Uncategorized

رواية نغم حياتي الحلقة الأولى 1 بقلم هدى سامح

 رواية نغم حياتي الحلقة الأولى 1 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الأولى 1 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الأولى 1 بقلم هدى سامح

…..: اماااااا يماماااا يمااااامااااا

ماما : عايزه اى يبنت الجزمه

انا فى نفسى : أمووت واعرف ابويا اتجوزك على اى كان قالى كنت نقتله احسن فاشونسستا .

ماما : متتكلمى يبت عايزه اى.

انا : لا لا ي حجه انا كنت بقول بس يعنى لو ينفع تصحينى بكره اصل اول يوم فى الكليه بكره يقمر انتى ي عسل هوا فى ناس سكر كدهون …????

ماما: لما تنامى بدرى تبقى تصحى بدل مانتى ماسكه المحروق دا طول اليل عماله تقرأ فى روياااات????

 انا : يخراشى على العسل لما يتعصب يناس ???? ي ماما بنتك موهبه زى الناس المحترمه حافظ إبراهيم  ورفاعى الطهطاوي الله يرحمك ي طهطاوى .وامى بصتلى بصه????

لا خلاص ي ماما دى ناس مبتفهش اصلا????????

ماما: طب روحى اتخمدى بقا علشان تصحى بدرى ????.

انا : حاضر ي ماما .   ماما مشت وهيا بتقول ربنا يهديكى وتعقلى 

انا: حض الله ي حجه تفى من بوقك.

ماما كانت هتضربنى بس طلعت اجرى????????????????????

اوبس نسيت اعرفكو بنفسى انا اسمى نغم محمد احمد الهوارى فى أولى كليه تربيه قسم لغه عربيه . عندى أخ واحد اكبر منى اسمه حمزه فى رابعه تجاره????????

وماما اسمها ماجده وبابا احمد الهوارى مدرس لغه عربيه فى مدرسه ثانوى .

عااااااوده

نغم : روحت نمت بس طبعا عماله اقرأ فى الروايه قعدت اقرأ كتيييير لحد ما الساعه جيت اتنين ونص ونمت على نفسى.

…………….

الساعه 6

ماما( ماجده): بت ي نغم انتى يبت ي نغم اصحى يبت .

انغم: بتكاسل هممممم نعم ي ماما انا صحيت اهو ????

ماما ( ماجده) طب قومى البسى معما اعملك الفطار????.

نغم: حاضر حاضر

خرجت لام وعادت نغم للنوم????.

دخل إلى غرفتها اخوها خطوات بطيئه ومعه مكعبات ثلج بنظرات خبيثه???? ووضع الثلج على رقبتها 

نغم: هاااااااااااح الحقوناااااااى بغرق يللهوتااااااى يمااااامااااا???????? 

حمزه: هههههههههه هههههههههههه هههههههههههههه????

نغم: بعد أن فاقت وحيااااات امك ي حمزه الكلب منا عتقاك????????

حمزه وهوا يكتم ضحكته:هه علشان تبقى تصحى من اول مره هههههههههه شكلك كان مسخره هههههههههه

نغم : تتك البلا فى تقل دم امك ي شيخ????????

ماما ( ماجده  ) من الخلف : بتقولى اى يبت انتى ????

نغم : احييييه هههههه لا ي ماما دا اخويا العسل كان عملى 

مفاجأه ف انا بقوله يحلاوت امك ????مش كده يحمزه????

حمزه : ايوا ي ماما ????????

ماما بنظره  شك : طب البسى يلا وتعالى علشان تطفحى

نغم : من عنيا ي عسل.

انا نظرت ل حمزه

نغم غور يلا من هنا????

حمزه : هههههه ماشى ي نونو بس افاكتريها ههههههه

توجهت نغم إلى المرأة ونظرت لنفسها فكان شعرها مشعث بطريقه مضحكه

نغم لنفسها : يدين أمى دا لو كنت متجوزه وجوزى شافنى كده وللهى هيتجوز عليا ????????

اتجهت نغم إلى المرحاض وأخزت شاور وأدت فرضها 

وقرأت وردها من كتاب الله

وبعد ذلك جهزت نفسها للكليه فارتد جيب اسود وهاى كول ابيض وجاكت اسود وارتدت طرحتها التى تعطيها جمال فوق جمالا والقليل من الميكب كانت خاطفه الأنظار ????????????

خرجت من غرفتها واتجهت إلى الصالون وكان والدها جالس 

يقرأ فى كتاب الله

نغم ابوووووحميييد العسل صباح الجمرر صباح الفل صباح إلى بتغنى????????

لاب: ههههههه اموت واعرف بتجيبى الألفاظ دى منين هههه

صباح الخير يقلبى????????

لام ماجد : يلا يبت تعالى اتنيلى كلى علشان متتاخريش على الزفته بتاعتك

نغم ل والدها : هوا انتا ي حج كنت بتفكر فى اى وانتا رايح تتجوز أمى ????

لاب: ههههههههه ملكيش حل ههههههههه

لام : متيلاااااا يبت ه قعد اناااااااادى كتيييبير????

نغم بخوف مصطنع: حاااضر ي فندم هههه حاضر

وذهبت نغم واكلت. وكان حمزه ياكل وهيا تشاكسه

حمزه : متبطلى بقا يبت وللهى اجيبك من شعرك.

نغم: طلقني لو مش عاجبك طلقني ههههيهههيهههى

حمزه بمزاح: كده طب انتى طاااااارق 

نغم: ههههههععععههههههههه بقولك اى يسطا متيجى توصلني الكليه اصل عمك بدوى بيشلنى????????????

حمزه:كنت سواق امك انا   

نغم بخبث : طااااااايب براحتك انا اقدر اقولك لا مسكت الهاتف الخاص بها الوووو ايو ي بت ي ياراااا اى لا خلاص 

….. اصل حمزه اخويا عنده مشغوليات ههههه …ماش..

كان حمزه ينصت  ب اهتمام ف يارا صديقه نغم هيا عشقه 

منذ أعوام ويدعو الله ان تكون من نصيبه

حمزه: خلااااااص ي نوونوو هاجى اوصلكم????

نغم تحاول كبت ضحكتها : بتقول حاجه ي حمزه ي خويا

حمزه : هاجى اوصلكم مينفعش بت عسل زيك تمشى لوحدها

نغم: ااااه عندك حق فعلا اقنعتنى يلا يسطااا 

……………….

كان حمزه يقود السياره وعينه كل مدا تنظر إلى معشوقته 

وكانت نغم ملاحظه

ذللك اما عن يارا فكانت فى غايه الخجل من نظرات حمزه إليها فهيا أيضا تحبه ( يبختكهم وللهى هههههه )

نغم بصوت لا يسمع اوعدنااااا يارب( ههههههه زى البت دى)

نغم لأخيها بصوت واطي:يلااا يعندليب مش ناقصه نحنحه هيا وحيات ابوك مرارتى هتتفرتك ثم تابعت وللهى دا عمى بدوى احسن منك ابقى تف فى وشى لو قولتلك وصلنى تااااانى.

نظر لها حمزه الاشمئزاز وقال: غورى يبت تتك البلا فى شكلك فصيله????

نغم : ماااااشى ماااشى لينا شارع ي لمنا????

وصل كلا من نغم ويارا إلى الجامعه وكان كلاهما خاطفات الأنظار برقتهما واحتشامهم

يارا لنغم : نغم انا راحه شون الطلبه وجايه اصل مش عارفه نتيجه لأقسام بانت ولا لا 

نغم :حاضر يسطا انا هستنا كى هنا ????

يارا : حاضر ي قلبى 

نغم : غورى يبت بالمحن الخرفان بتاعك داتا

يارا: ههههههه حاضر يختى ههههههه

مر كتيير من الوقت  ونغم فى انتظار يارا إلى أن ملت 

نغم : انا راحه المدرج

كانت نغم تسير وكان هناك شاب يمشى وكان يعبث فى هاتفه

واصطدم ب نغم وكانت تقع ولكنه أمسك بها 

الشاب كان ينظر لها باعجاب????

نغم بغضب : مش تحااااااسب ي جدع اى دا فكرنا فى مسلسل هندى لما البطله تقع وبعد كده يمسكها ويقعدو يبصو لبعض سااااعه مالك ياااابااا لا وفوووووق لنفسك كده ???????????????? 

الشاب…….

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت ملاكي للكاتبة اسراء.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!