روايات

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الثالث 3 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الثالث 3 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الثالث

رواية وقعت في حب قاسي البارت الثالث

رواية وقعت في حب قاسي
رواية وقعت في حب قاسي

رواية وقعت في حب قاسي الحلقة الثالثة

سيف ب خضه : خليكي اهنه اما اشوف مين الحل’ف ال بيخبط أكده
هزت مليكه ل وشها ب معني حاضر
سيف فتح الباب
سيف بزعيق : اي ف اي بتخبطي اكده ليه ي ولية انتي
سعاد *الدادة * : الحق ي سيف بيه الست مليكة مذ ف اوضتها و قلبنا عليها الدنيا ملاقينهاش
سيف و هو ماسك اعصابة : مليكة معايا هنا اهي
سعاد و هي بتبص جوة الاوضه : هنا هنا فين
سيف و هو بيسد الباب ب جسمه : مالك ي سعاد عينك خرمت الباب بتبصي ع اي
سعاد : هكون ببص ع اي يعني ي بيه انا بشوف الست هانم لو محتاجه حاجه ولا اكده
سيف و هو بيقفل الباب : لا مش عاوزين منك حاجة
سعاد مسكت الباب بسرعه و بصت ع مليكة ال نايمه ع السرير : طيب هتفطر اهنه ولا فين ي بيه
سيف ب غضب و استغراب : سعاد انتي اتجنيتي .. شيلي يدك ي مخبو’لة
سعاد ببرطمه : وه انا غلطانه اني بسألك هتاكل ولا لا هو اي العيلة دي
سيف : سمعتك ي سعاد و لو جيتلك هعرفك العيلة دي
سعاد : انا اتكلمت
سيف بتريقه : لا انا ال بقالي ساعه واقف ع باب اوضتك برغي غوري من وشي ي سعاد بدل م اخلي نهارك هبا’ب

نزلت سعاد و هي بتبرطم
سيف ب صوت عالي : سامعك ي سعاد و هتشوفي هعمل فيكي اي
دخل و قفل الباب لقي مليكة ميتة ضحك
سيف تاه ف ضحكتها : دا اي الصباح الحلو ده
مليكة اتكسفت و قامت : انا انا هروح اوضتي بقا
سيف مسك أيدها : استني كنت عايز اسألك ع حاجه
مليكه : نعم
سيف ب غيرة : هو لو كنتي فتحتي الباب امبارح شوفتي محمد هو ال هنا كنتي هتعملي اي
مليكة ببرائة : عادي كنت هنام عنده
سيف ضغط ع ايدها جامد
مليكة ب وجع : ا ابية ايدي ف اي
سيف ب غيرة : مشوفكيش قريبه من محمد فاهمه
مليكة ب دموع : ف فاهمه .. ابيه ايدي
سيف قعد ع السرير و ساب ايدها و شدها من وسطها و قعدها ع ر’جله
مليكة جت تقوم مسكها جامد
سيف ب حدة : اسمعي ي مليكة انا بس ال ليه الحق انه تنامي جمبة لان انا جوزك و محمد متتكلميش معاه كتير و يبقي احسن لو مكلمتهوش خالص
مليكة ب برائه : ولا حتي اديله بوسه ف خده
سيف ضغط ع وسطها : انتي بو’ستية
مليكه ب وجع : ل لا ي ابيه و الله محصلش بس انت يعني انت بو’ستني امبارح
سيف ب ارتياح رخي ايده و مسك وشها ب كفوفه بين أيديه ب حنية : بصي ي مليكة انا جوزك يعني اعمل ال انا عاوزة لانك حلالي انما محمد لا و لا حتي تسلمي عليه ب ايدك فاهمه
مليكة : بس احنا لسه متجوزناش ي ابيه مش انت قولت كده امبارح
سيف : هكتب عليكي النهارده و كده هتبقي حلالي و ليا انا بس حلو اكده
مليكة : اه
سيف قرب منها و كان هيبو’س خدها
لقي الباب بيخبط
سعاد ب صوت عالي : ي سييييف بيه ي سييف بيه الست بتقولك انزلوا
سيف ب غضب و صوت عالي : الله يحر’قك ي سعاد انتي و اليوم ال جبتك فيه اهنه
سعاد : هو اي ده تصدق انا غلطانه
مليكة مقدرتش تكتم ضحكتها و فضلت تضحك جامد
سيف شالها من ع رجله و قام فتح الباب
سيف ب غيظ : عاوزة اي ي سعاد جاي اهو نازل غوري من وشي
سعاد ب عند : لاه الست سامية قالتلي منزلش من هنا غير بيك
سيف و هو ماسك اعصابة : سعاد
سعاد : نعم
سيف : تحبي تنزلي ع رجلك و لا انزلك ب طريقتي
سعاد ب خجل : وه عيب ي بيه عاوز تشيلني
سيف ب دهشه : اشيل مين ي جمو’سه انتي عليا النعمه ي سعاد لو م نزلتي الثانية دهي ل اكون حادفك من الشباك اخفي من وشي اخفاااااي
سعاد طلعت تجري من قدامه
دخل سيف
سيف : يلا روحي غيري عشان نفطر
مليكه : حاضر
كانت هتخرج سيف مسك ايدها : البسي حاجه حشمه
مليكة ب استغراب : يعني اي حمشه
سيف ب ضحك : يعني البسي حاجه طويلة و واسعه
مليكة : بس الجو حر
سيف ب خبث و وقا’حه : هتلبسي اكده و لا اجي انا البسك
مليكة ب خجل : ا انت قليل الادب
سيف قرب منها
مليكة ب ارتباك : ف ف اي ي ابيه هلبس هلبس
و طلعت تجري ع اوضتها
و هو دخل اوضته يلبس و بعد وقت لقي الباب بيخبط
سيف ب غيظ : انتي ال جنيتي ع روحك ع سعاد فين العلبه ال كانت اهنه .. اهه
فتح الباب و نزل ب العلبة ع دماغها
مليكة ب وجع : اااااااااااااااه
سيف ب خضه : ي نهار اسود ا انتي كويسه
مليكة ب وجع : ر راسي اه انا عملت اي ي ابية
سيف بقلق : ا انا اسف و الله فكرتك سعاد
مليكة : خلاص محصلش حاجه
سيف : انتي كويسه
مليكة و هي بتحط ايدها ع راسها : ايوا بس ايدك تقيله قوي ي ابيه
سيف بضحك : هههه معلش حجك عليا انا ي ستي و ادي راسك أبوسها
و قرب منها و با’س راسها
سيف : ها بقت احسن
مليكه ب خجل : ايوا
سيف ب خبث : لا شكلها لسه بتوجعك و قرب منها عشان يبو’سها تاني

