Uncategorized

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم بسمة سلام

 رواية حبيبتي أم لسانين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم بسمة سلام

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم بسمة سلام

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل العاشر 10 والأخير بقلم بسمة سلام

شمس:: اهاا صااحيه بتقول اي
عاصم:: مسمعتيش ان قلت اي دلوقتي 
شمس: لا 
عاصم:: الحمد الله 
شمس:: الحمد الله علي اي بقا… 
عاصم:: لا اصلي كنت بشتمك…..
شمس:: واطي وتعملها
عاصم:: طيب انا ماشي 
شمس:: ل امشي 
عاصم::  يا ستي همشي.! 
شمس::ف ستين جرجيرا 
عاصم::  عيله بارد
اليوم التني الصبح 
عاصم بالشورط والتيشرت والشعر المنكوش 
ماما عاصم:: عاصم رايح فين
عاصم::هصحي البومه 
ماما عاصم:: ايات صحيت يا حبيبي 
عاصم:: لا اقصد البومه الامتحانهازمعايا ومش نقصه اي تاخير
ماما عاصم:: صح روح انت بقا صحيها 
خرجت ايات 
ايات:: هو عاصم رايح فين يا ماما 
ماما عاصم:: راح شقه شمس 
ايات::اها طيب 
مانا شمس::انتي رايحه فين انتي كمان 
ايات::ااي.. لا اصل  نسيت اقول لشمس حجة لو معرفتهاش مش هيحصل حجة باي 
خبط عاصم علي الباب ليفتح طارق 
طارق::اي اي يا عاصم هو ف انسان  يصحي علي الخلقه 
لتاتي ايات خلف اخوها
طارق::خلقه حلوة..خلقه زي القمر
تبتسم ايات 
عاصم:: مالك يا طارق انا مش مطمنلك…. انت بتحلم فيفي عبدو ولسه مصحتش ولا اي 
طارق::لا دا انا كنت بحلم بالقمر وفتحت عيني لقيتو قدم عيني ???? ولا حجة  عايز ي 
عاصم:: قول لختك تصحي وتلبس
طارق:: اهاا طيب 
دخل طارق جرع علي شمس 
طارق:: شمس شمس 
شمس:: اي ف اي 
طارق:: قومي عندك امتحاان
شمس:: طيب طيب حضر نفسك بقا عشان توصلني
طارق:: نعم واوصلك لي بقا 
شمس::هو  اي الا لي هتوصلني غصب عنك
طارق:: اصلي بصراحه
شمس:: هو اي الا بصرحه قول قول انت زي اخويا… 
طارق:: ناوي اخد ايات كدا نشرب قهوه قبل الشغل واتكلم شويه معاها
شمس:: نويت تتجوزها ولا ايي
طارق:: قومي يا لمضه مش ناقصه رغي
ز
شمس:: ماشي هتجيني وتتحيل كمان 
لبست شمس بنطلون لون الجينز بوي فرند وبلوزها كحلي مرسوم عليه كيك ومصاصات صغيرة حلوة 
خارج باب الشقه 
عدي:: اي يا شموسههه مش بشوفك لي
شمس:: بقسمطه عامل اي
عدي:: كويس.. 
شمس:: مستعجله عندي امتحااان وللاسف…  طارق مش هيوصلني…..
مكلمه من مريم
شمس::انا جايه اهو 
بينما كانت تتحدث مع مريم خدها عدي لتحت البيت..ونسيت عاصم ولكن طارق مقلهاش ان عاصم مستنيها
ف سياره عدي
عدي::انتي عندك حجة بعد الامتحان دااا
شمس::لا
عدي:: اوصلك وبعد الامتحان هاجي اخدك 
شمس:: لي 
عدي::  عايزك ف موضوع
شمس::  اوكيه 
ف خرج عاصم وطارق وايات 
عاصم:: المجنونه فين 
طارق:: جهزتي يا ايات
عاصم:: اختك فين 
طارق:: طب يلا عشان شغلنا
عاصم:: طب اديك ف وشك ولا اي نظامك 
طارق::لا اي.. ادا ف اي 
عاصم::بقالي ساعه بسالك
طارق:: وهو ينظر لايات ويبتسم… معليش يا عصوم نورك
 واخد العماره كلها مش مخليني مركز
عاصم::اختك فين يا عم انت مستقبلي هيروح
طارق::ماما  ام لسانين فين 
ماما::نزالت يا حبيبي
طارق:: ازاي دا عاصم لسه هنا 
ماما::شفتها من البلكونه رايحه مع عدي 
عاصم::بعد ازنكم 
طاىق:: استني بس اقولك..
عاصم نزال وسابهم وركب عربيتو بعصبيه وماشي الطريق بطريقه غير طبيعيه 
امام الجامعه 
وصلو الاثنين معا بسبب سرعا عاصم 
شمس::اوووف دا انا نسيت عاصم المفرود اني كنت اخبط علي 
عدي::بتقولي حجة 
شمس::الا 
نزلت شمس جري يا عاصم عاصم انت يبني!!
دخل عااصم الجامعه  الذي نظر لشمس وهيا نزاله من عربيه عدي 
ومشي وسابهاا… 
عدي::هجيلك اول الاامتحاان يخلاص تمم 
شمس::اوكيه اوكيه يلا باي 
دخلت شمس المدرج وجلست بجانب عاااصم 
شمس::عامل اي 
عاصم…
شمس:: انت يا جرجيرة
عاصم::خير
شمس::مالك
عاصم:: عندي امتحان حضرتك  ممكن تسبيني اركز 
كان يخرج من عسونو شراره فظيعه وكانه يريد ان يقتله بسبب غيرته عليها 
شمس::طيب يا سيدي متزوقش اتنيل بستين نيله 
عاصم:: طيب 
اثناء الامتحان..
شمس::محتاج حجة 
عاصم:: شكرا 
شمس::لو محتاج مساعده عرفني بس
عاصم::شمس ممكن تمسكي لسانك وتحطي ف بوقق عشان انا عايز اخلاص 
شمس::قولي يبني اصل امبارح كان بيزاكر معايا واحد جرجيره ف نفسو بس اي شاطر
عاصم::بصوت مسموع وغضب… يووو مبس بقا 
الدكتور::اي دا اي دا ف اي يا عاصم
عاصم::ولا حجة بس ف دبانه معصباني شويه يا دكتور
الدكتور::عينك ف الورقه وكمل يا عاصم
شمس:: ف خيالها.. اي دا عاصم ماالو 
***بعد الحل خرج عاصم مع زيدان واحمد 
شمس::بقولكم اي تفتكرو هنجيب قد اي 
عاصم::يطلع الفون بتاعه وينظر به
احمد::اكيد هنسقط
زيدان:: 100فطيرة علي فطيرة والملاحق جااايه خطيرة
شمس:: ربنا يستر  بجد 
احمد::ونت يا عاصم
عاصم::كويس الحمد الله 
لحظت شمس طريقتو المتغيرة
شمس::مالك يا جرجيرة 
عاصم:: ولا اي حجة زي الفل
جت موده
موده:: ازيك يا عاصم عملت ايي
عاصم::بابتساامه  موده اي بقالي يومين مشفتكيش وحشني 
موده::اهااا والهي وحشني اوي انت وحشتني جامد 
عملت اي 
مود:: ازيكم ازيك 
بغير ملاحظه:: اهلاا يا ندا
زيدان::مش ندا
شمس::غاده
احمد ولا غاده 
شمس:: امل اي النيله.. اسفه الاسم 
مودا:: مودا اسمي مودا 
شمس::امم اهلا بيكي 
مودا::وبيكي ياااا
احمد::شمس 
موده::هه شمس ولا قمر 
شمس::مش عارفه عندك حق تتلغبطي اصلي اسمي شمس…  بس كشكل بردو مغلطيش قمر 
وترمي برعرها للخلف وتلبس النظره 
عجب عاصم الطريقه والرد وابتسم 
ونظرت شمس وابتسمت له ولكن اتصال «/««من عدي»»/»
شمس:: الو 
عدي::  انا خلاص دقيقه واكون قدم باب الكليه 
شمس:: اها طيب انا وقفه قصد الباب اصلا 
عدي:: تمم يلا باي 
احمد:: رايحه ف مكان ولا اي 
شمس::اها عدي عزمني وعايزني ف موضوع
احمد::عزمك هيدفع فلوس هشربك او هياكلك هيضحي ب250 جنيه ????.. يبقا اكيد هيطلب ايدك 
شمس::لا دا لما يبقا  ممعفن شبهك وعراا
احمد::هو مش عرا الموضوع كلو حرص يا اختشي 
شمس::يا شيخ اتنيل دنت لو بقيت محامي ممكن تطلب فلوس القضيه قبل متشتغلعا اصلا…
احمد:::حصل 
موده::اي رايك لو خرجنا نفطر 
عاصم:: كان ينظر لشمس وهو غضبان…ويبتسم لموده اكيد 
 عدي::بصوت عالي من داخل السيارة 
…..شمس يا شمس
شمس:: جايه يلا اانا مشيا انااا عايزين حجة
عاصم::هنعوز منك اي 
شمس::فتحت بوقق يا جرجيرة  مش مصدقه من وقت موقفنا متكلمتش ….وتخبط علي دراعه وبصوت واطي وتقترب منه….
شمس:: شكلهااا غيرت مزاجك بطلب الخروج معاها مش كدااا
عاصم:: زي بظبط تحسين مزاجك لما طلب منك  عدي
شمس::هو ف اي…
عاصم::ف اي..
عدي::يا شمس
شمس::حااضر
غضب  عاصم 
عاصم::روحي روحي..لحسن بابن انو مستعجل وانا كمان مستعجل قوي عشان اخرج انا وموده….. 
شمس::لا مش همشي الا متفهمني 
عاصم::امشي يا شمس بقاااا وبصوت عالي..امشي 
شمس:: سلام يا جماعه وتخبطو وهيا تنظر لموده 
نتكلم ف البيت يا عاصم..
ركبت شمس العربيه
ف المطعم وبعد عشر دقايق من وجودهم ف المطعم  
دخول عااصم وموده اا لا كنت مسكه ف ايدو 
نظرت وعد وعندما راءت يده شعرت بشعور نمر وان كما يقولون اول  تحريك المشاعر… لحظه لا تنتسهااا 
نظر عاصم الا كان عارف انها موجود من سيارة عدي 
وجلس امامهم 
كل واحد علي تربيزتو ولكن اعينهم ليس مكانهاااا 
عاصم::تشربي اي 
موده::ممكن نسكافي 
عااصم::واحده قهوة واحده قهوه تركي مظبوطه
وف نفس الوقت كانت تطلب شمس وهيا لا تعلم ماااذا  طلب  عاصم 
عدي::ممكن نسكافي
شمس::قهوة تركي زياده
اخد الجرسون الطلب 
…………………..              ………………….
شمس::عايز اي بقا 
عدي::هو ف بنت بحبها وعايز اطلب ايديهاا 
شمس::اهاا 
عدي::وبما انك بنت خالتي هتسعديني
شمس::قول
عدي:: اعترفلها ازاي 
شمس::اهااا….بص. اااا
#الكاتبهـ_الطموحه
مكنتش مركزها لانها كانت نظره لمودا وعاصم
عدي::انتي يا بنتي 
عاصم::بص يا عدي شوف هيا بتحب اي اكتر حجة وهتهالها البنت بتحب التفاصيلل 
عاصم::بعد ازنك ثواني 
عدي::بعد ازنك
قعدت شمس تنظر علي مودا وهيا لا تعرف سبب اي الا مخليها مش طيقهاااا
ف حمام الرجال كان عاصم يغسل ايدو وعدي ف الحمام 
ولا يعرف ان احد يسمعه
عدي::اي يا امي حاضر هعترف بحبي حاااضر 
عاصم::شعر يوجع ف قلبه 
عدي::اكيد بحبها اكيد يعني امااال اي الا مخليني  اعمل كل دا بحبهاااا 
عاصم::????????
عدي::اهااا بتحبني انا سالتهااا وهيا يتحبني وبتحبني قوي كمان …. بس اني اعترف واطلب الايد مش عارف وبعدين هقبلها كمان حبه
عاصم:: خرج سريعااا وجلس علي الكرسي وهو وجه ملي بالحزن 
شمس:::اي يا عدي كنا بنقول اي 
عدي::بقولك اي هقبلها كمان شويه فبصي   كاني انا بحبك وانتي بتحبيني وناا سبتك وقمت مثلا من علي التربيزه المفروض كان تعملي اي 
شمس::ف داهيه
عدي::يا واطيه يا زباله يتكلم لو انتي بتحبيني 
شمس::انا واطيه يا عررر عايزني احسب ولا اي…اصلا لو انت عملت معاها كدا متوفقش علي الارتباط منك ????????????
عدي::يو شيخه اتنيلي ومثلي بقااا
عدي::اهووو هسيبك … يلا انا همشي 
شمس::بصوت مسموع..لا لاااااا لاااا متسبنيش يا عدي انت 
حياتي انت الدنيا انت قلبي انت عمري انت كل حجة اعيش من غيرك ازاي لا لاااا لاااا لالالالا 
عدي::طيب طيب عشان خاطر حبنا هفضل 
شمس::الحمد الله انا كنت هنتحر لو سبتني 
????????????????????
