Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

*في المستشفي *
سمير اول ماعرف أن امال في مستشفي راح المستشفي معا مي ورحمه أصرت تروح رغم تعبها وأسر اول ماشافها بص الناحيه تانيه وهي اضايقت 
سمير : بقالهم قد ايه في اوضه العمليات 
اسر : ساعتين 
ميرا : متقلقش ياعمو هيبقو كويسين
سمير : انتي مين
ميرا بثقه : صحبه امال 
سمير بابتسامه : ربنا يقومها بسلامه 
مي بخوف : ازاي زين يعمل الخطوه دي حتي من غير ما يقولي
اسر جاي يرد بس قطعتو ميرا وقالت : الحب الحب هو الي خله يعمل كدا هو بيحبها اوي ومستعد يعمل اي حاجه علشانها
اسر بغضب : اه يموت ويسبها  يبقا كدا بيحبها
ميرا بتحدي : ايوا الحب انك تضحي هو مش هيقدر يشوفها بتتوجع قدامو 
اسر بص لي رحمه وقال : بس في ناس بنسبلهم يوجعو حبببهم قدام عنيهم 
رحمه : اسر ممكن نتكلم 
اسر بجمود : الكلام بنا خلص ياانا يلي في بطنك واختاري بقا 
ميرا بضيق : مينفعش تخيرها كدا كدا حرام 
اسر بضيق : وانتي مالك 
ميرا : انا اتعلمت لو شوفت حاجه غلط لازم اتكلم 
اسر بضيق : طب اسكتي 
سمير : مش هنتخانق في مستشفي بقا اهدو
رحمه كانت حاسه انها تعبانه اوي ف مشيت بهدوء بعيد عنهم وطلعت برا المستشفي ومحدش كان شايفها رحمه راحت كافتريا المستشفي وقعدت علي كرسي وسندت راسها علي ترابيزه وبدأت تفكر وهي بتعيط 
رحمه في سرها : معقول انا غلط وبختار اني انتحر طب معقول هفضل كدا مش هبقا ماما خالص 
رحمه سكتت شويه وبعدين قالت : مانتي لو موتي مش هتبقي ماما وأسر فعلا محتاجك معقول هتسبيه بس هو هيكون نفسو في طفل لما عرف اني حامل فرح اوووووي طب اعمل ايه انا بجد احترت 
رحمه حست ان فيه حد حاطط ايدو علي طرحتها رحمه شالت راسها من علي ترابيزه بسرعه وبصت جمبها لقت شب ماسك طرحتها 
رحمه بغضب : سيب الطرحه ياحيوان
الشخص : مين بس مزعل القمر 
رحمه زقت ايدو وجت تقوم بس هو مسكها من أيدها ورحمه بصتلو بغضب وفاجأه ميرا جت واقفت قدام رحمه ومسكت ايد شخص ده ولفتها وكسرتهااااا والشخص صرح ووقع في الارض ميرا بصت علي ترابيزه وخدت منها ا ازازه وكسرتها فوق راس شخص ده وقالت بغضب : اياك ثم اياك تمد ايدك علي بنت تاني لأن فيه زاي كتير وهينفخوك
ميرا بصت علي رحمه وقالت : تعالي يلا 
رحمه مشيت معا ميرا ودخلو المستشفي وميرا خدتها ودخلو اوضه من اوض المستشفي 
ميرا : بصي ياستي انا هساعدك علشان تصالحي اسر وفي نفس الوقت تكملي الحمل 
رحمه : يعني انت لو مكاني هتكمليه 
ميرا يحزن : انا لو مكانك مش هسيب اسر ابداااا 
رحمه بدموع : نفسي افرحو 
ميرا : هتفرحيه بوجودك معه هو بيحبك اووي 
رحمه بصت علي بطنها وقالت : مش عارفه 
ميرا : انا عارفه أن الاختيار صعب بس تعرفي انا لو مكانك هختار اسر لانو بيحب الاطفال هو كمان بس اختارك انتي مخترش البيبي
رحمه بدموع : مبقتش قادره افكر 
ميرا : طب فكري وانا معاكي في اي حاجه 
رحمه وميرا رجعو تاني لي أسر وعرفو أن امال وزين طلعو من العمليات وانتقلوا في نفس الاوضه فضلو قاعدين قدام الاوضه سعات طويله وكل واحد علي اعصابو وبعد ساعتين زين فاق …ودخلولو 
زين بستغراب : هو في ايه 
اسر : ها في ايه 
زين : مفيش 
اسر بص لي ميرا بخبث وقال : تمام 
زين بستغراب : مش انا مفروض احس بوجع 
ميرا بابتسامه : مانت جته بقا هنعمل ايه 
اسر بضحك : اه مبيحسش 
سمير راح قعد جمب امال ومسك أيدها بحنان ومي قربت من زين وحضنتو وزين بردو محسش بوجع 
زين : معلش وسعي كدا يامي علشان لو الي في دماغي طلع صح فيه ناس هتموت دلوقتي
مي بستغراب : في ايه 
زين حط ايدو مكان قلبو ومحسش بحاجه وبص لي أسر 
اسر : احم مالك ياعم وانا مالي 
زين بغضب : اسرررررررر انطق هو انا معملتش العمليه صح 
اسر بص لي ميرا وقال : انقذيني 
ميرا بابتسامه : ماتهده كدا يابوص 
رحمه من بعيد : تحسيهم ليقين علي بعض 
مريم بغضب : فوقي يارحمه علفكره انتي مبتحبيش اسر
رحمه بحزن : انا 
مريم : ايوا واكبر دليل انك عايزاه يتجوز غيرك الخلفه جننتك 
رحمه بصت في الارض ومردش عليها 
زين بغضب : انطقووووو
اسر : بص هي الحكايه 
ميرا بتوتر : أن 
اسر : في 
ميرا : حد 
اسر : اتبرع
ميرا : لي امال 
اسر : غيرك 
زين بغضب : نعم ياروح امكم
اسر بضحك : يخربيتك 
زين بغضب : اخرررررس مين الحد ده 
اسر : هو 
ميرا : مش راجل 
اسر : ست 
زين بص حواليه 
اسر : افهم بس اهده خلاص والله هنقول
زين بغضب : اقسم بالله العظيم اهد المستشفى دي علي راسكم
اسر : ياعم متبقاش قفوش 
ميرا : قمر اخت اكرم رجعت قلب امال 
زين بصدمه : بجد 
اسر : اه وهي تعبانه دلوقتي 
زين.بضيق : شكلها طيبه بس كدا هتموت 
اسر : مالناش دعوه الي حصل أن بعد مادخلت اوضه العمليات هي جت 
ميرا : وبعد ما جت قالت إنها هي الي هتبرع بالقلب ودخلت فعلا وعملو العمليه
زين بص علي امال ونزل من علي سرير وقال : يلا كلو برا 
سمير : ولد عيب 
زين : يلا ياحج برا وخد الكلاب دول معاك 
اسر بغضب : تمام طلقني بقا 
زين : انا قولت نوديك لدكتور بس محدش سمع كلامي يلا براااااااااااا كلكم 
مي بابتسامه : يلا ياسمورتي انا معرفتش اربي 
زين : تمام برا بقا ادلعو علي بعض برا
اسر بضيق : ماشي 
زين بص علي رحمه وفهم مالها وقرار اول ما يخرج من هنا يشوفها رحمه ومريم خرجو وأسر جاي يخرج 
زين : اسر 
اسر بصلو وقال : هااااا
زين : انت طالق 
اسر : حبيبي 
زين ابتسملو وهو خرج هو وميرا امال زين قعد قدام امال وستنها تقوم ….أما اسر بص علي رحمه كان باين عليها تعب مقدرش يستحمل يسبها كدا قرب منها وحضنها من ضهرها بحب وقال : انا اسف 
رحمه بابتسامه : وانا اسفه 
اسر : انا بحبك اوي متسبنيش 
رحمه لفت وحضنتو وقالت : انا معاك دايما 
ميرا كانت بتابع المشهد ده من بعيد وهي حزينه ……
أما عند زين امال بدأت تفوق وهو كان فرحان امال اول ماشافتو قالت بتعب : زين انا بكرهك 
زين ابتسم وقال : وانا بحبك 
امال بدموع : اتبرعت بقلبك صح
زين : اه وقلبي بيوجعني اوووي
امال بدموع : بكرهككك 
زين مسك ايد امال وحط أيدها علي قلبو وقال : انا كويس والله حد تاني اتبرعلك بقلبو
امال بسعاده : أحلف 
زين : اه والله 
امال : زين قرب 
زين بشك : مش مرتاحلك 
امال : تمام. 
امال مسكت شعرها جامد ولفتو علي رقبت زين وقربت زين منها 
زين : اه شغل روبانزل ده مش عليا 
امال : بص يايوجين انت هتتنفخ مني انهارده كان لازم تخوفني يعني ياشيخ يلعن ابو شكلك 
زين بصلها بصدمه 
امال : احم مش كدا هي طلعت مني كدا 
زين بص علي شعرها وقال : تعرفي علشان يوجين ينقذ روبانزل عمل ايه 
امال بخوف : مستحيللللل 
زين : لا مهو هخيرك 
امال : ازاي 
زين بخبث : يااما اعمل زاي يوجين لما قص شعرها يااما تعملي زاي روبانزل في اخر مشهد في الفيلم
امال بغضب : ربنا يخدك يازين ياقليل الادب انت والله العظيم لطلقني 
زين بصدمه : يخربيتك كل ده ليه 
امال بغضب : علشان قلة ادبك طلقنييييييييييييييييييييي
زين : تمام انتي طا
امال حطت أيدها علي بوقو وقالت : نفسي في مره اقولك طلقني مطلقنيش
زين :  لا والله لطلقك واجيب واحده تدلعيني ياحبييتي القلب اشتكا ومحتاج هشتكه ابعد كدا ياراجل
زين بعد عنها 
امال بصدمه : انا راجل 
زين : اسكتي ياشيخه دا منظر بنت دانا متجوزك شفقه 
امال بغيظ : زين انا تعبانه متعصبنيش
زين : دا اي بنت تتمنى تبوسني 
امال بغضب : دول ناس زباله 
زين : لا وعماله تعملي استعراضات بشعرها مفكره نفسها مين دي 
امال بغضب : زين 
زين : اسكتي اسكتي انا هطلقك بلا قرف هو انا نسيت يوم الفرح عملتي فيا ايه 
امال بضيق : انت الي زعلتني يوميها 
زين بغيظ : اسكتي يابوومه دا كل الي بيحصلي ده بسببك 
امال : قرب مني كدا 
زين بسخرية : لا اعملي بشعرك وقربيني انا مبقتش عايز اشوف وشك 
امال رفعت رجليها وضرب زين في بطنو 
زين بوجع : يخربيت امك 
امال بغضب : بكرهك 
زين بغيظ : روحي شوفي الناس المتجوزه عاملين ازاي 
امال بضيق ؛ ازاي 
زين : تلقي الست حضنه جوزها بتبوسو مثلا 
امال بضيق : ناس سافله 
زين بصلها بقرف وقال : انا خلاص بجد هطلقك 
امال بضيق : انا ماليش في رومانسيه والمحن ده 
زين بسخرية : اومال ليكي في ايه 
امال رفعت رجليها تاني وضربت زين في بطنو وقالت : ليا في ده 
زين بصلها بغضب وبعدين قرب منها 
امال بخوف : انا لسا عامله عمليه 
زين : المقصصصص 
امال : خلاص ونبي 
زين : مستحيل 
امال حضنت زين وقالت : عادي المستحيل بيبقا ممكن 
زين ابتسم وقال : استغفر الله 
امال بهمس : غبي اووووي
زين بغضب : امال 
امال : زيينيييييييي 
زين خرج من حضنها علشان مش يتعبها ومسك تلفونو وبدأ يتصور معاها سلفي وهي باستو في خدو 
زين بسخرية : مكنتش عايز دي 
امال ابتسمت وقالت : مفيش غيرها 
زين بضيق : ماشي ياااراجل 
امال : شنطتي فين 
زين بستغراب : ليه 
امال : معلش شوفهالي 
زين بص حواليه لقه شنطه علي كرسي وقال : دي بتعتك 
انا : لا شكلها بتاعت ميرا هاتها
زين اده لي امال الشنطه وامال فتحتها وطلعت منها  الروج 
زين بتسغراب : ايه عايزه تثبتلي انك راجل 
امال مردتش عليه وبدأت تحط الروج علي شفايفها حطت كتير اوي وبعد ماخلصت حط روج في شنطه
زين : ليه كل ده 
امال : هقولك دلوقتي 
امال مسكت شعرها ولفتو علي رقبت زين وقربتو منها وباستو زاي ما روبانزل باست يوجين ………. ????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!