Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة وائل

عبد الرحمن :هههههههههه يخربيتك يا تهاني ده انتي طلعتي مشكله
الممرضه :هههههههه عجباك القراقيش يا حاج
عبد الرحمن :تسلم ايدك والله ست البنات بصحيح، ااااااااه مش قادر
الممرضه :يالهوي مالك يا حاج يالهوي
عبد الرحمن:اااااه ياقلبي
الممرضه :يانهار اسود ومنيل اهدي يا حاج
سحر:اي في أي بابا ماله
الممرضه :عضلات قلبه واقفه عاوزين موسمه على أي فرشه بسرعه
حسام :طب اوعوا هسنده لاوضته، وانتي هتعرفي تتصرفي
تهاني :ايوا هتصرف
سحربقلق :بسرعه يا حسام بسرعه
تهاني :جيب العواقب سليمه يارب
سحر:هو اي اللي حصل
تهاني :كنا قاعدين بنهزر وفجاءه عضلات قلبه وقفا وقال اه ياقلبي
سحر:طب ونبي ليها حل دي
تهاني :اه انا هتصرف ماتقلقيش
سحر بخوف:ربنا يستر يارب
تهاني لنفسها :المفروض اني احطله حبايه كمان وكده يموت خالص بقا واكون حره وفي حالي ويسبني في حالي الريس حسن والراجل الكبير بتاعهم ده
حسام :انتي لسه واقفه عندك يلا تعالي اتصرفي
تهاني باءنتباه :ها اه حاضر اتفضلوا استنوا برا وانا هتصرف ماتقلقوش مش اول مره تحصل
حسام:ماشي
نظر لها عبد الرحمن بحزن وهو لا يستطيع التنفس ثم ربط على يدها بحنو وترجي
نظرت له تهاني بحزن وقالت :ما بدهاش بقا
             بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في المستشفى
نظر لها معتز بغضب ووضع يده مكان الصفعه وقال:بتضربني ماشي ماشي يا حور انا هدفعك تمن القلم ده
حور ببكاء:هدفعه تاني اي ما خلاص كل حاجه ضاعت حياتي ضاعت وكل حاجه منك لله
معتز :انا مش هرد عليكي عشان انا لو ردت عليكي عقابك هيبقا صعب، و فوقي لنفسك بقا وركزي في امك اللي برا دي اي ما صعبتش عليكي ماتخيلتش شكلها هيكون عامل ازاي لو كنتي حصلك حاجه واخواتك دول ماصعبوش عليكي، ماصعبوش عليكي نفسك
حور ببكاء:يارتني كنت موت وارتحت من خلقتك بقا
معتز بحزن :هترتاحي  منها ان شاء الله بس أصلح اللي انا عملته وانا عارف ومتأكد كويس ان اللي انا عملته ده كان غصب عني مش بمزاجي وياريت تفهمي ده، انا رايح اخلص الإجراءات عشان هنمشي 
حور :يارب انا تعبت بقا 
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق بيرفكت في اسكندريه
ساره :ااااااه
سليم :انا اسف اسف جدا جدا يافندم
ساره بدلع :لا خالص مفيش اي حاجه انا اللي اسفه جدا، هو حضرتك لسه نازل الفندق
سليم :ايوا حقيقي انت لسه نازل الفندق إنما أنا نزيل هنا على طول اناأول مره اشوفك هنا انتي مصريه؟
ساره:اه انا مصريه معاك فيروز فاروق الاسواني بنت أكبر راجل اعمل في مصر
سليم :بجد حصلنا الشرف يافندم والله وناويه تيجي هنا تاني
ساره :بصراحه انا لسه جايه بردو بس ليه مش عارفه اي حاجه هما خالص ومش عارفه الخدمه اي ولا اي حاجه اصلا بقالي كتير مكنتش في مصر كنت في المانيه ولسه واصله
سليم :اه حمدالله على سلامتك يافندم طبعا اتفضلي معايا نقعد شويه اهو نتعرف عليكي وكده
ساره :اه طبعا شور بس ثانيه واحده
سليم :اه طبعا يا فندم اتفضلي
ساره:يا احمد احمد
سليم :احمد… احمد مين ده
ساره :ده أحمد اخويا
سليم :اه اهلا وسهلا يا فندم
معاذ:اهلا بحضرتك مين يا فيروز
ساره :اي ده تصدق انا عرفته بنفسي وليه ماعرفتهوش ههههههه تخيل
سليم :ههههههههه اه صح طب تعالوا نقعد مع شويه في العوامه بتاعتي هي قريبه هنا من الفندق مش بعيده وبالمره نتكلم في البزنس ليكم في البزنس
فيروز :اه طبعا احنا شغلنا اصلا بيعتمد على البزنس اصل انا واخويا شراكه في كل حاجه
سليم :لا احنا كده لازم نتعرف بقا يلا بينا
معاذ :يلا
…………
فارس :بقولك يا ميرفت انتي تابعيهم من هنا وبالمره راقبي المكان وانا هروح اوضته اشوف اي ملفات اي ورق يثبت اي حاجه
ميرفت :ماشي بس خالي بالك، لا اله الا الله
فارس : حاضر، سيدنا محمد رسول الله
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في شركه العرباوي
نادر :اي يابني اللي انت عملته مع ابوك والسكرتيره ده، ده انا معرفتش اعنب كده معاهم
رعد :عشان انا محدش بيتحداني وبعدين اللي هي بتعمله ده مش عجبني شاكك ان في حاجه وحمقه بابا عليها دي مش مطمناني
نادر :تقصد اي
رعد:اقصد اللي انت فاهمه كويس في حاجه بينهم وقلبي حلسس بكده وعمري ما توقعت حاجه وطلعت غلط
نادر:بص انا كمان حاسس اصل حصل موقف كده من يومين وماقولتلكش عليه
رعد :حصل اي
نادر:دخلت عليهم المكتب مرا ولاقته في وضع مش مريحني خالص
رعد:وضع ازاي يعني
نادر :هو بيقول ان الحلق بتاعها وقع على رجله وهي كانت بتجيبه بس انا الصراحه اللي شوفته انها كانت مرميه عليه بطريقه قاذره خالص وبتهيالي كانت بتبوسه
رعد:وكتاب الله لو طلع اللي في دماغي ما هرحمها وهو بقا انا عارف كويس مين اللي هيوقفله عشان هو زودها اوي
نادر :طب خلاص اهدي هتعمل اي دلوقتي انت روحت لعاصم
رعد:اه روحتله وقولتله على المناقصه وكده وظبطنا الدنيا
نادر :طب وهتعمل اي دلوقتي
رعد:مفيش هعدي على شروق اطمن عليهم
نادر:وانت تطمن عليها ليه يعني هي فيها أي
رعد :عادي يعني يا نادر
نادر :اااه عادي طيب اما اروح انا بقا
رعد:ماشي سلام
نادر :سلام
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل انجي
انجي :شوفت اللي ابنك عمله وكان بيكلمني ازاي
وائل:شوفت يا انجي شوفت
انجي :طب وهتعمل اي هتسبله كل حاجه يتصرف فيها كده
وائل :وانا المفروض اعمل اي بابا اللي مديله السلطه في كل ده مش هقدر اتكلم
انجي :يعني اي يعني ده احتمال يكون كاتبله كل حاجه وانت تطلع من المولد بلا حمص
وائل :لا اكيد لا
انجي  :اسمع مني اللي زي رعد ده لا بيهمه اذا كنت انت ابوه ولا غيره، اللي زي رعد ده مايتقلش عليه ابن ده تخلص منه باي شكل
وائل:انتي اتجننت يا انجي عاوزني اخلص من ابني وكمان رعد اتجننتي رسمي انتي 
انجي :اسمع بس اللي بقولك عليه وبعدين انا ماقولتش اقتله انا بقولك نخلص منه يعني ناذي اذيه بسيطه مش اكتر وبعدين يا حبيبي انا حامل يرضيك ابنك يجي ومالوش ورث ها يرضيك 
وائل:اي ده انتي حامل بجد 
انجي وهي تلف بذرعاها على رقبته وتقوم بتقبيله اه يا حياتي حامل في حته منك ها يرضيك بقا ها ????????
وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح العب يا لولو ????????
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
حسام :ها عملتي اي؟ 
تهاني : الحمدلله الحاج بخير اتفضلوا شوفوا
مشيرهتحري سريعا الي الغرفه  :الحمدلله جدو بقا كويس سحر :الحمدلله يارب
نورهان :ونبي حد يزق الكرسي ادخل اشوفوا
سحر :حاضر يا حبيبتي تعالي
ترن ترن
تهاني :الو ايوا يا ريس حسن، لا معملتش حاجه كنت هتكشف مره تانيه ان شاء الله خلاص طيب بقا ماتزقش سلام، نظرت الي الهاتف وبكت
فلاش باك
نظر لها عبد الرحمن بحزن وربط على يدها بحنان ورجاء
نظرت له بحزن وقالت :مبدهاش بقا خد يا ابا الحاج البرشامه دي تحت لسانك هتفوق
عبد الرحمن :ااه تسلم ايدك يا بنتي
تهاني ببكاء :انا اسفه اسفه اوي سامحني يا حاج بس والله غصب عني
عبد الرحمن :اهدي يا بنتي انا كان قلبي حاسس ان في حد بعتك قوليلي  بقا مين اللي بعتك وبعتك ليه وصدقني مش هتخلي عنك وهحميكي
تهاني :مش مهم انا المهم ولادي التؤم انا خايفه عليهم
عبد الرحمن :اوعدك يا بنتي ان محدش هيقرب منهم بس فهمني مين طلب منك كده وليه
تهاني :حاضر يا حاج
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل رعد
شروق :اي يا ماما انتي ما كلتيش كويس
ناديه:لا يا حبيبتي انا شبعانه الحمدلله
ترن ترن
ناديه:شوفي تليفونك وانا هلم الاكل
شروق :الو
رعد :ايوا يا شروق اذيك
شروق :مستر رعد ازاي حضرتك
رعد:انا تمم بقولك انا تحت البيت انزليلي عاوزك 
شروق :عاوزني، اي في حاجه حصلت في الشغل والا اي
رعد :لا لا ماتقلقيش مفيش حاجه انا بس محتاج اتكلم معاكي شويه
شروق :خلاص حاضر نازله اهو
ناديه :في أي يابنتي
شروق:مش عارفه يا ماما بيقولي عاوز اتكلم معاكي شويه
ناديه :يتكلم معاكي في اي ده
شروق:مش عارف والله
ناديه بخوف :يالهوي ليكون عرف حاجه لا ماتنزلش ليعمل فيكي حاجه
شروق :يا مانا ماتخافيش يا ماما هيعرف منين بس اهدي هشوفوا عاوز اي وهاجي على طول
ناديه :خالي بالك من نفسك يابنتي
شروق :حاضر يا ماما
………………….
شروق :معلش اتاخرت عليك
رعد :لا ولا يهمك
نظر لها بصفاء ثم قام بتشغيل محرك السياره
شروق بتوتر:هه..هنروح على فين
رعد :ما تخافيش هتكلم معاكي شويه وهروحك
شروق :ماشي
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في عوامه سليم
سليم :وعلى كده بقا البزنس بتاعكم اي
فيروز :والله على حسب
سليم :نعم على حسب ازاي يعني
معاذ:الا صحيح ما قولتليش يا سليم انت اصلا بلدك اي
سليم :والله انا مصري اصلا لكن امي أردنيه واغلب الوقت من وأنا صغير كان بيبقا في الأردن بس لما كبرت نقلت شغلي وحياتي كلها هنا
ترن ترن
سليم :الو اي يا محسن في أي نعم وبعدين بقا في الظابط ده هيوقف حالنا خلصوا عليه
معاذ بصدمه :فارس
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!