Uncategorized

رواية مليكة الزين الفصل العشرون 20 بقلم جودي عماد

 رواية مليكة الزين الفصل العشرون 20 بقلم جودي عماد

رواية مليكة الزين الفصل العشرون 20 بقلم جودي عماد

رواية مليكة الزين الفصل العشرون 20 بقلم جودي عماد

فى المانيا فى اجتماع لروؤساء المافيا ينتظر الصقر الوقت المناسب لالقاء القبض على المافيا بهد ساعتين يحدث اشتباك بين افراد الشرطه وافراد المافيا وبعد معاناه يلقى الصقر على المافيا الالمانيه و الروسيه وبعض من المافيا المصريه ويعرف ان زعيم المافيا المصريه العميد____ يصدم الصقر ويكمل القاء القبض عليهم ويتم ترحيلهم الى مصر و يرجع الصقر الى اللواء ويخبره ان زعيم المافيا المصريه هو العميد  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ 
وفى نفس الوقت فى قصر المنشاوى ويحدث اشتباك بين رجال الشرطه و رجال   الملثمين لكن رجل يدخل خفيه ملثم يدخل الى القصر وسط الاشتباك الذى يحدث فى الخارج يصدم الجميع عندما يلاحظوه  
مليكه: انت مين و عايز ايه  
الملثم: انا هنا عشان انفذ الرساله  
مليكه بخوف: طب نفذها عليا  
الملثم: لاء انا هنفذها على و يطلق رصاصه لتستقر فى الام فى الوقت يدخل الحرس و يمسكون الملثم لكن يهرب منهم و بعد وقت تنقل الام الى المستشفى تحت صدمه مليكه التى كانت لا تنطق ولا تبكى كانت تنظر للامام بشرود  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ 
فى المخابرات يجلس الصقر مع اللواء  
اللواء: ايه الاخبار 
الصقر: تماام تم القبض عليهم كلهم بس  
اللواء: بس ايه  
الصقر: الزعيم اللى مسئول عن المافيا اللى هنا يبقى العميد________ 
اللواء: الكلام ده لو بجد هتكون كارثه  
الصقر: انا اتأكدت وهو فعلا الزعيم  
اللواء: ده كان هنا من شويه وانا قولتله اااا مش مهم المهم دلوقتى ان عيلتك فى خطر لان  
لم يكمل باقى الكلام لان هاتف الصقر يرن و يرد الصقر و تعتلى وجهه الصدمه الكبرى و يذهب بسرعه الى المستشفى دون اضافه حرف  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ 
فى المستشفى يدخل زين وهو يركد لممر غرفه العنايه و يذهب الى الجميع و يصدم من حاله مليكه  
زين بغضب : انتى عامله كده ليه هى هتقوم هى قالتلى انها هتفضل معايا  
مليكه: لارد  
زين: انا متأكد انها هتقوم عشانى و عشانك احنا منقدرش نعيش من غيرها  
يجلس زين بجانبها يفكر )ليه كل ما احب حد يتاخد منى بس انا واثق انها هتقوم يااارب خليك معانا كلنا 
يخرج زين من تفكيره على صوت الطبيب يهرول اليه سريعا 
زين: طمنى يا دكتور اخبارها ايه  
الطبيب بأسف: احنا عملنا اللى علينا بس  
زين: بس ايه  
الطبيب: البقاء لله  
ينظر الجميع فى صدمه ماعدا مليكه التى وقعت مغميا عليها لكن يد زين كانت الاسرع و امسكتها و ذهب بها الى غرفه الكشف و اخدت محلول و ابره مهدئه و منومه الى صباح الغد  
فى الصباح تتم مراسم الدفن و مليكه غائبه عن عالم الواقع وفى المساء تفوق مليكه و تسترجع كل ما حدث امس لكن تقنع نفسها انه حلم تنهض و تنزل الى الاسفل وتنصدم من منظر القصر الذى يوجد به افراد كثيره لا تعرفهم و يرتدون اسود و القرأن الكريم يصدع فى جميع انحاء القصر تنظر لهم وتذهب الى غرفتها  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ 
فى غرفه مليكه تجلس على الارض فى وضع الجنين و تبكى بحرقه فيدخل زين و يجلس بجانبها فتنهض وتقول فى الم  
مليكه: انا السبب انها ماتت  
زين: انتى مش السبب وكمان ده قدر ربنا  
مليكه: انا كنت عارفه انها هتموت بس انا معملتش حاجه  معرفتش احميها زى ما كانت بتعمل معايا دايما هى دلوقتى اكيد زعلانه منى  
زين بستغراب: كنتى عارفه ازاى  
مليكه: جاتلى رساله تهديد  
ونهضت وجلبت الهاتف و راى زين الرساله و بعد فتره جذب مليكه الى احضانه ليهون عليها انا حدث العكس و زادت فى البكاء  
زين: تعرفى انها كانت امى ايوا كنت بعتبرها امى ولما طلبت منى اسيبك عشان الحادثه كانت بسببى انا قولتها مستحيل ولما اتكلمت معايا مقدرتش ارفض ليها طلب لانها هى اللى ربتنى عارفه دلوقتى راحت منى امى للمره التانيه وانا معملتش حاجه  
بكى زين لان زينب تعتبر امه الثانيه و بكى اكتر على بكاء مليكه  
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ 
وبعد مرور ثلاث شهور تحسنت حاله مليكه و صممت انها تكمل فى المهمه لتأخذ حق امها بعد ما عرفت ان جاك هو الذى المسئول عن موتها  
اليوم تنهض مليكه من النوم و تيقظ زين ينهض و يلبس ملابسه و الواقى لكى يستعد للقبض على جاك و العميد تودع مليكه زين و قلبها مقبوض و تنزل تجلس مع مامت همس و الجد و همس  اما عن عدى فهو متولى امور الشركات هذه الفتره تأتى لها رساله من جاك )مليكه اريد ان اقابلك لموضوع يخص زوجك( و بدون بتفكير تنهض مليكه وتذهب الى غرفتها و تلبس ملابسها وتذهب الى قصر جاك تدخل وتصدم من وجود العميد مع جاك  
)مليكه عارفه العميد لانها اتكلمت معاه قبل كده(  
مليكه: ماذا تريد جاك  
جاك: انا اعرف كل شئ  
مليكه: ماذا تعرف  
جاك بغضب: ان زين زوجك هو الصقر الذى اتجند معانا هنا بعد ان اضحك على ابى على انه ديفيد من شركه الحراسات لكن الان سأحزنه عليكى لان بسببه ابى مات فى السجن و بسببه انتى فضلتيه عليا الان سوف يأتى و سأقتلك امام اعينه وسأقتله بعدك  
مليكه بصدمه وخوف: لا ارجوك انا زين لا يعلم اننا نشتغل مع بعض فى المافيا 
جاك بعصبيه: كذب ثانيا لقد حان الوقت لكى…..  
يقطع جكلته دخول زين المفاجئ و يصدم عندما يرى مليكه و يصعق اكثر عندما يرى جاك يوجه لها السلاح  
زين: لا جاك انت انتقامك معى اتركها انها ليس لها ذنب  
جاك: لها ذنب لانى احببتها وهى فضلتك على انا سأقتلها و بعد ثوانى كان انطلقت رصاصه لتستقر فى……  
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!