روايات

رواية منقذتي البريئه الفصل الثامن 8 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه الفصل الثامن 8 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه البارت الثامن

رواية منقذتي البريئه الجزء الثامن

رواية منقذتي البريئه
رواية منقذتي البريئه

رواية منقذتي البريئه الحلقة الثامنة

قالت هنيه بتوتر = حد شافك ونتا جاى يا صالح
صالح = لع بس بسرعه جبل محد يدخل فجأه
حملت نوال الطفل وبتسمدله بسعاده وقالت له وكئنها تحاكى طفلها بجد = نورت الدنيا يا استاذ رعد عامر عزيز المنشاوى هههههههه كبير البلد المستجبلى هههه
بصلها صالح بضيق فهم لا يعلمون ان هذا الطفل ابنه هوا
* اما بعد ساعه
كانت ممتده نوال علفراش بتمثيل التعب من ارهاك الولاده وكان الكل متجمع فى الغرفه وكانت حسنيه حمله الرضيع بسعاده عارمه داخلها وعزيز جالس جانبه بسعاده لرأيته اول حفيد له من ابنه الكبير المخدفى منز ثلاث اشهر فقالت حسنيه بدموع الفرح = شوفت يا حج جد ايه جمييل جوى مشاء الله وكمان جئنه عامر بتمامه وهوا صغير سبحانه الخلاق

 

حولد نوال وهنيه يكتمو ضحكتهم بلعفيه على غبئهم عكس صالح الذى كان واضح على ملمحو الضيق الشديد فتركهم وغادر فلحظتو عليا وذهبت خلفه بدون مأحد يراها فقالت هند بحماس طفولى = حلو اوى اوى يا عمه ممكن تخلينى اشيله ونبى ونبى ونبى
ابتسم اسد بسخريه وقال داخله = طفله مجنونه ههه
فقالت حسنيه بضحك لتك الطفله = ههههه طيب طيب خدى اهو بس براحه
.. حملت هند الرضيع بسعاده وهيا بتلعبه بسعاده طفوليه فكان اسد سرحان بها بكل هيام بهى الطفله بهيأت انثا بالغه..
اما بلأسفل وقف صالح فلحديقه وولع سيجاره وطل ينفخ دخنها بضيق شديد فجد عليا عليه وقالت بقلق = مالك يا صالح فيه حاجه تيجدك فوج
صالح بهدوء = لع ولاكن ملييش فى التجمع هه من صغرى ونا بهرب من تجمع العيله
عليا ببتسامه = اممم صوح
صالح بحب = عليا هونا لو طلبت منيكى طلب هتوفجى
عليا بحب = اكيد
صالح بعشق ومره وحده = ممكن تتجوزينى

 

عليا بصدمه = ايه مين انا
صالح = ايوه موفجا
عليا بخجل بصد للاسفل وقالت = عندك ابوى ، عن ازنك
…وسبده ومشت بسعاده عارمه داخلها فبص لها صالح بسعاده وكرر داخله ان يفاتح عمه عزيز فى امر زواجه من عليا…
* اما فى منزل وليد
كانت ملك لقت ذهبت إلى السوق لشرى اغرات المنزل فكانت دنيا تجلس فى المنزل بمفردها تذاكر لقرب امتحنات اخر السنه فى ثانوى عام
..وفجأه سندت خدها على يدها بشرود بحزن على حال حببها وبرضو حال شقيقتها الذى تشقلب اول رأيتها لهذا الشاب لم تنكر انهو انسان صالح ولم طرا منه شئ سئ ولكنها تخاف على مشاعر اختها لاول مره تطعلق بأحد بهى الدرجه فكيف ان تذكر من جديد ماضيه ويمكن يكن متزوج او خاطب او يحب احد الفتيات ما الذى رح يجرا لشقيقتها..
فشهقت دنيا بخضه عندما شعرت بيد على كتفها فقامت من مكنها لتلقاه جوز امها ويبدو عليه انه مو بوعيه مثل شارب شئ وينظر لها بطريقه غريبه فقالت بخوف = ﺟ ﺟو ﺟوز أ أمى

 

وجد تجيب ترحه تحطها على شعرها شد الطرحه منها ورماها علأرض بعييد عنها فبعدت عنه دنيا برعب فقال وليد بشه‍*وا ورغبه وهوا يتقضم منها قائلآ = لااا ملهاش لزمه يا جلبى وبعدين انتى حلوه جوى جوى وخلاص وجعتى فشباكى يا غندوره ههههههه
دنيا برعب وهيا ترجع للخلف = والله لو جربت منى لصوت ولم عليك اهل البلد ياراجل خرفان
وليد بسكر = هههه طب صوتى ومحدش هيجيدك منى يا حلو تعااالى
..وحاول التقرب منها فخبطته دنيا بأحد الفظات فجد تجرى مسكها وليد ورأسه ينزف وحاول الاعتداء عليها وهيا تصرخ بستغاسه وتجاهل فى بعت وليد عنها بقرف وشمئزاز من رائحت الخمر الذى تشع منه..
..اما فلأسفل جه بركات بتعب ليبدل ملبسو فجه يدخل إلى بيته فسمع صرخات استغاسه تأتى من الاعلا فطلع بسرعه بسرعه جنونيه وخوف شديد لتكن حببته هيا الذى تستغيس فلقا الباب مغلق محاول كسره وبعد صعوبه كسر الباب ودخل ليصدم عندما يلمح وليد يحاول الاعتداء على دنيا وهيا تصرخ بشده فجره عليهم وزق وليد بعيد عن دنيا وفضل يضرب فيه بغضب لحد مغمن عليه بسبب ضرب بركات وبسبب شرب الخمر فبعد عنه بركات بغضب وذهب لدنيا المنكمشه مثل وضع الجنين وتبكى بشده فجاب احد مفارش الفراش ووضعه عليه وساعدها فلوقوف وهوا يقول = دنيا انتى كويسه دنيا اهدى كل حاجه تمام اهدى
دنيا بنهيار ورعب = ک كان ﻋ عوز أهئ أهئ

 

بركات بحزن عليها = خلاص اهدى وتعالى معايه
مشد معاه دنيا فعضاها بركات اسدال لبسته وخزها ونزله عنده وعنل حاجه لها تشربها لحد مهدت فقالت بشكر = ببتشكرك جوى يا بركات مش عرفه لولاك كان عمل فيه ايييه عاد
بركات بتضمنها = مدخفيش محصلش حاجه انتى فى حما ربنا واحد احد وبعدين انا مش زى اخوكى الكبير صح
دنيا بفخر = صووح وفتخر انك اخويه عاد بس ممكن اطلب منك طلب صغير
بركات ببتسامه = اكيد طلبى
دنيا برتباك = ممكن ملك متعرفش حاجه واصل من حوصلت دى ممكن
بركات بحزن عليهم بشده من ذالك الراجل الشهوانى الحقير فوضع يده على يديها ليضمنها وقال = مدخفيش الحصل ده مابنه احنا الاتنين بس وكدا كدا افندينا الى فوء ده لما يفوء بأذن الله هيكون ناسى كل حاجه ربنا يهده او يخده ههههه
دنيا بضحك = هههههههه اميين يسمع من بجج ربنا
فى نفس اللحظه دى جد ملك ورأت ملك جالسه مع بركات فى بيته وهوا واضع يده على يدها وعملين يضحكو سوا فقالت بغضب شديد وغيره = الله الله مجبلكم عاد اتنين لمون لتحلو الجعده اكتر يا محضرمين
قامو هما الاتنين وتقتمو منها فقال بركات بستغراب = فى ايه ياملك مالك ليه بتئولى كده
ملك بغيره = يعنى عوزنى عاد اشوف اختى جعده فى شجت راجل غريب عمالين يضحكو ومسكين ايد بعض ولكئنهم تنين حبيبه و جعد سكته

 

دنيا بزعل = عندك حج يا ملك وشكرآ اوى على ثقتك فيه
وسبدهم وطلعت بزعل فبص بركات لملك بغضب وقال = انتى ليه سعاد بحس ان لسانك سابق تفكيرك ليه فهمينى
ملك بغيظ = يسلام هونتا شايف بجا ان الموضوع تافه صوح وان انا مكبره الموضوع
بركات بغضب = يا غبيه دنيا دى زى اختى مش اكتر والله مفيه حاجه مابنا ونك فعلآ مكبره الموضوع علفاضى
ملك بغيره = امممم وياترا كنت ماسك ايد اختى ليه عاد هااا اوعا تكون كنت بتجسلها طغضها عاد يا استاذ بركات
ابتسم بركات بسعاده لغيرة قططه عليه لهى الدرجه فقال بمكر = ونتى غيرانه ليه هاا
ملك بتوتر شديد = انا ﻏ غيرانه عليك ليه بجا ﯾ يعنى ها أ أنا طلعه فوج ماشي وﯾ ياريت تشوف شغلك عاد وتبطل كلام فارغ ها خلاص س سلاه اهه
وطلعت جرى للأعلا لتهرب من عيون تلك العاشق نعم عاشق وعشق بجنون منقظنو البريئه فبعد مخدفت عن عيونه دخل إلى المنزل ليبدل ملبسو..
امافى الأعلا دخلت ملك إلى المنزل وهيا تلتقت انفسها بصعوبه من خجلها وتوترها لتصدم من فوضت المنزل وجوز امها الذى مرمى علأرض شبه غايب عن الوعى وووجهو وارمن من ضرب بركات له وينزف من انفه فجرت عليه بدهشى وهيا تقول = يمرررى ايه حوصل اهنه عاد هوا ليه مرمى اجده

 

دنيا بزعل منها قالت = حاول يتهجم عليه و بركات حمانى منه وخدنى عنده لأنى كنت مرعوبه جوى فمسك يدى ليضمنى وضحك لضحكنى وينسينى الجرا يا اختى و امى
وجد تمشى شدتها ملك وضمتها بقوه وهيا تقول بدموع وندم شديد = اسسسسسفه يا جلبى والله مكنت جصده حاجه غلط بس لما شفتكم اجده أ أ
دنيا ببتسامه = غرتى صوووح
بعدت ملك عنها وقالت بأنكار ذلك وتوتر شديد = ايه اغييير ﻋ على م مين عاد دا دنا ک كنت جلجانه عليكى بس أه صوح هاا
ربعت دنيا يديها تحت صدرها وقالت بمكر = والله بجا اجده مااااشى بس تسدجى بركات ده طيب جوى وحنين جوى جوى وتحسى اجده انه ابن بلد واااا
اطعتها ملك بغيره شديد = جرا ايه عاد هنعط طول النهار نحكى على سى بركات هاا يله سعدينى فى شيل جوز امك ونحضه على فرشته بدل ميجوم يطلع عينا يله وبلاش كلام ماسخ
دنيا بضحك على هروب اختها من الحقيقه ديمن = ههههههه ههههههه ماااشى اهربى اهربى يا جلب اختك
ملك بغيظ = دنيااااا

 

ضحكت دنيا عليها و طلت هيا و ملك ينظفو البيت وسنده وليد إلى الفراش وفضله قعدين بتوتر من ردت فعلآ عندما يستيقظ
* اما فى الامس
..فى مكتب عزيز المنشاوى فى القصر..
قال صالح بخوف = ايه ردك يا عمى انا طالب بنتك على سنة الله ورسوله
بصله عزيز بتفكير ونقل نظره لأسد بغموض وقال =…………؟
بصله اسد وصالح بصدمه وووووووو…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!