روايات

رواية ممرضة قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى عمر

رواية ممرضة قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى عمر

رواية ممرضة قلبي الجزء السابع عشر

رواية ممرضة قلبي البارت السابع عشر

رواية ممرضة قلبي
رواية ممرضة قلبي

رواية ممرضة قلبي الحلقة السابعة عشر

لارا : مين انااا!!!!؟

لؤي ببرود: يعني انا مثلا يلا تعالي معانا

لارا: انا مش هاروح في حته لحد ما ماتقولي انتوا مين

لؤي : احنا مش هنرغي هنااااا قولت يلا معانااااا

عمر : في اي حضرتك

لارا بدموع : الحقني يا عمر عايزين يخطفوني

لؤي : بس يا بت اسكتي هو اي اللي نخطفك

لؤي : انا حضرة الظابط لؤي وعندنا امر بالقبض عليها

عمر : تمام بس ممكن طلب

لؤي : اتفضل

عمر : احنا نخلص بس الخطوبة وتعمل اللي انت عايزه ونيجي معاك نفهم

لؤي : يعني نروح ولا اعمل اي

احمد : ينهار ابيض حبيبي يا صاحبي وراح حضن لؤي

عمر : هو انت تعرفه

احمد : اكيد دا حبيب عمري صاحبي انت مش كلمتني من زمان لي

لؤي : زي ما قولتلك كنت في مأمورية بس شوفتك اهو يا صحبي

احمد : حبيبي مش نسيتني

لؤي : نروح يعني ولا اي

احمد : هو اي اللي تروح لا مينفعش يا صاحبي تعالي احضر خطبتي يلا

لؤي : تمام يصحبي و حط حراس علي لارا عشان مش تهرب
و اتصوروا شوية صور حلوين كدا و كانوا مبسوطين

لارا كانت عايزة تهرب بأي شكل

لارا : انا عايزة اروح التويلت

الحارس : مش ينفع

لارا : هو اي اللي مش ينفع

الحارس : تمام هتروحي بس والله لو فكرتي تهربي هيكون اخر يوم في عمرك وهنوصلك بردوا لو حتي سافرتي برا باريس

لارا : مخلاص ياعم انت كمان بطل رغي شوية

ولارا دخلت التويلت لقت في شباك مفتوح

حاولت اللي هي تنط منه بصعوبة وبالفعل نطت من الشباك بس وقعت علي الارض و اول ما قامت عشان تنضف هدومها بس انصدمت لما لقت لؤي واقف ومربع ايده و جمبه الحراس

لارا : انت ازاي انت كنت واقف برا

لؤي : هه مفيش حاجة بتحصل غير وانا عارف

لارا : عرفت ازاي

لؤي : امسكوها هو الحارس ( يوسف ) مش قالك لو حاولتي تهربي هيكون اخر يوم في عمرك

لارا : عمرررررررر يااااااا عمرررررررر
احمددددددددددددددد الحقونيييييييي

لؤي : بطلي بقا تصويت اي الارف بتاعك دا

واداها حقنة بنج و نامت

ولما وصلوا القسم مفيش حد كان بيتكلم مصري بس واحد كان بيترجم و حكموا عليها بالسجن 10 إيام لحد ما يرجعوا مصر بعد كدا يقرروا

وسابوا لارا في الحبس وطلعوا يتمشوا شوية في أجواء باريس

اسراء : عمر احكيلي انا مش فاهمة حاجة خالص من الكلام دا

عمر : هحكيلك

فلاااااااش بااااااااك

احمد شد عمر واتكلم معاه بصوت واطي

احمد : بص ياعم انا دلوقتي سجلت كل كلمة هي قالتها يعني هي
اعترفت علي نفسها اللي هي موتت مامتك الله يرحمها وكانت عايزة تموت واحد كمان ف انا هاخد التسجيل دا وابعته للشرطة
عمر : بس هنا مفيش حد بيتكلم عربي أو مصري

احمد : لا في يسطا صاحبي لؤي هو جه لباريس و معاه حارس اسمه يوسف بيتكلم عربي بردوا يبقا كدا ارتحنا من الحرباية قصدي الزفتة اللي اسمها لارا دي

عمر : تسلم دماغك اللي بتفكر دي

احمد : عيب عليك يلا بقا نروح لخطبتنا

عمر : هههه يلاا

بااااااااك

بقلمي / #ندووووش

اسراء : اي الدماغ اللي بتفكر دي

عمر : هتحسدي الولا اسكتي

اسراء : بس استني وهي هتتحبس 10 ايام لي

عمر : يبنتي افهمي هي هتتحبس في باريس 10 إيام وبعد كدا هتتحاكم في مصر لما نرجع لؤي ساعدنا

اسراء بتفكير : اه الواد لؤي دا عسل اويي

عمر : بتقولييي اييي

اسراء : بقولك لؤي متجوز

عمر: نهارك اسود النهاردة وانتي هتعملي اي يعني لما تعرفي

لؤي : ايوا انا متجوز يا إسراء

اسراء بصوت واطي : ياخسارة

عمر : بتقوليييي ايييييييي علفكرة احنا مخطوبين خلاص

اسراء : اممممم عندك عيال

عمر : يا بت اسكتي بقا وانتي مالك وماله

اسراء : يا عمر عادي دا مجرد سؤال

عمر : لا مش تسألي انت خطيبتي وليا حكم عليكي

اسراء : افففف علفكرة ممكن اسيبك في اي وقت وانت مش هتتحكم فيا

عمر ( الرجال قوامون علي النساء ) عندك كلام تقوليه

اسراء : ايواا

عمر : ارغييي

اسراء : عندك عيال

لؤي : ايوا عندي انا قد آسر في السن

اسراء : هنبقا نزورك مرة كدا

عمر : تزوريه لي هو انت تعرفيه اصلا

اسراء : يبني احنا قرايب اصلا

عمر : استني عايزة اصدقك و لو كنتوا قرايب مش كنتي سألتيه عنده عيال ولا لا

لؤي : يا عمر اسراء فعلا قريبتي انا سافرت برا مصر وانا كنت خاطب ف هي مش عارفة انا اتجوزت ولا لا او خلفت

اسراء طلعتله لسانها : اهو عشان تصدق 🤪

عمر : لمي نفسك يا بت اسكتي

اسراء : مش تقولي بت تاني عشان هوريك الوش التاني

عمر : لي هتمسحي المكياج 😎

اسراء : انا مش بحط اصلا دا جمال طبيعي يا جاهل شكلك انت اللي بتحط مكياج وانت فاكر ان الناس كلها زيك

لميس : اوووووو كسفتك يا عمر انت لازم تلم كرامتك دلوقتي

اسراء : يبنتي انا خبيرة في كسف الجبهات

عمر : هي اصلا مش عندها جبهة عشان اكسفها

اسراء : كنتي بتقولي اي يا لميس لميس لم كرامتك هو اصلا مش عنده كرامة عسان يلمها 😂😂

احمد : يلهوووي يا عمر انت اتهانت خالص لازم تعمل حاجة

لؤي : لا بقا دا انا لازم اتعلم منك

اسراء : الدرس ب 30 جنيه

لؤي : بكام !!!؟

اسراء : في اي دا انا حتي عملتلك تخفيض عشان بس قريبي

لؤي : والعادي بكام

اسراء : امممم ب 50 جنيه

لؤي بضحك : انتي مش عملتيلي تخفيض للنص حتي

عمر : احم احم في اي ياجماعة انتوا اندمجتوا

اسراء : قريبي وبتكلم معاها

عمر : تب والله ماشي

احمد : هنمشي من هنا واقتين

اسراء : بتقول اييييييييييييييييييييي انا مش همشي من هنا خاااالص انا عايزة اكون في باريس طول حياتي

احمد : ……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ممرضة قلبي)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى