روايات

رواية نور العمر الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الجزء الثاني

رواية نور العمر البارت الثاني

رواية نور العمر الحلقة الثانية

اتأكد منين ان محدش لمسك؟
نور: بدموع ممعرفش اانا خايفه
عمر:بعصبيه خفيفه اازاي
نور: انا مش عارفه هما عملو فيا اي
عمر: بخنقه واضحه طيب اهدي وانا هعمل الي اقدر عليه
نور: هما لو عملو فيا حاجه هتسبني وترجعني لادم
عمر: كان بيبعد فكره ان حد لمسها عن دماغو لا مش هسيبك وانتي دلوقت مراتي يعني تنسي ادم
نور: عيطت متزعلش منى انا بتعبك وكل شويه ابوظ حاجه
عمر: مش زعلان بس متعمليش حاجه من ورايا ومتكدبيش
نور: حاضر
عمر: خدي بالك من نفسك وانا نازل
نور: حاضر
عمر نزل بعد معرف انها كانت ع الكورنيش والحرس الي بيدورو علي الي عمل فيها كده وراح لحد
عمر نزل من العربيه ودخل البيت بعصبيه وكان بيزعق هي وصلت انك تقرب من مراتي يمراد
مراد: كان قاعد وقف اي الدوشه دي ومراتك مين انا مش فاهم
عمر: راح ضربو بالبوكس اقسم بالله لو فكرت بس تأذي شعره منها ولله لاكون قت”لك يمراد انت فاهم بزعيق
مراد: ردلو الضربه لما تبقي في بيتي تحترم نفسك انت فاهم
عمر: ضحك بسخرية احترام مين ده انت مفيش او”سخ منك
مراد: ضربو بالبوكس وقال بمَكر روح شوف مين الي خطفها منك
عمر: بعصبيه هردهالك يمراد وبكره تشوف وخرج وهو بيمسح الد”م الي نزل من بوقو وركب عربيتو ومشي بسرعه
بعد شويه وصل ونزل
الحارس: لقيناه يباشا و…
عمر: بمقاطعه تمام روح انت
دخل عمر الاوضه وكان مربوط راجل فنص الاوضه ومش باينلو ملامح من الضرب الي فوشو
عمر: ببرود مين باعتك
الراجل: بنهج وولله يباشا محد بعتني
عمر: مسك شعرو هتنطق ولا..
الراجل: بمقاطعه ولله العظيم بقول الحقيقه ولله
عمر: بشر اممم طب احكيلي اي الي حصل بتفصيل ولو طلعت بتكدب اقسم بالله اخليك تتمني الم9ت ومطلوش
الراجل: بتعب ححاضر انا كنت واقف لقيت الهانم واقفه قدام البحر وبصراحه دخلت مزاجي انا والي كان معايا قولنا نتسلي بيها وفي الاخر نطلب فلوس من اهلها وبعد مخطفناها..
عمر: جز علي سنانو وشد شعرو اكتر اخلص
الراجل: بص في الارض ااتحر”شنا بيها معملناش حاجه تانيه ولله العظيم وبعدين لقينا نفسنا هنتكشف روحنا سيبناها ومشينا
عمر: مسكو من شعرو جامد بقي انت تعمل في مراتي كده
الراجل: بوجع اهه ابوس ايدك سبني وانا ولله مستعد اعملك الي انت عاوزو
عمر: ضحك بمَكر تؤتؤ ازاي بس لازم نعمل معاك الواجب ميصحش وخرج وقال للرجاله الي برا يتعاملو معاه ومشي راح البيت
في البيت
كانت قاعده وخايفه يكون حصلها حاجه وبتعيط بخوف والشيطان عمال يلعب في دماغها
عمر: دخل الشقه لقاها هاديه فكرها نامت دخل اوضتو لقاها قاعده وبتعيط مسح وشو بتعب
نور:بصتلو عمر
عمر: راحلها اهدي
نور: لقتيهم صح ومعمليش حاجه صح
عمر: صح
نور:انت بتضحك عليا عشان معيطش
عمر: مسح دموعها لا ولله
نور: انا كنت خايفه اووي يعمر
عمر: متخافيش والحمدلله انك كويسه يارب تسمعي الكلام بقي
نور: حاضر والله بس ههو اي الي فوشك ده
عمر: مفيش حاجه
نور: لا مين الي ضربك
عمر: قلتلك مفيش حاجه وقام
نور: خد هنا انا مش بكلمك
عمر: هدخل اغير
نور: ماشي وانا مستنياك اهو
عمر: اخد غيار ودخل يستحمي ونور قعدت تستناه
بعد شويه خرج وكان بينشف شعرو
نور: راحتلو قولي مين الي ضربك
عمر: في واحده تقول لجوزها مين الي ضربك
نور: ما باين انك مضروب اكدب يعني
عمر: روحي نامي
نور: ده انت بارد متقول
عمر: مردش عليها
نور: رد انا بكلمك
عمر: مصدع وراح جاب مرهم ووقف قدام المرايا يحطو وهي واقفه
نور: انت زعلان منى
عمر: قلتلك روحي نامي انا مش طايق نفسي
نور: راحت نامت علي السرير بهدوء وعمر خلص وراح وقف برا يشم هوا
نور:قامت راحت وراه براحه
عمر: عاوزه اي ينور
نور: انت مين
عمر: مش وقتو هبل
نور: هبل اي انت مين بجد…
عمر: لف وشو ليها و…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!