Uncategorized

رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سماح أبو داغر 

عند حور  عملت كوبايه قهوه قعدت ع السرير بتفكر يترا ده صح ولا غلط وبتفكر هيحصل اي واي الي هيجي بعدين 
وقطع تفكيرها صوت رساله من المسنجر
عندها فضول تعرف من مين 
حور مسكت تلفونها وبتفتح ولسه بتشوف لاقت اكونت متعرفهوش 
م تيجي نشرب قهوة واحكيلك اد ايي انا مليش غيرك ..”!♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
حور في نفسها ..قهوه الله يخربيتك احنا مش ناقصين جنان اوعا يكون شبح يلهوووي انا بشرب قهوه دلوقتي 
وكتبتاله انتا شبح ولا جن ولا اي 
هو لا انس 
هي ونعناعه شكلك جن ولا شبح بص اصل الي معملوش في ناس يطلع عليا
هو روحي اشربي بانادل اكسترا يخفف 
هي وانتا  مالك  ي شبح انتا  وقفلت تلفونها دده شكله اهبل ولا اي ولا يكون دي هرمونات اخر الليل
**************
عند نيروز  قالت لاحمد  انا هقعد مع ماما لحد متتتحسن 
الام لا يبنتي يلا روحي مع جوزك مينفعش تسيبه في ظروف زي كده 
نيروز ي ماما انتي تعبانه 
الام نيروز انا قولت كلمه وتتنفذ
نيروز حاضر ي امي 
ونيروز مشيت بس مامتها قعدت ع السرير وافتكرت جوزها محمود والد نيروز ولوليا وحور 
الام تعرف ي محمود بنتك نيروز رفعت راسك ي غالي 
الام عيطت تعرف ي محمود انتا ديما كنت بتقول خالي بالك من لوليا وطلع احساسك صح وفضلت تبكي ع حال بنتها  تعرف ي محمود انتا وحشتني اووي انا لسه مقولتش لنيروز ع السر انا خايفه لتعرف
*********★********★*********★
والصعب فعلا لماا نشتااقله
عشاان كداا ..
اآلم الفرااق يكمن ف تكوينه 
واهم ركن بيأذى ف الفرقه 
الاشتيااق واظن عارفينه ..????
الموت بيخطف مننا الأحباب
يرميلنا حزن نفضل فاكرينه
آلم الفراق مش سهل يتداوي
لو كان هياخد حد  حابينة
******★**********★****** ((حاجه روشنه كده)) 
عند نيروز 
روحت مع احمد 
ونزلت من العربيه 
لوريا كانت واقفه في بلكونه أوضتها
احمد  يلا هتفضلي واقفه كتتير 
نيروز لا طيب قد اي الفيلا وحشتها  
لوريا واقفه في البلكونه لمحت نيروز وأحمد واقفين مع بعض 
لوريا الحربايه وصلت يلعوووووي الواحد مبيعرفش يخلص 
 منك خالص 
وبتجز ع أسنانها انا شكلي عملت زنب وبتكافا بيها 
ونزلت ع السلم 
وبتجز ع أسنانها انا شكلي عملت زنب وبتكافا بيها 
ونزلت ع السلم 
نيروز وهي طالعه  لقت لوريا في وشها 
 نيروز المصلوعه العقاريه دي لسه هنا
لوريا حمد الله على السلامه
نيروز الله يسلمك 
ووقفت مستنيه احمد فهي تريد أن تشعل النار داخل تالك العقربه 
احمد وهو داخل
نيروز عملت نفسها مغشيا عليها 
احمد جري عليها سندها 
نيروز مش عارفه ي حبيبي حاسه نفسي كده دايخه  
احمد شالها نيروز ميدو بقولك اي 
احمد قولي نيروز تعال اقولك في ودنك اصل المكان له ودان وكان قصدها ع لوريا 
احمد قرب منها نيروز بسته من خده احمد اتصدم هي دي نيروز ولا اي بظبط انا مش فاهم حاجه 
احمد ينتهز الفرصه  استني تيب لما نطلع فوق 
نيروز يتصنع  لا مقدرش ي قلبي الجو حر اوووي قصدها ع لوريا 
ولوريا الي واقفه هتتتشل وبتسال نفسها امتي بقو سامنه ع عسل كده ومتغاظه ومفرووووسه اووووي لدرجه انها عاوزه تجيب نيروز من شعرها 
احمد طلع فوق نيروز نزلنيييي ي احمد وبالفعل نزلت عمدا تصبح ع خير ودخله اوضتها 
احمد مسكها من أيدها رايحه فين مش هتنامي معايا 
نيرروز   لآلا 
احمد طيب اجي انا 
نيروز  بخجل  لا لا 
احمد مهو مش هعرف انام غير في حضنك وانتي وعدتني انك هتنيمني في حضنك علطول وغمزلها ????????
نيروز افتكرت الوعد فعلا لازم تنفذه 
وبالفعل دخل وكان في حدود مبنهم  جامد 
احمد استوعب أنها عملت كده عشان تغيظ لوريا فقط 
************************
تاني يوم نيروز فاقت من النوم ودخلت اخدت شاور
احمد خبط بس مفيش اي استجابه لم ترد مره بعد مره 
أعتقد أن أصابها مكروه دور عليها في أنحاء الغرفه لم يجدها وجدها تخرج إليه من الحمام وهي تلف منشفه حول جسدها وشعرها المبلول تفرده وقطرات المياء تنتشر ع  احمد ونيروز مخدتش بالها 
لحظت وجوده شهقت حين وجدته أمامها
احمد. اي اتخضيتي لما شوفتيني 
نيروز بتوتر انتا ازاي تدخل 
اسرعت الي الحمام مره اخري ولكن أمسك بيدها بسرعه واسندها غ الحاءط وظل ينظر إليها 
احمد بصوت هادي انتي حلوه كده ليه
مما جعل نيروز قلبها ينبض بعنف حتي كان ضربات قلبها مسموعه 
نيروز أردت أن تبعد احمد عنها 
نيروز بمكر احمد الحق وبتبص وراها مما جعل احمد ينظر خلفه
وهربت ودخلت الحمام تاني
احمد بعصييه طيب ي نيروز خدعتيني 
نيروز بضحك من داخل الحمام هههههههه ???? عشان تعرف اني مش اي حد 
احمد طيب ي قطه تهربي برحتك بس مسيرك هتقوعي 
وتركها وغادر 
وعدت ايام لم يحدث فيها شي 
زين خرج من المستشفى وهو يقرر أن يتقدم لحور
حور شغاله في الصيدليه فهي لا تستطيع أن تفتح صيدليه خاصه بيها 
في المعسكر وبالتحديد في مكتب المقدم 
احمد وزين ومعتز 
معتز تفتكر نادر هرب فين 
المقدم والله انتو كنتو ابطال بجد 
احمد بدء يقص عليه محصل وازاي عرق انو جاسر الحقيقي بعد أن ارشي تالك محمود ب مليون جنيه حتي يخبره بتلك المعلومات 
وزين الذي جعله يذهب الي تجار المخدرات  ويكون معاهم وبدء يقص عليه ماحصل 
المقدم برافوووو عليكم ي رجاله بجد محدش كان متوقع أن ده هيحصل 
احمد شكرا ي فندم ده بفضل تعاونكم معانا 
المقدم شد حيلك ي بطل 
وأستاذنه وخرجه 
زين ::ممكن برشامه صداع اصل قلبي بيوجعني 
حور هي عارفه الصوت ده قبل كده 
حور نعمممم ازاي قلبك بيجوعك و عندك صداع 
زين اصل في حد مغلب قلبي معاه 
حور طب يلا ي شاطر روح العب بعيد وشوف مين مغلبك بعيد عننا 
زين هي مش دي صيدليه يبقي لازم ارتاح هنا وقعد
حور زين يلا امشي مش هينفع كده
زين مش همسي غير مالجميل يقولي بيتهرب مني ليه
حور يلا بقولك
زين وبعدين انتي فاتحه لحد دلوقتي ليه الساعه 12 
وقفل الصيدليه ودها المفتاح ف
حور شكرا 
زين فين بتكوم 
حور وانتا مالك 
زين يعني هامشي لوحدك 
ووصل حور لحد الشارع
حور لازم انزل هنا سلام 
زين قبل متنزل مسك ايديها زين حور استني 
حور  وسهل جاب الوان من الخجل 
زين سيب ايدي زين اسف وحط ورده ع شعرها زين كده احلي 
وحور نزلت وطلعت البيت وهي فرحانه اوووي 
************ 
عند هزال 
ولدتها بتعيط ي هزال ي بنتي اخوكي لسه مجاش 
هزال طب اعمل اي ي امي  منتا عارفه انو صايع ومبيرجعش غير وش الصبح
الام بدموع ي بنتي اخوكي هيروح مننناات انا عاوزه ابني شخص من مليش دعوه وبتعيط
هزال حضنتها ومسحت دموعها خلاص ي امي هنزل اشوفه 
الام ومترجعيش غير بيه ي بنتي 
هزال اهدي بس كده  عشان انتي تعبانه وانا هجيبه 
ودخلت جهزت نفسها ولبست ونزلت تتدور عليه  
ونزلت وهي خايفه 
وفضلت تمشي كتتتتير في الشوارع لحد متعبت وققررت انها تقعد وبعدها 
مجموعه من الشباب في الشارع في الاول فهم مدمنين البودره والهروين
هزال ملحظتش هي تعبت من المشي فعلا
ولكن لمحت أخاه 
هزال محمااااااد ي محمدددددد
محمد لم يجب لها فهو في حاله الإدمان ولا يدري باي شيء من حواله 
شاب 1 اي ي قمر 
شاب2 انتي بقي المزه الجديده
شاب 3 تلاقيها ماشيه مع محمد مهو محدش قاده بيقع واقف
هزال احترم نفسك انتا وهو انا هاخد محمد وامشي
الشاب1  ماشيه ع فين بس 
الشاب2 ازاي بس وضيعي الدماغ الي عملتها
محمد ملاتهي في البودره والهيروين والسيجار الي معاه 
الشاب3 محمد متسبلنا المزه دي وحدفله كيس هيروين اخر 
محمد معرفهاش اصلا 
(((كيف هذا الأخ الذي يبيع أخته بسبب الادمان ياله من حيوان لا يعرف الانسانيه ولا الرجوله فهو في البطاقه رجلا فقط )))
شاب 1قرب من هزال 
هزال ابعدوووو عنييييييي سبوووني وضربت  الشاب  بالقلم 
وجريت  فضلو يجرون وراها لحد وقعت أمام سياره
معتز مين البنت دي ونزل يشوف مين 
معتز بصدمه لا يصدق عينيه انتي 
هزال احتمت فيه اول مره تشوف الامان بشكل ده قلبها حس بالأمان في وجوده 
معتز ادخلللللي السياره هزال لا مش هسيبك لوحدك
معتز  بسخط قولتلك ادخللللي السياره 
وفعلا دخلت السياره 
الشباب لاقو معتز واقف 
الشاب انتا شوفت بنت هنا 
معتز ايو كانت بتجري  الشباب طيب متعرفش مشيت ازاي 
معتز هي بتجري بسرعه 
الشاب فعلا هي بتجري متعرفش راحت فين
معتز شاور ع تالك البيت المهجور الذي لا يوجد فيه احد 
دخل الشباب تالك البيت وكان وراهم معتز الذي دخل وراهم لاقهم بيدورو عليها  
معتز يعني هو انا هسيبكم تمسكوها 
ومسك كل واحد ضربه حتي فقدوا الوعي  الثلاثه ورابطهم في عمود واتصل بالمكتب يبعتو عربيه شرطه 
وخر أهوال معتز بعصبيع كنتي بتعملي اي هنا 
هزال كنت بدور ع اخويا ولم تكمل كلامها 
معتز خلاص مش عاوز اعرف فيناخوكي 
وصفت له المكان ذهب إلي تلك المكان لاقاه بيشرب ويشمل الهيروين 
ضربه بالكاميه محمد لم يحس بأي شاي فهو في عالم اخر 
وشاله دخله العربيه هزال فتحت تركب جمب أخاها
معتز هو انا كنت الشوفير الي حابه بابا اتفضلي قدام 
هزال حاضر وطلعت قدام ووصل الباب 
هزال نزلت تشيل أخاها ولكن كان ثقيل جدااا عليها فهي لا تستطيع 
معتز اوعي كده وشال أخاها كأنه يشيل ريشه 
وطلع حته ع السرير  
الام بتبكي بحرقه ي حبيبي ي ابني هو ماله
معتز متخفيش ي حاجه هو بكره هيصحي هيفوف 
وخرج مسرعا 
هزال خرجت وراه لكي اشكره ولكن كان زي البرق زهب سريعا )))

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حوري للكاتبة شيماء محروس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!