روايات

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الجزء الرابع

رواية وقعت في حب قاسي البارت الرابع

رواية وقعت في حب قاسي
رواية وقعت في حب قاسي

رواية وقعت في حب قاسي الحلقة الرابعة

فجأه قطع ضحكهم صوته
صالح : اي ده دانا حماتي بتحبني بقا
سامية ب استغراب : صالح .. اي ال جايبك
صالح بص ع مليكة : سمعت ان بت عمي اهنه قولت اجي اطمن عليها
قرب ع مليكه و كمل : كيفك ي بت عمي
مليكة خافت من نظرتة و مردتش عليه
سيف قام و شده ل ورة بغضب : انت ازاي تقرب منها اكده
صالح و هو بيمثل البراءة : انا بسلم ع بت عمي
سيف ب برود : و سلمت اتكل ع الله ي صالح
صالح ضحك ب صوت عالي : هههه فاكرها سهله ولا اي ي سيف انا جاي اهنه عشان اخد بت عمي معايا
سيف ب هدوء : تاخدها ازاي و ب اي صفه
صالح ب خبث : اصلي نويت اجوزها و قولت بت عمي و انا اولي بيها
سيف ب برود عكس ال جواه : و هو ف راجل يتجوز واحده متجوزة اصلا

 

 

صالح ب صدمة : متجوزة كيف
سيف قرب منه و ضر’بة بالبو’كس و كمل كلامه و هو بيعدل لبسه : عايز تجوز مرتي ولا اي ي ولد حمدية
صالح قام ب غل و كان لسه هيضر’ب سيف راح سيف ماسكه و لو’ي دراعة
صالح ب غل : انت كداب وريني القسيمة
سيف و هو بيض’غط ع دراع صالح : انا مش كداب مش مصدق تعالي بالليل و هتشوف القسيمة ب عينك
و زق صالح
سيف ب برود : مشي من اهنه ي ولد حمدية و مشوفش وشك تاني و الا مش هيطلع عليك شمس
صالح ب غضب بص ل مليكة ال ف حضن ساميه و خايفه : اوعي تكوني فكراه اجوزك عشان بيحبك ي مليكة لا دا اتجوزك عشان فلوس ابوكي و بكرة اما ياخدهم منك هيرميكي و مش هيفضلك غيري و هتجيلي و انا عشان بحبك ه..
ملحقش يكمل كلامه بسبب سيف ال قرب منه بسرعه و نزل فيه ضر’ب
سيف ب غضب : بتحب مين ي بن ال****** هه
محمد قام بسرعه يبعدهم عن بعض : خلاص ي اخوي هيمو’ت ف ايدك الله يسترك
قام سيف و بصوت جمهوري : اسمع ي ولد السحا’رة لو شوفتك اهنه تاني و رب العرش لكون قا’تلك و بعتلها ج’ثتك .. انت ي غفيييير انت و هو
الغفير : ايوا ايوا ي سيف بيه
سيف قرب من صالح و ز’قه ب رجلة : شيل البتاع ده و ترميه برة و ع الله يدخل اهنه تاني فاهم
الغفير : حاضر ي بيه
شالو صالح و طلعوا برة
محمد : خلاص اهدي ي اخوي اهو خرج برة البت خايفه منك
سيف بص ع مليكة لقاها بتترعش ف ايد مامتة و خايفه فعلا
قرب منها لقاها بتمسك ف سامية اكتر
سيف ب حنية : انتي خايفه مني ي مليكة
لسه هيلمسها
مليكة ب خوف و عياط : لالا ابعد ا ابعد ايدك

 

 

سيف بص ع ايده لقي عليها د’م صالح مكان م ضر’بة
سيف بعد عنها و طلع ع فوق ب عصبية
سامية ب حنية : خلاص ي بتي متخافيش احنا معاكي اطلعي ع اوضتك ارتاحي ي حبيبتي
طلعت مليكة ع اوضتها
محمد ب تفكير : تفتكري ياما صالح هيسكت
سامية : لاه انا متأكده انها مش هتعدي ع خير استر ي رب
محمد ب ضحك عشان يفك الجو : بس اي ياما الحلاوة دي انتي بتحلوي لما عيالك بيجوزوا طب انا عايز اتجوز
سامية ب ضحك : ي’خيبك ي واد عاوز تجوز مين انشاء الله
محمد بتفكير : مش عارف لو لقيتها هقولك
سامية مسكت ايده فجأه
محمد ب خضه : اي ياما ف اي هتاكليني ولا اي
سامية ضربته ع كتفه : اتلم ي واد بس لقيتلك العروسة
محمد ب تركيز : مين ياما
سامية : اي رأيك ف ورد بنت خالك
محمد ب ملامح دهشه : ورد انتي بتقولي اي ياما عايزاني اتجوز ورد
سامية ب ملامح سخرية : ايوة ورد مالها ورد ع الاقل تربيتي و شاطرة و بتعمل محشي ورق عنب ولا الشيف الشربيني
محمد ب ضحك : الله يسامحك ياما عايزاني اتجوز ورد عشان محشي ورق عنب ياما دي اول م بتدخل البيت بتحصل مصيبة
سامية ب تهتهه : ل لا ع فكرة دي صدف
محمد ضحك جامد : ههههه صدف اي ياما دا يوم ما اتولدت النور طفي ف البلد كلها و كل م تيجي اهنه يحصل مصيبه فاكرة ولا افكرك لا افكرك انا قبل أكده هي دخلت و قعدت دقيقه النجفه وقعت ع دماغي فتحتها و مرة انتي وقعتي من ع السلم و مرة …
سامية ب غضب : خلاص خلاص ي ساتر بس و الله طيبة
محمد : مقولتش حاجة بس ياما اخاف اتجوزها اموت ليلة الفرح
سامية ب لهفه : بعد الشر عليك ي حبيبي خلاص نشوفوا غيرها
محمد ب حنية باس ايدها : سيبيها ع الله ي امي و ال كاتبة ربنا هيكون
سامية : و نعم بالله
عند سيف
اخد دوش و غير هدومة و راح ل مليكة اوضتها و خبط ع الباب

 

 

مسمعش رد خبط تاني مسمعش رد قلق ف فتح الباب ملقهاش
سيف ب استغراب : هتكون راحت فين دي معقول تحت لسه
لسه هيخرج سمع باب الحمام بيتفتح بص لقاها خارجه لابسه برنص
وقف متنح
مليكة ب غضب طفولي : اوووف اي دا البتاع دا صغنن كده ل..
ملحقتش تكمل كلامها لقت سيف واقف
مليكه ب خضه : عااااااا
سيف قرب بسرعه و حط ايده ع بقها : ششش اي انتي كل م تشوفيني تصرخي
مليكة بصت ل تحت ب خجل من قربة ليها و هي بالشكل دا
سيف شال ايده و بص عليها و بلع ريقه : ا انتي حلوة كده ليه يخربيتك
مليكة ب خجل : ا ابيه ا انا مكنتش اعرف انك هنا
سيف ب توهان : ابيه اي بس يخربيت ابية و سنين ابيه
مليكة : ا ابيه لو سمحت اخرج
سيف قرب منها : قوليه
مليكة ب استغراب و خجل من قربة : ا اقول اي
سيف و هو بيحط ايده ع وشها : اسمي
مليكة ب كسوف : ب بس
سيف ب حب : عشاني
مليكة غمضت عينها جامد : س سيف عيب كده اخرج بقا
سيف ب عشق : اول مرة احس ان اسمي حلو قوي اكده
قرب منها و لسه هيبو’سها
فتحت سعاد الباب : ست مليكه انا … ي مري ي مري
قفلت الباب بسرعه
سعاد ب كسوف : ي خرابي اي ده اي ده و كملت ب صوت عالي
انا انا مشوفتش حاجه ي سيف بيه كملوا
سيف ب غيظ : الله يحر’قك ي سعاد مكتوبالي ف البخت ولا اي

 

 

سيف راح ع الباب و فتحه : غوري من هنا ي سعاد و بعد كده تخبطي فاهمه
سعاد ب خضه : حاضر جت تنزل
سيف ب حده : سعاااد
سعاد : نعم
سيف قرب منها
سعاد ب توتر : ي حزني انت بتقرب كده ليه ي سيف بيه مكفاكش ال جوة ولا اي لا انا شر’يفه و شمعتي قايدة
سيف ب اندهاش : انتي فكرتي اي ي حلو’ف انتي .. اسمعي لو ال حصل ده لو وصل ل امي عليا النعمه ل
سعاد ب خوف : من غير ما تكمل ي سيف بيه مش هفتح بقي متتعبش صحتك ادخل ادخل
سيف : يلا شوفي رايحه فين
جريت سعاد بسرعه و هي بتبرطم : ي حزني كان لازم اروح يعني
سيف دخل تاني لقي مليكة لبست هدومها
سيف بصلها : دا اي السرعه دي
مليكة ب كسوف : ل لو سمحت ي ابيه امشي بقا عشان سعاد ..
قرب سيف : ملكيش دعوة ب سعاد انا اتصرفت المهم انا جيت اهنه عشان اصالحك
مليكة بصتله : بس انا مش زعلانه منك
سيف ب استغراب : امال تحت كنتي خايفه مني
مليكة ببراءه : لا مش خايفه منك انا كنت خايفه من الد’م ال ع ايدك و كمان من ابيه صالح
سيف ب غيرة : اي ابيه صالح دي متقوليش اسمه خالص
مليكة : حاضر
سيف بصلها جامد : بس انتي خايفه من صالح لية
مليكة : اصل هو كان دايما يجي ل بابا و يتخانق معاه و كان بيبصلي ب طريقه تخوف
سيف ب اندهاش : يعني دي مش اول مرة تشوفيه
مليكة : لا شوفته حوالي ٣ مرات
سيف : اممم طيب سيبك من الكلام ده و ارتاحي عشان الليله هتبقي طويلة و ف ناس جاية
مليكة : حاضر
سيف كان خارج و قفه ندائها

 

 

مليكة ب طفولة : ابيه
سيف بضحك : نعم
مليكة : هو بصراحه
سيف : ف حاجة
مليكة ب خجل : اصل انا ملحقتش اكمل اكلي و جعانه
سيف و هو بيضحك : حاضر هخلي سعاد تجيبلك اكل هنا متنزليش
مليكة : حاضر
خرج سيف و اول ما خرج
سيف ب شك : اي ال يخلي صالح يروح ل عمي و يتخانق معاه اكيد ف حاجه
بالليل
البارت خلص لغاية هنا
ي تري اي هيحصل بالليل ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى