Uncategorized

رواية اغتصبت ولكن الفصل الأول 1 بقلم دودي

 رواية اغتصبت ولكن الفصل الأول 1 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل الأول 1 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل الأول 1 بقلم دودي

هاي…
انا حور عندي 22 سنة اخر سنة ليااا ف الجامعة 
بابيا متوفي وانا وامي عايشين ف شقة لوحدنا 
ملنش قريب …. 
انا مخطوبة من سنة تالتة خطيبي ده بيحبني اوووي هو اكبر مني بسنتان  هو غني وبيشتغل ف شركة بابه  وبابه عنده شركات وعربيات كتيرة جددا …
وقررنا نتجوز بعد تخرجي  
ماما:اصحي يلا ي حور هتتاخري ع الجامعة ادم مستنيكي برااا
حور:حاضر ي ماما هلبس ونازلة اهو
ماما :ماشي يلا لما احضر الفطر 
حور:لبست ونزلت 
ادم برفع حاجب : اي ي ست حور 
انا برضوا برفع حاجب :جرا اي ياض ف اي 
ادم :ساعة مستنيكي ي ابلة 
انا :براحتششييييييي يابا 
ادم “وحياة طنط 
هوب هوب هوب 
ماما :ف حاجة ي ادم بتندي عليااااا 
ادم :ببلع ريق لا ي طنط ????????
حور بضحكة كاتمة :طاب يلا يخويا علشان نفطر وننزل 
فاضل ساعة ع المحاضرة يلا 
ادم بغمزة:يلا ي قلب ادم ????⁦♥️⁩
حور : الحمد لله شبعت 
ادم افطر بقا لما اروح اجيب الكوتشي البسه 
ادم :ماشي 
حور بعد شوية يلا ي ادم انا جاهزة 
ادم :مش هتلفي الطرحة ولا اي 
حور بلا مبالاة :ما هي ملفوفة اهي يبني 
ادم :لا والله امشي روحي اعدلي الطرحة دي احسلك 
حور:لا مش راحة وهنزل كدا اذا كان عاجبك 
ادم :طيب ، وخدهااا من ايدهااا وقدام مرايتهااا ولبسهاااا
الطرحة ع مزاجه 
حور:خلعت الطرحة والله ما راحة النهاردة. الجامعة هااا 
ادم بجز ع أسنانه :بطلي دلع ويلا انزلي معايا 
احسن احلف مش نروح بكرا عيد ميلاد صحبتك 
حور بدجر:لا لا خالص يحبيبي الله الطرحة جميلة 
ادم بضحكة :ايوه كدا اتعدلي ????????
……………………
وركبوا العربية عربية ادم 
وهم ف العربية 
ادم:حور الطرحة عاملة كدا ليه 
حور باستغراب مصتنع:اي ده الدبوس راح فين 
ادم:لا والله يعني طار
 وقولي أن انتي اللي عاوزة شعرك يبان 
حور بعصبية : حسبي الله ونعم الوكيل 
ادم بقربة منهااا :بتحسبني ع مين ي حلوة
حور:مش ليك دعوة 
ادم :وضمهااا إليه ويبعدنااااا سنتي عن بعضهم 
حور بخفقان قلبهااااا:ابعد يبني يلا هنتاخر 
ادم بضحكة كاتمة:يلا ي آخرة صبري ⁦♥️⁩????
……….
وصلوا الجامعة 
ادم يلا ي حور انزلي هركن العربية واجي 
حور :ماشي ي ادم 
بعد ما ادم ركن العربية وصل لحور
ادم :عليكي النهاردة كام محاضرة 
حور:تلات 
ادم :ماشي ي روحي لما تخلصي رني علياااا علشان هنتغدا برا بعد المحاضرات 
حور:اي ده بس انا مش عرفت ماما 
ادم :انا هرن عليهاااا اعرفهااااا ⁦♥️⁩
حور:ماشي سلام يلا علشان المحاضرة هتبدا
…………
الو 
مامت حور :مين 
ادم :انا ادم ي طنط 
مامت حور:اهلا ي ادم ف حاجة ي ابني ولا اي حور كويسة 
ادم:متقلقيش ي طنط هي بخير 
انا بتصل بحضرتك استأذنك بعد ما حور تخلص محاضرات 
هنتغدا برا وبعد كدا هوصلهاااا البيت 
مامت حور:ماشي ي ادم بس مش تتأخروا 
وخالي بابكوا من نفسكوا 
ادم:حاضر ي طنط 
عاوزة حاجة 
مامت حور :عاوزة سلامتك ينبي
…………….
حور :الو ي ادم 
ادم :الو ي حور خلصتي 
حور :ايوه يلا 
ادم :ماشي انا جايلك اهووووو
………..
ف المطعم 
ادم:هلا هتأكلي اي 
حور:اي حاجة انا جعانة اووي ????????
ادم :اه نسيتي ما انتي بكرش????
حور:بس ياض انت 
ادم :جرسون 
الجرسون :ايوه ي فندم 
ادم:اتفضل طلبنا الاكل 
الجرسون :تمام ي فندم 
……………
حور :ي ادم مش تنسي بكرا عيد ميلاد صحبتي 
ادم :ماشي ي حور بس هتأخر عليكي شوية 
لاني عندي شغل كتير اووي 
حور:ما انا قولتلك ي ادم اروح انا لوحدي انا مش صغيرة يعني 
ادم بعصبية :قولتلك مفيش مروح لوحدك انتي فاهمة 
حور بعدم مبالاة :طيب براحتك 
………
وبعد ما اتغدتوا وادم وصلهااااا البيت 
ادم :عاوزة حاجة ي حور 
حور:لا شكرا يخوياااا 
وراحت طالعة ع طول 
……….
بليل ادم رن عليهااااا
وحور طبعا مش ردت علشان هو اتعصب عليهااااا ف المطعم 
ادم بهمس:البت دي مش بترد ليه
هو انا عملت حاجة تزعلهااااا !!!!!!
وادم يرن وحور مبتردش 
…………
رننننننن رنننننننننننن 
مامت حور  ي حور افتحي الباب 
حور:حاضر ي ماما 
حور بصدمة ادم :ايه اللي جابك الساعة دي 
ادم برفع حاجب :مش بتردي لسه ع تليفونك ي أستاذة
حور:مسمعتهوش 
ادم :لا والله ولا مش عاوزة تردي بمزاجك 
حور بضايق: لا ومش هرد ليه يعني 
مفيش حاجة انت ي دوبك زعقتلي بس ف المطعم 
ادم باستغراب:هو ده السببب اللي مخليكي زعلانة ومش بتردي عليااااا 
حور:ايوه لاني مش عاوز اتعلم واخليكي تسيب شغلك علشان تيجي معايا 
ادم:انا اسفة ي حور بس مكنش 
قصدي انا مش عاوز اخليكي تروحي لوحدك 
لاني بخاف عليكي وبحبك ⁦♥️⁩⁦♥️⁩
حور:بس انا ي ادم برضواااا مش صغيرة وبعرف امشي لوحدي 
ادم ::طبعا ي روحي بس برضواااا هجاي معاكي وهوصله بكرا ????⁦♥️⁩
حور:ماشي ورايا ورايا ف كل حتة ????⁦♥️⁩
يلا بقا عاوز حاجة علشان الوقت أتأخر وعاوزة انام 
ادم بخبثة:اي ده واهون عليكي انازل دلوقتي 
والوقت أتأخر والدنيا برد
حور:اه منك ي ادم 
ادم بضحكة:اجي انام عندكوا ومش هعمل صوت
 انا خايف
انزل ل وحدي ????????????
حور:اتلم ياض انت وغور بقا من هنااااا 
ادم:ياض وغور لا كدا انا حاسس اني اتهزأت سيكااااا 
طاب سلام 
حور:الواد ده مجنون والله ????????⁦♥️⁩
…………….
تاني يوم بليل ::::::
الو ي ادم انا جهزت انت فين؟!
ادم:معلش ي حور هتأخر عليكي شوية 
حور بعصبية: ليه مش خلصت شغل 
ادم :اسف والله بس انا ف اجتماع ضروري ولازم احضر 
وخلص واكلمك علشان نروح العيد ميلاد 
حور بضجر:طيب ي ادم 
وراحت قفلت الفون
……….
وحور قاعدة مستنية ادم وهو أتأخر عليهاااا 
حور بخمس:هو انا صغيرة يعني مش هعرف اروح لوحدي 
العيد ميلاد انا هروح واللي يحصل يحصل بقا 
ماما حور:راحة فين ي حور هو ادم جاه ولا اي 
حور :ايوه ي ماما مستني تحت سلام سلام 
…………..
بعد فترة ادم بيرن ع حور مش ترد فاتصل بمامتهاااات
الو 
مامت حور :الو ي ادم 
ادم:هي حور مش بترد ليه هي خلصت لبس 
مامت حور باستغراب:هي نزلت يبني وقالت انك مستنيهاااا
تحت 
ادم :لا انا مش استنتهاا انا لسه مخلص شغل 
طاب سلام ي طنط انا هدور عليهااااا 
وهشوفهااا فين 
ادم بعد ما قفل الخط ماشي ي حور 
برضوااااا مش سمعتي كلامي ونزلتي 
طيب بس لما اشوفك شوفي بقا 
هعمل فيكي اي ……
……………….
حور وهي ماشية ع الطريق لحد الموقف 
الذي يبعد عن البيت أمتار 
 عربية جات وراهاااا 
وكان فيهاا أربعة شباب 
حور:هي العربية دي بتهدي كدا ليه ؛!!!!!!!
واحد من الشباب دي:اي ي حلوة ما تيجي 
حور:يالا من هنا انت وهو احسلك 
الشاب التاني :طاب تعالي بس وهنديكي اللي 
عاوزه مش هنختلف 
حور:انت اتجننت انت وهو 
والعربية راحت كسرت عليهااااا
ونزل منهااا اربع شبان حصروهاااا 
ولأسف مفيش اي حد خالص ع الطريق 
حور بخوف:انتوا عاوزين مني اي 
الشاب الاول  :عاوزينك تركبي معانا العربية ي حلوة 
يتبع ..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!