سمع عاصم الكلام وهو يغضب كثيرة ومش قادرة يستحمل كلامها معا عدي  وصوت ضحكتها العالي 
موده::شكلها بتحبو قوي 
عاصم::بتحب مين 
موده::مش دي صحيتك. شمس
عاصم::اهااا 
عاصم::منا يتكلم عنها… اصلها بتقول متسبنيش وبحبك وانت الدنيا
كان يستمع وهو غضب ومش مستحمل اي كلام 
موده::هما شبه بعض وحلوين برضو لبعض 
عاصم::م بس بقا بطلي 
موده::انا اسفه 
عاصم::لالا ولا يهمك انا الا اسف
موده::مفيش مشكله بس هووو انت مالك
عاصم:: ولا حجة بس الامتحان والتفكير وكدا 
موده::اهااا ماشي 
نزال المشروبات عند شمس وعند عاصم
نوده حلو النسكافيه هنا 
عاصم::غريبه القهوه بتاعتي زياده 
شمس:: فين الجرسون
عدي:: ف اي 
شمس::جبهالي مظبوطه 
سمع عاصم كلام شمس 
عاصم::القهوة بتاعتك هناا الطلبات تقريبا اتلغبطت بسببب الان زي بعض
راحت شمس وراح عاصم ليعطيها القهوة 
شمس::اتفضل 
عاصم::قهوتك 
شمس::مقولتليش انا هتجبها هنا كنت جيتو معانا 
عاصم::محبش اكون عزول بين اتنين 
شمس::عزول اي احنا اخوات
عاصم::اها منا عارف محنا اخوت فعلا… قهوتك 
شمس::اه يا غبي.. مشي ليك انا اقصد اناو عدي  غبي 
بليل الساعه واحده 
ايات:: ينتي  احنا خلاص رتبنا كل حجة واتفقنا كمان 
شمس::انا متفقه مع كل اصحابو  وبكرا هنكون جاهزين 
عدي::ازييك يا مجنونه ازيك يا ايات
شمس::اهمد بقا لما اشوف بقاا حوار العيد ميلاد دا 
عدي::عيد ميلاد مين 
شمس::عاصم 
عدي::هسعدكم  اي رايكم 
ايات::شكرا يا عدي شكرا جدا انا همشي انا وبكرا نتقااابل ف المكان 
تصبحو علي خير 
شمس::ونتي من اهله 
عدي::بقولك اي 
شمس:: خير 
عدي::هجيب حبيبتي 
شمس::هاتها يا خويا 
ايات::ماما انا جيت ونا هنوم عايزه حجة
عاصم::هو انتي كنتي فين 
ايات::كنت عند شمس
عاصم:: اهاا هتنانو اخيرااا
ايات:: لا شكلها هتسهر   هيا وعدي 
عاصم::عدي اهااا ماشي تمم…
اليوم التالي  ف الظهر:
دخل عاصم لبيت شمس
شمس:: اهلا بالاستاذ الا مش بيسال 
عاصم::بقولك اي ف حجة نسيتها عندك 
شمس::اها كتاب معفن ورميتو فعلا 
عاصم::يا ام لسانين 
شمس::خلاص خلاص مش عايز انكد عليك اهو علي التربيزه
ماما انا خارجه
كانت ترتدي فستان اسود بلميع بسيط جدا وفرده شعرهاااا وتضع ميك اب خفيف كان كالقمر بظبط 
عاصم::انتي رايحه فين 
شمس::اي ااا.. لا ولا حجة 
غاصم::ولا حجة امال عجبك الطقم فلبستي ولا ووحشك  الميك اب فحطيتي  ..
شمس:لا ولا حجة 
عدي يخبط علي الباب
عاصم:: مين 
عدي::افتحو يلا اتاخرنا….
عاصم::اها انتي خارجه
شمس::اي… اهاا انا خارج مع عدي 
عاصم::تمم بعد ازنكم 
عدي::سيبتي يمشي زعلان لي 
شمس::لا ابوظ المفاجاه واقولو رايحين نحضر لعيد ميلادك 
عدي::صح صح انا غبي تصدقي 
شمس::بلا شك انك غبي 
عدي::طب يلا يا ام لسانين 
        اليوم التاني علي المغرب 
احمد::كدا كلو جاهز هتجيبو او اتصلو بي بقاا
ايات::ف البيت ومش راضي يخرج 
واكيد مش هقولو اننا عاملين عيد ميلاد
شمس::طيب انا هشوف جهزو وانو هاجي علطول 
ف بيت عاصم تخبط 
عاصم::مين 
شمس:::جرجيرة افتح 
عاصم::نعم
شمس::دخلني
عاصم::خلصتي خروجتك ولا اي 
شمس::  يا عم ابعد وهتلي ازازه مياه السلم قطع نفسي
عاصم::اتفضلي 
شمس::انا مش عارف سبب زعلاك مني اي 
عاصم::مش مهم
شمس::طب فهمني يا جرجيرة
عاصم:::بطلي كلمه جرجيرة دي فهمه
قذ
شمس::لا بقا انا كدا لزم اعرف
عاضم::قولت بس بقا…. اشربي وامشي 
شمس:: انت بتضردني يلا يا جرجيرة
عاصم::خلصنا بقا 
شمس::لا مش خلصنا فيك حجة متغيرة ومش فهمه لي اصلا
عاصم::لانك غبيه
شمس::هرمي  دي ف وشك 
عاصم:: امش يا شمس انا مش عايز اتكلم 
شمس::مش عايز تتكلم معا اي حد ولا انا بذات
عاصم::هتفرق معاكي
شمس::هتفرق 
عاصم::ايو لي بقا هتفرق
شمس::ف اي يا عاصم 
عاصم:: هو انتي غبيه ولا بتستعبطي 
شمس::استعبط لي فهمني 
عاصم::انتي ازاي مش حسه انتي يا بنتي ربنا ادكي لسانين وخد العقل والقلب 
شمس::بطل تتكلم بالالغاز ونبي 
عاصم::هيا مش الغاز بس الموضوع كلو بانك غبيه 
شمس::فهمني بقا مدايق لي… وبعدين نا فكرتك هتبقا كويس  الانسه موده معاك 
عاصم::ملها موده
شمس::يعني محكتليش عنكم قبل كدا
عاصم:: اصحاب عادي
شمس::اصخااب عدي ولا ل حب 
عاصم:: ودا علي اساس انك حكتيلي عنك انتي  وعدي 
شمس::عدي مالو عدي
عاصم::هو انتي فكرني عبيط مثلا مش واخد بالي بلا بينكم
شمس:: بينا بينا ازاي 
عاصم::مش يتحبي برضو
شمس::داا مين الا قلك كدا 
عاصم::انا عرفت وخلاص علي العموم ربنا يتمم بخير
شمس::تقترب منه وتقترب وتنظر ف عينه 
شمس::متاكد
عاصم::علي اي 
شمس::انك بتتمنلنا الخير 
عاصم::…… 
شمس::مترد
عاصم::… امشي يا شمس
شمس::رد يا عاصم
عاصم:: يا شمس انا ماسك نفسي بالعاافيه اعملي الا انتي عايزه وتحبي يحبك  انا مليش دعوة 
شمس::يعني معندكش مشكله احبو 
عاصم::لا انتي حراا 
شمس::طيب  بس انت بتكابر  وبتكدب
وانا همشي لان كنت فكرك جراءي وشجاع عن كدا وممكن تقولي اي الا مخليك مش طيقني كدا  بس طلعت جبان
ذهبت شمس لعند الباب لتفتحو ولكن قفله عاصم مسرعا وخبطها ف الحيطه ووضع يده فوق كتفايها ساندا علي الحيطه 
شمس::ابعد يا جرجيرة ف اي 
عاصم::قولتي اي من شويه 
شمس::قولت اي 
عاصم::كنت فكرك شجاع
شمس::خرجني يا عاصم
عاصم::قولتي جباان
شمس::خلاص يا عاصم
#الكاتبهـ_الطموحه
ليقترب اكثر فاكثر بنفسو الساحر وعيوني الساحرتان بهم لمعه تعني الحياه ورايحته العميقه التي تتغلغل داخلي وتمنعني من التنفس غيرهااا
وكانني اذهي لعالم جميل 
ينظر لعينيهاا 
شمس::عايز اي 
عاصم::مين هو 
عاصم::هو اي الامين هو 
الا قولتي انك معجبه بي فلا اللعبه فاكرهااا
شمس::ابعد يا عاصم
عاصم::كان عدي
شمس::لا
عاصم::حبتي لي
شمس::شكلك اتجننت
عاصم::طب ردي يا شمس انا ماسك نفسي بالعفيه لازم اخلاص.الموضوع دا دلوقتي
شمس::خيرر
عاصم::بقيتيبنحبي عدي وهو الا قولتي عليهف اللعبه
شمس::والهي مش عدي عدي اخويا وبس 
عاصم:: يعني مش بتحبي
شمس::عاصم عدي مرتبط اصلا 
عاصم::وكلام امبارح ل الكافي 
شمس::والهي هزار انا وهو مفيش بينا اي حجة خاااالص
عاصم::طيب مين هو 
شمس::مش هينفع اقولك يا عاصم 
عاصم::لا لزم اعرف
شمس::ليي 
عاصم::عشان قلبي  لي مش عايزه تفهمي  لي عايزه توجعي ومتريحهوش ????
شمس::افهم ايي ووجعتو  في اي 
عاصم::بلاش استعباط لو بهيم او حمار  كان فهم 
شمس::فهمني انت فهمني انا تعبت وعايزه افهم ????????
عاصم::خلاص يا شمس خلاص 
ليبتعد عاصم لتشدو وتجعلو قريب منها ولسه لمحبوسه عند الحيطه ويده لا تجعل هناك مفر
شمس::ارجوك فهمني يا عاااصم ارجوك لي بتعمل كدا
عاصم::قولي انتي تفتكري لي
تفتكري لي زعلت لما عرفت ان ممكن يكون بيحبك انتي
 لي ببقا مبسوط وانت معاكي وبحس ان ممعايا طفله 
انتي الا غيرتي حياتي انا كنت عباره دراسه واهلي وبس
اصحابي لما يجيب ف سيره الحب كنت بقول دا هبل 
بس لا…….   انا لما بشوف عنيكي فرحانه  وبتلمع  بحس اني
 انا الا كنت اهبل اني بعد عننك كلو الوقت دا  بعيد عن ضحكتتك ولسانك وشقوتك  … حتي لو
 مش ليا زمب لاني مكنتش ااعرفك
بس انا متاكد ان قلبي بيحبك ومش عايز يخصرك مهمااا كان 
شمس::عاصم اااا
كان ينظر لعينها ويتنفس منها… كانت مغرمه بشعره المتطاير 
 تشعر وكانه يذهب يمينا ويسار وياخد قلبها معه 
شمس::عاصم انت قولتلي انت بت اي….
عاصم::سيبيني اكمل يا شمس 
قولتي اني جبان ومعنديش الشجاعه… بس لا 
ككل افعالي بتدل بس انتي الا مشوفتيش
حب لكلامك… اعرف اكل اكله بتحبيها…. اغير من شخص قريبك…. احب رخمتك وكان هيا حياتي… اعشق نظرت عنيكي…  اموت ف نفسك  الا موصول بنفسي دلوقتي
 وبسببو عايش …. اتمنه اننا نفضل نفس الوقفه دي لاخر العمر…. احساس ضيعك مني ممكن يموتني….. فكره اني
 ممكن مكنتش اشوفك اصلا بتوجع قلبي….. ان ابقا حاسس
 بيكي من غير مشوفك… اني اعرف تفاصيللك…. احبك اخدك معايا… حبيت قهوتنا سواء… حبيت قعده مذكرتنا سواء…. حبيت اللمضه الا بتحصل لمابنتكلم…. اول مقابله كنت ف الجامعه هيا اسعد الاوقات بنسبالي… شكلك ونتي نايمه زي الملايكه
وبعد كل دا  جبان ومعنديش الشجاعه 
شمس::انا اسفه 
عاصم::وانا بحبك ❤
اهاا يا شمس بحبك واسعد لحظه ونتي بين اديا دلوقتي… واسواء لحظه هيا لما حسيت ان الكلمه دي تبقاا مع لغيري والوضع دا وانك تكوني بينايد حد تاني بيقتلني 
بحبك ❤
قد كل حرف قولتو ف حياتي 
بحبك❤
قد كل ابتسامه ببتسامه لما اسمك يجي او كلامه قولتيهالي تفكرني بيكي 
بحبك❤
قد كل نفس اتنفستو ملوش معني لان االنفس منك اهم من عمري كلو 
بحبك ❤
بدات شمس بدموع تتساقط
شمس::قد كل دمعه بتنزال منك تموت قلبي 
بحبك ❤
ولو هحب مرة واتنيت وتلاته والرايعه 
هحبك❤ انتي وبس 
انا غيرت عليكي من اهلك واصحابك والهواء الا بيلمس شعرك
 بحبك ❤ وبعد كل دا جبان ومعنديش الشجاااعه  لو قلولي اتبرعلها بقلبك مش هوافق لانك وخده قلبي يعني عايش بقلبك مش بقلبي 
شمس:: اااا انا بحبك والهي بحبك ❤
بغير لما بشوفك مع موده او مع اي بنت عموم
انت سند ليا وصديقي واخوياااا وجاري 
انت كل دول  بس من انهارده انا عايزه اعترف 
اني بحبك ❤
ان لما يتخانق معاك بيبقا عشان ترد ونتكلم وقت ااطول 
لاني بحبك❤
ثم تحضنه شمس حضن كبير جدا  وكانها تختبا يداخله ????????
ليبتعد عاصم عن الحيطه ويضع يده علي خصرها  ويحمها جامد وكانها يدخلها بداخله هو  وكانه  يخاف علي  زهرته ان تسرق 
بعد خمس دقايق 
شمس::عاصم
عاصم::اي 
شمس::انت مصدقت التلزيق ولا اي 
عاصم::مضيعيش اللحظات الرومانسيه بقاااا 
شمس::عاصم ابعد 
عاضم:: ليبتعد.. اقولك علي حجة امشي الا انا قولتو 
شمس::يبقا احسن بردو هروح اتجوز ايو مز من الجامعه 
عاصم::ليمسكها من ايدها  ويرفعها ليجعلها بنفس طولو وينظر ف عينه 
شمس::ااااي يا  عاصم انت هتكلني ولا اي ????
عاصم:: لو فكرتي ف شاب غيري هقتلو 
شمس::اي يا مستر اكس مالك براحه طييب قتل مره وحده
عاصم::اياك تحبي حد تاني غيري هقتلووو 
شمس::لالا اوعي تعمل كدة يا احمد يوو ياوخالد يووو يا عادل يوو اسمك اي انهارده 
عاصم::شمس 
شمس::اي
عاصم:: بلاش تجيبي سيرة اي حد تمم 
شمس::تمم 
عاصم::شاطرة يا موده
شمس:::نععععععععععم موده مين يا عنيه 
عاصم::اي دا انتي بتتحوولي ولا اي ????
شمس::عاصم ابعد
عاصم::عمري 
شمس::عاصم ابعد
عاصم::يا بت بهزار 
#الكاتبهـ_الطموحه
شمس::انت متعرغنيش دا لو حبيت او بصيت لغيري مش بس هقتلك لا وهقتلها انتو لاتنين 
عاصم::طيب طيب خلاص 
شمس::طيب اوهي بقا بلا تلزيق المكروباصت دااا 
عاصم::يا بنتي اتلمي 
شمس:: طويب طويب 
عاااصم::قولي بقا حسيتي انك بتحبيني امته 
شمس::يا شيخ بلاش مرقعه
عاصم::ييا بت 
شمس:: بس
عاصم::يا بت 
شمس::بس بس بقاا ????????
ليرن هاتف شمس  (عدي)
شمس::افرد وشك بقا  هو مرتبك وانا كمان يبقا خلاص 
عاصم::انتي كمان تي 
شمس::سبني ارد 
الو 
عدي::انتي فين الحفله والناس كلها هنا 
نسيت تصدق انا حااايه اهوو باي 
شمس::قوم اللبس 
عاصم::لا
شمس::قوم يا جرجيرة بلاش بررود
عاصم::يااا اي 
شمس::حبيبي كدا حلو 
عاصم::ايو 
شمس:: يلا يا جرجيرة عشان مشوار
عاصم::يبتسم ماشي 
لبس عاصم طقم لونه اسود كامل وكوتش اسود كانو جميلان وهما معاااا 
ف الحفل هناك 
طارق::كل سنةوانت طيب 
ايات:: كل عام وانتم بخير
ماما عاصم وماما  عدي وماما شمس 
مبروك يااا حبيبي كل سنه وانت طيب 
احمد واصحاببو  ::كلسنة وانت طيب
عاصم::ونتو طيبين 
شمس::❤❤❤كل عام وانتم بخير❤❤❤
عاصم’::انتي الا حضرتي كل دا 
شمس::عشانك 
عاصم::????????????
عاصم بصوت عاااالي يا جماعه يا جماااعه عيد ميلادي دا هيبقا مختلف عشان من عازب قررارت ادخل سنه جديدة فيها خاطب وبيحب 
اصحابو::: ايوووووووو هااااااااا برافوووووو مسن العروسه 
ليذهب لطارق 
عاصم::ممكن يا طارق توافق 
طارق::وانت كمان توافق
عاصم:: تقصد 
طارق::زيك بظبط  
عاصم::اكيد 
طارق مبروك عليك وعليا 
عاصم::مبروك يا اايات 
ايات:: الله يباك فيك… مبروك يا شمس وتحضنها جامد.. انا مرات اخوكي وانتي مرات اخويا ههههه
ليقف عاصم امان شمس وينزال غلي ركبتو 
ويخرج خاتم شافتو شمس لما كانت ف المول لما كانت بتحاول تعرف اي الهدايا الا تجبهالو 
شمس::????????????????????????
عاصم::قدم كل الناس وقبل سنه جديدة ف ايدك انتي تخليها احلي سنه لو فقتي تكوني جزاء من سنيني زي مبقتي كل حياتي 
شمس::????????
عاصم::بحبك تتجوزيني يا ملكتي  ام لسانين
شمس:: اكيد 
لبسها الخاتم وباس اديها 
وضربو اصحابهم الزينه بتاهت الزينه  هااااااااي هااااااي مبروووك يا بروووووووووووووووو
عاصم::حضنها
شمس::انت شفتني وانا ببص علي الخاتم يومها 
عاصم::انا ببص علي عينك مش علي الحاجه الا بتبصي عليها 
شمس::انا بخبك  
عاصم::وانا كمان  بحبك  بس ملاحظ انك سيبني الزق واحضنك اهوو امل لي لي هههناك لوحدنا بقا واي  
شمس:: تخبطو ف ضهرو وهيا لسه حضنه اتلم يا جرجيرة 
عاصم:: يمسك ايدهااااا يا جماااااعه يا جمااايه 
انا مش عايز هديا لان مهما  مر عليا سنين مش هيجيلي هديااا زيك انتي يا شمس 
شمس::  بحبك يا جرجيرة 
عاصم:: بحبك يا ام لسانين 
           ***      بعد مرورو 5سنين ****
 اتخرجو واتجوزو بعد الخطوبه  بسنه 
واصبحو محامين كبااار وبيشتغلو جميعا سواا  احمد وزيدان وشمس وعاصم..
عاصم:: يا شمس
شمس::اي يا حبيبي
عاصم::كان ف ورث قضيه متعرفيش فين
شمس::شوف كدا يمكن ماما  تمارا
عاصم::لي كدا يا تمارة كدا تقطعي ورق شغل بابا 
تمارا::انا حرااا 
عاصم::لا مش حرااا  .. عملتي كدا لي 
تمارا::مزاحي  كدا 
عاصم::يخربت الطعامه دي كلهااا طبعا طبعااا انتي هتجبي من برا يعني اكيد من امك ام لسانين 
شمس::بتقول حجة يا حبيبي 
عاصم::لا يعمري انا اقدر
تمارا:: بابا 
عاصم::نعم
تمارا::هوانت بتخاف من ماما 
عاصم::لا طبعااا… هوا هو مين الا قلك كدا 
تمارا::عممتو وخالو 
عاصن::يا ولد ال*** بصي يا حبيبتي مانا دي انا مش بخاف منها خخالص 
شمس::عااااااصم 
عاصم::ايو يا روحي 
شمس::تعالي ياا حبيبي قطع السلطه عشان الجماعه جاين عاصم::حااضر يا روحي 
شفتي مش بخااف خالص 
تمارا::ايو ايو باين 
عاصم::اها يا انم لسانين  انتي كمان 
جرس يرن ????
عاصم::طب يلا روحي افتحي عشان الضيوف جم 
فتحت تمارا لمامت عاصم ومامت عدي ومامت شمس 
وعدي وزوحته  ملك صحبت شمس ????????وابنهم راحيم
 ولطارق وايات وبنتهم التؤام تيا وتينا 
ولي زيدان اتجوز بنت عمه وخلف شروق وحمزه 
 واحمد اتجوزو بردو وخلف عمران 
ف المطبخ 
يحضن عاضم شمس م الخلف جااامد ويضع يراسو يحضن خصرها 
عاصم::طلعتي عامله السلطه 
شمس::كنت بتحجج عشان وحشتني 
عاصم::ومتي كمان فاكره زي انهارده من خمس سنين 
شمس:: اكيد 
عاصم::طب اي 
شمس::اول  
عاصم::يوم 
شمس::شفت 
عاصم::عيونك 
شمس::ف 
عاصم::ف المدرج 
عاصم::بحبك ❤
شمس::وانا كمان بحبك ❤حبيبي 
خرج عاصم وشمس::بالاكل وكان تلجميع سعيد 
وبعد الاكل كل الاطفال يلعبون سواء والامهات تتحدث سواء 
وكل شاب يا خذ زوجته ويجلس 
وينظر شمس وعاصم علي الاطفال وعلي عائلتهم واصحابهم
شمس:: انا فرحانه بعائلتنا اوي يا عاصم وببنتنا 
عاصم::وانا منان فرحان بس فرحان اكتر ان عملت العيله دي معاكي انتي يا شمس 
فينظر ف عينها  وهو يبتسم وسعيد لما حدث طول هذه السنين  
شمس::بحبك ❤
ينظر عاصم لها ويبوس يديها  وانا حبيبتي ام لسانين 
بحبك ❤
تمت …
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!