روايات

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الجزء الثالث عشر

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها البارت الثالث عشر

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها
رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الحلقة الثالثة عشر

ساره: انا مستحيل اسكت علي اللي حصل النهارده بقا الجربوعه دي تتجوز عمر
بوسي: اهدي بس انا مش هسكتلها
احمد: البت دي مش هتكون لحد غيري وانا هخدها منو وهندمها علي اليوم اللي فكرت تقف قصادي فيه
ساره: لا سبهالي انا اللي هندمها
بوسي: اهدو انتو الاتنين وفكرو في خطه نعملها ونخلي يطلقها بسرعه قبل ميحصل حاجه بينهم
ساره: دي هتبقا علي جستها لو حصل حاجه
بوسي: اهدي طيب وفكرو
ساره واحمد: حاضر
في صباح يوم جديد
المنبه بيرن
احمد قام فصلو ولسه هينام تاني شاف شكل ياسمين وهي نايمه قبله علي الكرسي فصل سرحان في شكله
احمد: يخربيت جمال امك حتي وانتي نايمه بتوهي الواحد دانتي لو ساحرها مش هتسحريني كل مره كدا نايمه كان طفله صغنن نايمه
وهو بيتكلم حس انها بتتحرك وهتصحها عمل نفسه نايم وفضل مراقبها
ياسمين قامت دخلت الحمام وتوضت وطلعت عشان تصلي صلت وقعدت قرات قران وبتبص في الساعه لقتها 9
ياسمين: يالهووووي الساعه 9والاستاذ الكسلان لسه نايم عمرررررر

 

 

عمر: في اي يامصيبه علي الصبح
ياسمين: الساعه 9ياكسلان مش عندك شغل
عمر: وانتي مالك 🙄🙄
ياسمين: ماللي كيف ياستاذ مهو لو اتاخرت استاذ احمد هيقولي انتي السبب مصحتهوش ليه
عمر: متخافيش مش هيسالك ويلا سيبيني انام
ياسمين: قوووووووم
عمر: حسبي الله بت انتي طيري من قدامي انا علي اخري
ياسمين: قوم بقا يلا
عمر: استغفر الله اديني قمت وقعدت عايزه اي
ياسمين: قوم عشان تغير وتروح الشغل
عمر: مش ينفع اروح النهارده 🙄🙄
ياسمين: ليه مش ينفع يلا ياكسلان
عمر: المفروض يكون النهارده الصبحي بتاعتنا يامصييه فتلمي وسيبيني انام بقا
ياسمين: صبحي مين قوم يلا ياكسيل
عمر: ياسمين طير من وشوي عشان خلاص علي اخري
ياسمين: بث طيب
عمر: نعم
ياسمين: هنزل اقعد تحت
عمر: اترزعي مكان مكنتي نايمه واسكتي
ياسمين: زهقانه
عمر: ياسمين انا قولت اي يلا
ياسمين: اوووووف
ياسمين راحت قاعدت وكانت قاعدها زي الاطفال مبوزه
عمر: استغفر الله قومي البسي خلينا نطلع اجبلك لبس

 

 

ياسمين: بس انا مش عايزه عندي لبس كتير اجيبه من البيت بس
عمر: ياسمين انتي هتعيشي هنا ولبسك هيتغير شوي وكمان هيبقا في حفله بعد بكرا عشان جوازنا فيلا وبطلي صداع
ياسمين: بس انا هفضل لبسه النقاب ولبسي هيكون واسع عادي وحلو
عمر: مين قال هتخلعي النقاب نقابك ده مستحيل يتخلع يلا
ياسمين: اشطااا يلا
ياسمين قامت لبست درس ولبست النقاب ونزلت هي وعمر وساره كانت تحت هي واحمد اخوها وبوسي
بوسي: صباح الخير ياحبيبي
عمر: صباح الورد
ملك وهي مازله من علي السلم
ملك: صبحي مبارك ياعريسسسسس
ساره: اتعصبت هي واحمد
عمر: عقبالك ياقلب العريس
ملك: يارب يارب رايحين فين كدا
عمر: طلعين انا وياسمين اجبلها لبس عشان هيكون في احتفال بابا هيعملو بعد يومين
ساره: فعلا هتلها لبس عشان يناسب المكان اللي هي قاعدها فيه مش البس البيه اللي هي كانت عايشه فيه
احمد قرب نحيتهم وتخلع النقاب ده برضو ولسه هيمسك النقاب عمر مسك ايدو وضربه بالقلم علي وشه
عمر:وحيات امك ياض انت نسيت نفسك ولا اي انت كيف بتتجره انك تشيل نقاب مراتي ياض انت وربنا لو قربتلها تاني ياحمد هيكون جستك بيغسلوها انت سامع وانتي وشاور عليك ساره دي انضف منك وتتلمي وانتي بتتكلمي معاها انتي سامعه انتي التانيه واللي مش عاجبه كدا الباب مفتوح ممكن منشوفش وشكم هي بتكون مراتي يعني تحترموها سمعين
بوسي: اهد بس ياعمر يابني هم مش قصدهم حاجه
عمر: قصدهم ولا مش قصدهم يلمو نفسهم وسابهم ومشي
ياسمين: شكرا علي وقفتك معايه
عمر: انا بعمل كدا عشان بس الكام يوم اللي هتفضلي فيهم معايا وبعدين انتي من طريق وانا من طريق
ياسمين بزعل: تمام
ساره: بقا انا يتكلم معايه كدا
احمد: وربنا علي القلم اللي ادهولي ده لندم بنت الشوارع دي
ساره: بس تعال نفكر في فكرا ونعملها
احمد: انا فكرت خلاص
ساره: هتعمل اي
احمد: هتعرفي لم تحصل سلام

 

 

ياسمين وعمر روحو اشترو البس وجو البيت وكانو مش بيتكلمو خالص وفضلو بيتجنبو بعض لحد يوم الاحتفال
عمر: خلصي ياسمين عايز ادخل اغير عشان انزل
ياسمين: خلاص اهو ياعمر طالعه خلصت وفتحت الباب هييييي خالصت
عمر:…….
ياسمين: عمر
عمر: انتي مين
ياسمين: مين كيف عمر فوق انا ياسمين
عمر: انتي هتنزلي كدا
ياسمين: ماله كدا محلو اهو
عمر: عيونك اللي باينه اوووي دي مش المفروض اصلا تخبي عيونك تحت النقاب
ياسمين: آه المفروض بس انا عيوني يتوجعني فببقا مبينها
عمر: اممممم طيب نزلي النقاب شوي عليهم والفستان ده غيري والبس واحد غيرو
ياسمين: ليه ده حلوه
عمر: مهو عشان حلوه غيري احم احم قصدي باينه انه ضيق شوي
ياسمين: لا دهن واسع وعجبني
عمر: اووووف براحتك اوعي خليني ادخل البس ودخل ولبس ونزلو هم الاتنين
وملك خدت ياسمين علي جمب
ملك: اي القمر ده دانتي طلعتي شبها الحوريات يابت تعالي اعرفك صح علي كل اللي هنا
ياسمين: يلا
عمر: واقف وكل الوقت عيونه عليها وبيبص لاقها بتهزر مع محمد اخوها فرحلهم
عمر: صوت ضحكك عالي
ياسمين: بصراحه محمد اخوك ده عثل الحمدلله انه جه النهارده من السفر عشان نهزر ونتساله انا وهو كل يوم
محمد: بس كدا من عيوني اصلا انا فاضي يامرات اخوي اموزه انتي
عمر: متتلم ياض اي موزه دي لم لسانك
محمد: في اي بس ياعمور دي مرات اخوي واكبر مني يعني مينفعش تغير عليها مني
عمر: قولت تتلم انت سامع
محمد: بص فكك مني هي قابله هزاري معاها يبقا مالكش فيه صح يابسبوسه
ياسمين: صح ياقلب بسبوستك
عمر: بعصبي اي قلب بسبوستك ده متتلمي انتي التانيه
ياسمين بخوف لم شافت عيونه: خلاص بنهزر
عمر: اشوف بس بينادمو علي ليه واجي انفخ*كم انتو الاتنين بس استنو علي
محمد: مع السلامه والقلب دعيلك
عمر خالص ولاقي مصطفي وملك واقفين بيهزرو مع بعض
عمر: لا والله اجبلكم اتنين لمون
مصطفي: خفه مش طالبه
عمر: وقفين ليه كدا وبتتكلمو في اي

 

 

مصطفي: بطلب ايدها فبتقولي قول لبابا واخوي اللي زي الحمار🙄🙄
عمر: وحيات امك مين اللي حمار ده
ملك: والله مقولت كدا ده هو اللي بيقول
عمر: طيب مدام هو مافيش جواز مش موافقين
مصطفي: هو انا مش باخد رايك انا موافق وهي موافقه وفلع كدا طير انت بقا
عمر: لا والله وهم بيتكلمو النور راح
عمر: اي اللي حصل ده وبيبصو لقه جه تاني
محمد: عمر ياسمين راحت فين كانت واقفه معايه والنور راح وجه ملقتهاش
عمر: انت بتقول اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!