Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمينا

اركان بهمس : حنين افضلي كلميها لغيت اطلع
حنين : طيب
اركان دخل القصر بهدوء علشان امال متحسش وطلع اوضة اساف بسرعه بس لقها مقفوله دخل اوضتو ودخل البلكونه بس لسوء حظو امال شافتو
امال بغضب : لو قربتلي هوقع نفسي
اركان بهدوء : لا مش جاي اقربلك انا جاي اموت معاكي
اركان طلع علي سور وقال بأبتسامه : يلا نقع
امال بحزن : انزل
اركان : قصدك ننزل
امال بدموع : مش هقدر اعيش
اركان مد ايدو لي امال وقال : هتقدري معايا
امال : هو انت كويس اوي ولا بتمثل انك كويس
اركان بتنهيده: فاهم أن حد لو مكاني كان قتلك وقتلو أنا واثق فيكو اووي وواثق في ربنا اكتر مستحيل اسيبك تموتي لاني مش هقدر اعيش من غيرك انتي مش مجرد حد دخل حياتي وخلاص لا انتي الحب الي كنت دائما مستنيه
امال بدموع : بس الحب ده بقا مشوه
اركان بمرح : طب مانا قبلك عرفت مليون بنت
امال بغضب : قصدك ايه
اركان كان بيحاول يعصبها ومش يخليها تركز انو بيعدي من بلكونة اوضتو لبلكونة اساف
اركان وهو بيتحرك : اه والله مره اجنبيه وبقا ومره سوريه وغيرو دانا كل ما يروح بلد لازم احط بصمتي
امال بغضب : وبتعترف
اركان : اومال اكدب عليكي
اركان قرب منها بهدوء
امال بغضب : انت جيت ازاي
اركان بضحك : مفاجأه صح
امال بضيق : متقربش
اركان قرب من امال ومسك أيدها بهدوء
اركان : ها هنموت ولا ننزل
امال بضيق : هنزفت
اركان بخبث : هو انتي اصلا شكلك عايزه تقعي ف انا مش هحرمك من شعور ده
امال بصدمه : قصدك ايه
اركان حط ايدو علي ضهر امال وزقعها ووقعها في الارض وبعدين نزل من سور وقعد جمبها
امال بوجع : انت غبي
اركان : اومال كنتي عايزه تنتحري ازاي
امال : مانا كنت هموت مش هحس بوجع
اركان : وممكن لا كنتي ممكن تعيشي بس ممكن الواقعه تأثر علي رجلك وتتشل او مثلا تقعي علي راسك وتفقدي البصر
امال بضيق : اوف بقا
اركان بخبث : سعتها هشوف غيرك
امال بصتلو بغضب : طيب روحلها
اركان بأبتسامه : لازم ترضي بلي ربنا كتبهولك
امال : اوع تكون مفكرني مش عارفه انك دلوقتي بتكلم معايا وانت بتتوجع واصلا مش قادر تستوعب ولا عارف هتعمل ايه
اركان : ممكن تنسي الكلام ده
امال : ممكن تبعد عني
اركان : ابعد
امال بحزن : اه تبعد وتشوف غيري
اركان بغضب : مستحيل اعمل كدا
امال بحزن : ومستحيل كمان تكمل معايا
اركان بهدوء : لا مش مستحيل
امال : ممكن تسبني لوحدي
اركان : لا
امال بغضب : سبني يأركان متخفش مش هموت نفسي
اركان مسك أيدها وقال : توعدني
امال : اوعدك
اركان قومها ودخلو الاوضه وقعدها علي سرير واميره وحنين دخلو عليهم بلهفه
اميره بدموع : كدا ياامال
امال بحزن : اسفه
اميره حضنت امال بحنان وآمال عياطها زاد
اركان : احم ممكن تسبونا لوحدنا
امال بسرعه : لا
اركان : رأيك مش مهم المهم رأي طنط
اميره بحزن : طيب انا برا
اميره خدت حنين وطلعو
امال : عايز ايه
اركان حضنها جامد وقال : عايز بس تنامي في حضني مش اكتر مش كدا
امال بصتلو بحزن ونامت في حضنو وأركان مكنش بيفكر في حاجه غير أنو بس يحاول يحسسها بلامان
__________________________________________
❤️عند اساف ❤️
كان مسيب علي البنات الكلاب وكانو بيصرخو والكلاب عماله تعضهم اساف مسك الكلاب تاني
اساف : ايه رأيكم
روضه بدموع : والله ماليا دعوه هما سبب
ضحي بغضب : هندمك يااساف تعرف خساره فيك الحب الي حبتهولك قولي بقا صحيح هو انت مره دي اركان هيسيب امال علشانك زاي مانت سبتني
اساف قرب منها ومسكها من حجبها بغضب : هو انتي لما لبستي الحجاب ده كنتي لابسه علي اي اساس هااا
ضحي بسخرية : عادي قولت اجرب
اساف : تعرفو ان هعمل فيكو نفس الي عملتوه في امال بظبط
البنات بصو لبعض برعب أما ضحي بصت لي اساف وقالت : لو منك ف عادي جدا جدا جدا
اساف بغضب : حقيرره
ضحي بسخرية : مش قد حقارتك نسيت نفسك ولا ايه مش انت بتاع البنات امتا توبت ياشخنا
اساف بغضب : بصي انتي بذات انا هدوقك جميع انواع العذاب تعرفي أولهم ايه
اساف شاور علي برميل كبير اوي وكان مليان ميه اساف شال ضحي وهي مربوطه وكانت بتصرخ ودخلها جوا البرميل وقفل عليها وضحي كانت بتغرق ومش قادره تتحرك علشان البرميل ضيق اوي بس طويل
اساف بصلهم بشر : أما انتو بقا عذابكم هيببقا اصعب من ده
روضه جايه تكلم بس قطعها رنت تلفون اساف اساف مسك تلفونو ورد
اساف : الو ياحنين
حنين بدموع : امال حاولت تنتحر
اساف : اييييه تاني
حنين : اه
اساف : اقفلي انا جاي
اساف قفل التلفون وراح علشان يطلع ضحي من البرميل وطلعها وهي كانت تقريبا شبه ميته لحقها في اخر لحظه
اساف بسخرية : مش هتموتي دلوقتي لسا الطريق طويل رايح بس مشوار ربع ساعه وراجعلكم تاني
اساف خرج
روضه بتعب : اساااف
شروق : بتندهي عليه ليه
روضه بدموع : هقولو حاجه هتخليه يسبنا كلنا لو عرفها
شرين : ايه هي
روضه : اساف ملمسش امال اصلا
ضحي كانت سامعه كل دا وهي بتحاول تتنفس وبعدين قامت بغضب
ضحي : نعمم ازاااااااي
روضه : انقذتها في اخر لحظه
ضحي بغضب : ليييييييبيه
روضه بزعيق : علشان مش ينفع اضيع شرف بنت
شروق بغضب : تعرفي لو اتكلمتي هنقتلك
شرين : لا لازم تكلمي شوفتي عمل ايه في ضحي ممكن يعمل فينا اكتر من كدا
ضحي بشر : لو عملتي كدا صدقيني هيبقا حسابك معايا كبير
روضه بغضب : مش هموت هنا فااااهمه
شروق بغضب : حاولي كدا
روضه حاولت تحرك نفسها نحيت الباب وبعد صعوبه وصلت وفضلت تنده
روضه : انا عايزه اكلم اساف في حاجه مهمه ارجوكم اتصلو عليه …
__________________________________________
اساف وصل قصر اركان واول مادخل القصر حنين جريت عليه وحضنتو
حنين بدموع : امال كانت هتموت
اساف : اهدي ياحبيبتي انا هطلعها
حنين : اساف فوق
اساف بجمود : تمام
اساف طلع اوضتو ودخل بهدوء وبعدين بص علي اركان الي كان قاعد وحاضن امال اساف قرب من سرير وقعد جمب امال النحيه تانيه
اساف : هي بقت كويسه
اركان : اه
اساف بحزن : عايز اتكلم معاك
اركان : مش وقتو
اساف بزعيق : اومال امتا
اركان : وطي صوتك امال هتصحه
اساف بضيق : طيب تعال نتكلم
اركان ببرود : لا
اساف قام وجاب ورقه وقلم وكتب فيها
(امال انا عارف ان كل حاجه بقت سوده في وشك وأنا كمان زايك بس انا قولتلك قبل كدا لازم تبقي قويه وترفعي راسك لفوق لانك معملتيش حاجه غلط ولا انا عملت حاجه غلط وصدقيني هجيب حقك قريب …
اساف .)
اساف مسك ايد امال وحطلها الورقه في أيدها وقام
اساف : يلا تعال
اركان بضيق : تمام
اركان بص لي امال بحب وبعدين طلعها من حضنو ومشي معا اساف وطلعو قدام الاوضه
اساف : انا عرفت مين عمل كدا
اركان بتركيز : مين
اساف : ضحي وشرين وشروق و روضه
اركان بصدمه : شرين اخت امال
اساف : اه وانا حبسهم دلوقتي
اركان بصلو بحزن وسكت
اساف : انت مش عايز تكلمني صح
اركان : لا
اساف : علاقتنا باظت يعني
اركان بزعيق : لا طبعا مقدرش
اساف سكت مبقاش عارف يقول ايه
اركان : اساف
اساف : ها
اركان : صداقتنا اهم حاجه
اساف : اهم من امال
اركان : الاتنين مهمين علشان كدا انا هحاول انسه
اساف بحزن : مش هتعرف
أركان : هحاول
اساف : مش هتعرف
اركان بغضب : بقولك هحاول
اساف : قولتلك مش هتعرف هتعرف تجوز امال بعد الي حصل ولا هتعرف تكلم معايا عادي دا انت حتي وانت بتكلمني مش باصص في عيني
اركان بحزن : اومال اعمل ايه
اساف بدموع : عاجز انا عاجز ومش عارف اعمل ايه
فاجأه تلفون اساف رن ورد
اساف : ها
الشخص : واحده منهم اسمها روضه بتقول عايزه تقولك كلام مهم
اساف : تمام جاي
اساف : انا رايح
اركان : خدني معاك
اساف : طيب
اركان واساف ركبو العربيه وبعد ربع ساعه وصلو للمكان الي اساف مخبي فيه البنات ودخل عليهم هو وأركان اركان بصلهم بستحقار كان شكلهم باين عليهم الضرب ولبسهم مليان دم
اساف : ها عايزه تقولي ايه
روضه بصت لي ضحي وضحي بصتلها بغضب
شرين : قوليلو الحقيقه يلا
ضحي بغضب : اوووووعي تقولي هقتلك فاهمه
اركان : حقيقه ايه
شروق بغضب : لو قولتي هنقتلك فاهمه يعني ايه هنقتلك
شرين بغضب : لا قولي وخلصينا من العذاب ده
اساف بغضب : ماتقولي انتي ياست شرين
شرين بصت لي ضحي بخوف كانت خايفه من ضحي
شرين : لا هي صحبة الحكايه مش انا
اركان قرب من روضه بهدوء وفك أيدها
اركان : تعال نطلع برا
اركان خد روضه برا الاوضه وقعدها علي كرسي وجبلها ميه تشرب روضه شربت وبعدين بدأت تعيط
اركان : ممكن تهدي وتقولي في ايه
روضه بدموع : هقولك الحقيقه بس اوعدني تحميني
اساف بغضب : ماشي بس انجزي
اركان بصلو بضيق وبعدين قال لي روضه بهدوء : حاضر قولي
روضه بدموع : يوم الفرح كنت حاسه بذنب ومش عارفه ازاي وافقتهم
اساف بغضب : انجزي
روضه مسحت دموعها وقالت : روحت دخلت القصر من غير ما حد ياخد بالو
اركان : بعدين
اساف بغضب : هنقعد نشحت منك الكلام ماتنجزي
روضه : هحكلكم
❤️فلاش باك❤️
روضه مكنتش قادره تستحمل صوت ضمرها شروق نزلت من الفيلا وقالتلهم أن امال طلعت فوق وبعدين روضه دخلت الفيلا من غير ماحد ياخد بالو وطلعت الاوضه بسرعه لقت اساف لسا داخل الاوضه دخلت وراه بهدوء والاوضه كانت ضلمه مفيش غير نور خفيف وطلعت الحقنه الي جبتها امبارح مكنتش عارفه ازاي راحت الصيدليه وجابت حقنه فيها مخدر مكنتش عارفه هي فعلا هتنقذ امال ولالا وضمرها هيفوز عليها ولالا روضه أدت الحقنه لي اساف في رقبو وهو فقد الواعي نيمتو علي سرير
روضه بحيره : طب انا اعمل ايه دلوقتي انا لازم اخليهم يحسو أنهم نجحو
روضه بصت علي امال وقربت منها وقلعتلها الفستان وطبعا قلعت اساف البدله وبعدين وقفت بحيره : طب مهو كدا هدمرهم بردو انا مش عارفه اعمل ايه بس كدا احسن ولا انا اتأذي ولا حتي امال تتاذي
روضه بصت عليهم بصه اخيره وخرجت من الاوضه وطلعت برا القصر بسرعه وحست براحه بعد الي عملتو
انتهاء فلاش باك ❤️
اركان واساف بصو لبعض بصدمه
اساف : وانا ايه الي يخليني اصدقك
روضه بدموع : خدوها وكشفو عليها
اساف بضيق : لا طبعا
روضه : طب هات المصحف احلف عليه
اساف بغضب : وهنصدق واحده زايك ازاي
روضه بدموع : وحياة ابويا الي مات انت مالمستها
اركان بأبتسامه : مش عارف اشكرك ازاي بجد
اساف بغضب : تشكر مين بس
اركان وقف قدام اساف : دي انقذتنا
اساف : عارف بس
اركان حضنو بسعاده : بس ايه انت مش متخيل هي انقذتنا من ايه
اساف حضن اركان بحب : عندك حق
اركان : انا لازم افرح امال
اساف : وانا كمان
اركان بص لي روضه : انا هخرجك من هنا
روضه بسعاده : احلف
اركان بص لي اساف وقال : صح ولا ايه
اساف : طيب ياسيدي
روضه : طب والبنات
اساف : لا سيبك منهم دول هيشوفو ايام سوده
روضه بحزن : طيب
اركان واساف خدو روضه ووصلوها بيتها وبعدين مشيو
_________________________________________
عند امال صحيت ولقت في أيدها ورقه وبدأت تقرأها وبعدين ابتسمت وحنين دخلت عليها
حنين بمرح : اييييه ده ياامال وشك منور كدا ليه
امال حطت أيدها علي وشها وقالت : منور ازاي
حنين : ده شبه الجبنه من كتر البياض
امال بضحك : يخربيتك بتحسديني
حنين غمزلتها : لا بعكسك
امال بضحك : واضح يختي
حنين : ياااه لو عندي بس نص بياضك وشعرك الطويل ده
امال بصدمه : يخربيتك انت بتحسدي بجد
حنين بضحك : اه الصراحه انتي اجمل بنت في بنات اميره كلهم إلا قوليلي صحيح شعرك فيه لون احمر ازاي
امال بأبتسامه : مهو ماما كان شعرها لونو كلو احمر كدا وجميل وانا بقا من لما اتولد كان لونو اسود وبعدين قلب لي بني واسود وفاجأه اتقلب احمر واسود
حنين بضحك : مش بقولك اخدي كل الجمال
امال جايه ترد بس لقت اركان بينده عليها بصوت عالي
اركان وصل القصر بسرعه ونزل من العربيه ووقف في جنينة القصر وفضل ينده
اركان : اماااااااااااااال
اساف : انده انا كمان ولا ايه
اركان بسخرية : يكون كتر خيرك يعني
اساف : اماااااااااااااال
اركان : امااااااااال
امال وحنين طلعو البلكونه وشافو اساف وأركان
امال : مالكم
اركان بحب : بحبككككك
امال ابتسمت وبعدين قالت : ايه قولت تاني كدا
اركان بصوت عالي : بحبكككككككك
حنين بسخرية : معنديش حد يقولي بحبك ياعيني عليا
اساف : بلاش تلقيح الكلام ده بدل ما اطلع اجيبك من شعرك
حنين بضحك : شوفي الفرق
اركان بحب : تجوزيني
امال بصتلو بحزن : مبقاش ينفع
اركان : لا ينفع
امال : ازاي
اركان بحب : انزليلي
امال : تؤ
اركان بخبث : امممم يبقا اطلعلك انا بقا وووو
امال بغيظ : اول حاجه تعملها بعد مانتجوز تسيب صاحب سوء الي جمبك ده
اساف بصدمه : واناااااا مالي
اركان وآمال بصوت واحد : مهو كل الي بيحصلنا ده بسبب قلة ادبك وسفتلك
اساف بسخرية : اه اه مهو الصاحب ساحب
امال ابيتسمت وقالت : انا نازله
امال طلعت من الاوضه بسرعه وحنين كانت وراها
اما عند اركان اساف جبلو الجتار
اساف : اتفضل صدعناااا
اركان بضحك : أنكر انك بتعشق صوتي ياحيوان
اساف بتمثيل : خلي امال تنفعك ونبي ولا عمرك غنتلي
اركان بضحك : هموت بجد مالك ياسوسو زعلتي
اساف بغضب : سوسو
اركان وهو ماسك الجتار : اجمل سوسو في دنيا
امال نزلت الجنينه وقربت من أركان وأركان بدأ يعزف وقال : الاغنيه دي ليكو انتو الاتنين
اركان وهو بيغني : مخصمني لسا زعلان مني قولت غضب عني مش كفايه كدا بعد حبيبي علي عيني حالنا ده علي عيني امتا بقا هجيلي احنا لينا غير بعض حبيبي كان يوم هنديك ترجعلي ياشغلي عنيك انا بدعي الله يهديك وتحن عليااا كان يوم مشتاق وانت مقضيها فراق اها ياناري من اشواق ولي عملها فيا
اساف : تؤ تؤ لسا زعلانين
اركان بغيظ : وانت مالك يارخم
اساف : مش قولتلي الاغنيه ليا
امال كانت واقفه ومبتسمه وأركان بصلها
اركان : وانتي
امال جاي ترد قطعها اساف : زعلاااانه
امال ضحكت وأركان قال بحب : يخربيت ام ضحكتك باشيخه
اساف : مالها ضحكتها مهي عاديه اهيي
اركان بغضب : لمي جوووزك ياحنين
حنين : عنيا بس قولي الاول ايه سبب تغير ده
اركان بص لي امال وقال : اصل عرفت أن اساف اصلا ملمسش امال
امال بصتلو بصدمه
امال بصدمه : احلف
اساف : والله روضه دي لحقتنا
امال بدموع : معقووول
اركان بضيق : هي بتسألني انا ليه بترد انت
اساف بضحك : ملكش فيه
حنين بسعاده : انا مبسوطه اووي
امال بسعاده : مش قادره اصدق
اركان بحب : لا صدقي
امال بسعاده : عايزه اصرخ
اركان : ازاي
امال : كداا
امال بصووووووت عاااالي : بحبكككككك اوووووي يااااارب
اركان بأبتسامه : الحمدالله
امال بسعاده : ربنا بيحبني علشان كدا حطني في الامتحان ده الحمدالله
اساف بضيق : بس كنتي عايزه تنتحري
امال : كنت تعبانه بجد بس بعد ما قرأت ورقتك حسيت أن ليا اخ وسند وهيجبلي حقي
اساف : انا دايما جمبك
اركان بضيق : في ايه وانا مش ليا حاجه
امال بضحك : تؤتؤ
اركان : اخيرا خلصنا من القرف ده
امال بأبتسامه : بس يارب تكمل فرحتنا
اساف : يارب
اركان : مش هستنه كتير بكرا فرحنا تمام
حنين : مش هنستنا لما مريم وتالا يجو
اركان بسخرية : لا استنيهم انتي
اساف بضحك : الاخ مستعجل
اركان مسك ايد امال ودخلو القصر
اساف بخبث : صحيح مش انا مخبي عندي 3 مزز إنما ايه يجننو
حنين بغضب : نعمم نعمممم هااا
اساف : لا ولا حاجه
حنين مسكت اساف من تشرت بتاعو بغضب
حنين : تعال وراياااا
اساف بضحك : ايه هتموتيني
حنين : تؤتؤ هربيك من اول وجديد
اساف غمزلها وقال : وانا عايز اتربه بصراحه
حنين واساف دخلو القصر أما اركان خد امال ودخلو اوضتو وفتح الدولاب وفتح الباب السري ودخل امال وآمال انصدمت لما شافت قدامها فستان فرح
امال بصدمه : ده من الالماس
اركان بأبتسامه : اه
امال : بس ده كلفك كتير
اركان بضحك : مالك ياامال علي اساس مش معايا فلوس يعني
امال بابتسامه : ربنا يرزقك اكتر واكتر بس بجد حبتو اوي
اركان : من ساعت ماقبلتك وانا بعملو ووبتخيلو عليكي
امال : بجد
اركان : اه والله بجد المهم مفيش حضن ليا بقا
امال راحت وحضنت الفستان بسعاده وقالت : تؤتؤ في لفسان بس
اركان بغيظ : خاينه المهم اجهزي علشان بعد فرحنا وبعد شهر العسل طبعاا قرارت اعمل دفليه فيه تصميماتي وتصميماتك
امال بسعاده : بجد
اركان : اه بجد
امال : امممم ماشي
اركان بغضب : امااال
امال : اركاااان
اركان بغضب : اطلعي برا يلا
امال بضحك : ماشي
امال جايه تخرج بس اركان مسك أيدها وحضنها وقال : انتي مش بتجي غير بلعفيه
ارمال بغيظ : حيوان
اركان : بس بحبك
امال بأبتسامه : وانا كمان بحبك…
__________________________________________
❤️في مكان تاني خالص❤️
كانت في بنوته قاعده قدام لوحتها وبترسم وباباها دخل عليها وابتسم
توفيق : انت بردو لسا هتفضلي ترسميه
ندي بأبتسامه : ايوا يابابا لغيت لما أقبلو
توفيق : بس مامتك هتضايق
ندي سابت الرسمه وقالت : بس انا معملتش حاجه غلط هي بس الي مش بتحب تفتكرو
توفيق : مش تبقي قاسيه معاها كدا ياندي
ندي بحزن : مهي منعاني اشوفو نفسي اشوفو مره واحده بس يابابا نفسي يعرف انا مين
توفيق بحزن : قريب يابنتي بس مين البنت الي معه دي
ندي بأبتسامه : دي حبيبتو شوفت صورهم علي فيس قولت ارسم صوره دي
توفيق : باين انو بيحبها
ندي : جداا جدااا
ندي بصت علي رسمه وقالت : يارب اقبلك لو حتي صدفه نفسي بس اشوفك واعرفك الحقيقي يااركان…..
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!