Uncategorized

رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

 رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

عمر بضحكة :ههههه ي عمري انتي كنت بضحك عليكي عشان اخد الحاجة اللي اتسرقت مني انا و جاسر ي جاسو مش انتي بردوا اللي اتفقتي مع البيه بتاعك و لا انا بيتهيئ ليا ولا اي 
جاسي بأرتباك :اي اللي انت بتقوله ده ي عمر 
: والله ي حلوة انا معايا كل حاجة تثبت انك كنتي بتلعبي بينا ي حلوة و كنتي بتسرقي ولو اخدتها لضابط يمكن متخرجيش من السجن ولو انتي ي روحي معملتيش اللي هقوله ليكي شوفي مين بقى هيبقى يسعدك من الخروج هههه
:اي اللي انت بتقوله ده ازاي يعني 
:مش هقرر كلامي تاني ي ماما
:طب طب انت عايزاني اعمل اي ي عمر دلوقتى
:ايوة كده اسمعي بقى اللي تقوله دلوقتى ماشي ي حلوة
:اه اه ماشي
ثم قص لها كل شئ 
طب اشمعنا انا طيب انا ممكن كده قاطعها
:لا مش حيصلك حاجة بس اسمعي اللي هقوله 
:ماشي ماشي ي عمر انا ماشية 
ثم خرجت بغضب 
عمر بضحك :ههههه عيلة بوهية زاي ما بتقول سارة 
بعدما قال اسمها تذكر ما حدث معه اليوم 
(ااااااه مش تخلي بالك ي جدع كده الله اب اليوم ده 
:انا اخلي باللي بردوا ي بهيمة انتي اللي ماشية زاي البقر
:انا بقرة ماشي ماشي
:اه ههههه وانتي قولتيها 
:انا همشي دلوقتي عشان مرتكبش جريمة 
ويقولو سكرتيرة طفلة قاتلة مديريها 
:اه امشي ي بقرة ههههه 
ولسه هتمشي عشان متعصبة منه مسك ايديها
:ع فكرة انا مكنتش أقصد حاجه انا كنت بهزر 
هي بابتسامة ثم ذهبت )
ثم رجع اوعيه وقال محدثن نفسه؛
اي ي عمر انت كمان ف اي ي بني دي عيلة استغفر الله العظيم ده انا كان زماني جايب ادعت اوف 
لازم امشي دلوقتى .
………………………… ……………………….
:مالك ي حبيبي من ساعة ما احنا جينا ع الغردقه وانت ولا هنا معانا اي اللي شاغل بالك ي زين 
:مافيش ي كريم انا بس بفكر ف حاجات كتير اوي
: اي هي ي صاحبي 
:هبقى احكيلك بس مش دلوقتي انا هروح اتمشى شوية 
:ماشي ي خويا 
ثم ذهب وكان يتذكر كل شئ كان يحدث معه 
ولكن قابل عينان دمعيتان الله انها هي ولكن قلبي يؤلمني عليها واقفة امام البحر دامعة من عينيها
: انسي مافيش حاجه تستاهل ع فكرة 
بصت ناحية الصوت هي بتذكر 
:انت مش اللي 
:اه انا سمعتك مرة كنتي بتتكلمي مع صاحبتك وكنتي بتعيطي انا مكنش قصدي اني اتجسس 
بس جرحك نفس جرحي
:ليه انت حبيبتك سابتك زاي ما اللي من بحبه 
حس بالغيرة بس تكلم معها
:هي مش سبتني دي سابت جرح كبير اوي كنت انا لسه ف اولى جامعه كانت البنات بتجري
هي مش سبتني دي سابت جرح كبير اوي كنت انا لسه ف اولى جامعه كانت البنات بتجري واريا 
استغلتني بجملها استغلتني ببرأتها الكدابة 
و اخدت مني اللي هي عايزة من فلوس وعربيات كنت بقول لاخويا انا عايز ده لكنت بحبها هدية مع أن اخويا كان بيقول ليا وينصح بس مسمعتش كلامه
وهي اخدت كل ده مني و مشيت وسافرت برا 
مع حبيبها هههههه
:وانت عملت اي 
:فضلت اندم حظي يااا مكنتش قادر انسى هي خدت مني اللي هي عايزة و راحت 
وبيقت بمشي ف طريق مش كويس و باخد حقي من البنات اللي مش كويسين 
:طب انت ليه تعمل معهم كده خد حقك منها هي هي اللي جرحتك مش مهما هي اللي عملت ليك جرح مش مهما حتى لو عملت كده معاك سبها لضميرها 
متاخدش حقك.من بنت مالهاش ذنب 
:معاكي حق بس انتي طيبة اوي لضميرها اللي وايها ممكن اعملها مع اي حد و ميكنش عندها ضمير 
:فعلا بس الإنسان بيندم في الاخر 
نغمممم يلا ي بنتي بقى 
:جاية ي مريم اهو شكرا ع نصحتك ليا 
:مافيش شكر مابينا و ع فكرة انتي طيبة وتستهلي كل خير ف حياتك ممكن اشوفك تاني 
نغم بكسوف :لو ربنا عايزنا نشوف بعض هنشوف بعض سلام واسفة ع قلت زوقي معاك
؛متتأسفيش انتي معاكي 
:ماشي انا لازم امشي سلام 
:سلام 
كان مبتسم 
زززين كنت بتكلم مين مين دي 
التفت لناحية الصوت 
:ميخصش حد ي روان و بعد اذنك 
ثم ذهب 
:ماشي ي زين ماشي 
………………………..
: الحمدلله ع الاكل جميل تسلم ايدك ي استاذة زينه 
زوج حضرتك محظوظ فيكي بجد
زينه:شكرا ده من زوق حضرتك هههه
:لا بجد ربنا يخليكي ليهم وشكرا ي استاذ محمد ع الضايفة الحلوة دي 
محمد:ع اي بس بالهنا والشفا 
كان أحد يخبط ع الباب 
زينه:نور روحي افتحي الباب
سارة:خلاص ي طنط هروح انا 
ثم تفاجئة :اي ده انت بتعمل اي هنا
:وانتي بتعملي اي هنا ف العنوان ده 
نور :ف اي سارة 
ثم دلف للمكان 
: اي ده نور وسارة و جاسر 
زينه :مين ده ي بنتي 
سارة بتأفف :ده الاستاذ عمر شريك الاستاذ جاسر ي طنط
محمد :خليه يدخل ياكل ي بنتي 
عمر :شكرا لحضرتك بس أنا مش جعان 
زينه :لا والله مش هنسيبك غير لما تاكل 
ابتسم عمر ع هذه العيلة الجميلة 
قاطع كلامه دخول شخصين 
الشخص الأول: الله الله اي ي محمد مكنتش عزمنا امنا كمان ليه 
تفاجئ محمد و زينه ونور وسارة 
لكن اللي كانو مستغربين جاسر و عمر
:انت بتعمل اي هنا ي حسين 
:بعمل ايه يعني انا لازم امشيكم من البيت مدفعتش الفلوس ولو انا عايز تقعد ف البيت
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى