Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمينا

وسام واريان وصلو لي بيت عابد ودخلو البيت بهدوء 
عابد : جاهزين 
اريان : ناوي تعمل ايه 
عابد : اول حاجه لازم نجيب بنت موت 
اريان : ازاي 
عابد : الي عرفتو  انو مخبي البنت في مكان بعيد في بيت مهجور وفوق الجبل وده ناس كتير قالو عليه مسكون ومحدش بيقربلو 
وسام : هنروحلو ازاي 
عابد : تختفي  نسيتو ولا ايه 
وسام بص لي اريان بهدوء وقال : جاهز
اريان بص لي عابد وقالو : ممكن لو حصلنا حاجه تبطل الي انت بتعملو 
عابد بحزن : هبطل 
وسام : بعد ماناخد البنت من بيت ده هنعمل ايه 
عابد : تجبوها عندي 
وسام : يلا 
فاجأه تلفون اريان رن 
اريان : دي ياسمبن 
وسام بغضب : اقفل تلفون 
اريان : طيب 
اريان قفل تلفون 
وسام : يلا 
وسام اختفا وبعديه اريان …
__________________________________________
عند ياسمين فضلت ترن علي اريان ومردش 
ياسمين بقلق : مش بيرد ليه 
ياسمين بصت جمبها  لقت الجواب مسكتو بسرعه وفتحتو لقت فيه ورقه وفلاشه مسكت الفلاشه وجايت  الاب توب وشغلتو ولقت فيديو لي اريان شغلتو…….
اريان بأبتسامه : ياتره جملتي عامله ايه وحشتيني الحبه دول المهم انهارده كانت خطوبتنا ولبستك الخاتم وكدا بقتي ملكي بس كنتي متخيله انك تجوزي قاتل وساحر كمان ردي ردي اكني سمعك 
ياسمين بضحك : تؤ مكنتش متخيله 
اريان : انا اتوقعت ردك مكنتيش متخيله صح مش قادر اقولك بحبك قد ايه ياسمين انا عايزك قويه كدا تواجهي اي صعوبات طبعا هتقولي أن انا ووسام جمبك وانتي كدا مش خايفه بس تخيلي كدا أن احنا مش موجودين موتنا مثلا 
ياسمين واريان بصوت واحد : هششش متقولش كدا 
اريان بابتسامه : ده جوابك صح بس انا عايز اقولك ان احنا بنحبك اوي ونفسي احضنك اوي علفكره تعرفي اني عمري ما حبيت حد كدا ولا خايف علي حد كدا خايف عليكي من وجع القلب والفراق 
ياسمين واريان بصوت واحد : فراق ايه انت بتقول ايه 
ياسمين بدأت دموعها تنزل 
اريان ؛ متعيطيش انا عارف دلوقتي انك خايفه وبتعيطي انا بقيت حفظك ياسمين انا هحكيلك كل حاجه تخص سحرنا 
اريان بدأ يحكي لي ياسمين عن موت وعن بنت موت  
اريان : ده كل الي حصل كنا لازم نروح علشان ننقذك وعلشان نخلص من قوه دي عايزك تخلي بالك من نفسك عايز متعيطيش وتخلي بالك من خواتك اريان وياسين ياسمين عايزك دايما قويه انا رايح ومش عارف راجع ولالا ولو موت خليكي دايما فكراني بحبك ياياسميني 
ياسمين قفلت لاب توب بسرعه وهي مش مصدقه الي بيحصل قامت من علي سرير 
ياسمين بدموع : اعمل اييييه اعمل ايييييه 
ياسمين طلعت من اوضتها بسرعه ودخلت اوضه شهد وصحتها 
ياسمين : بتعرفي تسوقي 
شهد بستغراب : ليه 
ياسمين بدموع : وسام واريان هيموتو 
شهد بخوف : نعم ازاي 
ياسمين : قومي بسرعه خلينا نشوفهم 
شهد قامت وقالت : بعرف اسوق يلا بسرعه 
شهد وياسمين نزلو من القصر وركبو العربيه وتحركو …
__________________________________________
عند اريان ووسام وصلو البيت كان بيت مهجور 
اريان : ده شكلو بقالو كتير اوي 
وسام : فعلا قديم 
فاجأه سمعو اصوات مخيفه 
اريان بسخرية  : مفروض كدا نخاف 
وسام بضحك : كابشر حقيقين ف احنا مفروض نخاف 
اريان بخبث : بس كاساحر مستحيل يخاف 
وسام بص حواليه وقال : اكيد مخبيها تحت الارض او مثلا اوضه من الاوض الي هنا
اريان بهدوء : اكيد 
وسام : يلا ندور ..
__________________________________________
عند ياسمين وصلت قدام بيت عابد 
شهد : هندخل ازاي 
ياسمين : من باب طبعا 
شهد بخوف : انا خايفه 
ياسمين : متخافيش 
فاجأه سمعو صوت حد بيزعق جامد
شهد : ايه ده 
ياسمين مسكت ايد شهد وقربو من بيت عابد ووقفو قدام شباك وكان مفتوح شويه 
أما عند عابد كان واقف معا موت 
عابد بغضب : انا عملت الي انت قولتلي عليه بس ارجوك متأذهمش 
موت ببرود : شكلك كدا توبت 
عابد : ياريت تسبني اتوب بقا انا تعبت من الي انا فيه وانت مش راحم حد 
موت : دلوقتي هما في بيت هيقعدو يدور شويه هكون انا روحت لياسمين وخلتها زاينا تمام ولما يرجعو قول انك غلطت في المكان انا ماشي دلوقتي خلي بالك روحك في أيدي 
موت مشي من قدام عابد وطلع برا بيت كلو أما ياسمين هي وشهد دخلو لي عابد وعابد بصلهم بصدمه 
ياسمين بغضب : اه ياخاين ياحيوان كداااا تعمل معاهم كدا 
عابد : اكيد انتي ياسمين 
ياسمين بغضب : انا عايزه اريان ووسام دلوقتي حالا
شهد بغضب : انطق هما فين 
عابد قرب من ياسمين ومسك أيدها وهي شالت أيدو وقالت : انت اتجننت
عابد مسك ايدها وقال : انتي الي في ايديكي تنقذيهم موت قالي اقولهم كدا موت بنتو خلاص بقت معا جن ومنهم هو كان هدفو انو يبعدهم علشان يقدر يقرب منك احنا علشان نخلص من موت لازم شخص تاني هو الي ياخد القوه دي 
ياسمين :  مين 
عابد بهدوء : اريان اريان ذكي جدا وهيقدر يتعامل معا قوه دي ويقدر يقتل موت 
شهد : طب هنعمل ايه 
عابد : لازم ياسمين تبقا زايهم علشان تقدر تدي لي اريان قوتها هي ووسام
ياسمين بدموع : بس كدا وسام هيموت 
عابد : لا متخافيش مش هيموت الاعمار بيدي الله 
ياسمين : مفروض اعمل 
عابد : تروحي البيت وموت هيتشكل علي شكل اريان تمام 
ياسمين : تمام 
عابد : وانا هرجع وسام واريان 
ياسمين بحزن : طيب وبعد ما ابقا زايهم 
عابد : تجيلي هنا 
ياسمين : طيب انا هروح بسرعه وشهد تفضل هنا 
شهد بخوف : لا مش ينفع اسيبك 
ياسمين بتحدي : لازم نخلص من موت ده لاااازم
ياسمين جايه تمشي بس عابد مسك أيدها تاني وقالها : اوعي تخلي موت يحس انك عارفه اول ماتشوفيه قوليلو عايزه اتعلم سحرك 
ياسمين : ماشي 
ياسمين جايه تمشي بس عابد مسك أيدها تاني 
عابد : واول ما يخليكي زاي اريان فكري في اريان وفاجأه هتختفي
ياسمين : حاضر بس قولي هو انت عجبك الواقفه دي ولا تكون حبيت ايدي 
عابد ضحك وقال : تعرفي اول مره اضحك كدا 
ياسمين بأبتسامه : يارب دايما انا هروح 
عابد : ربنا معاكي 
ياسمين طلعت من البيت وركبت العربيه وحاولت تسوقها مكتتش بتعرف تسوق اوي أما عند شهد 
شهد : طب هما هيرجعو ازاي بقى
عابد بأبتسامه : هتشوفي …
______________________________________
????عند اريان????
كانو بيدورو علي بنت موت واريان دخل اوضه كانت ضلمه فتح نور لقها اوضه قديمه اوي ونصدم لما شاف قدامو لوحه مكتوبه بدم مكتوب (امشو من هنا بسرعه موت عملكم فخ ) 
اريان طلع من الأوضه بسرعه 
اريان : وساااام 
وسام : نعم 
اريان مسك ايد وسام : يلا نمشي من هنا 
وسام بستغراب : وبنت موت 
اريان بغضب : يلا بسرعه 
وسام : ماشي
وسام واريان اختفوا…….
_________________________________________
????في قصر اريان ????
ياسمين وصلت قدام القصر ونزلت من العربيه بسرعه واول ما دخلت القصر لقت موت واقف علي شكل اريان 
ياسمين جريت علي موت ووقفت قدامو وقالت : اريان علمني سحرك 
موت ابتسم بسعاده وياسمين بدأت تسمع أصوات غريبه وشكل موت بيتغير ويظهر شكلو الحقيقي 
موت بشر : عنيااا
ياسمين بتوتر : في ايه
موت بصوت مرعب : هتجوزك بعد ما اجيب شمس معانا 
ياسمين كانت خايفه اوووي  وخافت اكتر لما موت حط ايدو علي راسها وبدأ يقول كلام غريب ياسمين غمضت عنيها بخوف وبدأت تحس أن كل جسمها بيوجعها وضحكة موت كانت بترعبها 
موت بشر : خلاص قربت اجمع جيشي خلاص قربت اكسب عليكم كلكم 
ياسمين شالت ايدو بغضب وقالت : ولا هتقدر تعرف ليه لاني هدي قوتي لي اريان مش ليك 
موت بصدمه : ايه 
ياسمين غمضت عينها وفكرت في اريان واختفت …….
موت حاول يعرف هي فين بس مقدرش لأنها خلاص بقت معاها القوه …..
__________________________________________
????في بيت عابد????
اريان ووسام رجعو من البيت المهجور وعابد حكلهم كل حاجه 
اريان بغضب : انت ازاي تتصرف من دماغك كدا
عابد بغضب : دماغي دي الي هتنقذكم 
عابد مشي من قدامو وفتح درج المكتب وطلع كتاب وفتحو وقرب من اريان وقال : دي تلاسم هتفضل تقولها علشان تاخد من وسام وياسمين القوه 
وسام : عندو حق يااريان لازم تعمل كدا 
اريان : نسيت انكم ممكن تموتو 
وسام : الاعمار بيدي الله 
اريان بغضب : مستحيل 
فاجأه ياسمين ظهرت قدامهم واريان اول ماشافها جري عليها وحضنها 
اريان : ازاي تعملي كدا 
ياسمين بدموع : ازاي كنتو هتسبوني
وسام قرب منها وقال : نعم يااستاذ اريان 
اريان بهمس : ابوكي ده متخلف
وسام بغضب : انا  متخلف 
ياسمين خرجت من حضن اريان وحضنت وسام 
ياسمين : بجد كنت هتسبني 
وسام بحزن : انا اسف 
اريان بهمس : بنتو كمان طلعت متخلفه 
وسام وياسمين : سامعينك
عابد : احم انا اسف هقطع عليكم فقرة الاحضان دي بس بسرعه علشان موت زمانو جاي وهيموتنا كلنا 
ياسمين : يلا 
اريان : مستحيل 
ياسمين قربت من اريان ومسكت ايدو وحضنتو وقالت : اريان انا عايزه اعيش في امان عيشني في امان بقا ارجوك انا تعبت من كل ده تعبت انا عايزه نهاية الحكايه دي بقا
اريان قلبو وجعو علي حبيبتو ومسك وشها بهدوء  وقال : حاضر 
ياسمين بأبتسامه : يلا
عابد : خد كتاب ده يااريان وأقرأ كلام الي فيه
اريان : وبعدين 
عابد قعد في الارض وياسمين قعدت جمبو وبعدين وسام واريان علي شكل دائره 
عابد :  أمسكو ايد بعض
اريان حط الكتاب في الارض ومسك ايد ياسمين وعابد ووسام مسك ايد ياسمين وعابد واريان بدأء يقرأ الكلام وهو مش فاهم حاجه وعابد بدأ يقول تلاسم بتعتو وشهد كانت وقفه بعيد وكانت مرعوبه وفاجأه نور الاوضه بدأ يتقفل ويتفح وياسمين صرخت واريان بص علي ياسمين لقها فاقده الواعي وسام فاقد الواعي 
اريان برعب : مالهم 
اريان قرب من ياسمين وشهد قربت من وسام بخوف 
اريان مسك وش ياسمين وحاول يفوقها : ياسمين قومي 
شهد بدموع : وسام 
عابد بصدمه : معرفش حصل ايه 
اريان بصلو بغضب وقال : مش انت قولت مش هيحصلهم حاجه 
فاجأه عين اريان اتقلبت لي لون احمر وشكلو بقا مخيف حتي هو محسش بنفسو وهو بيمسك عابد وبيخنقو 
شهد بصريخ : هيموت منك يااريان 
فاجأه باب الاوضه اتفتح ودخل موت وهو شايل ياسين واريان وياسمين ……..
شهد بصريخ : اريان الحق….
وهنعرف بعدين❤️❤️❤️❤️
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!