Uncategorized

رواية أميرة الأدهم الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن

 رواية أميرة الأدهم الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن 

رواية أميرة الأدهم الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن 

رواية أميرة الأدهم الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن 

– بس انا بحبك

-وانا مبحبكيش

(احب اعرفكم بنفسي انا اميره عندي ٢٣ سنه في كليه فنون جميله بحب الرسم جدا  محجبه عيوني لونهم خضر عند اخ واحد واسموا احمد مز كده والله لو مكنش اخويا كنت اتجوزتوا  معنديش صحاب كتير غير اتنين واحده اتعرفت عليها في الكليه اسمها مي والتانيه بنت عمي ساره والي كنت بكلموا فوق ده يبقاا ابن عمي ادهم)

– اميره ادهم راجع النهارده من السفر

-ها واي تاني

-بقولك ادهم راجع النهارده

– الف سلامه ابقي سلميلي عليه واطلعي بره واقفلي النور علشان عايزه انام

“منا اكيد مش هطلع اسلم عليه بعد الي حصل هو جرح كرامتي جامد حاولت انساه كنت قربت انساه خلاص بس نقول ايه لقلبي المهزء اول ما سمعت اسموا قلبي اتنفض”

كنت قاعده البلكونة وبشرب قهوتي وبقرأ روايه المفضله عشق الزين كان نفسي ادهم يبقاا ذي زين كده ويحبني ويهتم بيا

فجا لقيت مسج من رقم غريب”خشي جوه بشعرك ده بدل ما اجي اجيبك منوا واقفلي البلكونه” بصيت حوليا ملقتش حد لقيت مسج تاني”متبصيش حوليكي ذي المجنونه وخشي جوه” استغربت جدا مين الي باعت الرسايل ديه بس مهتمتش ومتهمش بالمسجات وقعدت في البلكونة  حسيت الجو ساقعه قمت دخلت وقفلت البلكونه

معرفتش انام طول الليل وعماله افكر في الي باعت الرسايل قعدت افكر لحد ما نمت

صحيت تاني يوم علي صوت ساره بنت عمي واخت ادهم

-صباح الخير يا ميمي

-صباح الخير ي سرسور

-قلتلك كذه مره مبحبش الدلع ده

– اشمعنا يختي وحش مني وحلو من احمد بتاعك

-اي بتاعك ده ي بيئه واطيه اسموا خطشيبي

-انا بيئه طب ماشي ي سرسور

-المهم فكك كنتي جايه ليه اكيد في مصيبه

– مصيبه ايه انا غلطانه اني جيبت 

-هو انتي بيجي من وراكي غير المصايب

-الصراحه

– ايوه خشي علطول كده في الموضوع

 -امبارح كنت  انا واحمد  خارجين وفي واحده جريت عليه وحضنتوا وانا اتخنقت معاه بسببها وقلتوا هفسخ الخطوبه وادتلوا الخاتم وقلتلوا يجي بكره ياخد باقي حاجتوا

-ها وبعدين 

– سبتوا ومشيت

– وانا اقول ليه الشقه كانت بتتكسر امبارح طب ليه اتسرعتي وعملت كده كنتي سالتيه الاول 

– هو انا بقولك كانت بتذكي عليه بقولك حضنتوا كان هاين عليا اجبها من شعرها وكمان هو مقلش حاجه فضل ساكت ومداش حتي مبرر

-منتي اكيد مدتلوش فرصه خلاص ي ستي هشوف الحكايه واقلك

– قالت ساره بدموع: بس انا خايفه بجد يجي و ياخد الحاجه انا عارف اني اتسرعت بس غيرت اووي لما لقيت انثي البغباء دي بتحضنوا مقدرتش اسكت قمت قلتوا كده انا والله يحبوا

وانا بعشقك مش بحبك بس

 ساره: احمد

احمد:قلب احمد من جوه

ساره اتكسفت وشها احمر

احمد:امتي بقاا أتجوزك وتبقي في بيتي بخدودك الحمره ديه

ساره اتكسفت اكتر ووشها احمر اكتر

اميره: في اي يعم النحنوح البت عماله تحمر وتخضر وتصفر

راعو ان في سنجل قاعد معاكوا

احمد: وانتي مالك ي كلب البحر

اميره بشر : انا غلطانه اني كنت هصلحكوا علي بعض بس صحيح ي احمد ي اخويا مين الي حضنتك امبارح دي

 ساره: اه صحيح مين دي ان شاء الله الي جريت عليك امبارح وحضنتك 

احمد بتوعد ل اميره:دي واحده كانت معايا في الكليه وانا والله مليش دعوه بيها ومكنش ليا كلام معاه غير لو كانت عايزه تنقل محاضرات فيتاها مني واتفاجت بيها امبارح لما جت وحضنتني

ساره بضيق: وتحضنك امبارح ليه لما انت ملكش كلام معاها

احمد بصدق: معرفش والله انا مبحبش غيرك انتي  خلاص بقاا ميبقاش قلبك اسود وانا مفيش في قلبي غير واحده بس وبموت فيها  

هاتي ايدك

ساره مدت اديها ولبسها الخاتم 

وقال: عارفه لو الخاتم ده اتقلع من ايدك تاني او قلتي الكلام ذي الي قلتيه امبارح هيبقا يومك اسود 

 اميره:خلاص يختي منك ليه اتصلحتوا طرقونوا بقاا علشان عايزه اكمل نوم

احمد: طب انا ماشي بقاا عايزين حاجه

ساره بابتسامه:عايزه سلامتك

اميره بطفوله:هاتلي شكلاتات كتير وانت جاي يابو حميد

احمد: همك علي بطنك علي طول 

اميره بزعل مصطنع: كده خلاص مش عايزه حاجه ومتكلمنيش تاني

احمد بابتسامه علي اخته الي ذي الطفله: وانا اقدر برضو مكلمش امريتي حاضر ي ستي هجبلك وامري لله

اميره بابتسامه: احلا اخ والله  وحضنتوا

 احمد:يلا سلام

اميره وساره: سلام

ساره:يلا قومي البسي علشان ننزل نجيب حاجات نقصاني

اميره:مش قادره والله خليها يوم تاني

ساره: اميره ادهم سال عليكي اكمنك مجتيش  وسلمتي عليه وقلتلوا انك تعبانه ونايمه هتفضلي تتهربي علطول منه كده لما كان بيكلمنا ويسال عليكوا كنت بقولوا انك مش فاضيه هتفضلي تتهربي لحد امتي وكمان شكلوا مش هيسافر تاني هو جاي وهيستقر و قاطعت كلامها اميره 

وقالت يجي يستقر ميستقرش يعيد ميعدش انا مبتهربش من حد متنسيش اخوكي عمل معايا اي وجرح كرامتي اذاي انا بحاول علي اد ما اقدر ابعد عنوا علشان مجرحش قلبي تاني انا مش هكذب عليكي واقلك نسيتوا انا مبحبش غيره ومش هحب غيره كلكوا شيفين حبي ليه في عنيا ماعدا هو مش شيفني هو اعتبرني اختوا وانا بحاول انساه علي قد ما اقدر

ساره بحزن علي صديقتها وابنت عمها : عندك حق ثم اكملت بمرح هو ميستهلش قمر زيك اساسا حد يلاقي حد بعيون خضر وشعر طويل ومزه كده ويسبها والله لو مكنتش بنت كنت اتجوزتك   ثم ضحكت اميره 

ساره: يلا بقا قومي  علشان ننزل شويه انا زهقانه

اميره: ماشي استتي هلبس وننزل

لبست اميره ونزلت هي وساره ودخلوا كفايه وشافوا حاجه صدمت اميره وساره

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية ظابط مخابرات للكاتبة سندس المصري.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!