روايات

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الخامس 5 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الخامس 5 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الخامس

رواية وقعت في حب قاسي البارت الخامس

رواية وقعت في حب قاسي
رواية وقعت في حب قاسي

رواية وقعت في حب قاسي الحلقة الخامسة

بالليل كانت الفيلا متزينه و مشغلين اغاني بصوت عالي و الاحصنه برة و كانت الستات جوة البيت و الرجالة ف الجنينة برة
عند سيف كان لابس جلابية صعيدي و شال و شكله رجولي جدا مع تسريحة شعرة ال خليته جذاب جدا
دخل محمد ب جلابيتة الصعيدي و دقنه ال متحدده ع سيف فجأه
محمد بهزار : ياا عريييييس
سيف ب خضه : الله يخر’بيتك هتقطعلي الخلف ف مرة
محمد ب غمزة : لا ي اخوي دا الليلة دي بالذات مينفعش تتخض
سيف قرب منه و خبطه ف كتفه جامد : اتلم ياض انت
محمد و هو ماسك دراعه ب وجع : هتفضل ل امتي ايدك تقيله ي اخوي اي معرفش اهزر معاك
سيف ب ضحك : هزر ي اخوي هزر
محمد قرب من سيف و ح’ضنه و سيف بادله الحض’ن
محمد ب دموع : الف مبروك ي اخوي الف مبرووك
سيف ب حنية : الله يبارك فيك ي حبيبي عقبالك
بعد محمد عن سيف و حط ايده ع كتف سيف
محمد ب تأثر و دراما : و الله و كبرت ي سيف و شوفتك عريس عقبال ما اشوف عيالك
سيف ضحك جامد : ههههه قريب انشاء الله ي اخوي
محمد ب غمزة : وه وه شكلك ناويها ي اخوي
سيف قلب وشه تاني : محمد
محمد : نعم

 

 

سيف ب هدوء : تسمع عن الراجل ال قت’ل اخوه ليلة فرحه
محمد ب خوف : ل لا سمعت عن الراجل ال سامح اخوه و اداله فلوس كتير قوي
سيف ضحك : هههه ي راجل
محمد بضحك : اه و الله
قرب سيف و حض’ن محمد تاني
فجأه الباب اتفتح
سعاد : سيف بيه ال … ي مري
محمد بعد عن سيف ب استغراب : مالك ي سعاد
سعاد ب ارتباك : ولا حاجه ي بيه ولا حاجه كملوا
سيف ب دهشه : نكمل اي ي مخبو’لة انتي
سعاد بصت ل سيف : معرفش ي بييه و بعدين اسم الله عليك مش عاتج لا حر”يم ولا رجالة
سيف ب دهشه اكبر و حدفها ب الجز’مه بتاعته : انتي مخك راح ل فين ي جمو’سة انتي دا اخوي
سعاد ب وجع : تسلم ي سيد الناس
محمد ب ضحك : شكلي مش انا بس ال بت’حضنه ي اخوي
سيف ب نظرة حاده : محمد
محمد بص ع سعاد بسرعه : هه جاية ليه ي سعاد
سعاد ب تذكر : ايوا صح الست ساميه بتقولكوا انزلوا يلا الرجالة كلها تحت
سيف حدفها ب فردة الجز’مه التانيه : و بقالك ساعه واقفه عشان تقولي الكلمتين دول م تتكلمي ع طول
سعاد ب وجع : هو اي ده هو انا بقيت ملطشه ولا اي
سيف ب صوت عالي : سعااااد
سعاد طلعت تجري : شكل الست ساميه بتنادي ي لهوي ي لهوي

 

 

محمد مات ضحك ع سعاد
سيف ب ضحكة هادية : مجنو’نة و الله الولية دي
محمد : طب يلا بقا ننزل
سيف : يلا
كانوا خارجين
سيف بص ع اوضة مليكة
سيف : بقولك اي ي اخوي انزل ة انا هعمل حاجه و جاي
محمد ب غمزة : مش قادر تستني
سيف ب هدوء : انا غلطان اني لبست الجز’مه تاني
محمد : لا و ع اي انا نازل اي البيت ده
راح سيف عند اوضه مليكة و خبط
مليكة ب صوت عالي : ادخلي ي سعاد
دخل سيف و فتح بقه من كمية الجمال ال قدامه
كانت مليكة لابسه عباية صعيدي لونها ابيض و عليها قطع ماس من عند الصد’ر و مشدودة ب حزام من عند الوسط و نازل ع واسع و كمها ديق من فوق و نازل ع واسع و ذاد جمالها شعرها ال مفرود ع ضهرها و الكحل ال رسم عنيها و روجها البمبي ال برز جمال شفا’يفها و خدودها ال متورده بطريقه طبيعيه
مليكه و هي بتحاول تقفل سسته العباية
مليكة ب غضب طفولي : انجزي ي سعاد تعالي اقفلي البتاعه دي اوووف
قرب سيف منها و شال شعرها من ورا ضهرها و قفل السوسته و حض’نها من ضهرها و وشه ف رقبتها
مليكة ب خضة : اي اي دا
سيف ب توهان : ششش اخدي طب دا انا
مليكة ب توتر من قر’به : ا ابيه انت بتعمل اي هنا
سيف و هو ب’يحضنها اكتر : قلبي ال جابني هنا
و لفها ليه
سيف ب عشق : عملتي فيا اي ي مليكة
مليكة ب خجل : ش شكلي حلو
سيف و هو بيبصلها ب عشق : حلو بس ” و كأن الله خلق الجمال كلة بكِ ”
مليكة ب كسوف : ميرسي
سيف بص عليها و قالها بغيرة : انتي هتقعدي اكده معاهم

 

 

مليكة ب استغراب : دول ستات ي ابية
سيف : و لو يشوفوكي كده ازاي محدش يشوفك كده غيري
مليكة ب ضحك : ابية وسع كده خليني انزل
سيف شد ع و’سطها : مستعجلة ليه خليكي كده حبه
مليكة ب كسوف ووشها بقا احمر خالص : ي ابية سعاد هتلاقيها جاية دلوقتي بتنادي عل..
مكملتش كلامها لقت سعاد بتفتح الباب
سعاد : ست ملي.. ي لهواااااي
سيف ب غضب : لا بقا الولية دي مكتوبالي ف البخت كل م اروح ف حته الاقيها
سعاد بتسرع : انا مالي ي بيه انت ال مش عاتج حد و نازل احضا’ن ف كلة
سيف ب تفاجؤ : سعااد انتي ا’تجننتي اخفي من وشي
سعاد : بس ست ساميه بعتتلي انادي ع ست مليكة
سيف : نازلين اهو روحي
نزلت سعاد
مليكة ب ضحك : ابعد بقا خليني انزل
سيف ب غيرة : استني و راح جاب طرحه بيضه و حطها ع شعرها
سيف بتملك : محدش منهم يشوف شعرك
مليكة ب فرحة انه بيغير عليها : حاضر
مسك ايدها و نزلها عند الستات تحت
سامية ب فرحه : اسم الله عليكم ي ولادي حلوين قوي خايفه تتحسدوا
و قربت حض’نتهم
سيف : الله يبارك فيكي ياما
مليكة ب خجل : الله يبارك فيكي ي ماما
سامية و هي بتبص ع ابنها : و الله كبرت ي ولدي و شوفتك عريس كان نفسي ابوك يبقي معانا النهارده
سيف نزل باس ايدها : الله يرحمه ياما و يخليكي لينا
و كمل .. يلا هخرج انا بقا للناس برة
سامية ب حنيه : ماشي ي ولدي و متقلقش مليكه ف عينيا
سيف بص ع مليكة و خرج بره للرجالة و فضل ير’قص معاهم هو و محمد
عند مليكة كانت سامية بتعرفها ع الناس
سامية : دي تبقي ازهار اختي و دي شهد بنتها
ازهار ب لوية بوز : ازيك ي عروسه
مليكة ب استغراب من طريقتها : الحمد لله ي طنط
ازهار ب تريقه : طنط الحقي ي سامية بقيت طنط
سامية بصت ل مليكة ب حنيه و وشوشتها : معلش ي بنتي ازهار اختي بس مش متعودة
شهد ب غيظ : الف مبروك ي عروسة
مليكة ببراءة : الله يبارك فيكي

 

 

شهد حبت تغيظ مليكة : و الله خدتي زينة رجالة العيلة و احلاهم حظك حلو قوي و الله بس هو سيف ولد خالتي اكده بيحب يعمل الخير عشان اكدة قال يستر’ك بدل ما متلاقيش مكان تقعدي فيه
سامية ب غضب : شهد انتي اتج’ننتي اي الكلام الفارغ ده
شهد ب ارتباك : م مش قصدي حاجه ي خالتي انا بقول ال اعرفه
سامية ب حدة : لا انتي متعرفيش حاجه اسكتي
ازهار و هي بتحاول تفك الجو : اهه هي متقصدش يختي حقك عليا
سامية ب هدوء : حصل خير
مليكة ب دموع : عن ازنك ي ماما هطلع ارتاح حبة
سامية ب حنية : ماشي ي بنتي بس متزعليش روحك هم مش قصدهم
مليكة : ماشي
طلعت فوق بسرعه
عند سيف سمع الغفير فجأه بينادي عليه
الغفير : سيف بييييه المأذون وصل
سيف ب فرحة : طيب انا جاي اهو
دخل سيف الاوضة ال فيها المأذون
المأذون : فين الشهود
محمد : انا اهو بس فاضل..
دخل اسلام فجأه : الشاهد التاني جه ي شيخنا
سيف ب فرحة : اسلام
* اسلام صاحب سيف و لاكن هو ظابط ف سينا عشان كده مش بيشوفوا بعض كتير اسلام قمحاوي البشرة شعرة اسود و عنية رمادي و جسمه رياضي ” ظابط بقا و مز😉😂” *

 

 

اسلام حضن سيف : الف مبروك ي صاحبي
سيف : الله يبارك فيك ي اخوي
قعدوا الرجالة عشان يكتبوا الكتاب
المأذون : عايزين حد ياخد رأي العروسة و بصمتها و يكون واصي عليها
محمد : انا اخوها و واصي عليها هطلع اخد رأيها
المأذون : ماشي بس بسرعه
محمد راح ل امة
محمد : امي مليكة فين
سامية : فوق ي ولدي بترتاح
محمد : طيب تعالي معايا لازم ناخد رأيها عشان المأذون يكتب
سامية : تعالي
طلعوا فوق ل مليكة و خبطوا عليها
مليكة ب هدوء : ادخل
دخلت سامية و محمد
محمد : مليكة المأذون طلب مني اجي اخد رأيك و بصمتك ع القسيمة
مليكة ب هدوء : بس انا مش موافقه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!