روايات

رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الجزء الثاني

رواية ورأيتك بقلبي البارت الثاني

رواية ورأيتك بقلبي الحلقة الثانية

حور بصدمه : اييه انت بتقول اي
يوسف بحزن: انا عارف انك كنتي بتحبي اشرف فا ميرضنيش احرمك منو حرام عليا
حور بصدمه أكبر: اشرف دا ماضي وانتها هوا كان مجرد خطيبي وحالين مفيش حاجه بنا وبعدين دا موضوع يتفتح في وقت زي دا ؟؟.
يوسف بفرح نوعن ما : يعني مش بتحبيه
حور بخوف: لا
يوسف : خلاص ناديهم نقرأ الفاتحه
حور بخوف: اي حيلك حيلك انت عارف عني حاجه انا اعرف عنك حاجه وبعدين انا محتاجه وقت افكر واصلي استخاره
يوسف : اممم تمام وانا كمان محتاج اصلي استخاره
حور بأحراج: تمام احكيلي عندك
يوسف: انا عندي 28 سنه شغال في شركه هندسه كبيرا بصلي ومنتظم والحمدلله
حور حست بي بعض الراحه انو بيصلي
حور : احم وانا عندي 21 سنه بدرس في هندسه برضو بصلي ومنتظهم الحمدلله
يوسف: تمام صلي وانا كمان ونشوف عن ازنك
نده يوسف اهلو ومشو وقالو انهم هيفكرو بعد يومين كانت حور بتصلي قيام اليل وصلت استخاره ونام حلمت ان هيا ويوسف مبسوطين وان يوسف بيقلها محتاجلك تاني يوم بلغت انها موافقه وكذالك يوسف صلي استخاره وحلم يشره حلوه فا توكلو علي الله حور بتفكر ازاي هتتجوز واحد مش بتحبو دخلت سمر عليها
سمر : عروستنا سرحانه في ايه
حور : بس يابت المهم عملتي اي في الامتحانات عايزينك تدخلي طب
سمر: متقلقيش المهم بابا عايزك
خرجو
محمد: تعالي يا حور
حور : نعم يابابا
محمد : الحج علي بيقول عايزين يعملو الخطوبه الجمعه الجايه والفرح اخر الشهر
حور بصدمه وخوف : ايه لا يابابا دا بسرعه اوي لا لا كدا كتير
محمد : ولا بسرعه ولا حاجه النهارده اول الشهر يعني قدامك شهر كامل عايزه اي تاني
حور وباباها فضلو يتناقشون انه لسه بدري وفل اخر وافقت عشان بباها تعبان واخوها أقنعها
———-
كانت قاعده في اوضتها خايفه وحاسه انو بسرعه اوي دخلت جميلا
حور: نعم ياماما
جميلا : مالك ياحبيبتي احكيلي
حور : مفيش بس حاسه اني لسه معرفتش يوسف كويس عشان اتجوزه
جميلا: كلنا عارفين انو كويس ويصونك فكري ويلا عشان نجيب الدهب كلمني وقلي انو هنروح النهارده وتحجز الفستان كمان ياا ياحوري
حور بصة لي مامتها : حاضر يا ماما روحي وانا هجهز
لبست حور ادناء جميل لونو زهري وعليه خمار لونو ابيض وكتش ابيض ونزلوا شافها يوسف وفضل باصص ليها بأعجاب ركبو العربيه بتاعت يوسف والباقي خد تكسي بصت حور علي يوسف لقيتو بيببصلها كتير قالت في سرها هوا دا ميعرفش يعني اي غض البصر ولا اي
حور : احم وغضو ابصاركم سمعتها سمر ومامت يوسف وسكتو يوسف قلها اسف سرحت ورجع ركز في الطريق وصلو وجابو الدهب طان عباره عن دبله وخاتم وسلسلة حور مارضيتش تنقي نقيل او كتير عشان متجرهمش والله اعلم بي ظروفهم روحو بليل حور لقت رقم غريب بيتصل بيها ردت وقالت
السلام عليكم
يوسف : وعليكم السلام ازيك يأنسه حور
حور بكسوف : الحمدلله وحضرتك
يوسف : الحمدلله احب اقلك انك نسيتي تحجزي الفستان عشان كان شكلك تعبانه ومتسربعه فا نقيتلك واحد علي زوقي يارب يعجبك
حور بخنقه عشان مبتحبش حد يختارلها حاجه : شكرآ عن ازنك سلام
قفلت السكه في وشو قبل ما يرد استغرب تاني يوم كان الفرح والتنظيف مالي البيت جات صحبت حو حطيتلها ميكب خفيف ولبست الفستان كان لونو ذهبي وواسع اوي وجاي ع الكم مترظ وشكلو حلو اوي ولبست خمار سلفر لون الجزمه
خرجت بص عليها وكانت عجباه اوي افتكر انو حرام ولزم يغص البصر جت وقعدت وبينهم هشام اخوها طبعآ ولبسو الدبل وطبعنا هشام الي لبسهالهم وتم الخطبه علي خير ومازالت حور خايفه اتكون اختارت غلط جه وقت النوم لقتو بيرن ردت قلتلو
حور : علي فكره مينفعش نتكلم كتير خير في حاجه مهم متصل عشانها
يوسف اتعصب : لا بس حبيت اقلك اني هنزل من بكرا ابدأ في الشقه فا كنت بشوف محتاجه شكل معين ولا لا وبعدين اتكلمي بأسلوب احسن شويا
حور بكسوف واحراج: اهه انا اسفه تمام هشوف هشام واخليه يكلمك مع السلامة

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورأيتك بقلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى