روايات

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الجزء السابع

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها البارت السابع

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها
رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الحلقة السابعة

امل اول مشافت الصورها اتصدمت وسكتت وراحت دخلت الاوضه بتاعتها وقعدت علي السرير ومسكت صورت جوزها وبدات تعيط

امل: بقا كل تعب السنين دي كلها اني ابعدهم عنهم عشان ميحصلهمش حاجه اكتشف انهم قريبين جدا مننا لع ومن اكبر بنت دانا غيرت اساميهم عشان محدش يعرفهم ويحر*قو قلبي عليهم ومخدتش باللي انهم قريبين لع انا مستحيل اخليهم ياخدو بناتي مني ومسحت دموعها ونامت

في صباح يوم جديد

عمر صحي بدري وخد دش ولبس ونزل يفطر عشان يروح الجامعه

عمر: صباح الورد

ملك: صباح الفل بس اي ده عمر صاحي بدري ده لو البيت بيو*لع عمر ميصحاش بدري

عمر: مالكيش فيه ياحشره انتي

ملك: انا حشره ماشي ياعمر بيه

عمر: بس متزعليش افطري واسكتي عشان اوصلك في طريقي

ملك: لع مش فاضي اروح معاك

عمر: رفع حاجبه ليه بقا

ملك: ههههه رايحه اقابل ياسمين النهارده قبل الجامعه

احمد: ياسمين مين

ملك: ياسمين محمد دي البيت اللي ساعدتني ووصلتني للي انا فيه ده

احمد: البنت دي منتقبه

ملك: اه يابابا وكنت قايله قبل كدا قدامكم

احمد: ياسمين دي السكرتير بتاعتي

ملك: بجد هو انا اه شوفت قبل كدا ورق معاها علي اسمك كان يخص شغلها

احمد: بجد البنت دي يابخت اهلها بيها بقا هي السبب ان بنتي تكون كدا فعلا انا مغلتش لم اعتبرتها بنتي

عمر: والله انا زهقت من ياسمين دي كل شوي حد يتكلم عليها ونفسي اشوف اللي عامله كدا فيكم

احمد: هههههههه عارف انا بدعي تتجوز واحدها زيها عشان دي اللي هتنفع معاك

عمر: لا والله 🙄🙄المهم انا جي النهارده الشركه ابقا اشوف اللي مجنناكم دي

احمد: طيب يابتاع البنات

عمر: 😒😒انا همشي احسن سلام

مل: 😂😂😂سلام

مصطفي: ياسمين والنبي سماح عارف اني المفروض كنت اجيت امبارح بس وربنا روحت ارتاحت ونمت مصحيتش غير بليل معلش

ياسمين: مالكيش فيه ياستاذ كسيل انت هتشتغل شغلي وشغلك انا كل مره بتصعب علي بس خلاص

مصطفي: وربنا انتي ظالمه ومفتريه

ياسمين: انا اي

مصطفي: بقول انتي ملاك ياباشااا اروح اجيب قهوه تفوقني عشان اشتغل حسبي الله

ياسمين: روح هات عشان تفوق من الشرب بتاع امبارح والبنات

مصطفي: بت انتي امشي من وشي 🙄🙄

ياسمين: بت ام تبتك ياصايع انا ماشي اصلا عندي مشوار هعملو واجي سلام

مصطفي: سلام ياختي 😒

_القمر رايح فين كدا

ياسمين: وانت اي حشرك ياحمد

احمد: اي حشرني كيف انتي سايبه الشغل وماشيه

ياسمين: وانت مالك هو انا شغاله عندك

احمد: شغال في شركه عمي وشركه عمي يعني شركتي

ياسمين: والله ده علي حد غيري مش علي انا فاهم ياثكر سلام

احمد بعد ما مشت

احمد: ان مخليتك جيتي راكعه تحت رجلي مكنش احمد محمود المصري

عمر وصل الشركه ودخل المدرج عشان يعطي المحاضره وفضل يتلقت علي منه لحد ملاقها

ايه: شوفي عمال برضو يتلفت عليكي كيف النهارده برضو

منه: انا فرحانه جدا بس اي التغير الفجاء دع ده

يارا: منعرفش ياختي شكله وقع

منه: هههههههه دكتور عمر يقع دي صعبه

ايه: بس باين وقع هنشوف هيحصل اي النهارده

منه: طيب ياختي

بعد المحاضره

عمر: منه بقولك انتي معندكيش اخوات كبيره بناات

منه: عندي اختي ليه في حاجه

عمر: ااصل كنت محتاجه بنت تستاعدني في مشروع وشوفت اختك لم كنتي جيبها معاكي هي في كليه صح

منه: لا ياسمين اختي مكملتش تعليمها

عمر: ياسمين اه تمام

منه: تمام حاجه تاني

عمر: لا شكرا

عمر راح مكتبه وعمال يكلم نفسه

عمر: هو اي الحكايه كل معرف واحدها تطلع اسمها ياسمين هو اي حكايه الاسم ده معايه كل مكان بسمعو وهو بيتكلم الفون رن

عمر: ايو يابابا

احمد: مش هتيجي ولا اي

عمر: جي اهو مسافه السكه

احمد: طيب يلا سلام

عمر: سلام

ياسمين راحت قابلت ملك وقعدو يتكلمه ويهزرو وملك عرفتها بنفسها وانها بنت احمد المصري اللي هي شغاله سكرتيره في شركته وفضلو يهزرو وراحو اكلو وبعدين ودعوه بعض ومشو

عمر وصل الشركه واول ما وصل قابل ساره

ساره: عندك اجتماع النهارده ولا اي

عمر: لع ليه

ساره: اصلا انت مش بتيجي غير لو في اجتماع

عمر: لع جي عادي وهو لو في اجتماع مهو انتي لازم تكوني عارفه بيه

ساره:كان الاول من ساعه متخانقت مع الزفت ياسمين دي امبارح وانا وعمي اتخانقنا

عمر: اتخانقتو ليه

ساره: دي بنت سافله وقليله الادب وعمي بيصدقها وهي اللي شتماني وبهدلتني وعمي وقف في صفها

عمر: ياسمين قليلات الادب كيف ده بابا ومصطفي وملك بيشكرو فيه جامد

ساره: دي بتضحك عليهم وانا هكشفها علي حقيقتها بس استنا علي

عمر: اروح اشوف بابا واجي

ساره: تمام ابقا كلمني

عمر: حاضر

عمر: البرنس اخبارك اي

احمد: برنس يابني والله انا ابوك

عمر: ههههههه عارف والله امال انت جوز امي المهم بقولك

احمد: قول

عمر: انا هروح عشان عندي مشوار

احمد: مشوار اي يابتاع البنات في بنات المشوار ده صح

عمر: بقا في اب يقول لابنه كدا انت اب ظالم ده مشوار عادي

احمد: لا والله 🙄😂😂

الباب خبط

احمد: ادخل

ياسمين: استاذ احمد ممكن توقع الورق ده 😳😳انت

عمر: انتي..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!