روايات

رواية ملك التميم الفصل الثاني 2 بقلم ذات الخمار

رواية ملك التميم الفصل الثاني 2 بقلم ذات الخمار

رواية ملك التميم الجزء الثاني

رواية ملك التميم البارت الثاني

رواية ملك التميم الحلقة الثانية

ما ان رفع تميم نظره حتي صدم من كم الجمال الذي يراه وعيونها الجميلة التي تسحر من يراها
*اهلا وسهلا بحضرتك انا الشيف ملك الي طلبت تقابلني
-استعاد تميم نفسه احم كنت عايز ابدي اعجابي بالاكل فعلا كان رائع
*شكرا يا فندم
*-انا تميم المحمدي
*وانا ملك التهامي
-اتشرفت بمعرفتك وانا إلي طلبت من صاحبي يكلمك عشان تكوني الشيف الخاص بيا
*مم بس انا مش بشتغل عند حد مع الاسف طلبك مرفوض
-فكري في عرضي تاني هينفعك احم ممكن نكون صحاب
*تمام مفيش مشكله يا أستاذ تميم
-استاذ اي بقا هو تميم بس وانتي لو تسمحي اقولك ملك
*مفيش مشكله اتفضل الأكل أتمني يعجبك
-تميم وهو سارح في عيونها دا عجبني خالص خالص
*هو اي
-قصدي الأكل الأكل
في مطبخ مطعمنا الجميل نري الشيف الجديد وافنان يعملوا سويا علي قالب من الكيك ومندمجين جدا
تذكر عمر عندما رآها انتفض قلبه بشده من شدة شكلها الرائع الملاكي وما زال قلبه ينتفض كلما نظر اليها ولكن يشعر انه يخون حبيبته اااااه لقد نساها حقا
عمر. افنان هعمل مكالمه وجاي
افنان تمام يا شيف عمر
عمر:الو ازيك يا حبيبتي
…كويسه
مالك مضايقه من حاجه
…لا تعبانه شويه مش قادرة اتكلم اكلمك بعدين باي
اندهش عمر كثيرا فقد اقفلت الخط وبدأ يقلق عليها
في المطبخ
عمر افنان انا خارج ساعه وراجع مش هطول
افنان تمام وانا هحط الكيك يبرد لحد ما ترجع ونكمل
خرج عمر من المطبخ وهو في طريقه للخروج رأي ما جعله ينصدم كثيرا
عند تميم بعدما أصر علي ملك للجلوس معه لتناول الطعام
-احكيلي عنك متخرجه من اي عائلتك
* احم متخرجه من كلية طب تخصص جراحه وعايشه مع تيتا هي كل أهلي
-بجد دكتورة وليه مش فاتحه عياده او تشتغلي في مستشفى انت بجد غامضه بالنسبالي
*بدأت ملامحها في التغير وبدأت تاتي لها تخيلات ذلك اليوم
-مالك انتي كويسه ملك ملك
*في عالم تاني ولكن هناك صوت يناديها هي مطمئنه بوجوده عندما أعاد تميم منادتها التفت اليه احم انا بخير انا همشي عشان عندي مشوار
اندهش تميم منها وانتباه الفضول ليعرف عنها كل شيء فهو حقا يشعر بشي مختلف عندما نظر اليها ومع ذلك أنه جميل جدا
دفع الحساب وذهب الي سيارته واتجه لمنزله
ذهبت ملك الي دار الأيتام بعدما احضرت لهم الألعاب
ملك ملك جت يوسف حور روز ملك جت تعالوا بسرعه كان هذا صوت الطفلة صاحبت السبع اعوام وهي تنادي اصدقائها
ذهبت اليها بسرعه وعانقتها بشدة ملك وحشتيني اوي مجتيش الاسبوع دا ليه استنيتك كتير
*اسفه يا روحي كان عندي شغل كتير وبعدين متزعليش تعالي اوريكي جبتلك اي
*اتي باقي الأطفال إليها واخذوا الهدايا منها وقضت ملك معهم اليوم بعد أن أخبرت جدتها أنها في الدار وستتاخر
رأي عمر خطيبته وهي برفقة شاب آخر ويمسك يداها ذهب ببطء اتجاه الطاولة عندما راته فرح ارتبكت
عمر: شكلك تعبانه جدا انتي ازاي حقي.رة وقذ.رة كده ازاي انا مخدوع فيكي انا سبت أهلي ونزل من السفر عشان اكمل بيتنا واكون جنبك وانتي في الاخر تخونيني انا فعلا غلطان عشان حبيت واحدة زيك
فرح: عمر استنا هفهمك عمر اسمعني
عمر:اطلعي برا واوعي تخلني اشوف وشك تاني برااااااا
اتت افنان علي صوته ورأيت الموقف حزنت بشدة عليه ولكن فرح قلبها بدون وعي
افنان: عمر تعال معايا نقعد في الجنينه الي ورا يلا ذهب عمر معاها وكان يشعر ان رجولتة انجرحت من الموقف حاولت افنان اخراجه من حزنه
*وفي تمام الساعه 1 منتصف الليل كانت ملك في طريقها إلى البيت رأيت حادثة كبيرة أسرعت في النزول واتصلت بالاسعاف رأيت شاب في مقتبل عمرة والدم يملأ وجهه غير السيارة التي اصطدمت بالشجرة
أسرعت ملك للشاب وجدت نبضه ضعيف كان يجب أن تفتح مجري في الرئه للتنفس جاءت في ذاكرتها ما حدث ارتجفت لم تستطع الحركه خلال نفس الدقيقه اتت للاسعاف ولم يأتي طبيب معهم ولا يوجد وقت للذهاب للمشفي
تذكرت ملك عند تخرجها عندما اقسمت علي إنقاذ الناس
*هات بسرعه مشر.ط وجهاز*** بسرعه انت لسه واقف
الممرض حضرتك مين مينفعش تدخلي ليحصل للمريض حاجه
*انا دكتورة اخلص جرت الي السيارة واخذت الكارنية اتفضل واخلص يلا
بدأت في إجراء فتحه للتنفس بعد خمس دقائق أنهت ما تفعل ووجدت النبض رجع لطبيعته
ذهبت الإسعاف وذهبت ملك ورائهم بسيارتها
وعند دخولها المشفي تذكرت عندما كانت طبيبه فيها واتي جدها وهو في حادث ولم تستطع انقاذة ظلت ترتجف عندما تذكرت تفاصيل اليوم وظلت دموعها تنهمر بدون وعي
حدثت ضجه عاليه فكان المشفي مليئ بالحالات الإسعاف ومعظم الدكاترة غير موجودين
عندما رائت حالت الشاب كان يجب انا يدخل العمليات في الحال لم تجد دكتور ليفعل العملية
*جهزوا المريض للعمليات (المستشفي دي الي ملك كانت بتشتغل فيها وكلهم عارفينها بس بتوع للاسعاف كان ميعرفهاش كانت سابت المستشفي لما اتعينوا)
*ذهبت ملك الي غرفة العمليات وكانت قد تعقمت واردت ملابسها التي لم ترتديها من سنة وستت اشهر
اتي اتصال لتميم من المشفي-انت بتقول ااااااااااااااي مروان ماله مستشفت اي انطق
ذهب باقصي سرعه
عندما ذهب تميم ووصل للمشفي ركض الي الاستقبال
-في حالة اسعافيه جت هنا اسمه مروان المحمدي هو فين
-…في العمليات الدور الثاني
صعد السلالم مسرعا لم ينتظر المصعد وقف امام العمليات ادمعت عيناه وظل يتذكر ذكرياتهم معا نزلت دموعه من شدة خوفه علي أخيه لا لا ليس اخيه هو ابنه
بعد ساعة من الخوف والتوتر كان يقف تميم وبجانبه يوسف صديقه
خرجت ملك من العمليات وهي مرهقه للغايه فكانت العملية لست سهلة ولكنها دكتورة ماهرة جدا جدا في عملها
ركض تميم عندما رأي ملك خارجه من الغرفه ولكن لم يكن وجهها ذاكرة من الماسك الطبي
-مروان كويس طمنيني ارجوكي
*رفعت ملك عينها عندما نظر اليها عرفها علي الفور..هو بخير متقلقش كان في حديدة دخلت في جانبه الايسر مكان الحادثه بس هو دلوقتي كويس
-اطمئن قلبه عندما علم ان اخوه بخير أمسك يد ملك انا بشكرك جدا انتي رجعتيني للحياة انا كنت خايف اخسرة شكرا يا ملك مش هنسا الي عملتيه طول عمري
*شعرت بكهرباء تمشي في جسدها من لمسه ليداها احم دا وجبي وإن شاء الله يقوم بالسلامه
-اقدر اشوفه
*لما ينقلوه غرفه عاديه تقدر تدخل وذهبت
كان هناك من يتابع الموقف من البدايه وهو صديقه يوسف اقترب يوسف من تميم
حمدالله علي سلامته يا صحبي
-الله يسلمك يا يوسف تسلم يا صحبي عشان وقفت جنبي
متقولش كده يا تميم وبعدين اي حكايه الدكتورة دي
سرح تميم عندما تذكرها
في منزل ملك جدتها لم تستطع التنفس من الخوف وقعت علي الأرض واحدثت ضجة عالية….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك التميم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى