Uncategorized

رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد

 رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد

رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد

رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سهيلة سعيد

( تمشي جودي )
سليمان : ريناد .. مالها ريناد ؟؟؟
عابد : لا ابداً ملهاش .. دمرت مستقبلها بس ????????‍♂
سليمان : بالله عليك قولي في ايه ????
عابد : اغتصبتها
( سليمان كأن حد كب ع دماغه ماية متلجة )
سليمان ب خضة : انا ????
عابد ب زعيق : اومال اميييي ????
( تدخل جودي )
جودي : عابد الحقني ????
( تجري جودي ويجري عابد وراها ، سليمان قاعد ف الارض ف حالة صدمة )
عابد : ايه الي حصل ؟؟
جودى : اغمى عليها وعمالة تنزف
عابد : طب اطلبي الاسعاف
جودى : هياخدوا ساعة عبال م يوصلوا اختي هتموت مني ????
( يدخل سليمان )
سليمان : هي كويسة ????
جودى ب انفعال : هتموت بسببك هتمووووت ????
عابد : تعالى شيلها بسرعة نوديها مستشفى
( يجري سليمان يشيلها ويحطها ف العربية )
عابد : انت رايح فين ؟
سليمان : جاي معاكوا ????????‍♂
عابد : ب منظرك دة هيعرفوا ان انت الي عملت فيها كدة وهتتمسك هناك
( يسوق عابد ويمشوا ، سليمان واقف تايه مش عارف يعمل ايه ولا مستوعب حاجة م الي حصلت ، هي فعلاً حصلت ، فعلاً كل دة بجد ، فعلاً قسوة قلبه وصلته للدرجة دي ، يقعد سليمان ف الارض ، تنزل دموعه ، يدخل حسام ب عربيته ، يفرمل قدام سليمان وينزل م العربية )
حسام : ايه ي بني الي مقعدك كدة وابوك رايح فين السعادي هو ومراته ؟!!!!
( ينهار سليمان م العياط )
حسام : في ايه .. وايه الدم دة حد حصله حاجة .. اهدى طيب ????
( ياخدوا ف حضنه )
سليمان ب عياط : كسرتها .. كسرتها ي حسام .. كسرتها ????????
حسام ب استغراب : ايه دي الي كسرتها ؟!!
سليمان : ريناد .. انا ليه ربنا خالقني حيوان كدة .. انا ليه مطلعتش زيك .. ليه مطلعتش زي يوسف .. انا ليه كدة .. ليه .. ليه محدش بيحبني ولا انا بحب حد .. ليه دايماً الكل ولا حاجة ف نظري .. مع ان لو شوفت نفسي من نظرهم مش هحصل التراب الي بيمشوا عليه .. انا ليه وحش .. ليه قلبي اسود كدة ????
حسام : ي بني انت زي الفل اهو وحلو ومفاكش حاجة
سليمان : انا اغتصبتها
حسام ب صدمة : اغتصبت مين ????
سليمان : ريناد .. وخدوها المستشفى تقريباً بتموت .. لسة انا زي الفل وحلو ف نظرك ؟
حسام : انت بتتكلم جد !!!!
( يقوم سليمان م الارض يدخل البيت ، يروح وراه حسام )
حسام : سليمان كلامك جد ؟؟
سليمان : ايوة جد ????
( يجري ع اوضته ، يروح وراه حسام )
حسام : انت اتجنيت ايه الي خلاك تعمل كدة ؟!!
( يدخل سليمان التواليت يغسل جسمه م الدم ويطلع )
حسام : رد عليا عملت كدة ليه ؟؟
سليمان : كنت سكران ????
( يلبس بنطلون )
حسام : اه خلاص كدة مبرر حلو ????????‍♂
سليمان : انا مببررش وبالله عليك سيبني ف حالي انا بجد مش ناقص ✋
( وفجأة حسام يديلوا بوكس جامد ف وشه ، يتخض سليمان )
سليمان ب صدمة : انت اتجنيت ????
حسام : الوحيد المجنون هنا هو انت الوحيد الي عمره م كان ولا هيكون عاقل هو انت .. فضلت ورا البت لما طهقتها ف عيشتها ب حجة انك بتنتقم من اختها .. تقدر تقولي اختها عملتلك ايه اصلاً .. كان كل زنبها انها اتجوزت ابوك .. كسرت اختها وهنتها ودمرت مستقبلها عشان ايه .. عشان ام غرورك وسواد قلبك ..انت فعلاً قلبك اسود بس عمري م اتوقعته ب السواد دة ابداً .. ي اخي ملعون ابو اليوم الي كان دمي فيه من دمك انت مش بني ادم ????
( يزقه )
حسام : انت حيوان ????
سليمان : هو ممكن الحب يخليك حيوان ؟
حسام : حب !!!!
سليمان : انا بحب ريناد .. انا بعشقها كمان .. لما كنت دايماً بزاولها كنت بحب اعصبها واحبها ترد عليا المهم انها تتكلم معايا وخلاص حتى لو هزقنا بعض .. كنت بحب كلامها .. رغم انه كان ساعات بيوجعني .. مش هنكر ان كان كلامي جد ف الاول ومكنتش طايقها .. كانت بالنسبالي شيطان .. كان اي حد ليه علاقة ب جودي كدة ف نظري .. بس بعد كدة مش عارف ايه اتغير جوايا .. بالزات ف قربها من يوسف .. وقت م كان بيقرب منها كان نار بتغلي جوايا ببقا عاوز اموتهم هما الاتنين كأنها مراتي وبتخوني .. كنت بحب اقرب منها .. حتى لو هي كارهه كدة .. عارف انها مبتكرهش حد ف الدنيا قدي .. بس دة ممنعنيش اني ابطل احبها .. كان كل يوم بيعدي بيذيد حبي ليها .. ونسيت اختها .. نسيت جودي .. نسيت حربي معاها .. نسيت ان هي مرات ابويا نسيت كل حاجة .. مكانش ف بالي وقلبي غيرها .. بقت حربي ضدها هي .. شوية ابقا حنين وكتير اكون قاسي .. الحرب كانت جوايا انا .. كان قلبي بيحارب عقلي .. انهاردة شوفتهم ع البحر .. شوفتوا باسها من خدها وكانت بتتكلم معاه ب كل فرحة .. شوفت الفرحة دي ف عيونها .. اتضايقت اوي .. انا معرفش هي بتحبه ولا ﻷ .. بس كان نفسي اوي اكون مكانه .. كان نفسي اخدها مرة ف حضني واحسسها اني مش قاسي زي م انا مبين دة .. وعشان عارف ان دة مستحيل مشيت .. مشيت وبعدت .. رحت للمكان الي بينسيني .. بس منسيتش .. منسيتش .. كل حاجة اتكومت ف دماغي انيل من اي وقت فات .. اقتنعت بيها انها بتاعتي وعمري م هخلي غيري يتهنى بيها .. رجعت البيت ودة كل تفكيري .. بس كنت عارف ان مافيش حد هناك .. ف بالي هسكر ويغمى عليا زي كل مرة .. بس ياريتها م جت هي قبل ابويا .. ياريتها م جت .. محستش انا عملت ايه ولا فاكر اي حاجة .. اقسم بالله م فاكر .. انا من ساعة امي م ماتت وانا حالف مفيش اي واحدة مهما كانت حبيبة او قريبة هتاخد مكانها .. قفلت قلبي وبقا مكانه سواد .. لما عرفتها اتبدل السواد دة بحبها .. بس استقويت وكسرتها ????????
( يذيد ف العياط وتنزل دموع حسام )
سليمان : كسرتها كسر عمره م هيتصلح ????????
( ياخده حسام ف حضنه )
حسام : كل حاجة هتتصلح ان شاء الله ????
سليمان : لا
حسام : اهدى بس وكمل لبس خلينا نروح نشوفها
سليمان : هوريها وشي ازاي بعد الي عملته فيها ؟؟
حسام : خلص بس يلا
( يلبس سليمان ويمشوا ، ف المستشفى ، ريناد ف الطوارئ وعابد وجودي واقفين برة ، يطلع الدكتور )
جودى : دكتور طمني والنبي ????
الدكتور : متقلقوش مفيش حاجة وقفنا النزيف وهي كويسة دلوقتى .. تحبوا نبلغ عن الي حصل ؟
جودى : لا .. مافيش داعي ????
الدكتور : غريبة .. انتوا مش عاوزين يتجاب حقها ولا ايه ؟!!!
عابد : لا حضرتك فاهمنا غلط دى بنت ومش عاوزين اي شوشرة ع سمعتها اكتر من كدة احنا هنتصرف
الدكتور : اااه اوك .. زي م تحبوا .. عن اذنكم
( يمشي الدكتور ، يوصل سليمان ، يقف ع جنب )
عابد : ادخليلها انا هنزل الكفتريا اشربلي كباية قهوة وجاي
جودى : اوك
( يمشي عابد وتدخل جودى ل يناد ، ريناد قاعدة ع السرير وعمالة تعيط ب حرقة وقهرة ???? تقرب جودى تاخدها ف حضنها ، يقرب سليمان يقف ع الباب شايفها )
جودى : اهدى عشان خاطري ????
ريناد ب عياط : اااه .. اااااه وجع جوايا وجع وجع جوايا وجع .. اااااه مش قادرة .. اااااه قلبي واجعني هيقف هيقف .. والله هيقف ي جودى ????????
( تنزل دموع سليمان عاوز يروح ياخدها ف حضنه بس مش قادر .. ???? )
جودى : انا السبب معلش .. انا السبب ف كل دة ????
ريناد : طب انا ايه زنبي انا عملت ايه .. ليه اتوجع كدة ليه .. ليه ي ربي ????
جودي : بس خلاص اهدي اوعدك مفيش حاجة هتوجعك تاني ابداً ✋
ريناد : ياريت .. ياريت بس خلاص .. ليه لما كنت هفرح بجد اتاخدت مني الفرحة دي .. ليه .. ليييييييييه ????
( تصرخ ريناد جامد ، سليمان واقف مخضوض )
جودى : اهدي طيب ????
ريناد ب صريخ : لييييييييييييييييه ????????????
( تذيد ف الصريخ لحد م بؤها ينزف دم والدكاترة يجروا ع الاوضة ويخبطوا ف سليمان وهو واقف مش عارف يتحرك م الخوف عليها والصدمة ، يدخلوا يدوها حقنة مهدئة تنيمها ف ساعتها )
الدكتور : ياريت تسبيها ترتاح لو سمحتي
جودى : حاضر ????
( تخرج جودي هي والدكاترة ، جودى تشوف سليمان ، تقرب عليه ب كل قوة وغيظ تديله ب القلم )
جودى ب زعيق : انت ايه الي جابك هنا ????????
( ميردش سليمان )
جودى : امشي ملكش دعوة بيها ابعد عنها امشي بقا ????✋
سليمان : همشي .. بس اطمن عليها الاول ⁦
جودى : قلتلك امشي انت ايه ي اخي معندكش دم مش كفاية الي عملتوا فيها هااا ????
( لسة هتضربه تاني يمسك ايدها )
سليمان : مش همشي من هنا غير لما اطمن عليها قلت ????
( تمشي جودى ع اخرها ، يقرب سليمان يدخل عند ريناد ، ريناد نايمة ، يقعد ع ركبته جنبها ويمسك ايدها وتنزل دموعه )
سليمان : انا اسف .. حقك عليا .. انا حيوان واستاهل منك اي حاجة وحشة .. والله اسف .. اسف ع كسرتك دي .. والله م قصدت اكسرك كدة ولا اوجعك .. انا حبيتك .. اوي .. عمري م اتوقعت حبي وغيرتي عليكي يوصلوني ل كدة .. عارف ضيعتك مني .. عارفك عمرك م هتكوني ليا .. بس نفسي تسامحيني انا اسف .. وبجد بقولها وانا ندمان ????????
( تقرب جودى ع عابد ف الكفتريا )
جودى : عابد
عابد : في ايه ريناد جرالها حاجة ؟؟
جودى : لا ريناد كويسة .. بس ابنك عندها فوق ومش راضي يمشي اتصرف معاه بدل م اصورلي قتيل هنا ????
يتبع ……..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!