روايات

رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الجزء الثامن عشر

رواية ورأيتك بقلبي البارت الثامن عشر

رواية ورأيتك بقلبي الحلقة الثامنة عشر

بعد 4 ساعات في العمليات خرج الدكتور
هشام وحور بلهفه: ها يادكتور طمنا
الدكتور بأسف: البقاء لله احنا عملنا الي قدرنا عليه
حور مش مستوعبه الكلام : لا لا حضرتك فاهم غلط احنا بنسأل علي محمد الزايد عمل اي العمليه نجحت
الدكتور: حضرتك مؤمنه بالله وكلنا هنم،وت ربنا يصبركم
سابها الدكتور ومشي
بوسف بيبص عليها وقلبو وجعو فجأة حور اغمي عليها
روسف جري عليها بلهفه وشالها : حور حور فوقي جري بيها ع قسم الطواريء وجميله واقفه مصدومه كانت حاسه انها هتخسر جوزها بس هيا مؤمنه بالله وانه دايره وكلو هيم،وت
هشام وسمر فضلو يعيطو هما مؤمنين بالله بي كان نفسهم باباها يكمل معاهم لي اخر العمر
( أحمد ربنا ديمآ مهمآ كان الابتلاء ربنا ليه حكم في الابتلاء دا وبيبقا امتحان من ربنا وانت يا تنجح ياتخسر بأيدك احنا جاين الدنيا هنا ضيوف ونمشي وانت الي تقرر لما تمشي هتروح فين جهنم وليعوز بالله او الجنه ان شاء الله ♡♡)
يوسف قاعد جنب حور بيهديها وسمر وجميله كانو بيعيطو
يوسف : يا جماعه وحدو الله
الجميع : لا إله لا الله
يوسف : حور خلي بالك من نفسك هشوف هشام عشان لوحده واطمن علي دنيا وخلي بالك من طنط عن ازنكم
حور ساكته في عالم تاني
جميله بحزن: حور سمر
: نعم ياماما
راحت جميله قعدت جنب حور وقالت لي سمر تعالي قعدو جنبها
جميله: باباكو قلي حاجه قبل ما يتو،فه
سمر : اي هيا
جميله: قلي انو بيحبكم وانو هيتعزب لو شاف دمعكم دي وطلب مني لو جرالو حاجه اقلكم الي هتعيط فيكم هيعرف انها مش بتحبو وعايزه يتعزب في قب،ره عشان كدا كل الي هنعملو اننا ندعيلو بل رحمه وبس
ابتسمت حور وسمر
حور: يااه حتا وانت مش موجود مش عايزنا نزعل
____________
يوسف خرج رن ع دنيا اطمن عليها وقلها تنام وتروح تمتحن الصبح وتيجي علي بيت حور
دور ع هشام لقه قاعد في الأرض جنب الاوضه الي فيها باباها
يوسف بحزن: الله يرحمه متزعلش نفسك وحد الله وادعيلو بل رحمه انت كدا بتعزبو
هشام : مش قادر منساش يوم التخرج عمل اي عشان يفرحني وطول الوقت يقلي انو عايزني اتجوز سكت وعيط
يوسف : طب اهدي ربنا يرحمه قوم وامسك نفسك كدا وروح عند مامتك واخواتك وانا هعمل حاجه وجاي قام هشام دخل عند حور راح يوسف دفع تكاليف المستشفي وطلب يجهزوه عشان يد،فن الصبح لأن الساعه كانت 2 بليل
راح اطمن علي حور ونزل جبلهم اكل وطلع
___________
يوسف: جبتلكم اكل يلا
حور برفض: مش جعانه
جميله : هشام قوم ياحبيبي انت واخواتك كلو مكلتوش حاجه من الصبح
يوسف: وانتي ياست الكل يلا ع الاكل فل اول رفضو
بس يوسف أصر
قعدو ياكلو يوسف كان خارج
حور : احم يوسف
يوسف: نعم محتاجه حاجه
حور: مش هتاكل
يوسف: لا كلت
هشام : تعالي كول يا يوسف انت تقعدنا وتخلع تعالي
يوسف : طب هعمل تلفون وارجع
خرج يوسف اتصل بي باباها
يوسف : السلام عليكم عامل اي يابابا
………
يوسف : اه ولاد حور اتوف،ي ويدف،ن الصبح لو عايز تيجي انت وماما
ماشي سلام
عدا اليوم كان صعب ع حور وجه الصبح راحو يدف،نوه حضر علي الدف،نه وحور ومامتها وسمر بيحاولوا يتماسكو عشان وصيت باباهم عد اليوم كلو أحزان وعزا وجت شهد صحبت حور فضلت معاهم هيا وخلتها وقريبهم خلص اليوم
___________
في اوضت محمد كانت حور نايمه ع السرير وبتعيط دخل يوسف
يوسف : حور استهدي بالله لو حابه تباتي هنا النهارده معنديش مانع
حور بعياط : سبني لوحدي
يوسف : سدقيني الدموع دي بتعزبو في ق،بره حرام عليكي
حور سكتت
يوسف: بلا تعالي اتعشى دنيا وماما عملو عشا
حور : ماليش نفس
يوسف بحزن علي حبيبت قلبو : بس عمي محمد هيزعل دا موصيني عليكي
حور بدموع : سبني لوحدي
يوسف : انا هفضل معاكي
حور بعياط : تفضل معايا ليه ما الي معاك عشانو راح سبني في حالي بقا وابعد عني
يوسف بضيق من كلمها: يعني ايه
حور بعياط وسريخ : يعني تطلقني
يوسف بصدمه: !!!!!!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورأيتك بقلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى