Uncategorized

رواية منقذ غير حياتي الفصل الأول 1 بقلم هويدا صبحي

 رواية منقذ غير حياتي الفصل الأول 1 بقلم هويدا صبحي

رواية منقذ غير حياتي الفصل الأول 1 بقلم هويدا صبحي

رواية منقذ غير حياتي الفصل الأول 1 بقلم هويدا صبحي

كنت قاعد على البحر سرحان في جمال البحر وشويه وسمعت صوت بنت بتزعق بصوت عالي جدا كانت بنوته جميله خصيلات شعرها تتطيار تشبه الطفله في كل التفصيل استغربت ازي بنت صوتها عالي كده المهم طنشت ومش حبيت ادخل زي ما بقولوا كده (انا مالي كل واحد حر في حياتوا) بس صوت البنت دي زاد قوي وقفت من مكاني متجه في اتجاه البنت دي قولت اشوف في ايه او بتزعق كده ليه شكلها مجنونه ولا ايه شوفت تلات ولاد شباب وقفين واحد فيهم بيحاول يشدها من ايدها وهي بتحاول تشد ايدها وبتزعق
اه نسيت اعرفكم بنفسي (انا اسمي سامح دهشان البارودي عمري ٢٧ سنه صاحب اكبر شركات استيراد وتصدير سيارات في العالم عارف ديما أن البنات هي مصدر ازعج الكون)
المهم طبعا طبع الراجل المصري ان لزم ادخل وانقذ البنت دي الشهامه يلي جت فوق راسي في الاخر أدخلت
شوفت بنت جميله شعرها بني غامق بشرتها قمحويه عيونها بني فاتح قصيره بس مش قوي هي بنسبه ليا قصيره جميله بمعنى الكلمه
أدخلت وسألت
سامح بصوت حاد: في ايه ياشباب
البنت بنبره استنجاد:الحقني ياحبيبي
استغربت لفيت ملئتشي حد موجود غيري بس قولت يمكن قلتها غلط مش مهم
سامح بجديه:سيب ايديها ياض
شخص بنبره تهديد:امشي من هنا احسن
شخص تاني بيشد البنت من ايدها: وانتي يلي معاي
البنت وهي بتحاول تشد نفسها وبتستنجد بسامح: هو مش انا مراتك الحقني
احد الشباب نظر الي سماح ثم عاود النظر مره ثانيه الي البنت وقال بنبره صوت حاده. انتي هتستعبطي 
سامح بعدم فهم: مرات مين
البنت : مراتك انت الحقني
شخص بعصبيه: انتي بتقولي ايه اخرسي خالص وضربها قلم
سامح بنرفزه اقترب من الشخص يلي ضربها وشدها ورى ضهروا: ضربوا بكس جامد وقال مفيش راجل بيمد ايدوا على مرأه حاول تكون راجل الأول
هجم التلاته على سامح لكن سامح شخص رياضي جدا ضرب التلاته ووقعوا على الأرض وشد ايد البنت وطلع يجري وصل مكان العربيه
سامح وهو يحاول ياخد نفسوا: اركبي بسرعه
ركب هو البنت وخذ العربيه وطلع بيها بسرعه البرق
في مكان تاني
عملتوا ايه يابهايم
شخص ١: للأسف هربت ياباشا
مجهول بعصبيه: يعني ايه هربت
شخص١: حكي يلي حصل كلوا
مجهول وهو يقعد على الكرسي ويتنهد: ومين الشخص ده
شخص ١: معرفشي يافندم
مجهول بنبره تهديد: عايز معلومات كامله خلال ٤٨ ساعه عن الشخص ده والا
شخص ٢: من غير والا يافندم هجبلك كل المعلومات
قفل التليفون
مجهول يبقا انا تعملي معاي كده وتهربي معاش ولا كان يلي يهرب من ايد اسامه الدمنهوري مش اكون ابن الدمنهوري لما جبتك راقعه تحت رجلي
في العربيه
سامح بهدؤ عكس ما بداخلوا: انتي مين وايه يلي حصل هناك ده ومين دول وليه قولتي عليا جوازك
حور بابتسامه بتفتح الشنطه وطلعت شكولاته من الشنطه وتاكل فيها
سامح بعصبيه وصوت عالي: انا مش بكلمك ردي عليا
حور ببرود: اولا انت سألت ميت سؤال وانا نسيت اصلا اول سؤل كان ايه اسأل واحده واحده وانا هقولك ماشي
سامح اتنهد واخد نفس عميق: اسمك ايه
حور بابتسامه بريه: حور اسمي حور
سامح بدالها نفس الابتسامه وكل العصبيه تبخرت: مين دول
حور بنفس الابتسامه: عصابه
سامح بصدمه: وانتي فرحانه كده ليه وانتي بتقولي عصابه
حور على نفس الابتسامه: اصلهم عايزين يقتلوني
سامح وقف العربيه فاجاه وبصدمه اكتر بص على حور يلي بتاكل شكولاته ونفس الابتسامه على وشها: نعم عايزين ايه
حور بلامبالاه : عايزين يقتلوني ايه المشكله ياعم
سامح بنرفزه: وانتي بتقوليها عادي كده مش خايفه
حور اتعدلت وبصت لسامح وبكل برئه وثقه: واخاف ليه طلما ربنا موجود وعارف أن انا مش بعمل حاجه غلط واكيد طلما بعمل خير محدش هيقدر يقرب مني صح
سامح اتصدم من الاجابه وسكت ودور العربيه وكمل
وبعد دقائق سامح بيتكلم
سامح: عامله مصيبه ايه
حور بتاخد نفس كبير وطلعوا على مراحل: دي حكايه كبيره قوي المهم عايزه مكان محدش يعرف يوصل ليا فيه
سامح بتريقه: القطه شكلها خايفه ولا ايه
حور بجديه وصوت حاد: انا مش بخاف ولا عمري هخاف انت فاهم ولو مش عايز تساعدني نزلني على جنب وانا هعرف اتصرف
سامح بجديه اكتر: انزلك علشان يقتلوكي وانتي بتقولي عصابه وكبيره اه صح صوتك مش يعلي عليا تاني علشان مش ازعلك مفهوم ولا لا
حور بنبره تهديد: قولتلك مش حور يلي بتخاف ماشي هتساعدني ولا لا
سامح وبيحاول يهدي نفسوا علشان مش يتنرفز: هوديكي مكان أمان بس بشرط
حور بلامبالاه : قول
سامح بنبره حاده: اولا مش تعلي صوتك عليا تاني
حور :وثانيا
سامح وهو بياخد نفس: هتروحي المكان ده على انك خطبتي ولسه راجعه من السفر وجاي تتعرفي على الناس ماشي
حور بديق عنيها زي الأطفال: موفقه بس بشرط
سامح وهو بيعوج بوقه:اتنيلي قولي
حور بابتسامه وترجي زي الأطفال: تقف عند أي سوبر ماركت اجيب شكولاته
سامح بنفاذ صبر: ارحمه يارب طفله معاي يخربيت الهبل
سكوت طال قاطع السكوت ده سامح وهو ينظر في المرأه ونظر الي حور وجدها نائمه رجع بص تاني في المرايه لقى عربيه بتحاول تقفل عليه الطريق بدا يسرع من سرعه العربيه اكتر واكتر ضرب فرامل مره واحد صحيت حور مفزوعه
حور بعصبيه: في حد بيسوق كده ياهبل انت
سامح بعصبيه: اسكتي خالص يامصيبه انتي
حور بصوت عالي وعصبيه: انا مصيبه ياهبل يلي مش بتعرف تسوق
سامح: مش انا بقول البنات دي سر مشاكل الكون والعالم كلو اسكتي خالص
حور بخوف ظاهر على ملامحها: طيب براحه شويه مش عايزه اموت قبل مخلص الشغل
سامح بعد مشاف الخوف والحزن في عيون حور حس بحاجه غريبه جوه لكن فاق على صوت العربيه التانيه وهي بتخبط العربيه بتعتوا من الجنب وحور وهي بتصوت سرع العربيه وحاول ان هو يبعد وفعلا نجح وقدر يهرب منهم
سامح بيشوف حور لقها قعده مستخبيه في العربيه من تحت ومش باينه انفجر من الضحك على شكلها
سامح: شكلك تحفه وانتي عامله زي الكتكوت المبلول كده ???? انتي مش كنتي عامله سبع رجاله في بعض دلوقتي
حور وهي بتخفي توترها وتستجمع قوتها: انا بس كنت خايفه عليك انت
سامح بعدم فهم: خايفه عليا ليه أن شاء الله
حور بتوه في الموضوع: بس طلعت شاطر في سواقت العربيات تصدق
سامح بجديه: انا عايز اعرف مين الناس دي وانتي عامله ايه معاهم وكمان شغل ايه يلي مش عايزه تموتي غير لما يخلص عايز اعرف كل حاجه لو سمحتي
حور بتنهد………. (نسيب حور شويه ياجماعه)
اسامه بعصبيه او بمعنى أصح بركان ينفجر من شده الغضب: انا مشغل معاي شويه بهايم يعني ايه قدر يهرب
شخص١ بخوف :ولله ياباشا حاولنا على قد ما نقدر بس نعمل ايه طيب
اسامه بهدؤ وهو يقعد على الكرسي: تعمل ايه اه انا عارف مين يلي هيخلص الموضوع ده امشي انت وهو
اسامه يمسك التليفون ويتصل على رقم: الو عامل ايه
……….
اسامه : خد يلي انت عاوزا بس عايزها حي او ميته ماشي
………..
اسامه بضحكه شريره: انا قولت محدش هيقدر يجبها غير انت وبس الحب بقا هههههه هههههه هههههه
………..
اسامه بجديه:خلاص اتفقنا معاك اسبوع تكون عندي هي والفلاشه ماشي
_مين دول
_وهل حور هتحكي لسامح كل حاجه
_مين الشخص يلي هيسلم حور
_وفلاشه ايه يلي مع حور وفيها ايه
_ وهل سامح لما يعرف الموضوع هيساعد حور
_وهيخبي حور فين ياترى
_وليه حور مش عايزه تموت دلوقتي 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!