محمد : اوعااااا بتعمل اي ي اخووووي بتبو’س بتبو’س ي نهارك اسود
سيف ب خضه : ف اي ي حلو’ف انت
محمد ب دراما : مكنتش اتوقع منك اكده .. الحقي يامااااااا تربيتك الحق ي حج ابنك ما لو ابوك لسه عايش مكنتش عملت اكده
سيف قرب منه و ضربه ب البوكس ف وشه
سيف ب غضب : اكتم ياااض اجننت ولا اي
محمد ب وجع : ف اي ي اخوي هو الواحد ميعرفش يهزر معاك ابدا
سيف و هو بيعدل هدومه : قوم انزل و متهزرش معايا تاني احسنلك
محمد و هو نازل بص ع مليكه لقاها وشها احمر من الكسوف
محمد ب ضحك : متتكسفيش ي مرات اخوي انا زي اخو جوزك يعني
سيف ب غضب : محماااااد
محمد جري من ع السلم : نازل عليا النعمه ناااازل
قرب سيف من مليكه و خدها و نزلوا
ع الاكل
سيف : اما انا هكتب ع مليكه النهارده
سامية ب استغراب : بس ي ولدي احنا اتفقنا ان كتب الكتاب يوم الخميس النهارده الاتنين لسه
سيف : اكده احسن ياما و بعدين فرقت اي يعني
سامية ب فرحه : خلاص ي ولدي ال يعجبك … سعااد
سعاد : نعم
سامية ب فرحه : نادي ع الغفير قوليله يدبح عجلي’ن و تعملوا اكل و حلويات و تتوزع ع البلد كلها و تعرفوا البلد كلها ان سيف بيه هيكتب كتابة النهارده و النشارة خلال ساعه تكون معموله و الزينه فاهمه
سيف ب ضحك : اي ياما كل ده
سامية : احنا عندنا كام سيف و مليكة يعني
مليكة ب خجل : ربنا يخليكي ي ماما
قطع فرحتهم دخول ….
ي تري مين ال جه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى