Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام جمال

  رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريهام جمال

 كانت صدمه كبيره ع بسمله كلام محمد …. 
محمد : الو …الو …..
بسمله : ها … معاك … 
محمد : طبعا فهمتي  كلامي 
بسمله : ايوا .. تمام 
وقفلت الخط 
……………….
طلعت برا بكل هدوء 
ريم خدي الاء وزينب وامشو دلوقتي … 
ريم :نعم ياختي .لاااااا انا …
بسمله بصرامه :رييم سمعتي بقولك اييي … 
ريم برفعه حاجب واستغراب من تصرفات بسمله …هو ..هو حصل ايي …انتي كلمتي مين جوا 
بسمله : روحي ياريم وانا هبقي اكلمك 
….
زين لما وصل لباب الشركه ….. 
موظف  بهمس : ايدااا مش ده زين بيه .. هو لسه فاكر يجي دلوقتي ..ده الشركه ف انهيار … 
موظف 2:علي رايك 
…. دخل زين ووصل لمكتبو 
محمد : كويس انك جييت تعالي هتتصدم من الي عرفتو 
زين : عرفت ايي 
فلاااااش باااااك 
محمد وهو ف مكتبو وبيشوف الكاميرات 
شاف ف مكتب نور السكرتاريه .. طلعت تليفونها وبدات تتكلم وتتلفت حواليها 
قام من مكانو وراح لباب المكتب وبدا يسمع بتكلم ميين 
( تمام يااحمد بييه … كلو هيوصلك ) 
قالتها نور وهي بتكلم احمد .. 
باااااك 
زين : حلو اوي … 
محمد : انت عبيط يازين 
زين : ده انت الي عبيط وحمار كمان … اانت عارف أن نور كلبه فلوس … وهو حسبها صح … يخليها تجسس علينا ..مقابل … مبلغ .. ف احنا هنسيبها ولا كاننا عرفنا حاجه …. 
و……
قاطعهم خبط الباب الي جه فجأه … 
زين بجمود : ادخل …. 
نور : زين بييه …ياهلا وسهلا .. حمد لله ع سلامت حضرتك … 
زين :الله يسلمك 
وكمل كلامو … هاتي كل الاوراق الي كانت عايزه تتمضي يانور 
نور : تمام يافندم …. .عن اذنك 
وطلعت بسرعه 
………….
عند بسمله …
 طب وانا اعمل اي دلوقتي ياربي….
طلع مريض !!! … 
………..
رايح فين انت لسه مقعدتش 
زين برفعه حاجب : مروح … 
محمد : طيب قولتلها .؟
زين : لا واقفل ع الموضوع ده.. يلا سلام 
………………
بسمله اخدتخ تليفونها وكلمت مامتها تطمنها عليها وبعد ماقفلت 
فتحت نت  
( عارف انك متعرفنيش بس انا حبيتك ..حبيتك بكل تفاصيلك ..ومن ساعه ماغبتي عن الكليه وانا بحاول اوصلك ومش عارف …. لو وصلتك الرساله ياريت تردي ..تطمنيني ) 
بسمله  :انت مين 
وف نفس الدقيقه الشخص رد 
( واخيرا … انا بفتح الشات ده كل يوم علشان استناكي تردي ) 
بسمله متكلمتش وعملت ريبلاي بنقطه ع كلامها (انت مين )
………
زين وهو ف الطريق 
الو ايوا ياداد رئيفه عملتي الي قولتلك عليه 
دادا رئيفه :ايوا يابيه والضيوف كمان بسمله هانم مشتهم 
زين : مشتهم ؟…لي 
دادا رئيفه : قالتلهم يجو شويه كده حرام برضو لازم اهلها يطمنو اكيد بعتتهم علشان كده 
زين : طيب تمام … سلام 
…………..
(هتعرفي ف الوقت المناسب … لما اتقدملك 
بسمله :تتقدملي ؟!!!!!!!!
( ايوا مهو انا اكيد م هكلمك اتسلي بيكي .) 
……زين وهو بيفتح الباب ومفيش صووت لقي بسمله قاعده ع الانتريه وماسكه تليفونها ومركزه جامد معاه 
أبتسم وبدأ يمشي بخطوات هاديه يشوفها بتعمل اييي 
مجهول وكمل كلامو ( انا عارف انك مستغربه …بس صدقيني انا م بحبك بس …انا بعشقك 
……
زين لما شاف المسدج بدات عينو تحمر وجاب الشات من اولو 
بسمله بشهقه فزع أنه جه امتا وازااي … 
زين وهو بيقرا المسدجات ساب التليفون ورماه ع الارض وبص لبسمله الي بدات تترعش من الخوف 
وبدون اي مقدمات ضربها بالقلم 
والله عااال ….. جامده قصه الحب دي ..
 بسمله وهي بتعيط :اااا … اااانا معرفوش …. والله ماعرفو 
دخلت رئيفه ف االلحظه دي لقت بسمله ع الأرض وبتعيط وزين ف حاله توكد أنه ع وشك هيعمل حاجه ف بسمله 
زين : …. وده اخوكي كمان ولا ايييي 
بسمله لسه كانت هترد وبعدها سكتت عرفت أنه ف حالتو التانيه وهيستقوي بضعفها …. 
قامت من مكانها ومسحت دموعها …. وبصوت هادي وبدات تقرب من زين صدقني معرفوش … و …انا اصلا بحبك انت 
رئيفه بقت الي هو ( وه !) ووقفت ف مكانها 
زين وكأن حد كب عليه مياه سقعه …وبدا يهدي. :…………
بسمله وحست انها بدات تجيب نتيجه ….وكملت تمثيل 
وبعدين انا مستحيل احب حد غير جوزي 
زين :………………… 
قعد مره واحده ع الكنبه ومتكلمش 
بسمله رغم الوجع الي كانت حساه من ضربتو حاولت تبين تماسكها … وبنفس الهدوء ..رغم الخوف الي جواها ..قعدت جمبو … وسكتت هي كمان 
وكانت رئيفه فذلك الموقف ( كعم محمد البواب الي واقف مبلم 
بسمله لاحظت وجودها وقالت بنبره اعلي شويه. : ممكن تجيبيلنا 2لمون هنا ياطنط 
زين تنح لبسمله لوهله كده الي هو انتي سخنه ياحب 
…………………………………
ياطير سنونو سلم ع عيونو ..وقلو اني بحبو ..بحبو وبعمري مابخونو …قلو وحيات الله عنو مابتخلي … وقلو أنو أن شاء الله أن شاء الله مابخيبلو ظنونو 
 سيف بصوت عالي سيكا : بحبو …بحبو 
دخلت امو عليه اوضته 
حبك برص … جاي في نص اليوم لي انت سبت الشغل؟
سيف : اي ياحجه مفيش احم ولا دستور خصوصيات الناس م لعبه .. 
ام سيف : رد يلااا انت سبت الشغل 
سيف : لا خلصنا بدري والمعلم …قالي اقفلو علشان هيجي ناس يحملو البضاعه الي في لل محل الجديد ….
ام سيف :ااه قولتلي …. طب انا اروح احضرلك الغدا 
سيف: تم تفعيل وضع الام الحننينه وانا م واخد بالي ولا اي 
ام سيف : ااه يااخره صبري …انت 
……………………….
زين : انتي بتقولي ايي ….. فيكي حاجه يابنتي وانا م عارف 
بسمله وحست أنه رجع لطبيعتو :ها لا ده انا كنت مغفله سيكا
زين وانتبه لعلامه ايدو الي طابعه ع وشها 
زين :انا اسف مكانش…ق
بسمله : اي ده الاذان بياذن انا اقوم اصلي وسابتو ومشيت 
زين وهو عارف انها زعلانه منو 
بسمله لما دخلت الحمام وبدات ف العياط …وتبص ع شكلها ف المرايا … بتعيطي من دلوقتي …لسه الايام جايه كتير انتي لسه ف البدايه …. 
زين : غبي …غبي …. ازاي عملت كده 
……
مسحت دموعها بسرعه واتوضت 
زين وكان م طايق نفسة ف طلع البلكونه وبدا يولع 
 سيجاره 
…. خرجت بسمله وراحت ناحيه الأوضه ..طب اثليغ ازاي دلوقتي اووف 
خرجت مره تانيه وراحت ناحيه المطبخ … وطلبت من رئيفه …حاجه تصلي بيها 
…….
طق طق طق 
جايه يالي بتخبط ….
فتحت ام بسمله الباب لقت ريم 
ريم كانت لسه هتتكلم 
ام بسمله :اختك كلمتني من شويه وقالت هنروحلها كمان كام ساعه
ريم : بنتك دي يامجنون ه…… يامجنونه ….
الاب جه ف الوقت ده ….: اختك قالت انها كويسه بس انا حاسس ان في حاجه …. حصل اي لما كنتي معاها 
ريم : ولا حاجه كانت قاعده معانا فله شمعه منوره 
…………….
احمد :جه الشركه النهارده …..ها وعمل ايي 
نور : ولا حاجه وقع ع الاوراق الي كانت مستنيه امضتو ومشي وعين …سالم نائب لي لحد مايرتب امورو ويرجع  
احمد :تمام … خليكي متابعه …. وبلغيني كل جديد 
نور : بس كلو بحسابو طبعا 
احمد : اكيد .
……………………
بسمله وهي بتصلي ..بدات تدعي لزين وهي ساجده ….
زين وهو خارج من البلكونه لقاها واقفه بتصلي
اتكسف من نفسو 
انه عمرو ماصلي ولا يعرف بيصلي ازاي اصلا وبدا يتأملها طول صلاتها بعد ماخلصت بسمله صلاتها بصت قدامها لقتو واقف ومتنح ليها …..
بسمله :………….
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

‫2 تعليقات

  1. الباقي يا حجه والنبي وبعدين ايه لأزمة سيف الرزل دة بتضيعي مجهودك عليه ركزي مع بسمله بس بسرعه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!