Uncategorized

رواية رفقا بالقوارير الفصل الثالث عشر13 بقلم ميادة مأمون

                                             رواية رفقا بالقوارير الفصل الثالث عشر13 بقلم ميادة مأمون

رواية رفقا بالقوارير الفصل الثالث عشر13 بقلم ميادة مأمون

 رواية رفقا بالقوارير الفصل الثالث عشر13 بقلم ميادة مأمون

 فتحت باب اوضتها ودخلت لقيت دموعها مالية وشها

مالك بتبكي ليه يا بت عزوز

إكده يا قاسم بتنصر بت ال……. دي علي

شششش اسكتي خالص وبطلي طولة لسان

لاه بجي دي بتتريج عليا وعلي لبسي

هو ده اللي مزعلك اكيد طبعا لازم تتريق انتي مش شايفه لبسها حلو ازاي وانتي قاعدلي ليل ونهار بالجلاليب دي

والله بجي هو ده اللبس اللي حداي واللي اني مستغربة ليه بجي

هي البت دي بتيجي اهنه ليه يا قاسم

نعم وانتي مالك باليجي واللي يقعد

آزاي بجي هو آنت مش جولت اني مرتك

انتي ايه هو انا مش قايلك اني مش عايز حد يعرف الموضوع ده

ليه هوانت مش لسه كنت بتجولي اني مرتك قبل الزفته دي ماتيجي

شدتها بين ايديا وابتسمت ليها بهدوء

ليه هو مش انتي برضو اللي قولتي انه مش هيحصل

آآآآآآني ك ن ت بجول علي اني مش هسيب آوضتي

سيبتها من ايدي وخرجت بره

وآنا مش هاسيبك يا وعد والكلام اللي قولته هاتنفذيه

وقفت بعنادها الممزوج بدلعها وهي بتمسح دموعها بكفوفها

لاه مش هانفذ حاجه يا ولد الديب

قبل ماقفل باب آوضتها بصتلها بكل هدوء

آنا خارج دلوقتي ويمكن اتآخر بس لو جيت مالآتكيش نايمة في اوضتي

هاتعمل ايه يعني

ساعتها بقي ماتلوميش غير نفسك يا فدوه يا صغيرة

قفلت الباب وسمعت بعدها حاجه اترمت عليه
فاضحكت علي عنادها وروحت علي اوضتي البس عشان انزل لندي

//////////////////////////////////

آخدتها وروحنا علي الكافيه وهناك اتقابلنا مع الشلة ( رامي وعصام ودينا)

ازيكم يا شباب

رامي:هل هلالك يا ابو الديابه ايه يا عم انت تقلان علينا ومش عايز تيجي تسهر معانا ليه

عصام:لا وانت الصادق يا رامي قاسم باشا مابيظهرش غير مع الليدي ندي وبس

ندي: وده يزعلك في ايه بقي يا عصام

عصام: لاء وآنا آزعل ليه بس يعني نفسنا نعرف يا تري ايه السر في انكم بتظهرو مع بعض وحتي لما بتختفو بتبقو برضو مع بعض

ندي بمكر :مافيش سر ولا حاجه هو آحنا عشان بنسآل علي بعض يبقي في بينا اسرار ما تتكلم يا قاسم الله قاسم انت سرحان في ايه

ماكنتش مركز معاهم كنت فعلا سرحان فيها وفي دموعها وبرئتها وهي بتتكلم وزعلانه انها مش لابسه زى البنات هنا

هاه بتقولو ايه معلش ماكنتش مركز معاكم

ردت دينا صاحبتنا وهي بنت مرحه وحبوبه ومؤدبة وقصيرة شوية لكن بالنسبه لي قصيرة اوي

آممممم اللي واخد عقلك يا قاسم باشا

مالكيش دعوة يا آوزعه انتي

دينا:انت يعني مافيش فايده فيك شايف يا رامي

رامي :الله وانا مالي مانتي فعلا بالنسبه ليه آوزعه

هههههههه شوفتي يبقي ماتتكلميش تاني بقي

ندي :طب بمناسبة لمتنا دي بقي يا جماعه انا عزماكم علي عيد ميلاد قاسم يوم الخميس الجاي وهانعمله في الڤيلا عنده

عيد ميلاد مين لااااااا آنا ماليش في الحوارت دي خالص يا ندي

رامي:الله آنت بتطردنا قبل مانجيلك ولا ايه يا قاسم ده حتي عيب علي كرم الصاعيده يعني

لاء مش الفكرة بس الحكايه اني مش بحتفل بعيد ميلادي ده خالص

عصام:وهو انت هاتحتفل احنا يا عم اللي هانحتفل بيك

ماشي نحتفل هنا

ندي :لاء هانعملها عندك في الڤيلا ولوسمحت ماتعترضش عشان الحفلة دي هديتي ليك بليز يا قاسم

عصام بتريقه عليها:اه والنبي بليز يا قاسم

خلاص موافق بس ماتجبوش الرخم ده معاكم.

دينا: طب سلام انا بقي يا شباب عشان متآخرش عن كده ومامي تقلق عليا

انتبهت ليها لما وقفت قصادي هي تقريبا طولها
لآ دى وعد اطول منها سنه كمان بس نفس عودها آنتفضت من مكاني وجريت وراها

دينا آستني انا عايزك في حاجه مهمه

جريت وراها وسيبتهم وسيبت ندي اللي عصام ماصدق يستفذها

عصام: الله هو هايمشي ويسيبك ده بينه زهق وحب يغير ولا ايه

ندي بغضب : ما هو حر يا عصام وبعدين بطل بقي تلميحاتك السخيفه دي

عصام : يا حبيبتي انا قلبي عليكي اصلك جيتي هنا بعربية آخر موديل وهاتروحي حتتكو في الموصلات العامه

رامي: وآحنا روحنا فين يا جدع انت ماتزعليش يا ندي انا هوصلك

ندي بغيظ:اوف منكم انتو اللي آتنين انا كمان ماشيه ومش عايزة حد يوصلني

///
/////////////////////////////

فهمتي بقي يا ستي

دينا : ابدا وربنا ولا فهمت اي حاجه

بت هاديكي علي وشك وربنا

دينا: طب وعلي ايه اهدي بس كده وفهمني براحه بص انت قولت آنك عايز تاخدني نشتري لبس بناتي مقاسي صح كده

بالظبط الله ينور عليكي

دينا:ليه بقي تكنش ناوي تخطبني

وهو آنا هاشتريه ليكي آنتي

آومال لمين بس

يا ستي مالكيش دعوه وخليكي في حالك يلا بقي شوفي هنروح نشتري اللبس ده منين

وخدي بالك احنا هانشتري كل حاجه ملابس خروج وبيت واي حاجه ممكن البنت تحتاجها

دينا : والله مانا فاهمه حاجه خالص

ييييييي مش مهم تفهمي يلا قدامي يا آوزعه
انتي
//////////////////////

رجعت الڤيلا متآخر وطلعت آوضتي وآنا ساحب ورايا شنططين سفر كبار ملينين لبس ليها

فرحت آوي لما لقيتها نايمه في الآوضة صحيح نايمه علي الكنبه بس اهي سمعت كلامي وجات نامت هنا معايا

قعدت قصادها علي ركبتي آمسح شعرها من علي وشها بآيدي وآصحيها

وعد بت يا وعد

ايه سيبني انام بجي

قومي يا بت عايز آوريكي حاجه

لاه آني عايزه انام مش عايزه حاجه

لاء اصحي شوفي انا جبت ليكي ايه وبعدين نامي تاني

وآخيرا قامت عنيها كلها نوم ووشها الجميل كسلان خالص

هي الساعه كام دلوقتي

سيبك من الساعه دلوقتي وتعالي اغسلي وشك عشان تشوفي الحاجات اللي جبتها ليكي

طب هي يعني الحاجات دي ماينفعش تستني للصبح ده الفجر بينه اذن ولا آيه

لا يا ختي لسه بدرى علي الفجر وفوقي بقي لفوقك انا

لاه وعلي ايه آني فوجت آهه

حطت ايدها تحت دقنها وقعدت وعنيها كلها نوم

فتحت الشنط قصادها والتفت لقيتها نايمه تاني مسكت بيچامه من البيچامات اللي اشترتهم ليها وحدفتها بيها وانا بصرخ فيها

وعددددد

فتحت عينها بخضه

ايه في ايه

مسكتها بآيدها

الله دي حلوه جوي

طب يلا قومي قيسيها

بس دي بشورت جصير وعريانه جوي

طب وايه يعني هو انتي هاتخرجي بيها دي اسمها بيچامه للنوم وبس

طيب

طيب يلا قومي

لاه مش مهم بجي خليني اتفرج علي باقي الحاجه

لاء مانتي هاتقيسي كل الحاجه دي وتفرجيني عليها يلا ولا تحبي اساعدك

لاه وعلي ايه آني هادخل اغير هدومي في الحمام

ماشي وانا هاستناكي هنا

دخلت وغابت جوه

غيرت انا كمان هدومي وقعدت استناها

يلا بقي يا وعد بتعملي ايه كل ده

فتحت الباب وخرجت لامه شعرها ورفعاه لفوق ونازل منه خصل علي رقبتها الطويله

وواقفه وهي حانيه راسها ومكسوفه مني

دي حلوة عليكي آوي يا وعد

آه متشكره جوي

قربت منها وآنا مبسوط من كسوفها ده واجبرتها انها تحط عنيها في عنيا

طب ومالك مكسوفه كده

آآآآصلها جصيره جوي وآني مكسوفه آجف اكده جدامك

ضمتها ليا بهدوء

ليه مش آنا جوزك يبقي مافيش بينا كسوف
يعني آني حلوه واللبس لايج عليا زي البنات آهنه

آنتي آحلي من كل البنات سواء بالبس ده او بالبس بتاعك

يوووووه طب آني عايزه انام دلوقتي

ماشي بس هاتنامي هنا جنبي

لاه آني هنام اهنه علي الكنبه

مافيش لاء لازم تتعودي علي كده

آخدتهامن ايدها ونيمتها في سريرى ونمت جنبها

عطيتني ظهرها بخوف مني

طب مش قبل ماتنامي تشوفي آنا جايب ليكي ايه تاني

اما النهار يطلع هاشوفهم وقيسهم كلهم

طب شوفي ده كده

اللهم
إني أسألك توفيقا في طريقي وراحه في نفسي وتيسيرا لأمري، ربي أعوذ بك إن
مسني الضر وأعوذ بك من شتات الأمر وضيق الصدر يا رب العالمين 

يتبع …

لقراءة الفصل الرابع عشر: اضغط هنا

                                                          لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى