اخ ليك وانا مش هسيبك غير لما حقك يرجع
حور ابتسمت:شكرا بجد
ديب:تاني هتقولي شكرا
حور:وانت
ديب:انا اي
حور:محكتليش عنك
ديب ببتسامه حزينه:انا يستي شاب يتيم معنديش حد درست طب وتخرت الحمدلله ولدتي متوفيه و
حور عقدت حاجبه:ازاي ياتيم وازاي ولدتك بس متوفيه
ديب سابها وقام وقف بعيد
حور:انا قولت حاجه ضيقتك
ديب:لا ابدا تصبحي علي خير
حور:وانت من اهلو
ديب:هتخسي لو قولتي اهلي
حور:نعم
ديب:بهزار معاكي وسابها وطلع
عند ريان
بدات تفتح عينيها وتبص حوليها وحست بانفاس حد في رقبته وطت راسها وراحت مصوتها
ريان قام مفزوع:معملتش حاجه
بصتلو وقاعد تضحك
ريان بستتغرب:غريبه مصوتيش يعني
ابتسم:اثوت لي
ريان ضحك:انتي لدغه
بصتلو بضيق:ايوا فيها حاده(حاجه)
ريان قرب منه ببتسامه:تؤ بس انتي مكنتش كده ياحور
بصتلو بضيق:ميت ميه اقولت اني مش حور(ميت مره اقولك)
ريان:لا انتي حور بصي انا كان قصدي اخوفك بس انتي استفزتيني و
 قاطعته:انت شاتلك مشبهه عييا صح(شاكلك مشبه عليا)
ريان:يعني اي
تتعدل في جلستها:يعني انا اسمي حوريه مش حور
ريان بصلها بصدمه:نعم
حوريه بضحك:اي انت مثدمو ييي(مصدوم لي)
ريان بضيق:صح حور مش هبله كده
حوريه بضيق:اي هبله دي احترم نفسيك
ريان بضحك:نفسيك ويقرب منها قولتلي اسمك اي تاني
حورية:اسمي حوري
قطع جملته هو بيبوسها بشغف بس فجاه بعد عنه
ريان:هو انتي مبعتنيش ليي
حوريه:عشان…
 حور خرجت عشان تشرب لقت ديب وقف وماسك صوره
حور:انت كويس
ديب التفت ليها:انتي لسه منمتيش
حور:ممممم كنت بتعيط
ديب بص النحيه التانيه:لا
حور:كداب اوي
ديب بعصبيه:ياريت تلزمي حدودك وملكيش دعوه بيا ممكن
حور بصتلو بصدمه ودخلت الاوضه ورزعت الباب
ديب اتنهد وبص ل الباب بحزن ورجع بص ل الصورة
حور بعيط:تستهلي اكتر من كده عشان بتحشري نفسك في الي ملكيش فيه وبتخدي علي الناس بسرعه يارب تكوني استريحتي اتخمدي بقا وحطت المخده علي راسها
طلع الصبح
ديب داخل بالفطار لقي حور خارجه من الحمام ابتسم:صباح الخير
حور بصتلو بقرف ومردتش
ديب:انتي لسه زعلانه
راحت قاعدت علي السرير ومردتش عليه
ديب بخبث:مبترديش عليا يا حوريه
حور جزت علي سنانه وفي سره:امته هيبطل يقولي كده
ديب بخبث:مش عيب تتجهليني
حور بصتلو بصدمه وفي سره:امته قرب كده
ديب:عارف اني حلو عشان كده بقالك ساعه بصالي
حور بصتلو بضيق ومردتش
ديب قرب اكتر وبهمس:هتفضلي مخصماني كده كتير
حور بعدت بتوتر
ديب شدها:لما اكلمك رضي عليا
حور بنفعال:بص ابعد عني ملكش دعوه بيا انا مش عايزه اكلم معاك بعد كده
ديب:تعرفي الي بيقول الكلام دفعه واحده بيبقا شخص كتوم
حور بغضب:اطلع برا صحيح انت اسم علي مسامه ديب وانت فعلن ديب
ديب ضحك بصوت عالي:انتي شايلي مني جامد
حور بغضب:اي شايلي مني احترم نفسك
ديب ابتسم:انت الي تفكيريك وحش
حور بصتلو بضيق وكانت مشيه
ديب مسك ايديها:انا اسف مكنش قصدي ازعلك
حور بصتلو:ماشي
ديب برفع حاجه:ماشي بس يا جحودك
حور بضحك:امال عايز اي
ديب اتنهد:كنت عايز اقولك حاجه
حور:مممم
ديب:انا عايز اتجوزك
حور:مبروك مين العروسه
ديب بنفز صبر:بقول اجوزك مش هتجوز
حور بصدمه:تتجوزني انا 
ديب مسك ايديها:بصي انتي عايزه حقك صح
حور بدموع:ايو
 ديب:يبقا لازم ابقا معاكي من غير مناس تبصلك بص وحش عشان انا مش هستحمل ده وهرجعلك حقك
حور:وطلقني
ديب في سره:ده عند ام ترتر
