Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم ميسون عبدالمجيد

ميرا بصدمة:زياااد
زياد ببجاحة:ايوا ي قلب زياد
ميرا بغضب:انت حيوان
زياد بنفس البجاحة: أنا بحبك
ميرا بغضب: وأنا بكرهك بكرهك افهم بقي
زياد:صدقيني أنا بحبك وأنا قايلك من الاول ليه تروحي للحيوان دا
ميرا بغضب شديد: الحيوان دا جزمته برقبتك وانت لو جبتلي الدنيا كلها هسيبك وهرحله فاهم عشان أنا بحبه وبكرهك فاهم
زياد بصلها بغضب مكبوت
زياد بأبتسامة:تمام براحتك اكرهيني انسيني زي ما تحبي لكن عايزك ديما تفتكري إني عمري ما هنساكي تمام
زياد اخد فونه واختفي بسرعة
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عمر جه
عمر بضحك:منك لله خلصت بقيت المرتب عليكي
ميرا كانت سرحانه في كلام زياد وقلبها مقبوض من إللي جاي
عمر بيهزها:يااا بنتي رحتي فين
ميرا فاقت:ها بس صدعت شوية يلا نروح
عمر:مش هتشتري بقيت لبسك
ميرا قامت
ميرا بعدم تركيز: لأ بعدين بس يلا نروح
عمر مسك اديها:في ايه حصل ايه حد ضايقك
ميرا بضيق:ي عمر مفيش حاجة قلت صدعت عايزة اروح وابقي اجي مرة تاني اشتري
عمر بشك وضيق:تمام ي ميرا يلا
ركبت ميرا مع عمر العربية ومشيو
وعمر قالب وشه
ميرا حبت متبينش حاجة
ميرا مسكت عمر من خده:خلاص بقي اعدل وشك
عمر بصلها بضيق بعدها بص للطريق
ميرا مسكت متاخيره بمشاكسه:خلاص شكلك وحش وانت مكشر
بعد مسك اديها بغيظ بعدها: لو مستغنيه عن نفسك انا مش مستغني كفاية الحدثة الاولانيه
ميرا ضحكت:لالا خلاص خلينا نروح بسلام
سكتو شوية وعمر قالب وشه بردو
ميرا بدلع:بقلك ايه
عمر بضيق وهو باصص للطريق:امممم
ميرا:متيجي ننزل نقف عالبحر شوية
عمر: لأ الوقت اتأخر
ميرا بصتله بغيظ وربعت اديها بغضب طفولي
عمر بصلها وضحك ووقف علي جنب
عمر بأبتسامة:انزلي
ميرا فرحت ونزلو هما الاتنين
ميرا:متجبلي ترمس
عمر:هنشحت وأحنا جيين معيش غير شوية فكه
ميرا بصتله وضحكت وعمر جاب ترمس
وقعدو يكلو ويضحكو
ميرا بمشاكسة رمت ترمسايه علي عمر
عمر:بقيت كدة طب خدي
وحدف عليها
وميرا بتحدف وقعدو يحدفو علي بعض
ميرا بجد مصطنع:بس بقي بجد حرام نعمت ربنا
عمر:ايوا بس حرام
بقلمي ميسون عبدالمجيد
ميرا سكت وبخبث رمت عليه
عمر بغيظ:كدة طب تعالي
وقعدة يهزرو
واخيرا خلصو ورجعو البيت
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا ولا احد يعلم مثيره القادم
________________________________________________
بقلمي ميسون عبدالمجيد
اشرقت شمس يوم جديد
في فيلا فهد
فهد وهو بيبلس جاكيت البدلة وخارج:ايه نويين تتأخرو تاني انهرده
كرما بضيق وبتبرطم:ي شيخ أنا مني لله إني دخلت هندسه اصلا
فهد برفعة حاجب:سمعيني بتقولي ايه ي ام نص لسان
كرما بضيق:ابدا بقول اديني قايمه
ميرا:بابي هروح معاك
فهد بأبتسامة:تنوري ي قلب بابي
ميرا حدفتله بوسه في الهوا
عمر بضيق: يلا ي كرما نروح بدري ونشوف مين إللي هيتأخر انهرده
فهد بغرور: أنا اتأخر زي منا عايز وانتو ملكم شركتي وأنا حر
الاتنين بصوله بغيظ وركب كل واحد عربيته ومشيو عالشركة
أما فهد اخد ميرا وركبو العربية بردو ومشيو
بعد وقت
وصل عمر وكرما ودخلو مع بعض
عاصم كان واقف:لالا واضح أن الخصم جاب نتيجة جيين قبل معاد الحضور بتلت ساعة
عمر قرب منه بغيظ:وانت مالك ها وبعدين إحنا كل ما نيجي نلاقيك واقف نفس الوقفه معندكش شغل
عاصم بغرور: أنا شاب ملتزم وبخلص شغلي علي طول
عمر بضيق:طب وسع كدة جاتك القرف
وزقه ودخل
اتبقي عاصم وكرما
عاصم بغمزة:طب ايه
كرما بعدم فهم:ايه
عاصم:مش ملاحظة ان بقالي كتير مأخدتش حضن أو بوسه منك ي قمر
كرما حطت اديها علي بوقها بخجل شديد:ي سافل وسبته وطلعت
بقلمي ميسون عبدالمجيد 
:::::::::::::::::::::::::::اما فهد
فهد وصل الشركة هو وميرا ونزلو
فهد:ادخلي أنتي علي ما اشوف حاجة في البدروم
ميرا:تمام متتأخرش
فهد بأبتسامة: حاضر
ميرا دخلت وكان يزن نازل من علي السلم اول ما شافها كانت عينه بطلع قلوب وهي حطت وشها في الارض بخجل
يزن قرب منها:طب والمصحف من الصبح حاسس انو يوم جميل
ميرا بخجل:احم عن اذنك
يزن بغيظ:تمام شوية بس وهنكتب الكتاب وهوريكي
ميرا كانت ادته ضهرها وابتسمت بحب
بعد وقت
بقلمي ميسون عبدالمجيد
________________________________________عند مروان
في كلية الصيدله
مروان كان خلص المحاضرة ونازل عادي
وكان في بنت طلعة تجري وبصا للورق إللي معاها
مأخدتش بلها من إللي حواليها خبطت في مروان كل الورق إللي معاها وقع
وقفت بصدمة:هاااا
مروان:بس بس اهدي حصل خير هلمهملك
ووطي يلمهم
البنت بغضب:انت غبي ومتخلف إزاي تعمل كدة مش تفتح ماشي تخبط في خلق الله
مروان كان لم الورق اتعدل ووقف قدمها وبصلها في عنيها الزرقة زي البحر بعيونه الزيتوني وتاهو لمدة كام سنيه
مروان فاق
مروان بغضب:تصدقي أنا غلطان أنا عملتك بني ادمة ووطيت المهملك عشان أنتي بنت وانتي إللي مشية موطية راسك وأنتي الغلطان كنت ممكن اسيبك تلميهم بس أنا محترم
مروان مسكها الورق في اديها جامد وسبها وراح الكافتريا
بقلمي ميسون عبدالمجيد
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: نرجع لكرما
كرما مسكه ورق ووقفه قدام السلم والاسانسير
كرما بتبص علي السلم لفوق
كرما لنفسها: المطبعة في الدور السادس اكيد مش هطلع كل دا علي رجلي الواحد صحته بقيت علي قدو هحاول مخفش واركب الاسانسير
كرما داست علي الزرار الاسانسير فتح وكرما بتبين انها مش خايفة لكن من جواها مرعوبة (أنا عندي الاسانسير دا اوحش من بيت الرعب ????مع أن مليش مواقف معاه والله بس بكره لله في لله)
الاسانسير بدء يطلع
طلع دور ووقف
كرما وشها جاب ميت لون افتكرته عطل
بس فتح وكان عاصم
كرما رجعت لورا واخدة نفسها براحة
عاص دخل والاسانسير قفل
عاصم بسخرية:اي دا ركبة اسانسير ومش خيفة
كرما بصتله وعملتله حركة طفوليه وعاصم ضحك
الاسانسير بدء يطلع تاني
عاصم وكرما وقفين ولا اكنهم يعرفو بعض
بقلمي ميسون
عاصم افتكر وابتسم بخبث
بقلك ايه
كرما بقلق:اممم
عاصم بمكر: إحنا مخلصناش كلامنا تحت
كرما قلبها بدء يدق اسرع
كرما بشجاعة مصطنعة:اسكت وخلي كل واحد في حاله
عاصم بيقرب:بوسه سريعة ط
فجاء الاسانسير اتهز ووقف
كرما برعب:هو هو عطل بردو
عاصم عشان ميخوافهاش:لالا دا يظهر حد كان هيركب بس غير رأي
كرما بشك:انت بتضحك عليا صح
عاصم بيقرب منها:محصلش
كرما عنيها لمعت بالدموع: عاصم ونبي ابعد
عاصم قلبه وجعه اول ما شاف دموعها
عاصم شدها لحضنه:مش عايزك ابدا تخافي مني ابدا أنت حبيبتي ومراتي فهمه أنا بعمل معاكي كدة عشان بجبك وفي كل سجدة بسجدها بدعي ربنا يجمعني بيكي بسرعة
كرما بصتله وابتسمت بحب
كرما نسيت أن الاسانسير عطل
كرما بأبتسامة: عاصم أنا بحبك اوي
عاصم شدد في حضنه ليها: وأنا بعشقك ي قلب عاصم
كرما بصتله بطفولة: بقلك إيه هتيجي معانا اليخت
عاصم بتفكير:اممم مش عارف بقلك ايه أنتي سافرتي الفيوم قبل كدا
كرما: لأ بس بسمع عنها انها جميلة أوي نفسي تركها
عاصم بأبتسامة: وإللي يوديكي
كرما بعدم فهم: إزاي ومين
عاصم:يعني ممكن تضحي برحله اليخت المرة دي وتسافري معايا الفيوم
كرما بتفكير:اممم مش عارفه بس إحنا هنرح نعمل ايه هناك لوحدنا وبابا مش هيوافق وا..
عاصم قاطعها:ايه ي ماما اهدي أنا عيلة ابويا نصهم عايشين في الفيوم
كرما بأبتسامة وفرحة:بجاااد
عاصم:اه والله
كرما عقدة حواجبها:انت مش بتقول ان اهلك كانو عايشين في روسيا جيت منين للفيوم
عاصم ضحك:مركزة أوي أنتي لا يستي إللي كانو عيشين في روسيا هو بابا وماما وخالي ومراته وبردو كانو بينزلو مصر كتير انما اهل بابا نصهم في الفيوم.    بقلمي ميسون عبدالمجيد
كرما بتفهم:اهاا
عاصم:ها ردك ايه
كرما بحيرة:مش عرفة هقول لبابا ممكن اخواتي معاية عشان منبقاش لوحدنا
عاصم بغيظ:ي بنتي هو أنا شقتك من تحت الكبري أنتي مراتي مرااااااااتي
كرما ضحكت:خلاص ي مجنون الناس هتبص عل…
قطعت كلامها بصدمة: إحنا كل دا لسة في الاسانسير
ورجعت تخاف
فجأة الاسانسير فتح
عاصم في سره: الحمدلله
كرما خرجت براحة:كويس انو مقفلش كتير
عاصم:ي بنتي والله بركب كام مرة السانسير في كمية اماكن والمرة إللي اركب معاكي لازم يعلقك
كرما قربت منه مسكته من لياقة القميص:تقصد إني نحس
عاصم:مين الحيوان الجزمة القديمه إللي قال كدة دنتي ست البنات ي قمر القمرات
كرما سابته ومشيت وابتسمت بغرور
عاصم بصوت عالي:متنسيش بس تفكري وتردي عليا
كرما من بعيد:اووك
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::نرجع لمروان
مروان خلص محاضراته وكان ماشي بس وقفه صوت
:احم أنا اسفة
مروان اللتفت للصوت وبص وراه لقي نفس البنت قلب وشه وبصلها بغضب
لا وعلي ايه كنتي كملتي تهزيق
لسة مخلصش الكلمه لقا دموعها نزلة زي الشلال
مروان حس انو اضايق جدا لما شاف دموعها
خلاص خلاص اهدي مكنتش اقصد بس أنتي غلطتي فيا جامد
رفعت وشها البريق إللي تقريبا كله بقي دموع
أنا أنا اسفة بس بجد غصب عني
مروان بأبتسامة: طب خلاص اتأسفنا لبعض أنا مروان وأنتي
بأبتسامة وبتمسح دموعها: أنا ملك
مروان: أنتي بتعيطي ليه طيب
ملك بدموع:اصل أصل لسة اول سنه ليا هنا وكنت جيا انقل ورقي لاسكندرية وتوهت
مروان ضحك:ياااااه كل دا دنتي اطمرمطي
ملك ابتسمت
بقلمي ميسون عبدالمجيد
مروان:وانتي في ايه
ملك بأبتسامة:صيدلة
مروان بأبتسامة:اهاا زميلة يعني
ملك بطفولة:انت كمان في اولي صيدلة
مروان:ايوا بس أنا تنية مش اولي
ملك:اهاا ماشي يلا سلام
مروان:هنتقابل تاني
ملك بأبتسامة خطفت قلب مروان:لو لينا نصيب هنتقابل سلاام
مروان بحزن:سلاام
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: في المساء
كان الكل قاعد علي السفرة
حور:لفيني المعلقة دي ي مارو
مروان من غير ما يبص لفي حور طبق السلطة
حور بأستغراب:هي دي المعلقة
مروان فاق:ها اهي خدي
عمر ميل وهمس في ودنه:ايه ي مان شكلك بتحب جديد يسطا انت لسة صغير يسطا
مروان بصله بضيق وداس علي رجله من تحت لتحت عشان يسكت وعمر بصله وضحك
كرما اخدة نفسها
كرما:بقلك ايه ي ابو الفواهيد
فهد:خيير
كرما:كل خير يسطا متقلقش
احم اسفة بصراحه يعني هو يعني
فهد بزهق:كرما انجزي
كرما:, عاصم مسافر لأهله الفيوم وعايزني اروح معاه
عمر:ودا إزاي أن شاء الله وتروحو لوحدك كدة عادي
كرما بهدوء:ما إحنا كتبين كتبنا ي عمر
عمر بضيق:بردو
فهد بحدة:عمر أسكت وأنتي ي كرما اهل ازاي يعني
كرما:اهل بباها ي بابا وهو قلي ضحي برحلة اليخت المرادي وتعالي نغير جو
فهد: وأنتي رايك ايه
كرما: بصراحة اليخت بنروحه من يوم ما اتولدة ونفسي اسافر اشوف الفيوم بس طبعا القرار ليك انت
فهد: وأنا من رأي انك…
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!