Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثامن عشر 18 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثامن عشر 18 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثامن عشر 18 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثامن عشر 18 بقلم هند خالد

ميرفت : بص يابني انا مغصوبه على القعده دي اه والله زي ما بقولك كدا فا انا مش موافقه وان شاء الله ربنا يرزقك ببنت الحلال بس بعيد عني اشطا
قاطعهم دخول شخص : اهي قالتلك ربنا يرزقك ببنت الحلال هوينا بقى 
ميرفت : “اي دا ايه الصوت دا بحلم صح”   انت انت بتعمل ايه هناا
الشب اللي قاعد : اي اللي بيحصل دا 
شخص وميرفت : أخرس انت
الشب : لا ماهو انا مش جاي اتهزق هنا ايه اللي بيحصل دا 
جمال والد ميرفت : معلش يابني انا مش عارف اي اللي بيحصل والله في ايه يا ميرفت ومين دا 
ميرفت بتوهان : دا دا بشمهندس محمود
محمود بثقه : انا محمود الاسيوطي ازاي حضرتك يا عمي 
جمال بتعجب : عمك؟!
محمود : وهتبقى حمايا كمان 
جمال : انت مجنون يابني 
محمود وهو ينظر لميرفت : اه والله يا حمايا بنتك جننتني 
جمال ‘ ايه يابني هو انت شايفتي قرطاس لب واقف معاك
محمود : معاذ الله بس هي واخده عقلي وتفكيري
ميرفت وشه بقى احمر : احم حضرتك مين ها ؟!
محمد : نعممم في أي ميرفت هتلبسيني في الحيط يخرب بيتك
ميرفت : معلش بس انت مستوعب بتقول اي هل انت في كامل قواك العقليه 
محمود: اي نعم يا اميرتي 
وفي الوقت دا كان العريس اللي متقدم لميرفت مشي 
جمال بعصبية : ميرفت على اوضتك يلا وانت يا استاذ اتفضل برا بيتي 
ميرفت : يا بابا ..
جمال : ولا كلمه لا على اوضتك وانت أخرج
محمود : يا عمي الأمور ما بتتحلش بالطريقه دي ممكن تهدأ علشان نتكلم بالعقل
جمال : أمور ايه …انت اصلا ازاي تدخل علينا بالشكل دا هل انا سمحتلك انك تدخل ولا هي وكاله من غير بواب
محمود : والله حضرتك انا بس. 
جمال : قلت اطلع برا مش عايزه اسمعك برا
محمود : اوكي بس هقابلك تاني قريبا السلام عليكم
°°في اوضة ميرفت °°
ميرفت بفرحه : بت هو انا بحلم ولا دي حقيقى اقرصيني ….اعااااا مش فعلياً يا متخلفه 
عائشة بضحك : انتي اللي قلتي كدا 
ميرفت :  شوفتي وهو داخل عليا وبيقولو هوينا ولا وهو بيقول بنتك جننتني واو …روميو اوي في نفسه ابت ااه
عائشة : اه ما هو عمو هيطلع دا عليكي دلوقتى
ميرفت : يخرب بيت فصلانك كنت بتخيل ..بس هو عرف ازاي 
عائشة : مين!محمود ؟
ميرفت. :لا بابا ..اه محمود ياختي
عائشة :ريناد هي اللي قالتله 
ميرفت : وعرفتي ازاي 
عائشة : هقولك …
*فلاش باك” 
عائشة : مالك يا طنط أن شاء الله خير متوتريش نفسك كدا
دعاء والدة ميرفت: يارب يا حبيبتي
ترن ترن ترن 
عائشة : معلش يا طنط هرد على التلفوت 
دعاء : على راحتك يا بنتي
عائشة : رنووود وحشاني ابت مختفيه ليه بقى 
ريناد : قلب رنود والله كنت بعمل شوية أوراق كدا علشان الشغل المهم اخبارك انتي 
عائشة : الحمد الله بخير وانتي 
ريناد: الحمد الله .. عائشة اوعي تكوني زعلتي من محمد البوم اللي فات هو والله مكنش يقصد يجرحك أو يقول الكلام دا اقسم بالله هو طيب وميقصدش
عائشة : خلاص يا ريندا حصل خير واديني اهو مسبتش الشغل 
ريناد : والله فرحت اوي لم عرفت انك مسبتيهوش 
عائشة :حبيبتي انتي
ريناد : قوليلي البت ميرفت عامله ايه
عائشة : عامله عروسه يا اوختشي ????
ريناد : ايه دا ازي 
عائشة : والله في عتريس متقدملها وهي قاعده معاه دلوقتي
ريناد : عررريس بتهزري صح 
 عائشة : لا والله مش بهزر في أي 
ريناد : طب بصي يا عائشة هكلمك كمان شويه اوك سلام 
عائشة : سلام يا قلبي ….. “مالها اتخضت كدا ليه “
**عند ريناد **
ريناد بزعيق : محمووووود الحق يا محمووووود 
محمود : ايه اي البيت بيولع ولا اي 
ريناد : اكبر ياخويا اكبر
محمود : اكبر ؟ في ايه يا بت انطقي
ريناد : ميرفت يا محمود 
محمود بخضه : ميرفت مالها 
ريناد : هتتجوز 
محمود : ههه نكته بايخه 
ريناد : والله ما بهزر يا محمود العريس قاعد معاه دلوقتي 
محمود : وقعت ابوها بيضا المجنونه بت المجانين انا رايحلها
ريناد : يا مجنون استنا رايح فين مجنوون
“انتهاء الفلاش باك*
عائشة : هو دا اللي حصل في المكالمه بتعتي انا وريناد ومعرفش ايه اللي حصل بعدين هي قفلت معايا على طول 
ميرفت : بس يبقى هي اللي قالته علشان كدا جه جري يااا طلع بيحبني اوي ابت يا عائشة
عائشة : اه ياختي اهبل ولقي مجنونه كان فيه مثل بينطبق على كدا بس نسيته
ميرفت : اه اللي بيقول حل ولقت غطاها ولا حاجه تانيا 
عائشة بضحك : ايو هو دا يا اذكاء اخواتك
ميرفت : طول عمري يا بنتي والله 
عائشة : دا ايه الغرور دا يا بنتي
ميرفت : ثقه في النفس يا اوختشي والله 
عائشة : واضح واضح 
ميرفت : قوليلي العتريس اللي كان هنا شوفته جايب جاتوه معاه سابه ولا خده علشان عايزه أكل
عائشة فاتحه بوقها بصدمه: ….
ميرفت : اوغي تقولي خدو معاه اعيط 
عائشة : يااا طنط 
ميرفت : يخرب بيتك اكتمي اكتمي
عائشة : بت انا رايحه امشي علشان متشلش وكمان مرتكبش جريمه 
قاطعهم دخول جمال والد ميرفت بصوت عالي : عايزه افهم ايه اللي حصل برا دا ومين الشب اللي كان برا دا 
عائشة بهمس لميرفت : طب استأذن انا يا ميرفت أن شاء الله اشوفك في برنامج مبتسمون رغم الكسور
ميرفت : يا بنت الجبانة  بالله عليكي اقعدي 
جمال بعصبية  : ميرررفت انطقي 
ميرفت : بصي يا حج والله انا هفهمك كل حاجه 
جمال : قوووولي
ميرفت : والله معرفش ما تقولي حاجه يا عائشة
عائشة : مين انا معرفش 
جمال : يااا الله اخلصوا حد منكم ينطق
ميرفت : قولي يا عائشة 
عائشة بتوتر : والله يا عمو كل الحكايه أن ايه بقى اللي كان هنا  دا تقريبا مش اكيد يعني 
جمال بشخط : اخلصي
عائشة : واحد بيحب ميرفت وعايز يتقدمها
ميرفت بصوت واطي : يخرب بيتتتك ايه اللي انتي قولتيه دا 
عائشة : أخرصي احنا هنروح في داهيه
جمال : طب لم هو بيتزفت بحبها مقولتوش ليه وخليتو الراجل يجي لغاية هنا ويتهان كدا
ميرفت : يوووو هو انا مقلتلكش يا حج …انا مكنتش اعرف اه والله زي ما بقولك انا اتفاجئت زي زيك سبحان الله 
جمال وهو يخرج من الغرفه : خلي يجيلك بكرا 
ميرفت : مين دا 
جمال : اللي كان هنا انهارده اسمو محمود تقريبا 
ميرفت : اه اه محمود هقوله
عائشة : اووووه دا انا متوترتش كدا قبل كدا 
ميرفت : وانا اقسم بالله 
عائشة : يلا انا هامشي بقى الوقت أتأخر وبابا قالي تعالي بدري
ميرفت : دا ليه بدري يا بنتي والله خليني ترغب سويه
عائشة : نرغب بكرا بقى يلا تعالي وثليني لبرا 
ميرفت : حااضر ياختي 
عائشة : يلا بقى تصبحي على خير 
ميرفت : وانتي من اهل يا قلبي ابقى امشي جنب الحيط يا بت 
عائشة : خشي يا بت جو يللا
ميرفت بضحك : حاضر حاضر سلام 
عائشة: سلام يا هبله 
مشيت عائشة على بيتها وقاعده تغني وهي في الطريق
عائشة: فا انت انت زنادي انت لي مدد وانت تعلم ما في القلب من كمدي….حسن أن فيه حد ماشي وراه …اي دا كب الف اضربوا ولا امشي بسرعه يا مااامي 
وفجاة حيو بارد على كتفها 
عائشة : اعااااااااا الحقوني وبتجري
شخص : استني
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!