ديب:ممم
حور:اوعدني ترجعلي حقي
ديب ابتسم:اوعدك ارجعلك حقك ولو بعمري
حور:ووعدني تطلقني بعد كده
ديب:انشاء الله
حور:اوعدني
ديب:مقولت انشاء الله
حور:طيب
ديب:هروح اجيب الماذون والشهود
عند ريان
حوريه:عشان دي شغلتي
ريان:مفهمتش
حورية:انا بشتغي في بيت دعايه(بشتغل في بيت دعارة)
ريان انتفض من مكانه:نعم
حوريه:اي
ريان ضغط علي دماغو:يعني الي شفتها انتي مش هي
حوريه:هي وانا اي
ريان بداء يكسر كل الي في الاوضه وهو بينادي علي حور
حوريه انتفضت وقاعدة تعيط وهي بتبصلو بخوف
ريان لف ليها بغضب وهو بيشدها من شعرها:تحكيلي كل حاجه والي هتشوفي وش مش هيعجبك
حوريه بعيط:سب شعلي انا معملتش حاده(سيب شعري انا معملتش حاجه)
ريان بغضب وبصوت عالي:اخلصي
حوريه بخوف وعيط:انا والبنات بنشتغل في بيت دعايه
ريان بغضب وهو بيشدها اكتر:اعدلي كلمك
حوريه بعيط اكتر:مش عايفه (عارفه)
ريان بغل:انا هخليكي تعرفي وقلع الحزم وهو بيضربها بغل ويفتكر حور يضربها اكتر
حوريه خبت وشه بايديها وقاعدة تصراخ
وريان مش شايف غير يوم الحدثه وبقا يضربه جامد
حوريه دخلت جوه حضن ريان ومسكت فيه جامد وقاعدة تعيط
ريان بصدمه:انتي بتعملي اي
حوريه بعيط:بستخبه عشان متضيبنيش(متضربنيش)
ريان هدي وقلبه بيدق جامد
حوريه طلعت من حضنه وبصت حوليه لقت كوبية ميه خدتها ومدتها ل ريان:تشيب(تشرب)
ريان بصلها بصدمه وخد الميه بس مشربش
حوريه خدت منه الكوييه وشربته هي
ريان في سره:كنت بضربه وبتحضني وتشربني نويه علي اي
حوريه بصتلو بخوف:خياص(خلاص)
ريان هز راسو
رجعت الكوبيه مكانه
ريان بيلف وشها وبيبص ل العلامات الزرقه الي بقت عليه
ريان:بتوجعك
حوريه بعيط:ايو بتودعني
ريان ابتسم:معلش
حوريه ابتسمت:ماشي
ريان ابتسم من عفويتها ونسي ان هي السبب وحط راسو علي صدرها وراح في النوم
حوريه وطت راسها بطفوله:يا شي يي انت نمت(يا شرير) حطت راسها عليه طيب تصبح عيي خيي(علي خير)
الماذؤن قال جملته الشهيرة:بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
ديب ابتسم:مبروك
حور ابتسمت وسكتت
ديب:مصممه بردو تروحي دلوقتي
حور:ايو
ديب:امري لله
حور بصت ل العربيه بستغرب:من امته وانت عندك عربيه
ديب:بتاعت واحد صاحبي
حور:طيب وبتفتح الباب الي وره
ديب:سواق الي خلفوقي انا خدي هنا يا بت
حور بضحك:اصلي بحب اقعد وراه
ديب:مليش دعوه تعالي جنبي
حور قاعدة جانبه وهي بتبص من الشباك
ديب:هنا
حور بفرحه:ايو ونزلت جري
ديب ابتسم اكيد عايزه تشوف اخوها اداها مساحته الخاصه وراح يركن العربيه
حور قاعدة تخبط جامد
ياسر فتح:اي في اي وبصلها بصدمه انتي
حور وعيونه بدات تلمع بدموع:وحشتني يا حمار ونطت في حضنه
ياسر بيبربش بصدمه وهو بيحضنها بحب:وانتي كمان وحشتني 
جوري من وره بغضب:انت حاضن من
ياسر بصلها:انتي فاهمه غلطت دي
حور رفعت وشهه وبتبصلها بشر:دي انا مش تسلمي عليا
جوري ترجع لي وره بخوف:حور
حور:اي خوفتي كده لي
جوري بتوتر:وانا هخاف لي وتكمل بخبث هو انا الي بقالي اربع شهور محدش يعرف عني حاجه ومش بعيد جي بمصيبه
ياسر بغضب:انتي كنتي فين
حور:انا كنت
جوري بسرعه:او كانت مع مين
حور بغضب:اخرسي يا حيوانه فكره كل الناس زيك
جور بتمثيل وعياط:مانا لو مجوزه راجل كان رد عليكي بس هو اخوكي هيسكتلك
ياسر بغضب وهو بيزق حور:انتي ازاي تكلميها كده
حور بصدمه:انت بتذقني عشانها
ياسر بغضب:انتي واحدة معرفش كنتي فين وجي بمصيبة اي وبتغلطي في مراتي
حور بغضب:انت هتسبها تمشيك كده
ياسر بعصبيه ولسه هيضربه بالقلم ايد مسكت ايدو جامد وبايدو التانيه وقف حور وراه
ديب بحده:كلامك معايه انا
ياسر بغضب:وانت مين
ديب ببتسامه مستفزه:دكتور ديب جوز اختك
ياسر بصدمه:جوزه ازاي
جوري بذهول:اجوزتي ازاي
حور بسخريه:زي مانتي اجوزي كده
ياسر:قصدك اي
جوري بصتلها بخوف
ديب:ممكن نخش ونكلم جوه
حور بضيق:انا مش هخش يلا يا ديب
ياسر مسك ايديها:حور استني
حور نفضت ايديها بغضب:متلمسنيش انت مش زقتني وطردتني وكنت هتضربني عشان دي الي بوظت حياتي ومسيره تبوظ حياتك وسابته وخرجت
ديب بصلهم بستحقار وخرج
حور قاعد في العربيه بتعيط
ديب دخل العربيه:كنت عارف انك بتعيطي اما انتي بتحبي مقعدتش لي
حور بعيط:عشان كرامتي انت لو مكنتش جيت كان هيضربني زي كل مره لي ميبقاش زيك يسمعني ويبقا سندي بدل مهو بيكسرني كده
ديب يمسح دموعها:مش عايزك تعيطي تاني
حور بعيط:لا دلوقتي هنام فين
ديب بغموض:مش عارف هفضل اتنزل عشان قد اي
حور:يعني اي
ديب يبوس خدها:مفيش يا حببتي
حور بنفعال:بطل قلت ادب
ديب وهو بيسوق بضحك:حاضر
حور بصه لي ملامحه الجامد:تعرف انت سعات شكلك بيخوف
ديب بجمود:لي
حور:مش عارفه بحسك انك غامض كده واني معرفش عنك حاجه
ديب:وصلنا انزلي
حور عقدت حاجبه وبغضب:انت جبتني هنا لي
ديب:هتعرفي تعالي مدهش فرصه تسال نزل من العربيه ونزلت وراه وهي مش فاهمه حاجه مسك ايديها بتملك وهو بيمشي خطوات واسعها وحور ماشيه وراه وكنت هتقع كذه مره
ديب بصوت جوهري:رييييييان
حور انتفضت من عصبيته:ديب يلا نمشي
ريان كان داخل الفيلا:لما الحراس قالولي مصدقتش ديب بشحمه وحلمه ضهر
ديب لف لي وبعزم ما قيه ضربه بالبوكسه وقعه في الارض وبغضب:لو امك كامليه معرفتش تربيك فا انا هربيك
ريان قام وبغضب:مالها كامليه يابن فريدة
بوكس من ديب كان رجعو تاني علي الارض وبغضب:اسم امي ميجيش علي لسانك الزفر
حور طلعت من وره ضهرو ومسكته:هضيع نفسك عشان واحد زي ده
ريان قام من الترض بصدمه:حور 
ديب بصلو بغيرة ولسه كان هيضربه حور حطت ايديها علي صدرو
ريان بصلهم بغيره وشد روح يغضب:متلمسهوش انتي بتاعتي انا وخدها في حضنو
حور زقته وضربته بقلم وبغضب:ابعد عني يا زباله
ديب خباها وره ضهرو وبصوت عالي:سيب مراتي وكلامك معايه انا
ريان بغضب وحقد:مراتك ازاي دي حببتي انا ومتقدرش تتجوز اي حته دي عايزه تخدها مني
حور بعدم:فهم تخدها منو ازاي انت تعروف
ريان بغل وخبث:ايد هو متجوزك ومقالكيش انو
ديب بغضب:اخرس
عاصم نزل علي الدوشه وفتح عينه بصدمه:ديب ابني
حور بعدت عن ديب:ابنك
ديب بص لي حور:حور انا
حور بصراخ ودموع:انت اي غدارت بيا وطعنتني وانا الي كنت وثقه فيك كل ده عشان تحمي اخوك صح
ديب:اديني فرصه افهمك انا
حور بصراخ وعينيه احمرت:انت حيوان انت كداب وفقدت الوعي
ديب جري عليها ورفعا من الارض وبص ل ريان بغضب:لو حصلها حاجه انا مش هسيبك
ريان بغضب:دي حببتي انا
ديب طلعها لي فوق تصل بدكتور 
الدكتور بداء يكشف عليها:مبروك المدام حامل
ريان بفرحه وهو بيقرب من حور:ابننا مش كده يا حوري ولسه هيحط ايدو علي بطنها
ديب شدو وبصلو بتحدي:لا ده ابني انا و…..
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!