Uncategorized

رواية الساحر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ياسمينا

????في المستشفي ????
وسام سند راسو علي حيطه وغمض عينو وفتكر ذكرياتو معا ياسمبن اول لقاء بنهم ويوم ما ضربها عينو دمعت وبعد ساعه الدكتور طلع من اوضه العمليات ووسام واريان قربو منو بخوف 
الدكتور بحزن : البقاااء لله ………..
وسام فتح عينو برعب وقال : ياسمبن 
شهد قربت منو وقالت : مالك 
وسام بصدمه : كان حلم 
شهد بهدوء : حلمت ايه 
وسام بحزن : أن دكتور طلع وقال انها ماتت 
اريان بضيق : بعد شر  انت كنت نايم 
وسام : طيب 
الدكتور طلع من اوضه العمليات وهما قربو منو ووسام كان قاعد في كرسي اكنو مستني حكم الاعدام 
الدكتور بأبتسامه : اهدو كدا مفيش حاجه دي قويه وقدرت تستحمل رصاصه 
اريان بسعاده : يعني هي كويسه 
دكتور : اه الحمدالله 
اريان بص لي وسام بسعاده ووسام ابتسم وفتكر لما اريان ضرب ياسمين بسكينه 
الدكتور مشي ووسام بص لي اريان وقال : مكنتش اعرف ان بنتي قويه 
اريان بثقه : انا سبب طبعا لو مكنتش ضربتها بسكينه علي رجليها مكنتش استحملت كل ده 
وسام : ومين الي علمك ده ياحبيبي 
اريان بضيق : خلاص فهمنا انو بسببك 
شهد بخبث : ومين علمكم انتو الاتنين ده 
وسام بضيق : انا هشوف ياسمين 
ريان : وانا 
شهد في سرها : مالهم دول بس بكرا هعرف ……
__________________________________________
????عند فرعون ????
عرف أن رصاصه مجتش في اريان وقرار يروح اوضه اريان ويفتش فيها وفعلا راح اوضه اريان وقدر يدخل الاوضه بس أنصدم من وجود شمس 
شمس بصدمه : انت مين 
فرعون : انتي الي مين
شمس بخبث : شكلك جاي تدور علي حاجه 
فرعون بص ليها من فوقها لتحتها وقال : وانتي زي صح 
شمس : بظبط بدور علي اي حاجه ممكن تفرق ياسمين واريان
فرعون : مهي ياسمين ماتت 
شمس : ياريت والله بس لا طلعت بسبع ترواح المهم انت مين وجاي ليه 
فرعون بخبث : انا زايك حابب افراقهم وحابب اساعدك ايه رأيك 
شمس بسخرية : هتساعدني ازاي بقا 
فرعون بخبث : انا هقدر اخلي ياسمين تسيب اريان وللابد 
شمس : ازاي 
فرعون بشر : تخيلي ياسمين تعرف ان اريان بيضحك عليها وبيستغلها وفي الاخر هيدخلها مستشفي المجانين
شمس بصدمه : هو عايز يعمل كدا فعلا 
فرعون : لا طبعا هو بيحبها بس احنا الي هنعمل كدا ولو عايزه كمان انهارده
شمس بسخرية : وانا ايه الي يخليني اثق في واحد لسا شايفه دلوقتي 
فرعون بخبث : اصل الي قدامك ده هو الي ضرب ياسمين برصاص 
شمس بسعاده : بجد هو انت بتكرها
فرعون بكدب : جداا جدااا وانا تاري معاها اصلا 
شمس بسعاده : طب قولي الخطه يلا
فرعون : يلا الخطه هي…..
_________________________________________
????في مستشفي في القاهره????
ريم ورامي وعليا كانو قاعدين في اوضه ميرا وميرا بدأت تفوق وريم قعدت جميها
ميرا : في ايه وايه الي حصل 
ريم بتوتر : ها مفيش حاجه 
ميرا : ماتحكولي 
في لحظه دي دخل سيف وعاصم 
سيف : سلامتك ياميرا 
عاصم : الف سلامه عليكي 
ميرا : طب حد يفهمني ممكن 
عليا بتوتر : ده شويه تعب مش اكتر 
ميرا بشك : متأكده 
رامي : لا انتي حامل 
الكل بصلو بصدمه 
ميرا : نعم 
رامي بهدوء : ايوا حامل من ريان 
ميرا بصدمه : مستحيل لااااااااااا
عاصم بغضب : عجبك كدا 
ميرا بدموع : ازاي انا حامل 
رامي : ازاي ايه  مش كنتي متجوزه ولا ايه 
عاصم بحزن : ريان طلع متجوزك بمأذون مزيف 
ميرا بصدمه : كماااان يعني ده ابن حرااااام 
ريم بدموع : اهدي 
ميرا بغضب : مستحيلللللل
ميرا سكتت والكل بصو لبعض بحزن 
ميرا بوجع : اتخطفت  سنه وعشت معا شخص بكرهو مش هنكر انو كان سيبني لوحدي ومحاولش يأذيني بس كنت مسجونه ولما طلعت من سجن حبيبي حب غيري وتجوزت اخوه توأم ولما عرفت انو مش اريان قولت ماشي مش مشكله انا هنسه حب اريان هنسه اني حبيتو وفعلا نجحت في ده بس اطلع حامل وفي حرام كمان مستحل انسه دي 
ميرا نزلت من علي سرير بضعف
عاصم : هتعملي ايه 
ميرا : هنزلو 
عاصم بغضب : ده غلط 
ميرا تجاهلتو وقامت من علي سرير وطلعت من الاوضه بضعف وهما طلعو وراها 
رامي : وهتنزليه ازاي بقا انا من رأي توقعي نفسك من سلم 
ميرا بسخرية : اه فكره 
سيف بضيق : في ايه يابني 
رامي تجاهل سيف ووقف جمب وميرا وقال : طب ولي ينقذك من كل ده 
ميرا : يعني ايه 
رامي بهدوء : بصي ياستي احنا مين علشان نقتل حته لحمه حمره بسبب تافه زاي ده 
ميرا بغضب : ده تافه انا حامل وانا مش متجوزه اصلا فاهم يعني ايه 
رامي ببرود : طب ماتجوزي 
سيف بغضب : انت بتلف.ودور علي ايه 
رامي بثقه : انا مستعد اتجوزك ونربي الي جاي ده سوا وتكتبيه علي اسمي
ميرا بصتلو بصدمه 
عاصم : وانت بقا ليه تعمل ده 
رامي بثقه : لاني مستحيل اسيبها تقتل ابنها صحيح هي ياسمين مش قالتلكم اني كنت متجوز بس انفصلنا علشان انا مبخلفش 
ريم بصدمه : لا مش قالتلنا
رامي : تمام انا بحب الاطفال جدا وانا مستحيل اسيبك تموتيه 
ميرا بدموع : وانت ذنبك ايه انك تستحمل كل ده 
رامي : ذنبي اني مبخلفش ونفسي بجد احس اني اب 
ميرا بصتلو بحزن وسكتت 
رامي بهدوء : موافقه 
ميرا بحزن : معنديش حل غير ده 
رامي بهدوء : دلوقتي 
ميرا بصتلو بصدمه : دلوقتي 
رامي : اه مفيش وقت 
ميرا مشيت من قدامو بحزن وقالت : الي تشوفو 
عاصم : متاكده ياميرا 
ميرا بحزن : مفيش غير الحل ده 
ميرا رجعت اوضتها تاني ورامي قال : هجيب المأذون 
سيف بسرعه : احم وانا عايز اتجوز 
عليا بصتلو بضيق 
عاصم : نعم مين 
سيف : عليا 
عاصم بخبث : عليااااا
عليا بتوتر : عاصم بص انا 
سيف بضيق : بقولك ايه انا كدا كدا هتجوزها
عاصم ؛ و اريان 
سيف بضيق : هو كل حاجه اريان انت فين رأيك 
سيف قدر يستفز عاصم 
عاصم بضيق : انا موافق 
سيف بخبث : نكتب كتاب دلوقتي وبعدين نعمل فرح 
عاصم : تمام موافق 
سيف بسعاده : ايوا كدااا
عليا : احم مخدوش رأي 
سيف : ايه ده هو انتي عندك رأيك ؟! لا انا مكنتش اعرف 
عليا بضيق : حيوان 
رامي راح لي اوضه ميرا لقها قاعده علي سرير وبتعيط قعد جمبها 
رامي : يوم ماعرفت اني مش هبقا اب خالص كنت عايز اعيط اه متستغربش في رجاله بتعيط عادي جدا 
ميرا مسحت دموعها وقالت : بس انا ازاي هعيش معاك 
رامي : علشان مبخلفش 
ميرا بسرعه : لا والله مش كدا بس قصدي ازاي انت هتستحمل كل ده يعني 
رامي بهدوء : فاهمك بصي ياستي احنا لو مش ارتاحنا لبعض عادي جدا هنسيب بعض بس متخافيش الولد هيبفضل بأسمي انا 
ميرا بحزن : طيب ..
وبعد ربع ساعه جابو المأذون وكتبو كتاب رامي وميرا وعليا وسيف ….
__________________________________________
????عند ياسمين ????
ياسمبن فتحت عينيها بهدوء وبصت جمبها لقت وسام قاعد علي كرسي جمب السرير وماسك أيدها وبصت نحيه التانيه لقت اريان نفس النظام 
ياسمين بتعب : ايه الحلاوه دي اتنين زاي القمر قاعدين جمبي ومسكين ايدي 
وسام بحزن : انتي كويسه 
ياسمين : متحفش عليا ياويسو 
وسام : كنت هموت عليكي
اريان بضيق : مش هو لوحدو وانا كمان كنت هتجن عليكي 
ياسمين : انا مبسوطه اني انا الي خدت طلقه دي مش انت 
اريان : لا متقوليش كدا ياريتها جت فيا انا
ياسمين بدموع : انا خايفه 
وسام حضنها بهدوء وقالها : ليه بس 
ياسمين : مش مطمنه 
اريان : وسع كدا خليني احضنها
وسام بضيق : دي بنتي
اريان : ومراتي 
وسام بغضب : طلقها 
اريان بغضب : انا عرفتها قبلك 
وسام : هشش
ياسمين ضحكت واريان مسك أيدها بحب 
وسام : سيب أيدها ياحيوان 
اريان بضيق : خليك في نفسك ونبي 
شهد كانت واقفه بعيد وكانت مبتسمه ومبسوطه ليهم 
اريان : ياسمين 
ياسمين : نعم 
اريان : بحبك 
ياسمبن بحب : وانا 
وسام بغيره : اوووووووعي
ياسمين بضحك : بس يابابتي
وسام : ياسمين قولنا ايه هما سنتين 
اريان زق وسام بعيد عن ياسمين وحضن ياسمين 
ياسمين بضحك : هنروح في داهيه 
وسام بغضب : اررريان 
اريان : هشششش ياراجل انت 
وسام بغضب : وسع 
اريان : مراتي ياناس وتعبانه ومحتاجه حضن جوزها 
وسام بغضب : ابعد ياحيوان 
اريان : روح احضن مراتك وهاتلنا ياسين يلا 
ياسمين بضحك : خلاص بقا متزعلش ويسو 
شهد جت من ورا وسام وقالت : خلاص اهده بقا 
وسام : انا ماليش اصلا حضن غير حضن مراتي 
اريان : بظبط كدا
وسام حضن شهد بحب 
اريان : ها لسا خايفه 
ياسمين : تؤتؤ خلاص حسيت بأمان
وسام : ماشي يامحترمه 
ياسمين بضحك : بحبك يابابتي 
وسام بحب : وانا بحبك اوي 
ياسمين بهمس : بحبك يااارياني 
اريان بهمس : وانا بحبك 
وسام : اناااااا ساااااااااااااامع 
ياسمين بضحك : بهزر بهزر 
اريان : يلا ارتاحي 
ياسمين : حاضر 
ياسمين نامت علي سرير 
وسام : يلا انا وانت نروح نجبلها لابس وشويه طلبات 
شهد : وكمان هتولها اكل
اريان : حاضر 
اريان ووسام طلعو برا المستشفي وركبو عربيه وتحركو وبعد دقيقه رجاله فرعون وصلو عند شهد كانت قاعده قدام ياسمين الي نايمه وفاجأه دخلو عليها رجالة فرعون 
شهد : انتو مين 
واحد من رجاله فرعون قرب منها وضربها بالمسدس علي رأسها وقربو من ياسمين الي كانت نايمه ودوها حنقه وشالها بهدوء وطلعو بيها من مستشفي وكان قدام المستشفي عربية إسعاف ركبو ياسمين فيها وتحركو …………
أما عند وسام كان في المول بيجيب لبس لي ياسمين ولفت نظرو فستان لونو احمر  
اريان. : مالك 
وسام : عجبني اوي الفستان ده 
اريان : ممم حلو بس لو ابيض
وسام : انا هخدو لياسمين 
اريان : اوك 
اريان : يلا بقا علشان هنتأخر عليها 
وسام : يلا 
اريان ووسام طلعو من المحل بس اريان وقف فاجأه وقال : روح انت وانا جاي وراك 
وسام : طيب بس ليه 
اريان : هجيب حاجه لي ياسمبن 
وسام : طيب 
اريان رجع للمحل وشاف فستان فرح عجبو اوي وحجرزو وبعدين طلع من المحل وهو مبسوط ونزل لي وسام 
وسام : فين الحاجه 
اريان بسعاده : هجبها قريب 
وسام : طيب اتحرك 
اريان اتحرك بالعربيه بسعاده وبعد ربع ساعه وصل المستشفي ووسام واريان نزلو من العربيه بهدوء ودخلو المستشفي وبعدين اوضه ياسمين ونصدمو لما لقو شهد وقعه في الارض ……….
________________________________________
????عند ياسمين ????
ياسمين فتحت عينيها بتعب لقت نفسها نايمه علي سرير ومربوطه بحديد معرفتش حتي ترفع راسها وكان حواليها بنتين وراجل 
ياسمين بخوف : انا فين 
الدكتور بسخرية :  في مستشفي المجانين
ياسمين بخوف : نعم ازاي 
الدكتور بضحك : جوزك ياستي قال انك اتجننتي ودخلك هنا
ياسمين بصريخ : مستحيل اريان يعمل كدا 
الدكتور بخبث : خدي دليل اهو 
الدكتور طلع تلفونو وحطو قدام ياسمين ياسمين لقت اريان واقف معا دكتور ده 
اريان : عايزك تعذبها تخليها توصل للموت وبعدين ترجعها
الدكتور : مشمعنا 
اريان : كدا اسمع الي بقولك عليه خليها عندك بشهور مش عايزها 
الدكتور : غريبه مش مراتك دي ومفروض تكون بتحبها 
اريان بسخرية : احبها ايه بس مستحيل احب واحده زاي دي انا بكرها وعايزها تتعذب اسوء عذاب
الدكتور : حاضر 
الدكتور قفل التلفون وياسمين صرخت وقالت : مستحيل ارياااااااان لاااااا مستحيل يعمل كدا 
الدكتور بسخرية : يلا جاه وقعت العذاب 
ياسمين بدموع : لاااااااا اررررررررريان 
الدكتور وصل لي جسم ياسمين أسلاك وبدأ يكهرب ياسمين وياسمين تصرخ  وبعدين افتكرت كلام اريان اول ماشافتو
فلاش باك????
ياسمين : قولي صحيح هي كنده دي كانت متجوزه جن 
الساحر بصلها بصدمه وبعدين انفجر من ضحك 
ياسمين بضيق : علفكره مش بعيد عليها دي متجوزه الكره الارضيه كلها واكيد اتجوزت جن وخلفتك ف بتعرف تعمل كل ده 
الساحر بضحك : طب هجوبك علشان ضحكتيني  بصي ساهر مات الذئب كلو وخدو سيف علشان هو الي قتلو أما أنا كدا ازاي وانا مين مش لازم اقولك دلوقتي علفكره انا كنت ممكن اقولك انا مين بس انا حابب اجننك وهجننك وهحطك في مستشفي المجانين 
ياسمين بصدمه : لا ياراجل بسهوله تعمل فيا كدا
الساحر بضحك : ليه يختي كنتي مراتي ولا حبيبتي 
ياسمين قامت بتحدي : هبقا بعد نص سااااعه وصدقني هخليك تعشقني وبعدين انا الي هرميك في مستشفي المجانين ….
انتهاء فلاش باك ????
ياسمين بصريخ : ليه عملت فيا كدا انا عملتلك ايه …………
_________________________________________
????عند عاصم????
عاصم تلفونو رن وكان الحرس الي بيحرسو ريان وجعفر 
عاصم : الو
الشخص : الو ياباشا ريان هرب 
عاصم بصدمه : ايييييييييه… وهنعرف بعدين????????♥️♥️
يتبع..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!