Uncategorized

رواية كسرني رغم حبي له الفصل العاشر 10 بقلم فرح طارق

 رواية كسرني رغم حبي له الفصل العاشر 10 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل العاشر 10 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل العاشر 10 بقلم فرح طارق

حياه بخوف من عصبيه آدم : انت واخدنى علي فين .. انت مش طلقتنى!!!!
آدم بغضب: لااا مطلقتكيش يحيااه …. مش عايز اسمع صوتك لغايه ما نروح البيت سامعه 
حياه فرحت لما عرفت أنه مطلقهاش ثم هزت راسها وابتسمت
وصل آدم وحياه البيت
آدم: اتفضلي انزلي ، حياه لسه قاعده ومنزلتش
آدم بزعيق: انزااااالي
حياه بخوف: ح… حااضر
دخلوا البيت
آدم بغضب: عجبك مراد اوووى ماشيه ورايحه معاه والضحكه من هنا لهنااا ولا جااسر البتغظينى بيه ده 
حياه بعصبيه: وانت مالك هااا ، انت مش كنت عايز تطلقنى مطلقتنيش ليييه يا آدم هاا ،مش انت قولت ان احنا مش هينفع نبقي سوا وان كل شئ قسمه ونصيب
زعلان ليي دلوقتي ومتعصب ليي
آدم بغيظ وعصبيه: عشاان انتى ليااا انا وبس فاهمه استحاله تبقي لغيري وطلاق مش هطلق يحياه ، انا مش هسيبك غير وانا في تربتى الحاجه الوحيده اللي هتبعدنا عن بعض هو الموت ساامعه
حياه في سرها( بعد الشر عليك) ثم أكملت كي تستفزه: بس انا مبحبكش يا آدم
آدم بسخريه: ايي بتكرهيني
حياه في نفسها ( لا ده أنا بموت فيك قال اكرهك قال ،بس عايزه افهمك قبل ما احبك  يا آدم مش عايزه انهيك من حياتى لاا انا عايزه ابدء بيك من اول وجديد) ثم أكملت كي تستفزه:نسيتك من زمان يا آدم من ساعه ما تخليت عنى انا كمان قررت انى اتخلي عنك ثم أكملت في نفسها وهي بتبصله كأنها بتكلمه بلغه العيون( انا بكذب عمرى ما تخليت عنك يا آدم متصدقش كلامي ده)
آدم: انا متخلتش عنك يحياه، انا كنت شايف أن وجودك معايا صعب
حياه بعصبية: طب طلاما كنت شايف كده …. رجعتنى ليي يا آدم هااا
آدم بعصبية: عشاان كنت فاكر غلط… محستش بحبك لياا غير بعد ما مشيتى كل حاجه كانت وحشه من غيرك يحياه
حياه بحزن عليه: بس انت مش بتحبنى يا آدم????
آدم ومسك ايد حياه:لاا يحياه انا بحبك بجد فعلا ومش هقدر علي بعدك تاانى سامحيني علي ايي حاجه وحشه عملتها معاكي… تعاالي نبدء من جديد وننسي الفات.. ايي رايك ادينى فرصه كمان يحياه عشان خاطرى فرصه واحده
حياه بإبتسامه: مااشي يا آدم هديك فرصه بس توعدني  انك هتتغير ثم اكملت بما انك قررت اننا هنبدء من جديد وكده فا انت هتعمل ايي مع بابا
آدم بغضب بس لم يظهره: حياه ده ابوكي وانا عمرى ما هخليكي تبعدي عنه وانتى ملكيش ذنب 
حياه بإبتسامه: يعنى مش هتبقي زعلان
آدم: لااا ده ابوكي بس خلافه معايا لسه مخلصش
حياه: آدم عايزه اقولك على حاجه
آدم بحب: عيون وقلب آدم من جوا عايز تقولي ايي
حياه بإبتسامه: الصراحه ماجد مش ابويا
آدم بصدمه: انتى بتقولي اييي!!!، ازاى يعنى مش ابوكي
حياه بإبتسامه مكسوره: دي الحقيقه يا آدم ، انا طلعت مش بنته 
آدم وهو لايستوعب: ازاى!!!، اومال فين ابوكي الحقيقي
حياه بحزن:معرفش يا آدم بجد معرفش كل القالهولي اني مش بنته وان هو وماما اتبنوني عشان مكنتش بتخلف…. آدم انا مليش اهل وحتى ابويا اللي كنت فاكراه ابويا اللي استحملت عذاب مليش ذنب فيه عشانه عاملني بقسوه كأنه معدوم الرحمه يا آدم ومش بس كده طردني عشانك
آدم بغضب من نفسه ومن ماجد: اوعدك يحياه أنى هجبلك حقك من الكلب ده ثم قبلها من رأسها متخافيش يحببتى من النهارده تعتبريني ابوكي وحبيبك واخوكي وكل حاجه ليكي في الدنيا دي ساامعه ومسحلها دموعها ثم اكمل مش عايز اشوف دموعك دي تانى انتى دموعك غاليه يحببتى و أن شاء الله هدفعه انت كل دمعه نزلت من عيونك مش عايزك تخافي طول ما انا موجود واخدها في حضنه
نسيب ابطالنا شويه ونروح نشوف مراد المضروب ده يعينى ????????????
________________________________________
مراد بيتوجع:اااه
امانى ببكاء: مراد انت كويس
مراد و اغلبيه وشه عليه كدمات:  يا امانى اهدي … وبعدين بذمتك ودينك ده منظر واحد كويس
امانى ومازالت تبكي: لااااا….
ضحك مراد: بس عارفه مبسوط أنى شوفت خوفك علياا ياريتنى كنت أجرت حد وضربنى من زمان عشان اشوف خوفك وحبك لياا يا امانى
امانى وهي تمسح دموعها: اهي جاتلك من عند ربنا
مراد بإبتسامه: عندك حق… ثم اكمل بحب امانى كنت عايز اقولك على حاجه…… امانى انا بحبك
امانى بكسوف: وانا كمان 
مراد بفرحه: وانتى كمان ايي
امانى ومازالت مكسوفه: لا خلاص انا قولت استحاله اقول تاانى
جاءت حنان مقاطعه حديثهم: الله الله علي عصافير الحب دول
امانى وشها احمر من الكسوف
مراد: ايي يماما في ايي ده انا وامانى بنتكلم عن الشغل
حنان: شغل بردوا اللي بحبك و وانا كمان 
مراد بضحك: لا واضح انك معانا من بدرى 
حنان بإبتسامه فرح: مبروووك يولاد ، اديك اهو هتفرحنى وهتتجوز ثم أكملت بحزن انا خايفه اووى علي حيااه
مراد: لا متخافيش حياه ناويه تربي آدم وهو بيحبها اووى ده خرشملي وشي كله عشانها 
ضحكت امانى وحناان
___________________________________________
عند سيف ونازلي
سيف بحب: وصلنااا… هتوحشينى اووي يا نازلي . اها صح ابقي حدديلي ميعاد مع بابا
نازلي بفرحه: سيف انت بتتكلم جد
سيف: اوماال ههزر ينازلي حدديلي ميعاد بس بسرعه هاا
نازلي بفرحه: حااضر حااضر ولسه هتخرج من العربيه اها صح تفتكر آدم عامل ايي دلوقتى
سيف بحيره: والله ما عارف بس ياريت يتصالحوا.. انا هبقي اتصل بيه واطمن عليه
نازلي بإبتسامه: مااشي… يلا بيباي
سيف وهو يبادلها نفس إلابتسامه: بيباي……. متنسيش هاا وذهب بالسيارة إلي البيت
____________________________________
عند آدم
حياه نامت قام مراد من جنبها بعد ما أتأكد انها نامت
آدم: الووو…. بقولك ايي يسيف عايزك تعرفلي كل حاجه عن تحركات ماجد
سيف وهو لا يفهم شئ: هو في ايي يا آدم
آدم بغضب: اصل حسابه تقل معايا يسيف … أما اشوفك بكره في الشركه  بس متنساش هحكيلك سلام
سيف: اشطاا….. سلام
يتبع……..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!