روايات

رواية ملك التميم الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية ملك التميم الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية ملك التميم الجزء الأول

رواية ملك التميم البارت الأول

رواية ملك التميم الحلقة الأولى

في أحد المطاعم المشهورة تقف بطلتنا في المطبخ لإعداد أكلة جديده
-يلا يا شباب جهزوا المكونات عشان نبدأ وركزوا علي المقادير الي هحطها بدأت في إعداد اكلتها وباقي طاقم العمل يصغون اليها بجديه
-اي يا شباب حد عنده سوال كده خلصنا الوصفة يلا حضروا الاطباق عشان في عشاء عمل عندنا بعد شويه
تركت ملك المطبخ وذهبت لمكتبها بدلت ملابسها وفكت رابطة شعرها الطويل جلست علي مكتبها في تعب وأرق فهي لم تعد تنام كما في السابق منذ وفاة جدها
-انا نسيت خالص إن تيتا قالت أرجع بدري عشان العشاء اخذت حقيبتها وذهبت المطبخ قبل الخروج
-افنان خدي بالك من المطعم عشان لازم أروح دلوقتي وجهزوا الاطباق عشان عشاء العمل ولو حصل حاجه بلغيني فورا تمام
افنان”تمام يا لوكة طمنيني لما تروحي
خرجت افنان من المطعم وصعدت سياراتها احدث موديل وفور خروجها من المطعم دلف وفد العمل الذي كان رائيسهم هو تميم المحمدي
في منزل ملك دخلت فيلتها التي كانت في مكان راقي وهادي وجدت جدتها تصلي في غرفتها
-تقبل الله يا تيتا عامله اي
جدتها وتدعي فاطمة: الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله اي واتاخرتي ليه
-اسفه يا تيتا نسيت وكنت مشغولة انهارده يلا هنزل اجهز الاكل
في المطعم خاصة علي طاولة تميم المحمدي
*تمام كده يا أستاذ ماهر يلا نمضي العقود بعد مدة بدأوا في تناول الطعام اندهش تميم جدا من مذاقه فكان جميل جدا أعجب به
*بعد انتهائهم ذهب الجميع معادا تميم
*نادي تميم على أحد العاملين وطلب أن يري الشيف
العامل/ استاذة ملك مشيت من بدري في حاجه حصلت يا فندم
*لا انا كنت عايز اقابل الشيف واشكره علي الأكل بنفسي
*ذهب تميم من المطعم واتصل علي صديقة وشريكه في نفس الوقت
*فارس عايزك تجبلي رقم الشيف بتاعت المطعم الي كنا فيه واطلب منها تكون الشيف الخاص بتاعي
رد فارس :لدرجة دي عجبك الاكل
*اه انت فين دلوقتي
فارس: رايح النادي يسطا مش ناوي تيجي ولا اي
*يسطاااا؟؟ انت متأكد انك رجل اعمال اقفل يا فارس متعصبنيش
فارس:خلاص متزعلش نفسك يا برنس
؟؟؟؟؟؟؟؟ اي دا الو الو دا قفل في وشي ماله الواد دا انا عملت حاجه صحاب اخر زمن😂
وصل تميم المنزل وسلم على والدته واخية وصعد إلى غرفته استحم وصلي فرضه دق باب غرفته ودخل اخيه
مروان: تميم حبيب قلب اخوك
* انجز قول عايز اي هات من الاخر
مروان: دايما قافشني المهم انا عايزه الموتوسيكل الي قولتلك عليه انا خلصت جامعه خلاص وانت وعدتني
*ماشي الصبح هيكون عندك بس ممتعودتش علي كده انا جبته عشان انت أول واحد ع الدفعه بس لازم تعتمد علي نفسك
مروان: حاضر يا تميم
بعد قليل ذهب تميم لينام وتذكر الراحة النفسية عندما كان في المطعم وتناول الطعام الذي لم يأكل اشهي منه امسك هاتفه وأرسل رسالة الي فارس كي لا ينسي انا يتكلم مع الشيف
وبعد ذلك ذهب في النوم
عند ملك بعد أن اطمئنت علي جدتها دهبت غرفتها وادت فرضها حاولت النوم ولم تستطع قامت باخد رواية من وذهبت الي الشرفه لقرائتها ونست نفسها حتي رائت ان الفجر قد اقترب
-النهاية سعيده والبطل والبطله اجتمعوا كل الروايات الي قرأتها شفت كمية الحب ما بين العشاق هل هيجي يوم واعيش قصة حب
-ذهبت ملك وتوضات وبعد قليل انتهت من صلاتها وحاولت النوم تنام نصف ساعه وتستيقظ ظلت هكذا حتي الصباح
استيقظ تميم في الساعه 5,5 ادي فرضه وذهب للجري وممارسة الرياضة وبعد انتهائه رجع المنزل وقام باخد شور وارتدي افخم البدل
في الأسفل كانت والدته تعد الفطور قبل يداها وجلس لتناول الطعام ليذهب للشركه
والدته وتدعي زينب: مش ناوي تفرحني بيك يا تميم
* تاني يا أمي لسه بتفتحي نفس الموضوع
زينب نفسي افرح بيك قبل ما أموت يا حبيبي
*متقوليش كده ربنا يطول في عمرك وحاضر هفكر في الموضوع
بعد قليل ذهب تميم الي الشركة
دلف الي الشركه وقف الموظفين باحترام القي عليهم التحية ثم ذهب الي مكتبه ليباشر عمله
استيقظت ملك اخذت شور وارتدت ملابسها عبارة عن فستان بسيط الشكل ورقيق مثلها بالون الوردي وتركت لشعرها العنان فذادها جمالا
ذهبت لجدتها وتناولت الفطور معاها وبعد ذالك استقلت سيارتها وكانت في طريقها الي المطعم رن هاتفها فأجابت
-الو
…….
-ايوه انا الشيف ملك
…….
-العفو دا شغلي تشرفونا في المطعم في اي وقت
……..
-تمام سبني افكر
…..
-سلام
-دا اي ياربي البلوي الي بتجيلي دي وتذكرت عندما طلب منها ان تكون الشيف الخاص لصديقة
دلفت الي المطعم قابلت افنان
*افنان نزلي إعلان اننا محتاجين شيف للمطعم عشان الشيف محمود هيتجوز ومفيش حد مكانه
افنان: حاضر فورا هنزل الإعلان
في خارج البلاد خاصة باريس نجد عمر والذي يعد طباخ ماهرا فهو مصري الجنسيه ولكن اتي مع عائلة منذ فترة ورأي الإعلان وفكر في الرجوع فهو لم تعجبه المكوث هنا ويريد العوده لوطنه وخطيبته
عمر بابا انا هرجع مصر تاني في إعلان إن مطعم مشهور ومحتاجين شيف وكمان عايز اكون مع فرح (خطيبته)
اعترض والده وبعد إلحاح وافق وقام عمر بحجز تذكرة للعوده للمصر
بعديومين في مطار القاهرة نزل عمر واتجه الي مطعم الملك الشهير
دخل عمر وانتظر ليقابل المديرة ولكنه انصدم حين رأى
عند تميم انجز عملة مبكرا وكان في موعد الغداء
دق الباب ودلف السكرتير الخاص به
استاذ تميم اطلب لحضرتك الغدا
* لا يا مصطفي انا هخرج اتغدا برا انا خلصت شغلي اصلا وكنت راجع البيت
* ذهب تميم وكانت وجهتة ذالك المطعم المميز
طلب الغدا وبعد قليل ذهبت ملك تقدم له الطعام لان عمال قال لها ان ذاك الرجل طلب مقابلتها أمس
*اشتم تميم رائحة عطر رائعه ذهل من رائحتة فانها تشبه الفانيليا وعندما رفع رأسه دخل في حالة صدمه وذهول مما رأي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك التميم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!