روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الرابع 4 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الرابع 4 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الرابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت الرابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة الرابعة

عشق بحزن عارفه انك مستغربه بس انا هفهمك كل حاجه انتي مين بقي ندي ولا غرام
ندي بصدمه ا ا انا أنا أنا ندي
عشق بابتسامه مش هتقولي لأختك تدخل
ندي بصدمه اختي اختي ازاي
عشق هفهمك
ندي اتفضلي
الام بصراخ من الداخل مين ياندي
وتتفجاء بعشق
الام انتي مين يابنتي
عشق ببكاء أنا بنتك الي رمتيها في الشارع يا….. يا ماما
الاب من الخلف بصدمه ايه ا ا ا ازاي
ندي تتصل بغرام وغرام تجيب
غرام الو ياندي في حاجه
ندي في مصيبه تعالي بسرعه
غرام بقلق ط طيب انا جايه سلام وتألق الخط
غرام بصراخ يا نورا يانورا
نورا نعم ياغرام
غرام بقلق أنا هامشي عشان في مصيبه في البيت خدي بالك من المستشفي
نورا بقلق حاضر بس ابقي طمنيني عليكي
غرام بقلق حاضر حاضر وتغادر

 

 

في بيت المهدي
غرام تصل وتترق علي الباب فتفتح ندي
غرام بقلق ف في ايه ياندي
ندي ادخلي وانتي هتعرفي
وتتفجاء بعشق
غرام بتوتر م مين حضرتك
عشق بابتسامه لطيفه أنا اختك يا غرام
غرام بصدمه ايه أن انتي بتقولي ايه
عشق أنا اختك الي اترمت في الشارع أنا اختك الكبيره
غرام بصدمه ا ا انا مش فاهمه حاجه م مين الي رماكي في الشارع
عشق ببكاء وسخريه صدقي لو قولتلك مين مش هتصدقي
غرام بسخريه لا هصدق لاني تقريبا عرفت بتتكلمي عن مين عن مدام المهدي صح
عشق ببكاء صح ياغرام صح
ندي باستغراب وصدمه ب بس ما ماما م مش ممكن تعمل كدا
الام ببكاء لا أنا الي عملتها ياندي
الاب بصدمه ايه انتي بتقولي ايه انا بنتي الكبيره ماتت
الام لا بنتك هي عشق و انا الي رميت عشق في الشارع
غرام ببكاء عملتي كدا ليه
الام ببكاء كل دا بسبب الوكيل بسبب ابوكي ياغرام أنا هحكلكم أنا كنت حامل وبعدها حصلت بينا مشكل فا بوكي قرر
فلاش
الاب بصراخ خلي في علمك انتي هتولدي وتديني بنتي وهطلقك
الام اسمعني متظلمنيش
الاب الكلام انتهي سلام
ويغادر
الام بغضب عايز تطلقني بعد مولد بنتك الي مستنيها طيب صدقني لاحرمك منها
وتحس بوجع في بطنها وتصرخ ويأتي الجيران ويطلبون الإسعاف
وفي المستشفي تولد الام وتتفق مع الممرضه أنها تقول إن الطفله ماتت وأخذت الطفله وذهبت الي مكان مقطوع وتركت الطفله علي الرصيف
الام ببكاء انا اسفه يابنتي لازم اعمل كدا عشان متعشيش مع مرات اب وانا مش هقدر اصرف عليكي انا اسفه وتركت معها ورقه مكتوب عليها عشق حبيبت ابوها

 

 

باك
تأخذ الام صعفه علي خدها من الاب
الاب بغضب وصراخ عملتي كدا لييييه حرامتي اب من بنتو لييييه ليييييه حرام عليييييك انتي مش بني ادمه انتي شيطانه ثم يتكلم بهدوء مش انتي كنتي خايفه اطلقك
عشق وندي وغرام لا يابابا لا
الام عشان خاطري يامهدي بلاش
الاب انتي طالق
الام ببكاء لا لا ليه كدا
الاب يرميلها شنطه ملابسها ويقول اتفضلي خدي هدومك وبرا ماشوفش وشك تاني
الام يامهدي اسمعني
الاب اعملي الي بقولك عليه والا بلتلاته
الام ببكاء ح حاضر حاضر وتغادر
في المستشفي
تأتي ندي وتسأل نورا عن غرام
نورا مش عارفه ايه الي حصل بس هي طلعت تجري وهي بتقول أن في مصيبه
جنا بصدمه مصيبه مصيبه ايه
نورا صدقيني مش عارفه
جنا طيب طيب شكرا وتذهب وهي ذاهبة الي الخارج يأتي شخص ويدخل
وهوا مازن العمري لكي يزور صديقه ريان وتخبط به
جنا بغضب مش تفتح انت اعمي
مازن بغضب أكبر انتي الي عاميه ماشيه اخلطي في الناس
جنا بغضب وهي تبعدو عن طريقها اوعي كدا يلا مش نقصاك
مازن بغضب انتي بتقوليلي يلا طب امشي يابت
جنا بغضب بت أما تبتك وتوعية كدا بقا وتبعدو عن طريقها
وتغادر
مازن لنفسه بغضب ماشي أنا هعرفك مقامك

 

 

ويدخل لريان
ريان مازن تعالي
مازن بمرح ايه ياعم ريان انت هتعمل فيها عيان قوم وبطل استعباط
ريان ابطل استعباط ايه بس ثم يتكلم بجديه الحادثه دي كانت مقصوده وعايزك تعرف مين الي وراها
مازن ومين قلك اني معملتش كدا أنا دورت وعرفت مين الي عمل كدا
ريان بفضول وغضب مين الي عمل كدا
مازن حاتم الدمنهوري
ريان بغضب ياابن الكلب بس لما أخرج من المستشفي هعرفو مقامو
مازن محاول تهدات ريان اهدي ياريان ومتعصبش نفسك لما تخرج نبقي نتصرف
ريان بهدوء تمام
مازن بهدوء طيب انا هامشي أنا ماشي سلام
ريان سلام
في بيت المهدي
تأتي جانا وتخبط وتفتح ندي وتتفجاء بعشق ويحكو لها ما حدث وعن طلاق الام من الاب
جنا طيب غرام فين دلوقتي
ندي ببكاء شديد مع مع مع مع مع مع معرفش ه هي اخدت شن شنتطها ونزلت تجري
جنا طيب اهدي وانا هدور عليها
وتغادر
ويمر أسبوعان وكانت غرام تمكس بلمستسفي وخرج ريان من المستشفي وفي هذان الاسبوعان تغيرت اشياء كثيره علم ريان كل شيئ عن غرام وعلم بطلاق والدتها من والدها وكان حبه يزيد ويزيد لدرجه انهو صار يعشقوها مهلا دخل أشخاص آخرون الي روياتنا وسنعلم من هم ( بصراحه دخلهم الروايه مايبشرش بلخير سوري عارفه اني هشلكم بس اهدو عل رزقكو ) ونأتي الي فتاه حزينه جالسا علي كرسي امام البحر الذي تعشق منظره
طبعا عرفتوها نعم انها غرام ويأتي ريان ويجلس بجوارها

 

 

ريان بلوطف الجميل مالو
غرام بابتسامه مسطنعه ريان بيه اهلا اخبار حضرتك ايه دلوقتي
ريان بلاش تمسلي انك بتبتسمي أنا عارف انتي بتفكري في ايه
ياغرام مامتك غلطتت بس لازم تتسامح عارف ان ابوكي وامك طول عمرهم بيظلموكي بس صدقيني هما اتغيرو محتاجين وقفت بناتهم جنبهم انتي بقالك اسبوعين غايبه عن البيت واكيد اخواتك خايفين علمي وبعدين ياستي انتي عندك واحده بلطجيه اتخنقت مع اخويا
غرام بضحك هههههههههه قصدك ندي ندي دي مشكله
ريان ضحكتك حلوا خليكي بتضحكي كدا علطول
غرام بخجل حاولت إخفائه مرسي ثم تابعت بحزن يعني انت رايك اسمحهم
ريان ايوا ودلوقتي حالا يلا روحي
تحضن غرام ريان وتقول وهي تبتسم شكرا شكرا ياريان انت ادتني ثقه في نفسي شكرا اوي سلام وتذهب وهي تركد
ريان وهو يبتسم اتمني اكون رجعتك الملاك البريئ تاني ياغرام ومش هسمح لحد انو بجرحك طول ما أنا عايش عمر ما دمعه هتنزل منك ابدا

 

 

وانتهي البارت
ياتري هل سيدوم قلب غرام البريئ وطيب ام سيرجع لما كان هوا عليه ؟
وهل ستدوم سعاده غرام أما أن للقدر رائ اخر ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى